Az Ószövetségben mit értenek "naposzlop" alatt?
Ezt melyik könyvének melyik fejezetének melyik fordításában olvastad ??
Mert amit én olvastam, abban nem volt ilyen....
Szia!
Feltehetően jót ír Asperrimus.
A Nap a világosság szimbóluma. Ahogy János írja: "az Isten világosság, és nincs benne semmi sötétség" Ez áll szemben a korabeli zsidóság eszményével: "Én alkottam a világosságot, én teremtettem a sötétséget, én, az ÚR,"
Azért rombolták le, mert: A világosság világít a sötétségben, de a sötétség nem fogta fel....(Az Ige) volt az igazi világosság, amely minden embert megvilágosít. A világba jött, a világban volt, általa lett a világ, mégsem ismerte föl a világ. A tulajdonába jött, de övéi nem fogadták be.
Asperrimus!
Nem tudom, honnét szedted amiket írsz, de a fényvallásokban a Nap nem úgy szerepel, mint Isten, hanem mint Isten kisugárzása. Tehát nem a Napot imádták, hanem megjelenítőjét.
Ahogy a bizánci történetíró, Theophylactos Simocatta a magyarokról is írta: "A magyarok rendkívüli módon szentnek tartják a tüzet; a vizet és a levegőt tisztelik, a földet dicsőítik, de csupán azt imádják és nevezik Istennek, aki a világmindenséget teremtette."
Ha meg Nimród, akkor: "Ez volt az első uralkodó a földön. Nagy vadász volt az Úr előtt. Innen a szólás: Nagy vadász az Úr előtt, mint Nimród."
Ennyi. Hogy a talmudi farizeus mit gondol róla, legyen az ő dolga. Jézusról is ezt írták: "A szózat megszólalt és ezt mondá: Te gonosz, te gonosznak fia, az istentelen Nimród fiának fia, aki az ő uralkodása alatt az egész világot ellenem lázította!
A lényeg amit Isten gondol: "Nagy vadász".
Azzal ne is törődj, hogy a Nimród név önmagában is lázadást jelent. Arról nem is beszélve, hogy egy részt a "pánim", amit úgy fordított Károli, hogy "előtt", azt is jelenti, hogy "ellen", valamint a "vadásznak" fordított "cajid" a zsákmányolásra, a prédaejtésre, a tőrbecsalásra utal, ami nem okvetlenül pozitív jelentésű a Bibliában, sőt.
A Biblián kívül vannak más iratok is, amelyek ugyan nem inspiráltak, de történelmi leírásként hitelesek, és beszámolnak Nimród lázadásáról, amely magába foglalta Isten és Isten embereinek az üldözését. Valójában ebben a dologban volt Nimród sikeres, ezért helyesebb lett volna azt írni, amit egyébként az eredeti szöveg meg is enged, hogy "erős, hatalmas vadász, prédáló, csapdázó az Úr - pontosabban JHVH - ellen". Nimród gyilkos volt, aki emberekre (is) vadászott, ha már úgyis annyira szeretsz a "ne ölj" igén lovagolni, és ő nem Isten ellenségeit irtotta.
Egyébiránt itt többet is olvashatsz a témáról:
Asperrimus!
Elnézést, hogy így meglésve reagálok!
"Azzal ne is törődj, hogy a Nimród név önmagában is lázadást jelent."
Azzal viszont te ne törődsz, hogy ez kizárólag rabbinista értelmezésben igaz, más népek kultúrájában viszont nem. Az asszíroknál nevének elsődleges jelentése az, hogy "Vadász". Mezopotámiában, Perzsiában, Indiában úgy jelenik meg, mint "Nagy Vadász" vagy "Ég hűséges pásztora", "Építőmester", "Párducbőrös". Egyébként a Manasz(Ménész), Mani, Manu, Ménrót jelentése tudati lélek vagyis Szellem, tulajdonképpen az igazi ember. Ha a rabbinikus értelmezést igaznak és kizárólagosnak fogadod el, akkor azt is igaznak fogadd el, amit Jézusról írtak, hiszen szűklátókörűséged alapján az értékítéletük korrekt: "A szózat megszólalt és ezt mondá: Te gonosz, te gonosznak fia, az istentelen Nimród fiának fia, aki az ő uralkodása alatt az egész világot ellenem lázította!" Itt ugyanis Nimród és Jézus egyaránt gonosz és istentelen. Az Evangéliumokban több helyen le is írják, hogy Jézust istenkáromlónak nevezik, meg is gyilkoltatják.
"Arról nem is beszélve, hogy egy részt a "pánim", amit úgy fordított Károli, hogy "előtt", azt is jelenti, hogy "ellen", valamint a "vadásznak" fordított "cajid" a zsákmányolásra, a prédaejtésre, a tőrbecsalásra utal, ami nem okvetlenül pozitív jelentésű a Bibliában, sőt."
Újra! A rabbinikus értelmezésben, de más népeknél viszont pozitív szereplő. A Szír kereszténységben például szentként, míg a Perzsák Istenként tisztelték. A védikus tanok, mint az emberiség védelmezőjét mutatják be. Az Asszírok második fővárosukat róla nevezték el. Törökországban az Isten szobrairól híres Nemrud-hegy róla kapta a nevét.
"Nimród gyilkos volt, aki emberekre (is) vadászott, ha már úgyis annyira szeretsz a "ne ölj" igén lovagolni, és ő nem Isten ellenségeit irtotta."
Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a rabbinista értelmezésben, máshol viszont másként írják le. A Magyar mondavilágban: "Nimród egymagában szeretett vadászni,"...tehát nem gyilkolni.
Az ostobaságodat arról lehet felismerni, hogy egy forrásból tájékozódsz és azt abszolút igazságként kezeled. Arra nem is terjed ki a figyelmed, hogy ez a forrás nyilvánvalóan gyűlölködő érzelmektől átitatott módon mutat be valakit. Ebből a torz forrásból alkotsz torz képet és hirdeted objektív valóságként.
Forrásaid is a Nimródot nyiltan gyűlölő rabbinikus hagyományra alapoznak vagyis mérgezett kútból táplálkozol és kínálsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!