Isten miért bünteti az egész emberiséget, hiszen a bűnt csak ketten, Ádám és Éva követték el?
Van ebben logika? Mi miért tehetünk arról, hogy ők bűnöztek?
Én hívő vagyok, csak ezt az egyet, a legfontosabbat nem értem...
8-as, 79%-os válaszoló!
Róma levél:5:18 nem arról szól, hogy Ádám amiért vétkezett, azért vagyok én bűnös, hiszen ha így lenne, akkor arról is szólna, hogy Jézus után minden ember bűntelen. Hanem arról szól, hogy Ádám vétkével bejött a halál, ami minden emberre elhat (nem azért, mert Ádám bűne miatt minden ember bűnös, hanem azért, mert bűnük miatt a világban lett a halál, ami minden emberre elhat. ) Az a tan, hogy mindenki, aki megszületik eleve bűnbe születik, és bűnös, ez hazugság!
Anyata!
Az, hogy szerinted mi igaz a bibliából, és mi hazugság a te szuverén döntésed.
Mondhatnám úgy is, jogod van ostobának lenni, de ezen ne vesszünk össze. :)
Egyszer, majd ha nem élsz képmutató, bűnös életet és őszintén megtérsz, elkezded kutatni az Igazságot, akkor majd Isten elkezdi szép lassan kijelenteni magát neked és megnyitja a csodálatos kincsestárát. A lázadásod és magad alkotta teológiai okoskodás inkább romlásodra lesz. Nyilván nem volt ez mindig így veled, és nem is én leszek az, aki rendet tesz a káoszodban...talán gondold végig, hol rontottad el.
-addig viszont érdemes lenen a szádra kicsi lakatot tenni és inkább tanulni, nem észt osztani. :)
Kedves 79%-os! Nyilván egy Krisztus követő kereszténynek valló embernek vallod magad. Nem tudom, hogy Jézus illette e az embereket - bármennyire is bűnösek voltak - úgy, ahogy Te illettél engem. Lehet, hogy megkopott az evangéliumokban lévő tudásom, de nekem nem rémlik ez. Mindenesetre a teológiai érved ha itt ér véget, akkor nincs miről beszélgetnünk.
Róma 5
18. Bizonyára azért, miképen egynek bűnesete által minden emberre elhatott a kárhozat: azonképen egynek igazsága által minden emberre elhatott az életnek megigazulása.
Ha ezt a rész: "Bizonyára azért, miképen egynek bűnesete által minden emberre elhatott a kárhozat"
úgy magyarázod, hogy Ádám miatt minden ember bűnösnek születik, és kárhozatra méltó, akkor a folytatás szerint:
"egynek igazsága által minden emberre elhatott az életnek megigazulása"
Jézus által minden ember üdvözül. Jézus által megmenekült minden ember, ha Ádám által minden ember elkárhozott. Gondolom érted, hogy ebben azért elég nagy csavar van, és nem fedi a valóságot, igaz? Nem értem, hogy ha csupán ennyit állítottam az előző válaszomban is, hogy jön ide az, hogy én milyen ember vagyok? Ilyen érvekkel a farizeusok, szaducceusok, és írástudók támadták Jézust. Úgyhogy nagyon szépen köszönöm, ekkora elismerést nagyon ritkán kapok! Köszönöm Neked!
Anyata!
Jézus áldozata és annak minden vívmánya potenciálisan minden emberre elhatott.
(Ide kell Szentlélek, különben nem érted....)
Ádám bűnesete bedarált mindenkit kérdezés nélkül. Ez egy szükséges rossz, egy kényszer. Ebből senki nem maradt ki.
Jézus is "csak" úgy lett független, hogy Mária speciális kegyelmet kapott a foganásra és terhességre.
Jézus megváltása pedig bár minden emberre elhatott és ez maga az evangélium, (győzelmi hír, jó hír, öröm hír), de ez nem szükségképpen és nem kényszerből hat el mindenkire, hanem úgy képzeld el, int egy biankó csekket. Jézus ugyan aláírta a papírt, de nevedet neked kell ráírnod, de különben szabályos és rendben van.
Mindenkinek szükséges a jól-felfogott érdekéből és teljesen szabad akaratából döntenie mellette, és akkor működik.
Isten nem gyönyörködik egy bűnös halálában sem, de lássuk be, hiába történt a megváltás, hiába tény és igazság, hiába van akkora hozadéka, hogy a megváltást elfogadók örök életet nyernek, sőt már evilágon boldogságot és prosperitást kapnak, -ha mégsem választják, mert jobb nekik a bűnök ideig-óráig való élvezete.
Utózönge a reagálásomra.
Ha nem írod hazugságnak, akkor nem pöccenek be.
Ez a hazugság szó a vesszőparipám. Ha azt írod, hogy más véleményen vagy, akkor az nem érdekel, de ha egyenesen lehazugozol valamit, ami jó, arra felszívom magam. Ennyire ne legyél már magabiztos, főleg mikor szarvashibád van.
Ha kulturált vagy, én is az leszek hozzád. Ilyen egyszerű.
Kár a fáradságért, -bár látom ez a hamis önigazultság és Jézushoz mérni magad mártíromságra, neked is profi szinten megy. Kár, hogy nem ér semmit. Nem vagytok egy súlycsoportban, ezt benézted.
Jézusra egyébként ráfaragtál, mert nagyon is egészséges lelkületű volt és nem vallási agymosott. Nem egy szégyenlős lányka, hanem érett, határozott, tudatos ffi.
Nagyon is beolvasott azoknak, akik felpiszkálták, vagy ostort ragadott is kizavarta a templomi árusokat, felrugdalta az asztalokat...folytathatnám. Legtöbbetekben valami kisjézuska kép él, aki olyan alázatos, hogy a falhoz súrlódva közlekedik.
Óriási tévedésben vagy őt illetően is, de ez más téma.
Istent nem lehet előkoncepciók által megismerni, hanem ha már egyezer volt fényesebb teológiai tudásod, ne állj le vitázni, hanem csiszold újra fényesre...szerintem.
Lehetséges, lesz nap, amikor érdemben beszélünk, de az nem a mai lesz. Lásd be.
Két dologra szeretném felhívni figyelmet:
1.Isten nem büntet senkit, de tetteinknek vannak következményei.
2.Ádám és Éva története nem valós esemény, csupán jelképes tanmese, ami a fejlődésnek azt a szakaszát ábrázolja mikor az ember látni kezdte az összefüggést tettei és azok következményei között, mikor tudatosult saját személyes halandósága felől, mikor az „én” -tudat birtokába jutott.
"Ádám bűnesete bedarált mindenkit kérdezés nélkül."
…
"Jézus megváltása pedig bár minden emberre elhatott és ez maga az evangélium, (győzelmi hír, jó hír, öröm hír), de ez nem szükségképpen és nem kényszerből hat el mindenkire, hanem úgy képzeld el, int egy biankó csekket. Jézus ugyan aláírta a papírt, de nevedet neked kell ráírnod, de különben szabályos és rendben van. "
Ez kettős mérce, maga Pál pedig nem kettős mércéről beszél:
17. Mert ha az egynek bűnesete miatt uralkodott a halál az egy által: sokkal inkább az életben uralkodnak az egy Jézus Krisztus által azok, kik a kegyelemnek és az igazság ajándékának bővölködésében részesültek.
18. Bizonyára azért, miképen egynek bűnesete által minden emberre elhatott a kárhozat: azonképen egynek igazsága által minden emberre elhatott az életnek megigazulása.
A Rómaiakhoz írt levél helytelen értelmezésén felül teológiailag és logikailag sem állja meg a helyét az eredet tan tanítása.
Teológiailag:
Ezékiel könyve 18
2. Mi dolog, hogy ezt a közbeszédet szoktátok mondani Izráel földjén, mondván: Az atyák ettek egrest, és a fiak foga vásott meg bele?
3. Élek én, ezt mondja az Úr Isten, nem lesz többé helye köztetek ennek a közbeszédnek Izráelben.
4. Ímé, minden lélek enyém, úgy az atyának lelke, mint a fiúnak lelke enyém; A MELY LÉLEK VÉTKEZIK, ANNAK KELL MEGHALNI!
Logikailag:
Ha én mondjuk egy megátalkodott bűnöző vagyok, és több ezer év múlva az Úr megöli a nem tudom hányadik leszármazottamat, mondván, hogy ükapád ükapjának az ükapja vétkezett, ezért meg kell halnod. Akinek ez az egy élő igazságos istenképbe belefér, annak érdekes logikája van szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!