Ha az adventisták Jézust álszentnek tartják, akkor ők kiben vagy miben hisznek?
Ellen White ezt írta a könyvében (ő az, akit az adventistáknak el kell fogadni bemerítkezéskor prófétának, különben nem lehet adventista, igaz, egyetlen beteljesült próféciája sincs):
“Senki sem
ismeri a napot és órát”, hangoztatta az álszent
igehirdetőktől a legpiszkosabb szájú gúnyolódókig
mindenki."
Ezt az 1844.i be nem teljesült világvége után írta. Mivel Jézus is ezt mondta, le van írva a Bibliába, ami Isten szava, ezért nem ebben hisznek, hisz ezekre a szavakra az álszent jelzőt használta és ragaszkodott ahhoz a hazugsághoz, hogy márpedig ők Istennel egyenlőek és napra pontosan tudják Krisztus visszatérését. Ez teljes mértékben Biblia ellenes tanítás, így mivel az adventisták inkább ellen white-nak az írásait veszik alapul hitük gyakorlásához, gondolom akkor tudják, hogy kiben vagy miben hisznek, ugye? Vagy csak gondolkodás nélkül elfogadják, mert jó érzés egy kiválasztottnak gondolt csoporthoz tartozni és különlegesebbnek gondolni magát, mint a többi ember?
E.G.White rengeteg írása megtalálható a neten. Viszont ha a keresőbe beírom az idézetedet, akkor az adventizmuskutatás.hu adventista ellenes honlapot és ezt a kérdést hozta ki csupán találatként. Melyik művében szerepel ez a rész? Mert így nekem inkább tűnik hamis tanúbizonyságnak, mint ténynek.
Egy nem adventista
Szia!
Úgy tűnik most Jehova Tanúi után mi lettünk az újabb céltábla: http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__5..
Nem tudom mi ennek az oka, mert szerintem semmi okot nem adtunk erre nézve.
Mindazonáltal szeretném kijelenti, hogy az adventisták Jézus SZENTNEK tartják, és nem "álszentnek", és a hitvallásunk teljesen nyilvános és mindenki számára elérhető: [link]
Ezek a vádak alaptalanok, és rosszindulatúak.
Üdv. Péter
@Kérdező
A kérdésedben foglalt állítás hazugság, teljesen alaptalan. Óriási tiszteletlenség, ahogy próbálsz más keresztény felekezetet befeketíteni. Aki ismer minket adventistákat az jól tudja, hogy mi Jézus Krisztust tartjuk egyedüli példaképünknek, szentnek tartjuk Őt, és várjuk az Ő megjelenését. Ezért is van a felekezetünk nevében benne a második eljövetelére való utalás, ami jelzi, hogy egyházunk szereti Krisztust.
Nem én vagyok a tiszteletlen, hanem ti, akik fedezitek ezt, és még tagadjátok is. Itt le vannak írva a források, de ott szegregált senki arra, hogy ezek nem koholt vádak, hanem tények: http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__5..
Péter először azt írta, hogy ez nem igaz, mutassuk a forrást. Ott a forrás, ott a tény. A kérdésem, ami pedig ezeken a tényeken alapul, mégsincs válasz, hanem a szokásos terelés.
Nekifutok újra, hátha nem írja át a telefon a szavakat:
van egy ellen white idézet, ami azt tartalmazza, hogy álszent az, aki arra hivatkozott a be nem következett világvége jóslatra, hogy Jézus is megmondta, senki sem tudja az órát és a napot sem, kizárólag az Atya. Mivel white és miller napra pontos jóslást tett, ami nem vált be, ez hamis prófétálás és ahelyett, hogy a tévedést elismerte volna, inkább elmondta mindenféle gazemberek azokat, akik megmaradtak a Biblia szavainál, ahogy Jézus.
A forrás megtekinthető a fennt mutatott linken. Ezek ellen white szavai, így újra kérdem, ha Jézus álszent, mert ezt állítja, akkor kiben hisztek, ellen white-on kívül?
A "vicc" az nem az, hogy 1844 nem jött be, ez még nem is lenne olyan nagy gond. A baj az, hogy annyira elbizakodottak voltak, hogy nem vallották be, hogy tévedtek, és kitaláltak egy olyan mesét, hogy Jézus akkor ment be a mennyei szentélybe.
De a Biblia szerint mikor is történt mindez? 1844-ben? Hát nem!
Zsid 9,12 És nem bakok és tulkok vére által, hanem az ő tulajdon vére által ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, örök váltságot szerezve.
Zsid 9,24 Mert nem kézzel csinált szentélybe, az igazinak csak másolatába ment be Krisztus, hanem magába a mennybe, hogy most Isten színe előtt megjelenjék érettünk.
És ezt a maszlagot tanítják a mai napig is egymásnak, hogy 1844-es dátummal Isten megmutatta mi történik a mennyben, Jézus bement a szentélybe. Pedig ezt már két évezrede megtette. Ez pont olyan csúnya mese az 1844, mint Jehova Tanúinál az 1914. Ők is kiszámolták az eljövetelét, nekik 1914 jött ki, csak akkor sem történt semmi. Ugyan az az elbizakodottság, nem mondom, hogy tévedtem, inkább kitalálok egy mesét, hogy Jézus bizony eljött, csak láthatatlanul, és most vezeti népét, a Tanúkat. Az nekik sem számít, hogy Jézus megmondta, úgy jön el, mint a villám, mindenki látni fogja.
Mt 24,23 Ha valaki ezt mondja akkor néktek: Ímé, itt a Krisztus, vagy amott; ne higyjétek.
"Nem én vagyok a tiszteletlen, hanem ti, akik fedezitek ezt, és még tagadjátok is. Itt le vannak írva a források, de ott szegregált senki arra, hogy ezek nem koholt vádak, hanem tények: http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__5..
Pedig azok koholt vádak. A 2300 este és reggel értelmezéséről azon a linken, az utolsó válaszban világosan írtam. Ugyanígy arról is, hogy Ellen White-nak mi a szerepe egyházunkban, és hogy ő maga mit vallott a Biblia jelentőségéről. A korai adventisták, és a mostani h.n. adventisták sosem állították azt, hogy a hitük alapjai Ellen White írásain alapulnak. Ez egy hazugság, amelyet csak a kritikai írásokon kívül sehol sem fogsz megtalálni, mert a h.n. adventista irodalomban nincs ilyen állítás. A "sem a napot, sem az órát" kijelentésről pedig annyit, hogy akik ismerik a Jelenések könyvét, és nem az ellenreformáció jegyében született preaterista illetve futurista iskola irányzatát követik, hanem a history értelmezést, amelynek több évszázados hagyomány van, az észreveheti, hogy Jézus Krisztus pontos leírást adott az elmúlt 2000 év egyháztörténetéről, ahol világossá teszi, hogy a végidőben élő hívő emberek egy csalódáson fognak keresztülmenni. Gyakorlatilag ugyanaz történt, mit a korai kereszténység idején. A kereszténység is egy csalódásból született meg, hiszen az tanítványoknak Krisztus kereszthalálával összeomlott minden reményük. Noha Krisztus világosan elmondta nekik, hogy meg kell halnia, de harmadnapra feltámad, azonban érthetetlen módon a feltámadásra vonatkozó jövendölés nem volt előttük. Ugyanez történt az adventmozgalom idején is. Hibáztak, - de nem az időpont meghatározásában, hanem az eseményben - és nem volt előttük Krisztus egy kijelentése. Egy újabb példája annak, hogy a történelem ismétli önmagát. Ami a kereszténység elején megtörtént, az megtörtént a végén is. Az adventmozgalom tapasztalata tehát nem mondd ellenet a Bibliának. A Szentírásban ugyanis több olyan emberről is olvashatunk, akik bár ismerték Isten rendeléseit, mégis egy bizonyos helyetben nem voltak ezek a rendelések előttük, vagy szándékosan figyelmenkívül hagyták. Ettől függetlenül azok az emberek ugyanolyan értékes, hívő emberek maradtak Isten szemében, akiknek a művei bekerültek a kánonba.
"A baj az, hogy annyira elbizakodottak voltak, hogy nem vallották be, hogy tévedtek, és kitaláltak egy olyan mesét, hogy Jézus akkor ment be a mennyei szentélybe."
A "szentélynek" több része is van. A h.n. adventista teológia nem önmagában a "szentélybe" való bemenetelre értelmezi az 1844-es dátumot, hanem a "szentély" harmadik, legszentebb részébe, a "szentek szentjébe", ahová a Jóm kippuron - ami az ítélet képe volt a zsidó hagyományban - a főpap csak egy évben egyszer mehetett be. A zsidókhoz írt levél nem azt mondja, hogy Krisztus a mennybemenetele után ebbe, a legszentebb részbe ment volna be. Dániel 8 azonban burkoltan megjegyzést tesz rá. Figyeld meg, hogy a 2. és a 7. fejezettel szemben négy világbirodalom szerepel, amelyek közül a második és a harmadik a legjelentéktelenebb (A 2,39 egy mondatban beszél erről a két hatalomról). A 8. fejezetben azonban - a 7. fejezet kevert állatai helyett tiszta állatokat állít elénk, amelyek éppen a két legjelentéktelenebb hatalmat szimbolizálják. A kos és a kecskebak bemutatása azonban nem véletlen - a történelmi szimbolizmuson kívül - ugyanis ezek olyan állatok voltak, amelyeket a jóm kippuron használtak (3Mót 16,5). Ez világossá teszi, hogy a (Dán 8,14)-ben a mennyei jóm kippurra, vagyis a mennyei szentek szentje megigazításáról (vagy megtisztításáról van szó). Isten tehát az ítélet idejét kijelentette az Ő igéjében.
Ja tesó, addig ott ácsorgott a bejáratnál!
És most hol van? Ott csücsül és szertartásokat végez? Hol van, ha minden napon velünk lesz a világ végezetéig?
Hány része van? Három? Tök jó, Pál ezt miért nem tudta?
Zsidókhoz írt levél 9. rész
6. Ezek pedig ekképen levén elrendezve; az első sátorba ugyan mindenkor bejárnak a papok az istentisztelet elvégzésére,
7. A MÁSODIKBA AZONBAN EGY-EGY ÉVBEN EGYSZER CSAK MAGA A FŐPAP, vérrel, melyet magáért és a nép bűneiért áldoz.
8. Azt jelentvén ki ezzel a Szent Lélek, hogy még nem nyilt meg a szentély útja, fennállván még az első sátor.
9. A mi példázat a jelenkori időre, mikor áldoznak oly ajándékokkal és áldozatokkal, melyek nem képesek lelkiismeret szerint tökéletessé tenni a szolgálattevőt,
10. Csakis ételekkel meg italokkal és különböző mosakodásokkal - melyek testi rendszabályok - a megjobbulás idejéig kötelezők.
11. Krisztus pedig megjelenvén, mint a jövendő javaknak főpapja, a nagyobb és tökéletesebb, nem kézzel csinált, azaz nem e világból való sátoron keresztül,
12. És nem bakok és tulkok vére által, hanem az ő tulajdon vére által MENT BE EGYSZER S MINDENKORRA A SZENTÉLYBE, ÖRÖK VÁLTSÁGOT SZEREZVE.
...
24 Mert nem kézzel csinált szentélybe, az igazinak csak másolatába ment be Krisztus, hanem magába a mennybe, hogy most Isten színe előtt megjelenjék érettünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!