Ezek szerint isten hazudott az embernek?
Mózes első könyvében ezt olvashatjuk:
"És parancsola az Úr Isten az embernek, mondván: A kert minden fájáról bátran egyél.
De a jó és gonosz tudásának fájáról, arról ne egyél; mert a mely napon ejéndel arról, bizony meghalsz." - Mózes első könyve 2,16-17
A 3. fejezetben ezt olvassuk:
"A kígyó pedig ravaszabb vala minden mezei vadnál, melyet az Úr Isten teremtett vala, és monda az asszonynak: Csakugyan azt mondta az Isten, hogy a kertnek egy fájáról se egyetek?
És monda az asszony a kígyónak: A kert fáinak gyümölcséből ehetünk;
De annak a fának gyümölcséből, mely a kertnek közepette van, azt mondá Isten: abból ne egyetek, azt meg se illessétek, hogy meg ne haljatok.
És monda a kígyó az asszonynak: Bizony nem haltok meg;" - Mózes első könyve 3,1-4
Azt mondta isten: "mert a mely napon ejéndel arról, bizony meghalsz."
Míg a kígyó azt mondta: "Bizony nem haltok meg"
Amikor Éva evett a fáról, akkor nem halt meg! Csupán halandóvá vált! Azt kellett volna mondania istennek, hogy: ert a mely napon ejéndel arról, bizony HALANDÓVÁ VÁLSZ és meghalsz.
Míg a kígyónak igaza volt: Nem halt meg az ember! Csupán halandóvá vált, ami halállal végződik ugyan, de nézzük még egyszer hogy fogalmaz isten: "mert A MELY NAPON ejéndel arról, bizony meghalsz."
És az ember nem halt meg azon a napon!
1.Pontatlan fordítást használsz,ez így nincs a Septuagintában ! MBT fordítás linkje:
2. A Bibliában a halál többértelmű szó, ahogy a születés is.
3. A kígyónak nem volt igaza, az emberek tényleg meghalnak...volt először a lelki halál, aztán amikor a lélek elválik a testtől végleg és a testet eltemetik.
Nrm a fordítás rossz, a héber szövegben az van: b'jom ez azt jelenti: azon a napon.
Viszont a magyarázat:
meg fogsz halni. T. i. teljes bizonyossággal halandó leszel (Symmachus). Míg ez a magyarázat kiküszöböli azt a nehézséget, hogy Ádám és Éva még sokáig élt, miután a tiltott gyümölcsbõl evett, feltételezi, hogy az ember teremtéskor halhatatlan lény volt (illetõleg: feltételesen halhatatlan lény volt). Egyszerûbb magyarázat azonban az, hogy tekintettel a kísértés körülményeire, a jóságos Isten enyhítette a büntetést és azért nem haltak meg a bûnbeesés napján.
Ja, és akígyó mindenképp hazudott.
Azt mondta: nem fogtok meghalni. ( vagy nálad "izony nem haltok meg;" )
Tényleg nem haltak meg? Ádám és Éva ma is élnek?
Mert a kígyó nem azt mondta, hogy AZNAP nem, hanem kartegorikusan, hogy nem.
1: előtte is halandók voltak,
2: azon a napon nem haltak meg.
Alapvetően az isten hazudott, de persze a kígyót sem az igazmondás vágya vezérelte. Egymással harcoltak, az ember csak eszköz volt.
Mondja a sátán egyél nem fogsz meghalni Éva evett meghalt .
Tényleg nem hazudott egy 5 éves is rájönne ,hogy hazudott a sátán.
Jah, nyilván halhatatlanok voltak, hiszen az örök élet fája csak dísznek lett oda állítva.
Értelmezés 1:
Nem az volt a bűn, hogy ettek a fa gyümölcséből, hiszen azért lett odatéve az ember orra elé, hogy egyen belőle. Az ember főleg, ha fiatal ember, mondjuk gyermek még egy szobába kerül amiben van 1000 féle játék. De kettővel tilos játszani. Mivel akar majd játszani? Költői kérdés volt.
Szóval nem a gyümölcs evése volt a bűn. Akkor mi? Amikor megették az almát, nem ismerték a jó és a rossz fogalmát, hiszen ez a JÓ ÉS ROSSZ TUDÁSÁNAK fája. Ám miután megették Isten felteszi a kérdést. Ettetek e a fa gyümölcséből. Igen suta egy Isten lenne, ha nem tudná a választ. És ekkor Ádám becstelenül bemószerolja Évát. Hát ilyen erkölcsi vétséget elkövetni ma is Bűn. Nem vállalni a tetteim következményét?
Ezt éva is elköveti, ő a kígyót mószerolja.
Könyörgöm, most kapták meg a jó és a rossz tudását. Tudják, hogy rossz az amit tesznek.
Ez a bűnbe esés!
Elbukott a próbán az ember. Hát kérem milyen Isten az, amelyiknek a kertjébe a sátán bejut? Ez egy próba volt.
Értelmezés 2:
Az Isten e játékban a gonosz Isten. Bizonyítható, hogy a rabbik a Szkíta teremtéstörténetet írták át. E teremtéstörténetben bizony Isten a gonosz Isten, a kígyó pedig a jó szellem, mégpedig maga Jézus. Kezdettől fogva volt.
Ezek alapján a gonosz Isten az embert a testbe zárta, amelyet saját képmására teremtett. Ugye "Lásd a másikban a jót".
Szóval azzal, hogy az ember visszaszerzi a jó és rossz tudásának atalmát felismeri, hogy az Isten a gonosz Isten. E miatt van olyan brutális módon megbüntetve az ember a kígyó, a Föld... A Földet miért átkozza el? Az átkozódás nem egy jó Isten tulajdonsága. Így aztán az ember mivel erkölcsi hibákat vét, nem tud felemelkedni, ugyanakkor Isten követi el a legnagyobb erkölcsi buktákat. Ártatlanul és igaztalanul átkozódik. Ilyet csak a gonosz tesz.
Értelmezés 3:
A biblia főleg csillagképi motívumokra épül. A tudás fája maga a tejút. A kígyó eredetileg az arámi szövegekben gyík kezdetben. A gyík vagy sárkánygyík, az maga a skorpió. E gyík felmászik a fára... És itt kap a történet egy 18-as karikát. Ugyan milyen gyík az, ami ha "felmászik a fán" megkísérti a nőt? Melyik gyümölcs ugyan a legédesebb a világon, ha nem a szerelem gyümölcse? Ráadásul a fán felmászva, Skorpióval szemben a bika. A Bika évezredek óta, a testi szerelem a testi örömök (evés ivás) szimbóluma. És mivel van gyümölcse a zodiá
Ha ezek után még mindig nem érti valaki, hogy miért nem a gyümölcs evése maga a bűnbe esés, akkor az menthetetlen.
Mikor Isten kérdi, ki evett a gyümölcsből, akkor igazából, egymásra mutogatnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!