Híres női tanítók mint pl:Kathryn Kuhlman, Joyce Meyer, Paula White, ellen g. white Nem tudják, hogy nőnek tilos a tanítás?
Az most engem hiden hagy,hogy milyen felekezetekből vannak,csak a női tanító szemszöbből érdekel a dolog.
1 Timóteus 2:11-12: “Az asszony csendben tanuljon, teljes alázatossággal. A tanítást azonban az asszonynak nem engedem meg, sem azt, hogy a férfin uralkodjék, hanem legyen csendben.” Az egyházban Isten különböző szerepeket szán a férfiaknak és a nőknek. Ez azért van, mert így lett teremtve az emberiség (1 Timóteus 2:13) és mert így jött be a bűn a világba (2 Timóteus 14). Isten, ahogy Pál apostol írja, megtiltja a nőknek azt a szerepet, hogy férfiak lelki tanítói legyenek. Ez eleve kizárja, hogy nők szolgáljanak lelkészként, hiszen ebben prédikálás, tanítás és férfiak feletti lelki hatalom is van.
"Az egyházban Isten különböző szerepeket szán a férfiaknak és a nőknek. Ez azért van, mert így lett teremtve az emberiség (1 Timóteus 2:13)"
Hm....Isten? szerinted kik irányítják az egyházat? esetleg elsősorban férfiak,akik tartanak a nőktől? Szerinted Isten hülyének nézi a nőket,hogy "nektek nem szabad tanítanotok,csak a férfiaknak"?
Kicsit lássunk a dolgok mögé,nem olyan nehéz...
Nem ismerem egyik "női próféta" tanítását sem, de sokat hallottam róluk, tudom, hogy Isten emberei. Am a Biblia is ír női prófétáról... hmm?
(első voltam)
Ezért van annyi deformált vallásos, tudálékos ember, aki még a bibliát sem tudja értelmezni, mégis tanítani akarja a népet.
Ez nem így megy. Először újjá kell születni, megtérni, venni Szentlelket és Ő megérteti a bibliában foglaltakat, hogy kell helyesen értelmezni.
Sajnálatos, ha te/ti azt olvassátok ki, hogy nő nem lehet tanító.
Ez elég sarkított, merev, kirekesztő és téves értelmezés.
Elég sok nő volt/van, akiken keresztül Isten bemutatta a mindenhatóságát és ez átvonul az egész biblián. Voltak harcosok, próféták közük. Aki szerint ezzel gond van, ...nos inkább veletek van gond.
Pál nem úgy értette, ahogy kigolyózzátok.
Fogalmatok sincs Pál miért mondta ezt a speciális helyzetű, meghatározott embereknek szóló üzenetet és ez mit jelent.
Olvasni egy dolog, értelmezni pedig egy másik.
Semmi gond nincs a női prédikátorokkal, ráadásul akiket említetek, közülük párnak az életébe Isten különleges elhívása volt(Kathryn K. és Joyce M.). Rengeteg embert mentettek meg és segítettek az üdvösséghez.
Nálatok több ezerszeresét. Több ezren köszönhetik nekik a gyógyulásukat, és ez sem hiszem rátok jellemző lenne.
Gyakorlatilag nyomukba se értek, de osztjátok az észt, már ha lenne mit...
Igazán ítéljetek és gyümölcséről megismeritek ki van Istentől és ki nem, és erről bizonyságot tett Szentlélek is jelekkel, csodákkal, gyógyulásokkal, szabadulásokkal...és ti semmit nem tudtok.
Ha Isten úgy dönt, hogy nőket is használ az evangélium hirdetésére és felkeni őket tanítóknak, akkor mit tehettek ellene? Majd odamentek Istenhez is és beolvastok Neki, hogy mit tehet és mit nem? :D
Micimackó után szabadon: "csacsi öreg medvém"... :D
Kis emberekék vagytok nagyot szóló szájjal...és nem is tudjátok mennyire kicsik....
Igazad van utolsó, fát a gyümölcséről... a te írásod magáért beszél :D Ez a lehengerlő stílus...
Am ha az a vers csak bizonyos kornak szólt, akkor Isten ezen igéje nem örökérvényű, nem élő, hisz a jelentősége már elhalt. Nem kell mindenkit hülyének nézni, ha máshogy gondolkodik, mint te. Jézus vajon ilyen stílusban és ezt válaszolta volna? Sajnálom, nem szeretek hatalomcentrikus embereket ész nélkül követni. Ez nem azt jelenti, hogy nem ugyanabban a Krisztusban hinnék, mint te (karizmatikus vagyok én is), csak nem iszom sem Konstantin, sem a Németh Sándor szavait. Kimagyarázni mindent jelent, de ha ez csak az ottaniaknak szólt, akkor miért gondolod, hogy a homoszexualitás ma is bűn. Nézzük csak a történelmi kontextust. Mind Mózes, mind Pál idejében a "mindenki-mindenkivel, orrba-szájba" hedonista, egymást nem becsülő kultúra volt életben. Ezt ítélték el, és tiltották tőle az embereket. No de a mai tiszteleten és szereteten alapuló kapcsolat nem jött ám szóba! Akkor az miért nem csak az adott kornak szólt? Ja, hogy mert Sándor bácsi így tanítja... hmm... értem... Hogy Ő a tutit mondja, hisz csodákat tett? Gondolom ismered az 1Kor. 13-at. És hogy is van az a másik...? Tudod amikor azt mondják Jézusnak, hogy a nevedben gyógyítottunk, démonokat űztünk, prófétáltunk... Ő meg azt feleli "nem ismerlek titeket". Akkor, hogy is van ez a fát gyümölcséről?
És amikor Pál azt mondta, hogy minden olyan felekezet Istentől van, akik Jézust Krisztusnak vallják? A katolikusoktól a hitesekig mindet Isten vezeti? Hisz Ő nem skizó...
Szia!
A nőknek nem tilos a tanítás. Ha az lenne, akkor senki se járassa a gyermekeit iskolába...
Pál szavaiból ma is sokan a nők, az asszonyok bizonyos fokú háttérbeszorítását, vagy egyenesen lenézését olvassák ki. Ezekre az igeversekre hivatkozva keresztény közösségek nem engedik meg a női szolgálatot a gyülekezetben. Ezzel szemben a következőket kell az Ige alapján megállapítanunk. Az apostol okfejtéséből világos, hogy kijelentéseit bizonyos problémákkal a háttérben fogalmazza meg. Efézusban, de Korinthusban is sajnálatosan elterjedt a "versengés", a másokon való "uralkodás". Ahogy az I.Tim. 1:3-4, 6-7 verseiből is láthatjuk, a helytelen viselkedés eszmei alapjai is gyorsan felépültek, hiszen a régi élet, az óember begyakorlott "rossz szokásai" adták ehhez az indítást. Talán nem véletlen, hogy az Efézusbeliekhez írott levélben olvasható a férj és a feleség egymásnak való kölcsönös engedelmessége (5. fejezet) és a "lélek fegyvereinek a felöltözése" (6. fejezet). Efézusban feltételezhetjük, hogy olyan "női mozgalom" támadt a gyülekezeten belül, mely magának igényelte volna az irányítást a tanításban (2:11-15), a házasságot tiltó aszkézisben (4:3) és a diakóniai szolgálatban (5:1-13).
A "fecsegés" többszöri említése is erre utal mindkét levélben (I.Tim. 1:6, 5:13; II.Tim. 3:6-9).
Az apostol a józan életre és gyülekezetvezetésre buzdít, miként Péter is a maga leveleiben (lásd pl. I.Pt. 1:13, 5:8 stb.). Ez pedig nem tűri el a férfi-nő megkülönböztetést, fölényességet és részrehajlást. Pál nem az asszonyok megvetését tanítja Timótheusnak, hanem - előbb a férfiak (2:8), majd a nők felől érkező - rossz befolyások kivédésére ad példát! Efézusban és Korinthusban erre mindenképpen szükség volt. Az ifjú munkatársat pedig apostoli szóval külön is védelmezni kellett!
A 12. versben tehát az olyasféle "tanítást nem engedi meg" Pál, mely "a férfiún uralkodik". Ennek érvénye ma is áll. Gyakran előfordul ugyanis, hogy hívő férjek a "szüntelenül csepegő" hitvestársi beszédnek engedve hoznak rossz döntéseket. A befolyásolhatóság érzékeny területe a házasság, de a gyülekezeti élet is.
Hogy mennyire nem minden tanítástól való távolmaradást említ Pál, bizonyítja, hogy női próféták többen is szerepelnek Isten megváltási tervében (Debóra, Hulda, Anna stb.), ami pedig a tanítást illeti, Priscillát, Akvilla feleségét ugyancsak "munkatárs"-nak nevezi (Rm. 16:3).
A 11-12. versekben kétszer is említett "csendesség" szintén arra utal, hogy a hit kérdéseiben ne a beszélni tudás, hanem az isteni parancsolatok ismerete döntsön. A szakasz befejező megjegyzése nyilvánítja majd ezt ki: boldog lehet a házasság, de szélesebb értelemben a hívő nők és férfiak gyülekezeti élete is, föltéve, ha "megmaradnak a hitben és szeretetben és a szent életben mértékletességgel" (2:15).
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!