A tanúk használják a halat mint jelképet?
Igen pontsan erről van szó. És ezt tovább lehet gondolni:
"És maradékot is szedének fel tizenkét tele kosárral, és a halakból is. A kik pedig a kenyerekből ettek, mintegy ötezeren valának férfiak."
Ugye a kenyér pedig Jézus (tanítása).
De ha valakinek nem tetszik a gondolat. Akkor a halak hol élnek? A vízben igaz?
Amikor Mózes kettéválasztja a tengert, akkor a világot választja kettő részre. Isten népe/tanítása meg fogja osztani a világot. Lesznek akiket nem nyel a világ és lesznek, akiket viszont igen.
Jaj és néhány éve kerestem egy ígét, de sehol nem találtam.
Tuti benne van a Bibliában, mert kb. 1 hónapja olvastam valahol. De teljesen kitörlődött a fejemből. Segítsetek már megmondani hol van...
Valami olyasmiről van benne szó, hogy megtellik a vödör. :D
Soha nem lesz meg újra:(
Mindegy, ez viszont jó:
Jeremiás próféta könyve » 24. fejezet
"
2
Az egyik kosárban igen jó fügék valának, amilyenek az először érő fügék; a másik kosárban pedig igen rossz fügék valának, sőt ehetetlenek a rosszaság miatt.
3
És monda az Úr nékem: Mit látsz te Jeremiás? És mondék: Fügéket. A jó fügék igen jók, de a rosszak igen rosszak, sőt rosszaságok miatt ehetetlenek.
4
És szóla az Úr nékem, mondván:
5
Ezt mondja az Úr, Izráel Istene: Mint ezeket a jó fügéket, úgy megkülönböztetem a Júda foglyait, akiket e helyről a Kaldeusok földjére vitettem, az ő javokra."
Sőt a kenyérszaporításnál egyik apostol nem is 12 kosarat ír, hanem hét kosarat. Véletlen?
Szia Silver Barátom.
Valaki azt írta, hogy a halat a keresztények használták.
Nem sem az első századi, sem a második század végéig, amíg a hitehagyás ki nem alakult teljesen a keresztények semmilyen szimbólumot nem használtak
a szeretet az azonosító jel, hogy egymás között szeretet van, és Jézus életének utánozása, s nem tárgyak meg szimbólumok mutogatása.
Próbálj ki egy kísérletet: Rakj egy vödörbe néhány nagy követ. Aztán töltsd tele homokkal. A vödörbe belefértek a kövek is, és a homok is.
Most öntsd ki a vödör tartalmát, és végezd el fordítva a kísérletet ugyanannyi kővel és homokkal. Öntsd a homokot a vödörbe, és próbáld meg utána beletenni a köveket. Ugye nem férnek bele? Ez azért van, mert most először a homokot tetted bele!
A tanulság? A Biblia azt mondja, hogy ’bizonyosodjunk meg a fontosabb dolgokról’ (Filippi 1:10). Ha a kevésbé fontos dolgokat veszed előre, mint például a kikapcsolódást, akkor mindig az lesz az érzésed, hogy nincs elég időd a fontosabb dolgokra, vagyis a szellemi tevékenységekre. De ha megfogadod a Biblia tanácsát, akkor meglátod, hogy mindkettőre marad idő: a Királyság-érdekekre is, és egy kis kikapcsolódásra is. A dolog azon áll vagy bukik, hogy mit raksz előbb a vödrödbe!
A Jeremiásra visszatérve:
A Jeremiás 24. rész 1. és 2. verse elmondja, mit látott Isten prófétája: „Látomást mutata nékem az Úr, és ímé, két kosár füge volt letéve az Úr temploma előtt, miután Nabukodonozor babiloniai király Jékóniást, Joákimnak, a Júda királyának fiát és Júdának fejedelmeit és az ácsokat és kovácsokat fogságra hurczolá Jeruzsálemből, és elvivé őket Babilonba. Az egyik kosárban igen jó fügék valának, a milyenek az először érőfügék; a másik kosárban pedig igen rossz fügék valának, sőt ehetetlenek a rosszaság miatt.”
Isten két kosár fügét használt fel ebben a látomásban, hogy szimbolizálja a szövetséges népe között lezajló fejleményeket. Ezt két különböző gyümölccsel lehetne ábrázolni, jó és rossz gyümölccsel.
5–7-ig terjedő versekben:
abból, amit itt Jehova mondott úgy tűnik, hogy jobb idők elébe néztek, Júda nemzete nem lesz teljesen eltörölve. De vajon mi ennek a kosár jó fügének a jelentése?
Jekóniás, vagy Joákin volt Júda királya — csupán három hónapig és tíz napig — mielőtt önként átadta Jeruzsálemet Nebukadnezár királynak. A fogságba hurcolt rabok között volt Dániel és három héber társa, Anániás, Misáel és Azáriás, valamint Ezékiel. Életüket meghagyta Babilon királya, és így elmondhatjuk, hogy Jehova szemmel tartotta ezeknek a raboknak mindegyikét, amikor a káldeusok földjére vitette őket, az ő javokra. Megfigyelted, hogy Jehova azt is megígérte nekik: ’szemmel tartja őket az ő javokra’? Hogyan teljesedett ez be? Nyolcvan évvel később, i. sz. 537-ben Jehova előidézte, hogy Cyrus király egy rendeletet bocsásson ki, amely megengedi leszármazottaik maradékának, hogy visszatérjenek Júda földjére. Ezek a hűséges zsidók újjáépítették Jeruzsálem városát, felállítottak egy új templomot Istenük, Jehova imádatára; és visszatértek hozzá teljes szívükkel. Mindezek miatt Jehova előtt ezek a rabok és leszármazottaik olyanok voltak, mint a korai jó füge.
XX. századunkban is van jelentőségük. A 24. fejezet sem kivétel ez alól. Az I. világháború sötét évei alatt Jehova önátadott szolgái közül sokan kerültek Nagy-Babilon befolyása alá ilyen vagy olyan módon. Ám Jehova figyelmesen ’szemmel tartotta őket az ő javokra’. Tehát a Nagyobb Cyruson, Krisztus Jézuson keresztül Jehova megtörte Nagy-Babilon felettük gyakorolt erejét és fokozatosan szellemi Paradicsomba hozta ki őket. Ezek a szellemi izraeliták válaszoltak Jehovának és teljes szívvel visszatértek hozzá. Majd 1931-ben örömmel elfogadták a Jehova Tanúi nevet. Ekkor igazán elmondható volt, hogy Jehova szemében egy kosár nagyon jó fügéhez lettek hasonlóak.
Jehova Tanúi nem tévesztették el Isten ki nem érdemelt kedvességének célját, amikor megszabadította őket Nagy-Babilonból. A jó hírről szóló Királyság-üzenet fügéhez hasonló édes ízét nem tartották meg maguknak, hanem hirdették széltében-hosszában Jézusnak a Máté 24:14-ben található szavaival összhangban: „az Isten országának ez az evangyélioma hirdettetik majd az egész világon, bizonyságul minden népnek.”
A látomásban megjelenő rossz fügék
a milyenek a rossz fügék, a melyek ehetetlenek a rosszaság miatt, azt mondja az Úr, olyanná teszem Sedékiást, a Júda királyát, és az ő maradékát, és az ő fejedelmeit, és Jeruzsálem maradékát, a kik itt maradnak e földön, és azokat, a kik Égyiptom földén laknak. És kiteszem őket rettegésnek, veszedelemnek a föld minden országában; gyalázatnak, példabeszédnek, gúnynak és szidalomnak minden helyen, a hová kiűzöm őket. És fegyvert, éhséget és döghalált bocsátok reájok mindaddig, a míg elfogynak a földről, a melyet nékik adtam és az ő atyáiknak.”
Sedékiás tehát igazán ’rossz fügének’ bizonyult Jehova szemében. Nem csak Nebukadnezár király ellen lázadt fel, amikor megszegte a lojalitás esküjét, amelyet Jehova nevében kötött ezzel a királlyal, hanem teljesen visszautasította Jehova könyörületét is, amelyet Isten Jeremiáson keresztül kínált fel. Végül olyan messzire ment, hogy Jeremiást bebörtönöztette! Nem csoda, ha Ezsdrás úgy foglalta össze a király magatartását, mint ahogy azt a 2Krónika 36:12-ben tette: „gonoszul cselekedék az Úr előtt, az ő Istene előtt, és nem alázta meg magát.” Jehova szemében Sedékiás és akik Jeruzsálemben maradtak, olyanok voltak, mint egy kosár rossz, rothadt füge!
Jelképes rothadt fügék napjainkban
Most nézz körül napjaink világában. Szerinted találhatunk rossz fügékkel teli jelképes kosarat? Figyeljük meg a tényeket, hasonlítsuk össze Jeremiás napjait napjainkkal. Huszadik századunkban Jehova a Jeremiás-osztályt, a felkent maradékot használja fel arra, hogy szüntelenül figyelmeztesse a nemzeteket a nagy nyomorúság idején eljövendő haragjára. Arra sürgette a nemzeti csoportokat, hogy adják meg a nevének kijáró tiszteletet, hogy szellemmel és igazsággal imádják, és ismerjék el uralkodó Fiát, Krisztus Jézust, mint a föld jogos Uralkodóját. Mi volt a reakció? Ugyanaz, mint Jeremiás napjaiban. A nemzetek továbbra is azt teszik, ami rossz Jehova szemében.
Kik azok, akik ezt a lázadó magatartást szítják? Kik azok, akik állandóan gúnyolják Istennek ezeket a Jeremiáshoz hasonló üzenetközvetítőit azáltal, hogy kétségbe vonják megbízatásukat, hogy ők Isten szolgáiként tevékenykednek? Ki az, aki megveti Isten Szavát? Ki az, aki legtöbbször a háttérben áll, amikor Jehova Tanúit üldözik? A válasz mindenki számára világosan látható — ez a kereszténység, főleg a papság! Vedd csak figyelembe a kereszténység rothadt, rossz gyümölcsét, amelyet már az ezt megelőző cikk is tárgyalt. Ó igen, minden bizonnyal van egy rossz fügével teli jelképes kosár a földön napjainkban. Jehova valójában azt mondja: „ehetetlenek a rosszaság miatt.”
Na jo nem hasznalunk jelkepet,mert nem vagyunk balvanyimadok.
Se keze,se laba,se esze,se hatalma,ilyenek elott nem hajlunk meg.
A halacskat sem hasznaljuk,Isten kijelentette;Se ami a foldon van,se ami a vizekben van,ne imadd,es ne hajolj meg elottuk.
A jelkeppekel az a baj,sokan sok fele keppen ertelmezik,aztan satan megint jot rohog a markaban.
Egyszeruen nem es kesz,ezt irja a Biblia,Isten szava.
Miért és az, hogy Jehova mit ír le az embereknek?
Ugyanazt, mint az avoheJ. Semmit nem jelent. Amíg nem mondod meg, hogy mi. Utána meg már szimbólum is lehetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!