Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova Tanúi válaszolnátok...

Jehova Tanúi válaszolnátok nekem egy nagyon fontos kérdésre?

Figyelt kérdés
Nos az lenne a helyzet, hogy én vallásomat tekintve római katolikus vagyok. Mindig is az volt a családom és nem is akarok vallást váltani. (ki is tagadna érte a családom szerintem hisz nagymamám nagyon vallásos). A barátommal már több éve együtt vagyunk, szerelem volt első látásra stb. Ő Jehova Tanú de nem igen szoktunk beszélgetni a vallásról - igazából sosem beszéltünk még róla - de mindig hangoztatja hogy elakar majd venni és megszeretné kérni a kezem 1-2 év múlva. Lehetséges lenne hogy így házasodjunk hogy én megtartom a vallásom vagy szerintetek ezt ő sosem fogja elfogadni és inkább most fejezem be a kapcsolatot addig amíg darabokra nem török ha ő mondja ezt a vallásunk miatt?

2014. máj. 22. 22:24
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Az ApCsel tanúsítja, hogy sokszor egész családok, „házak” tértek meg Jézushoz: Kornéliuszé, Sztefánászé, Onéziforoszé stb. (ApCsel 10,48). Pál Jézus tanítása alapján a biológiai család érdekei elé helyezi Isten Országa ügyét. Azért, ha ütközés támad, inkább a biológiai közösséget kell felbontani, mint a krisztusi kapcsolatot (Vö.: Privilégium Paulinum, 1Kor 7,15). Olykor úgy tűnik, mintha Pál a nő kisebb értékűségét tanítaná. Pl. hogy „az asszony hallgasson az egyházban.” (1Kor 14,28); „a férfi a feje az asszonynak” (1Kor 11,3; Ef 5,23). Ezek azonban csak alkalmi magatartási szabályok az ószövetségi törvény és a rabbinikus szabályok nyomán. Amikor elvi tanítást ad, akkor a férfi és nő teljes egyenlőségét tanítja: „Nincs többé… férfi és nő…” (1Kor 11,11–12); Pál sok nőt dicsér, akik az evangélium szolgálatában serénykedtek: Priszcillát, Phoibét, Nimphát, Dorkászt stb. A gyermekekről viszonylag keveset beszél, de Isten Országában azok is teljes jogúak! A szülő nevelni tartozik gyermekét (1Tim 5,10), és „az apák ne keserítsék el őket” (Ef 6,4; Kol 3,6). Ez a „megkeserítés” az ősi családfői önkény, ami az Újszövetségben már túlhaladott, méltatlan magatartás! A gyermekek épp olyan „szentek” (Krisztus Testéhez tartozók), mint a szülők (1Kor 7,14). Az ószövetségi szemlélet, hogy ti. a bennük továbbélésünk az örök élet, új és hiteles távlatot kapott: „Ilyeneké a mennyek országa!” (Mt 19,14).

Az apostolok korában az Ószövetség fogság körüli (zsoltározó) koránál is nagyobb jelentőséget kap a család, mint az üdvösségmunkálás kerete. Már Jézus is igen sokszor családoknál tanít, családoknál gyógyít (Mk 1,28; 2,2; Lk 10,39; Jn 12,8). Magánháznál rendezi meg a húsvéti vacsora liturgiáját (Lk 22,7-13). Családokhoz küldi tanítványait (Mk 6,10; Mt 10,12; Lk 9,4; 10,5). Jézus halála után a keresztények házaknál jönnek össze, a kenyértörést házaknál végzik (ApCsel 2,46). És mivel a templomból meg a zsinagógákból hamarosan kiszorulnak, az igehirdetések jó része és az istentiszteletek végzése is többnyire családoknál folyik: Kornéliusz házában, Tichikusz házában (másfél évig!), sőt még a börtönőr házában is. Szükség esetén kint a szabadban, ahol pl. Pálék is „sejtették, hogy ott van az imádság helye” (ApCsel 16,13). Mintha Isten igéje a családoknál lenne legkevésbé megkötözhető (Vö.: 2Tim 2,9). Priszcilla háza és Nimpháék háza mutatja nekünk ma is: a keresztény igehirdetés és közösségi élet első otthona a család! Nemcsak biológiai vagy termelési keret vagy szálláshely, hanem a közösségi imádság helye, az igehirdetés helye, a kenyértörés helye, üdvösségünk munkálásának helye. És ami nekünk különösképpen fontos: A nők és a gyermekek is teljes jogú üdvösségalanyként jelen lehetnek…

Ami tehertétel akár az ószövetségi családmodellben, akár az újkorban (nők, gyermekek semmibevétele, válás, fagyasztó „gyermek-keserítés”), az mind a bűntől van (Vö.: Ter 3,16; Mk 10,5). A bűntől elrontott első teremtést Jézus újjáteremtő „átváltoztatása” hozta helyre, aminek megjelenítése a világ végéig a húsvéti vacsora megünneplése, ami lényege szerint családi ünnep! Mi ennek az újjáteremtő munkának vagyunk szolgái (2Kor 5,18).

Kérjük szívből a tanulékonyság Szentlelkét, hogy különösen az Ószövetség zsoltározó és az újszövetségi apostolkori családi liturgiás tapasztalatainak vetőmagjai megfoganjanak lelkünkben. Akkor nem leszünk „haszontalan szolgák”!


,üdv.briston

2014. jún. 11. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

Az ApCsel tanúsítja, hogy sokszor egész családok, „házak” tértek meg Jézushoz: Kornéliuszé, Sztefánászé, Onéziforoszé stb. (ApCsel 10,48). Pál Jézus tanítása alapján a biológiai család érdekei elé helyezi Isten Országa ügyét. Azért, ha ütközés támad, inkább a biológiai közösséget kell felbontani, mint a krisztusi kapcsolatot (Vö.: Privilégium Paulinum, 1Kor 7,15). Olykor úgy tűnik, mintha Pál a nő kisebb értékűségét tanítaná. Pl. hogy „az asszony hallgasson az egyházban.” (1Kor 14,28); „a férfi a feje az asszonynak” (1Kor 11,3; Ef 5,23). Ezek azonban csak alkalmi magatartási szabályok az ószövetségi törvény és a rabbinikus szabályok nyomán. Amikor elvi tanítást ad, akkor a férfi és nő teljes egyenlőségét tanítja: „Nincs többé… férfi és nő…” (1Kor 11,11–12); Pál sok nőt dicsér, akik az evangélium szolgálatában serénykedtek: Priszcillát, Phoibét, Nimphát, Dorkászt stb. A gyermekekről viszonylag keveset beszél, de Isten Országában azok is teljes jogúak! A szülő nevelni tartozik gyermekét (1Tim 5,10), és „az apák ne keserítsék el őket” (Ef 6,4; Kol 3,6). Ez a „megkeserítés” az ősi családfői önkény, ami az Újszövetségben már túlhaladott, méltatlan magatartás! A gyermekek épp olyan „szentek” (Krisztus Testéhez tartozók), mint a szülők (1Kor 7,14). Az ószövetségi szemlélet, hogy ti. a bennük továbbélésünk az örök élet, új és hiteles távlatot kapott: „Ilyeneké a mennyek országa!” (Mt 19,14).

Az apostolok korában az Ószövetség fogság körüli (zsoltározó) koránál is nagyobb jelentőséget kap a család, mint az üdvösségmunkálás kerete. Már Jézus is igen sokszor családoknál tanít, családoknál gyógyít (Mk 1,28; 2,2; Lk 10,39; Jn 12,8). Magánháznál rendezi meg a húsvéti vacsora liturgiáját (Lk 22,7-13). Családokhoz küldi tanítványait (Mk 6,10; Mt 10,12; Lk 9,4; 10,5). Jézus halála után a keresztények házaknál jönnek össze, a kenyértörést házaknál végzik (ApCsel 2,46). És mivel a templomból meg a zsinagógákból hamarosan kiszorulnak, az igehirdetések jó része és az istentiszteletek végzése is többnyire családoknál folyik: Kornéliusz házában, Tichikusz házában (másfél évig!), sőt még a börtönőr házában is. Szükség esetén kint a szabadban, ahol pl. Pálék is „sejtették, hogy ott van az imádság helye” (ApCsel 16,13). Mintha Isten igéje a családoknál lenne legkevésbé megkötözhető (Vö.: 2Tim 2,9). Priszcilla háza és Nimpháék háza mutatja nekünk ma is: a keresztény igehirdetés és közösségi élet első otthona a család! Nemcsak biológiai vagy termelési keret vagy szálláshely, hanem a közösségi imádság helye, az igehirdetés helye, a kenyértörés helye, üdvösségünk munkálásának helye. És ami nekünk különösképpen fontos: A nők és a gyermekek is teljes jogú üdvösségalanyként jelen lehetnek…

Ami tehertétel akár az ószövetségi családmodellben, akár az újkorban (nők, gyermekek semmibevétele, válás, fagyasztó „gyermek-keserítés”), az mind a bűntől van (Vö.: Ter 3,16; Mk 10,5). A bűntől elrontott első teremtést Jézus újjáteremtő „átváltoztatása” hozta helyre, aminek megjelenítése a világ végéig a húsvéti vacsora megünneplése, ami lényege szerint családi ünnep! Mi ennek az újjáteremtő munkának vagyunk szolgái (2Kor 5,18).

Kérjük szívből a tanulékonyság Szentlelkét, hogy különösen az Ószövetség zsoltározó és az újszövetségi apostolkori családi liturgiás tapasztalatainak vetőmagjai megfoganjanak lelkünkben. Akkor nem leszünk „haszontalan szolgák”!


üdv.briston

2014. jún. 11. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
bocsi.hogy dupláztam.
2014. jún. 11. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!