Milyen angyal Abaddon, vagy egyáltalán angyal ő?
Azt szeretném tudni, Abaddon a Sátán másik neve,vagy a Sátán neve? Én úgy tudom,hogy gonosz természetű.
Mit lehet tudni róla a Biblian kívül máshol is megemlítik?
Szia
Sajnos Tévedsz, Abaddon nem Sátán neve, sőt...
Igen Ő egy angyal, még hozzá az angyalok fejedelme.
Ezt a jelenések könyvének szöveg környezete is nagyon jól mutatja. Ez nem is lehet Sátán.
Miért?
Mert Sátánt a mélységbe fogja vetni ez a valaki, ezért van nála a mélység kulcsa.
(Jelenések 9:11) 11 Egy király van felettük, a mélység angyala. A neve héberül Abaddon, görögül pedig az Apollüón nevet viseli.
„És megfújta trombitáját az ötödik angyal. És láttam egy csillagot, mely az égből a földre hullott, és neki adták a mélység vermének kulcsát”
Ez a ’csillag’ különbözik a Jelenések 8:10-ben szereplő csillagtól, melyet János látott lehullani és amelynek ezúttal a földre vonatkozó megbízatása van. Vajon egy szellemszemélyről vagy egy hús-vér lényről van itt szó? A Jelenések könyve később úgy írja le azt, akinél ’a mélység vermének kulcsa’ van, mint aki Sátánt „a mélységbe” veti (Jelenések 20:1–3). Tehát hatalmas szellemszemélynek kell lennie. A Jelenések 9:11-ben János elmondja nekünk a sáskákról, hogy „egy király van felettük, a mélység angyala”. Mindkét versnek ugyanarra a személyre kell vonatkoznia, mivel logikus, hogy a mélység kulcsát tartó angyal azonos a mélység angyalával. És a csillagnak Jehova kinevezett Királyát kell jelképeznie, mivel a felkent keresztények csak egyetlen angyali Királyt ismernek el: Jézus Krisztust (Kolosszé 1:13; 1Korintusz 15:25).
S ha megfigyeled a sáskák csak azoknak ártanak akiknek nincs a homlokukon Isten neve
(Jelenések 9:4) 4 És azt mondták nekik, hogy a föld növényzetének ne ártsanak, se semmilyen zöldnek, se semmilyen fának, hanem csak azoknak az embereknek, akiknek nincs a homlokukon az Isten pecsétje.
Végi a 9. fejezet Isten angyalairól szól illetve a felkent keresztényekről, és ezeknek egy királyuk van Jézus.
Katy Weaver
Az Abaddon egy gonosz angyal.
Jel 9:1 Az ötödik angyal is trombitált, és látám, hogy egy csillag esett le az égről a földre, és adaték annak a mélység kútjának kulcsa.
Az a lényeg, hogy: 'egy csillag esett le az égről a földre', vagyis ez egy bukott angyal, azért esett le, és nem leszállt mint egy Istentől küldött angyal. Lucifer bukása is ezzel a szóképpel van lefestve: 'Miként estél alá az égről fényes csillag, hajnal fia!?' (Ézsaiás 14:12)
Ezenkívül a kulcsot úgy adják át neki, míg a Jelenések könyve úgy kezdődik, hogy Jézus kijelenti, hogy nála van a pokol és a halál kulcsa, tehát nem kell neki semmit odaadni, addíg ennek a gonosz angyalnak, a mélység >>kútjának<< a kulcsát adják oda, vagyis nem az egész alvilágot nyitja ki és szabadíja a Földre. Az sem mellékes, hogy ilyen nevet tulajdonítanak Jézusnak, hogy: 'Vesztő'. Ezt is csak nagy sötétségben lehet. :-D
Abaddon nem azonos a sátánnal, két különböző személy.
Az Istentől küldött angyal így jön le megkötözni a sátánt ezer esztendőre:
Jel 20:1 És láték egy angyalt leszállani a mennyből, akinél vala a mélységnek kulcsa, és egy nagy lánc a kezében.
Nem leesett, hanem leszállt, nem a mélység egy kútjának a kulcsa volt nála, hanem a mélység kulcsa, és nem kapta, hanem nála volt.
Egyetértek az utolsó a /4-es válaszolóval és Katy Weeverral.
Tényleg Abaddon, nem egy gonosz angyalnak a neve, hanem Jézus Krisztusra vonatkozik.
A Jelenések 20:1-3 ezt írja róla: "És láték egy angyalt leszállani a mennyböl, akinél vala a mélységnek kulcsa, és egy nagy lánc a kezében. és megfogá a sárkányt, azt a régi kígyót, aki az ördög és Sátán, és megkötözte azt ezer esztendöre. És veté öt a mélységbe, és bezárá azt, és bepecsételé öfelette......."
Katy
Kövér Gábor tanulmánya szerint ez tudható:
ABADDON:
Egy következő szó, amit az Ige a földalatti dolgok bemutatására használ, az az Abaddon. A héber alapige, melyből ez a szó származik az ávad, melynek jelentése: tönkretenni, elpusztítani, lerombolni.
A Biblia úgy beszél az Abaddonról, mint egy olyan helyről, ami különbözik a Seoltól, de ami mégis nagyon szoros összefüggésben van vele. Az Abaddon a Haláltól is különbözik, de szinte minden esetben vagy a Seollal, vagy a Halállal fordul elő a Bibliában:
Péld.15,11: Seol és Abaddon az Úr előtt vannak, mennyivel inkább az ember fiainak szíve!
Péld.27,20: Ahogy Seol és Abaddon meg nem elégszenek, úgy az ember szemei sem elégszenek meg.
Jób26,6: A Seol mezítelen előtte és nincs takarója az Abaddonnak (sem).
Jób28,22: Abaddon és Halál mondják: csak hírét hallottuk füleinkkel (a bölcsességnek) .
A Seol és az Abaddon tehát nem szinonímák, két különböző hely ill. személy. Konkrét földrajzi helyként beszél róluk az Ige. A Jób 28,22 azt is bemutatja, hogy -ahogyan a Halál-, az Abaddon is személy (is), hiszen van füle, amivel hallott a bölcsességről, és van szája, amivel ezt el is tudta mondani. Azt, hogy Abaddon személy is, a Jel.9,1-11 is mutatja:
Jel.9,1-11: És az ötödik angyal is trombitált, és láttam, hogy egy csillag esett le az égről a földre és adatott annak a mélység kútjának a kulcsa. Megnyitotta azért a mélységnek kútját, és füst jött fel a kútból, mint egy nagy kemencének füstje, és meghomályosodott (elsötétedett) a nap és a levegőég a kút füstje miatt. A füstből pedig sáskák jöttek elő a földre és adatott azoknak hatalom, amint hatalmuk van a föld skorpióinak. És megmondatott nekik, hogy a föld füvét ne bántsák, se semmi zölde(lő)t, se semmi élőfát, hanem csak azokat az embereket, akiknek nincsen a homlokukon Isten pecsétje. És adatott azoknak, hogy meg ne öljék őket, hanem hogy kínoztassanak öt hónapig, és azoknak kínzása olyan, mint a skorpiók kínzása, amikor azok megmarják az embert. Ezért az emberek keresni fogják azokban a napokban a halált, de nem találják meg azt, és meg akarnak halni, de a halál elfut előlük. A sáskák formája pedig hasonló volt a harcra felkészített lovakhoz, fejükön mint koronák -aranyhoz hasonló anyagból- voltak, és arcuk olyan volt, mint az emberek arca. És olyan hajuk volt, mint az asszonyok haja, és fogaik olyanok voltak, mint az oroszlánoknak, és olyan páncéljaik (mellvértjeik) voltak, mint a vas páncélok, és szárnyaik zúgása olyan volt, mint a sok-lovas harci kocsik zúgása, amikor a harcba száguldanak. És skorpióhoz hasonló farkuk volt és fullánkjuk, és a farkukban volt a hatalmuk, hogy ártsanak az embereknek öt hónapig. Királyukul pedig a mélység angyala volt fölöttük, annak neve héberül Abaddon, görögül Apollion (azaz Vesztő, Pusztító).
Egy csillag esik tehát le a földre, ami (amellett, hogy egy angyal) lehet egy meteorit, vagy valami más természeti katasztrófa, ami akkora füstöt fog előidézni a Föld belsejéből, hogy félhomály lesz a földön (vagy egy részén). Ezzel a füsttel együtt kétszáz-millió (Jel.9,16) ilyen gonosz szellem fog előjönni, akik kínozni fogják az el nem pecsételt embereket öt hónapig. Ezek fölött a szellemek fölött vezetőül, királyul egy Abaddon nevű fő-szellem lesz, aki -a Seol földrajzi hely, Seol gonosz angyal mintájára- a föld alatti Abaddon helynek is a vezetője. Egy megállapodás lesz Halál és Abaddon között: akiket Abaddon szolgái gyötörnek, azokért nem megy el a Halál, az Igéből úgy tűnik, hogy még az öngyilkosság sem fog nekik sikerülni.
Az Igéből nagyjából ennyi derül ki Abaddonról. Más információt csak óvatos becsléssel következtethetünk ezekből ki:
A Bibliában a föld alatti fő erősségek a Seol és a Halál, így Abaddonnak is "főnöke" a Seol. Mivel "személyi szinten" ez így van, logikusnak látszik azt feltételezni, hogy "földrajzi hely-szinten" is így van, annál is inkább, mert amikor mint földrajzi helyekről beszél róluk az Ige, akkor is mindig együtt fordulnak elő, mégpedig úgy, hogy először a Seol van említve. Az Abaddon tehát a Seol egyik része, részlege lehet.
Hogy az Abaddonnak, mint földrajzi helynek mi a feladata, nincs egyértelműen kijelenve a Bibliában. (Mivel Abaddon ennek a kétszáz-millió gonosz szellemnek a királya, lehet, hogy a Föld belsejében is ez van, tehát az Abaddon e gonosz szellemek megőrzési helye lenne. De ez csak feltételezés.)
hát Kövér Gábort nem ismerem, nem hallottam róla, de nem igen érti ezt a szót.
Az Abaddon héber szó, magyarra fordítva pusztulást jelent.
Ki az aki hatalmat kapott a halál, a mélység gödre felett ahová bedobja a Sátánt és démonait ezer esztendöre? Ki a mélység angyala, aki ezt az igzaságos itéletet fogja végrehajtani?
Bár a Jelenések könyve leírja, hogy a Sátán és gonosz angyalai egy kis idöre az ezer év után még ki lesznek ebböl a tétlenség állapotából szabadítva, de aztán mennek a végleges pusztulásba. A Sátán és démonai definítíven megszünnek létezni
Katy
Hát most te abbahagyhatod a nevetést, most én fogok nevetni, mert Katy Waever és én Katy, két különálló személy vagyunk :-D :-D
Katy
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!