Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Milyen fontos jelentősége van...

Milyen fontos jelentősége van az Úrvacsorának?

Figyelt kérdés

Az Úrvacsora nélkül nem bocsáttattnak meg a bűneim?

Jézus nem csak a tanítványainak adta ezt a parancsot? Ha egyáltalán lehet ezt parancsnak nevezni.



2014. ápr. 8. 19:11
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Benne van az igében, hogy ezt tegyük emlékére. Mi köze a szövetségünk újra és újra megerősítésének a bűnbánathoz?
2014. ápr. 8. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Kicsit átfogalmazom a kérdést, ha nem baj:


Isten elítéli azt, aki nem eszik az Úrvacsorából?

Vagy ez úgy működik, hogy az igaz kereszténynek nem probléma enni az Úrvacsorából (akár mert valami titokzatos erő hatására)? Magyarul, attól lesz valaki igaz keresztény, ha enni és inni akar Jézus emlékére?

2014. ápr. 8. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Értem és köszönöm a válaszokat!:)

Tehát aki nem vesz Úrvacsorát az nem számít kereszténynek?

Egyébként azt hiszem értem a lényeget. Jézus sokmindent mondott és mi nem tehetjük azt meg,hogy csak abban követjük szavait ami megegyezik a vallásunk eszméivel.

Vagy követjük mindenben,vagy nem követjük semmiben.

Mert ha egyet is kihagyunk a parancsaiból akkor már nem teljes a hűségünk vele szemben.

Így van?

Ha tévedek akkor kérlek javítsatok ki.

2014. ápr. 8. 21:14
 4/12 anonim ***** válasza:
65%

Szia!


Az úrvacsora egy jelképes cselekedet, pontosan olyan, mint a keresztség. Ahogyan a keresztségre sem Istennek van szüksége, hanem nekünk, ugyanúgy igaz ez az úrvacsorára nézve is.


Míg a keresztség a megtérés vagy újjászületés lelki törvényszerűségeit ábrázolja, az úrvacsora a megszentelődését. Két része van: a lábmosás és a szent jegyek kiosztása. A lábmosást éppolyan "szereztetési igékkel" rendelte el Jézus, illetve tette ismételendő, szent, jelképes cselekménnyé a tanítványai számára, mint a kenyér és a pohár szétosztását (Jn. 13:14-15; 17). A lábmosás szükséges lelki előkészület a Krisztussal való szövetség megújításához, ami a szent jegyek magunkhoz vétele által történik (Jn. 13:8/b; Mt. 26:26-28). A lábmosás a bűnök lemosásának a jelképe, mint a keresztség, azaz az Istennel és egymással való bűnrendezés szimbóluma és felkínált lehetősége. Jézus világossá tette, hogy a lábmosás a keresztségben történt megtisztuláshoz kapcsolódik, annak mintegy a szükséges folytatása. Az egyes életszakaszok naponként el nem rendezett törvényszegéseinek és a konkrét törvényszegésként meg nem határozható "titkos bűneinek" az eltávolítására szolgál a keresztség utáni időben (Jn. 13:10; Zsolt. 19:13).


A szent jegyek - a kovásztalan és megtört kenyér, valamint az erjedetlen és kitöltött szőlőlé - Krisztus bűntelen földi életét és keresztáldozatát ábrázolják (I. Kor. 5:6-8; 11:24; Mt. 26:28). Krisztus példája szerint először hálát adunk ezekért, ami Krisztus igaz élete és áldozati halála valódi értékelésére tanít, a Megváltó iránti hála és szeretet felélesztését kívánja munkálni. A szent jegyek "evése és ivása" pedig a győzelmes élet titkára tanít, amire Krisztus áldozata minden tanítványt elkötelez. A titok: a Krisztus igaz életéről és áldozati haláláról szóló igékkel való naponkénti "táplálkozás", ami "lélek és élet" (Jn. 6:53-54, 56-57, 63), ami igaz életet eredményez.


Az úrvacsora rámutat a végcélra is: a Megváltó Jézussal való személyes találkozásra az ő visszajövetelekor, "a Bárány mennyegzői vacsoráján" (I. Kor. 11:26; Mt. 26:29; Jel. 19:9). Ezért az úrvacsora a bűntől való belső megtisztulás, az "első szeretet"-ben való megújulás és a végső reménységben való újbóli megerősödés boldog tapasztalata a keresztény ember számára (Mt. 26:30).


Üdv. Péter

2014. ápr. 8. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm Péter a segítséget. Bevallom,hogy a lábmosásnak én nem sok jelentőséget adtam eddig,tulajdonképen csak rémlett valami de ezen kívül nem tudok sokat róla. Rendbe kell tegyem magamban ezeket a dolgokat mert az az igazság,hogy nem igazán törődtem eddig a "lelkiekkel". Keresztény családban nevelkedtem de többet jártam a templom mellé mint templomban. Konfirmáltam és ezzel le volt tudva részemről a hit meg a vallás "probléma".

Mostanában viszont valamiért kezdenek érdekelni és foglalkoztat is a kereszténység. Hogy miért azt még nem tudnom,de biztos vagyok benne,hogy nem ok nélkül.

Mégegyszer köszi a válaszokat!

Jó éjszakát!

2014. ápr. 8. 23:43
 6/12 anonim ***** válasza:

Na jó, de amit te is lelkinek gondolsz, az nem a testben keresendő. Te legyen hited szerint. Szép álmokat!


Ezt most nem az úrvacsora ellen írtam.

Csak egyik nagy egyház szereti a lelki gyakorlatot elferdíteni.

2014. ápr. 8. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Az úrvacsora sem lelki benzin.

Számomra egy addig egy szép szertartás, amíg nem válik képmutatássá vagy bálványimádattá.

2014. ápr. 8. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 KZitus ***** válasza:

Szervusz


Az egész világon idén áprilris 14-én este naplemente után (kb. 7 órakor)fognak megemlékezni Jehova tanúi Jézus Krissztus haláláról. Halála előtti éjszakán azt a parancsot adtaa a tanítványaainak, hogy emlékezzenek meg az áldozatáról. Ezt mondta nekik: "Ezentúl ezt cselekedjétek a rólam való megeemlékezésül" Lukács 22:19


Tégedet is meghívunk, családodat, barátaidat, ismerőseeidet, hogy hallgassanak meg egy rövid előadást, amelyből kiderül, miért fontos számunkra Jézus halála. Ez egy ingyenes esemény, biztosan már te is kaptál meghívót rá, mivel az egész világon mindenütt mweghívjuk az embereket.

Szeretettel várunk :)

2014. ápr. 9. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 Anxo ***** válasza:

Az Úrvacsora nem jelképes cselekedet. Mikor Jézus erről beszél a János 6-ban, az emberek megbotránkoztak rajta, de Ő nem javította ki magát, mondván: "áá félreértettetek, ez csak szimbólum", hanem még rátett egy lapáttal Ján 6:53.

Pál ír arról, hogy ha nem méltón vesszük az úrvacsorát, az a kárhozatunkra van. El lehet kárhozni egy szimbólumtól??

Jézus - a bárány - az újszövetséget az utolsó vacsorán alapította, és kevesebb mint 24 óra múlva, az Ő vére is úgy folyt, mint a bárányáldozatok vére... De a bárányok vére nem adhat engesztelést, de az övé igen, mert ő a tökéletes áldozat. És ebben az áldozatban való részvételt parancsolta meg Jézus az utolsó vacsorán.

A keresztségben törlődnek el a vétkeid, a keresztségben leszel új teremtmény, meghalva a bűnnek, feltámadva az életre / római levél 6. rész eleje. A testi halál már csak elalvás. Ha a keresztség után is elkövetnél halálos bűnöket 1Ján5:16, akkor gyónj meg Jakab 5:15-16, mert ha egyszer már újjászülettél a keresztségben, nem születhetsz újjá újra, csak a fülgyónással (az őskeresztényeknél az egész közösség előtt kellett megvallani a bűnöket).

Annyira parancs az Úrvacsora, hogy az őskeresztény időkben aki nem vette hetente magához Jézust, nem is számított kereszténynek. A római parancs ellenére is, még ha ki is végezték az illetőt.

Van egy remek könyv, a címe "Patres", olyan írók írásai is benne vannak, akik még ismerték az apostolokat, ha jól emléxem abban is van szó erről.

2014. ápr. 10. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Ha nem jelképes az ùrvacsora és szerinted a János 6 szószerint igaz, akkor te a kannibalizmus híve vagy. Nem?

Vagy az okkultizmus esetleg, mert valami energiát eszel. Nem? Vagy miért kell enni és inni?

2014. ápr. 10. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!