Jézus és Mihály arkangyal egyugyanazon személy?
"És felemelém szemeimet, és látám, és ímé: egy férfiú, gyolcsba öltözve, és dereka ufázi aranynyal övezve.
6.
És teste olyan mint a társiskő, és orczája olyan mint a villám, és szemei olyanok mint az égő szövétnekek, karjai és lábatája mint az izzó ércznek színe, és az ő beszédének szava olyan, mint a sokaság zúgása." - Dán 10,5-6
"És a hét gyertyatartó között hasonlót az ember Fiához, bokáig érő ruhába öltözve, és mellénél aranyövvel körülövezve.
Az ő feje pedig és a haja fehér vala, mint a fehér gyapjú, mint a hó; és a szemei olyanok, mint a tűzláng;
És a lábai hasonlók valának az izzó fényű érczhez, mintha kemenczében tüzesedtek volna meg; a szava pedig olyan, mint a sok vizek zúgása." - Jel 1,13-16
Dániel próféta és János apostol egyazon személlyel találkozott: Jézussal.
Nem mert Mihály egy arkangyal, Jézus meg az Istennek Szentje.
"Ah,mi közünk hozzád názáreti Jézus? Jöttél,hogy elveszíts minket? Ismerlek téged ki vagy: az Istennek ama Szentje!" (Luk.4:34)
Mihály mikor az ördöggel vitatkozott Mózes teste felett azt mondta, hogy
"Dorgáljon meg téged az Úr!"(Jud.1:9)
És ha most összehasonlítód a két igét akkor megkapod a választ is.
Ezt a kérdést már sokan fölvetették.
Elkülddöm neked az egyik választ. Csak alaposan nézz utána te is.
A válasz röviden az, hogy igen. Sok kultúrában szokás, hogy egy embert több néven is neveznek. A bibliai személyek között is van olyan, akinek több neve van. Például Jákob patriarchát Izraelnek is hívták (1Mózes 35:10). Péter apostolnak öt neve is volt: Simeon, Simon, Péter, Kéfás és Simon Péter (Máté 10:2; 16:16; János 1:42; Cselekedetek 15:7, 14). Miért lehetünk biztosak abban, hogy a Mihály név Jézusnak egy másik neve? Figyeld meg a következő szentírási bizonyítékokat.
A Biblia ötször említi a hatalmas szellemteremtményt, Mihályt. Három esetben Dániel könyvében. A Dániel 10:13, 21-ben arról olvasunk, hogy Mihály – „az egyik elöljáró fejedelem” és „a ti fejedelmetek” – megszabadított egy angyali küldöttet. A Dániel 12:1-ből pedig megtudjuk, hogy a vég idején „feláll Mihály, a nagy fejedelem, aki a te néped fiaiért áll”.
A Jelenések 12:7-ben is olvashatunk Mihályról. Ez a vers leírja, hogy „Mihály és angyalai” egy fontos háborút vívnak, melynek eredményeként Sátánt, az Ördögöt és gonosz angyalait levetik az égből.
Figyeld meg, hogy az eddig említett esetekben Mihály úgy van ábrázolva, mint egy harcos angyal, aki Isten népéért küzd, és megvédi őket, sőt még Isten legfőbb ellenségével, Sátánnal is szembeszáll.
A Júdás levelének 9. verse ’arkangyalnak’ nevezi Mihályt. Az „ark” előtag görög megfelelőjének jelentése ’fő’ vagy ’legfőbb’, és az „arkangyal” szót a Biblia soha nem használja többes számban. Ezen a versen kívül csak az 1Tesszalonika 4:16 említi az arkangyal szót, ahol Pál a feltámasztott Jézusról beszél. Ezt írja: „maga az Úr [Jézus] le fog szállni az égből parancsszóval, arkangyal hangjával és Isten trombitájával”. Tehát Jézus Krisztus itt van azonosítva az arkangyallal, vagyis a legfőbb angyallal.
Mindezek alapján mire következtethetünk? Arra, hogy Mihály arkangyal valójában Jézus Krisztus. A Mihály név is (jelentése: ’ki olyan, mint Isten?’), és a Jézus név is (jelentése: ’Jehova megmentés’) arra a szerepére hívja fel a figyelmet, hogy ő Isten szuverenitásának legfőbb támogatója. A Filippi 2:9 ezt írja: „Isten . . . magasabb állásba is emelte [a megdicsőített Jézust], és kedvesen megadta neki a nevet, amely minden más névnek felette áll”.
Fontos megjegyeznünk, hogy Jézus élete nem akkor kezdődött, amikor emberként megszületett. Jézus születése előtt egy angyal meglátogatta Máriát, és elmondta, hogy Mária a szent szellem által foganni fog méhében, és fiút fog szülni, valamint hogy Jézusnak kell neveznie a gyermeket (Lukács 1:31). A szolgálata idején Jézus gyakran beszélt az ember előtti létezéséről (János 3:13; 8:23, 58).
Tehát Mihály arkangyal nem más, mint az emberi létezése előtti Jézus. A feltámadása és égbe menetele után Jézus visszakapta a tisztségét, ismét Mihály, a legfőbb angyal lett, „Istennek, az Atyának dicsőségére” (Filippi 2:11).
Nem ugyanaz, de ha az a célod, hogy a megvezetett szektásokat meggyőzd, legyen az jehovista vagy adventista, mivel mind a kettő ebben az elmebeteg elméletben hisz, akkor közlöm, hogy halva született ötlet, mivel egyik sem fog lemondani a hamis tanítójuk által bemagolt hazugságról, mivel mind a két szekta kizárolagos üdvösséget ígér híveinek és egyik sem akarja ezt elveszíteni, ráadásul mindegyik előkelő helyet foglal el a szektájuk ranglétráján. Persze, hogy kapaszkodnak a hatalomba.
Voltak már itt a témában nagyon jó hozzászólások és míg a szektások mindig ugyanazokat másolják be, legyen az Péter vagy a kéti akárki, addig mások különféleképpen, változatosan próbáltak nekik érvelni bibliai igékkel, de ezek süketek és vakok.
Már most hagyj fel a próbálkozással, rajtuk csakis Isten tud segíteni.
Szia!
Különböző igeversek egybevetéséből kitűnik, hogy "Mihály" azonos Jézus Krisztussal. Dániel könyve szerint Mihály az Isten népének fejedelme. (Dán. 10,21.) Ez a fejedelem azonban maga is Isten. (Józs. 5,13-15.) Júdás apostol pedig "arkangyalnak" mondja Mihályt. (Júd. 9.) Pál apostol viszont arról beszél, hogy Jézus visszajövetelekor az igazak feltámadása "arkangyal szózatára" történik. (I.Thess. 4,16.) Jézus pedig azt mondja el, hogy a halottak az Ő szavára, az "ember Fiának" szavára támadnak majd fel. (Ján. 5,28.) Jézus Krisztus a történelem folyamán mindig akkor lépett fel "Mihály"-ként, amikor Isten és az Ő népe oldalán a gonoszság erőivel szemben küzdelembe indult. A perzsa uralkodóval szemben azért, hogy az Ő népét bocsássa el, és engedélyezze Jeruzsálem és a templom felépítését. (Dán. 10,13.) Mózes sírja felett Sátánnal szemben. (Júd. 9.) A végső időben, amikor Isten népét megszabadítja a bűn világából. (Dán. 12,1.)
Üdv. Péter
Köszönöm a válaszokat!
Péter: Tudtam, hogy válaszolni fogsz. :D CTRL + C és CTRL + V :D
Nem!
Gondolkozz Mihálynak van hatalma bűnöket bocsátani,holtakat életre kelteni,és ítéletet hozni?
Továbbá, Mihálynak van hatalma teremteni és ő örökkévaló?
És most tedd fel ugyanezeket a kérdéseket csak most Mihály helyébe Jézus legyen.
És kérdező szerinted egy Király mikor csatába indul Ő maga fúja a harsonát? :)
Hihetetlen amit ezek összehordanak...
Nem.
Mihály egy arkangyal, Jesszum-pepi meg egy félisten.
Teljesen máskor is jöttek létre a sztoriban, mindkettőnek saját neve van stb.
Btw, a logika valamiféle szentháromságtan-apológia továbbvitel, de már a szentháromság tana sem áll meg a szöveg alapján. Helyette lesz szentnégyesség ezekkel:
- isten
- szentlélek
- az ige
- sátán
És jól látod, Heszusz nincs benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!