Ezt az igét hogy magyarázzák ki a Háromság tagadók?
Apcsel 20:28 Viseljetek gondot
azért magatokra és az egész
nyájra, melyben a Szentszellem
titeket vigyázókká tett, az Isten
anyaszentegyházának
legeltetésére, melyet tulajdon
vérével szerzett.
Meg tudnád kérlek magyarázni, mi köze van ennek a versnek a háromságtanhoz? Hogy érted ebböl a hármat?
Katy
Akkor mutatok egy másik fordítást, mert látom ilyenkor a Károlit nem érted.
Apcsel 20:28 Ügyeljetek hát
magatokra és az egész nyájra,
melyben a Szent Szellem
felügyelőkké tett titeket, hogy
terelgessétek az Isten eklézsiáját,
melyet tulajdon vére árán tartott
meg magának.
És mert látom, hogy a sötétség teljesen beborította elmédet, kihangsúlyozom azt a részt, amit ti tagadtok:
" hogy
terelgessétek az Isten eklézsiáját,
melyet tulajdon vére árán tartott
meg magának."
Kinek az eklézsiája? Istené.
Ki váltotta meg? Isten.
Mivel? A saját vére által.
Pont, mint a dedóban... egy ötéves hamarabb megérti.
Máté 28,19
Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Szellemnek nevében,
Véleményem szerint ebben az igeszakaszban is felfedezhető a Szentháromság. Ebben a részben Jézus személyeket sorol fel, ezért is lehetséges az, hogy az Ő neveikre hivatkozva keresztelkedjen meg valaki.
Tudomásom szerint a Jehova Tanúi nevű szervezet azt tanítja, hogy a Szent Szellem csak egy erő lenne, nem pedig egy személy. Ezt a tanításukat cáfolja az általam idézett igeszakasz is.
Gondoljatok bele, akit Isten elválaszt, hogy Jézus Krisztus Egyházához tartozzon, ahhoz hatalom kell. Jézus a keresztségnél mégis említi a Szent Szellemet.
Nem erő kell ahhoz, hogy Isten fiaivá lehessünk, hanem első sorban hatalom, amely Jézus Krisztusnál van:
János 1
Valakik pedig befogadák Őt (Jézust), hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az Ő nevében hisznek;
Hát gyerekek, akár mit is mondotok, de egyik vers sem támasztja alá a háromságtant.
Egyik sem írja, hogy ez a három egy.
Ha az életetekben elöször olvasnátok e verseket, és elötte nem hallottatok volna a háromságtanról, igazán eszetekbe sem jutna, ezekböl a versekböl azt a következtetést levonni, hogy ez a három egy "test" egy "valami" de három "valami", de mégsem három hanem egy
Tudjátok el kell olvasni az egész Bibliát, ahhoz, hogy ezt megérthessük.
Tudjátok ugye, hogy Jézus Krisztus zsidó vallásúnak született. A zsidók sohasem hittek a szentháromságban...
Ha ez annyira világos lenne, akkor nem kellett volna a nagy vita az apostolok halála után, afelöl, hogy van-e háromság vagy nincs. Tudjátok ugye, hogy az. i.sz negyedik században, amikor Konstantin római császár "megtért", akkor fogadták be csupán a háromságtan dogmáját. Azelött több pogány nemzetnek volt háromság istene
Kedves kérdezö, az a fontos hogy mit állít a Biblia. Mit szólsz ahhoz a vershez, amikor Jézus maga megmondta, hogy vannak dolgok, amikben nem Ö határoz, hanem Atyja,
mit szólsz ahhoz, hogy Jézus azt mondta "az én Atyám NAGYOBB" nálamnál? Tévedett talán Jézus Krisztus? Hogyan érted ezeket a Biblia verseket?
Katy
"Károli fordítás:
Apcs. 20:28 "Viseljetek gondot azért magatokra és az egész nyájra, melyben a Szent Lélek titeket vigyázókká tett, az Isten anyaszentegyházának legeltetésére, melyet tulajdon vérével szerzett."
fordítás:
"ügyeljetek magatokra és az egész nyájacskára, amelyben titeket a Szent Szellem elöljárókul rendelt, hogy legeltessétek az Isten eklézsiáját, amelyet tulajdonának vére által szerzett magának"
Nestle szövege:
"προσέχετε ἑαυτοῖς καὶ παντὶ τῷ ποιμνίῳ, ἐν ᾧ ὑμᾶς τὸ πνεῦμα τὸ ἅγιον ἔθετο ἐπισκόπους, ποιμαίνειν τὴν ἐκκλησίαν τοῦ θεοῦ, ἣν περιεποιήσατο διὰ τοῦ αἵματος τοῦ ἰδίου"
Igazolás:
"Ezzel kapcsolatban rá kell mutatnunk arra is, hogy a dia tou aimatos tou idiou kifejezésnek lehet a megszokottól eltérő jelentése is. Ez a másik jelentés, amelyre az Apostolok cselekedetei írója gondolhatott, nem más, mint hogy "az ő sajátjának vérével" (...) Az idios egyes számának ez a tárgyatlan használata, amely máskülönben ismeretlen az Újszövetségben, közeli rokonokra utaló becéző kifejezésként elvétve megtalálható néhány görög nyelvű papiruszban. Lehetséges tehát, hogy "az övé" (ho idios) olyan cím volt amelyet a korai keresztyének adtak Jézusnak, hasonló a "szeretett"-hez (ho agapétos). Hasonlítsuk ezt össze a Róm 8,32-vel, amelyben Pál olyan összefüggésben utal Istenre, hogy ő "tou idiou uiou nem kímélte", amely világosan az 1Móz 22,16-ra utal, ahol a Septuaginta szövegében tou agapetou uiou-t olvashatunk" - Bruce M. Metzger, Bart D. Ehrman: Az Újszövetség szövege
Megjegyzés: Isten Tulajdonának a vére: az Ő Fiának a vére, aki a tulajdona Istennek. Isten Szellem (Ján. 4:24), a Szellemnek pedig nincs vére, a Fiának viszont, aki belépett a test és a vér, közösségébe, részese lett annak (Zsid.2:14), aki testé lett (Jn 1:14) lett vére, akinek a vérén szerezte az Isten a gyülekezetét. (I. Pét. 1:19, I. Pét. 1:2, Róm. 3:25; Zsid. 10:29; 12:24, Jel:7:14) Viszont sehol nem beszél arról az írás, hogy Isten a vérét adta volna, mindenütt a Fiáról, a Bárányról, Jézus Krisztusról beszél, aki meghalt a kereszten."
forrás: [link]
Nem csak ezeket a verseket kell megvizsgalni,hanem az osszes tobbit is,amiben Jezus azt is mondja az Atya nagyobb nala.
Eggyik 185, a masik 190 magas.
Vagy hogyan is kell ezt erteni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!