Milyen bizonyitékok vannak a Bibliában amellett vagy az ellen, hogy Jézus és Isten nem ugyanaz a személy?
Végre egy értelmes hozzászólás. :)
Mostanában divat a bizonyíték szót tévesen értelmezni.
Istent nem latta ,es nem is lathatja soha senki.
De a fiat Jezust igen.
Eloszor lekuldte a foldre Maria meheben fogantatva.
Amikor kijelenti"En es az Atya egyek vagyunk",arra utal,hogy O [Jezus] vele volt a legkorabbi idoktol fogva,ismeri mit miert tett,milyen tulajdonsagai vannak,mit szeret,es mit nem.
Ezt meg is mondta a tanitvanyoknak is.
Ezzel nem azt akarta mondani,hogy O az Isten,Hanem ,hogy tudja milyen es vissza tudja tukrozni a tulajdonsagait.
Janos,1;1.
Kezdetben volt a szo=Isten.
A szo az Istennel volt=Jezus volt ott.
Es a szo isten volt=Isteni tulajdonsagokkal biro,aki Jezus maga.
14-dik vers,"A szo tehat testte lett,es kozottunk lakozott,es mi szemleltuk a dicsoseget olyan dicsoseget,amilyen egy egyszulott fiue,aki az atyatol jott;es telve volt ki nem erdemelt kedvesseggel es igazsaggal.
Ha valaki igy vizsgalodik,annak ertheto az egesz Biblia ,es Isten es Jezus szemelye.
Ha nem ,soha nem lessz ertheto,es csak vita marad,az ertetlenek karara.
Már miért ne idéznénk a Bibliából? Ilyen kérdésekben nem az emberi filozófia ad választ...hogy mi mit szeretnénk hinni vagy szerintünk mi elfogadható. A Bibliában igen is meg vannak a válaszok, amik nagyon könnyen érthetőek filozófia nélkül. De ki is tudná jobban a választ erre a kérdésre, mint maga Isten? Ha Jézus és Isten ugyan az a személy volna akkor ki támasztotta fel Jézust? És az a link, amit az első válaszadó küldött nem Jehova Tanúié, ez abból is kitűnik, hogy mi nem abban hiszünk, amit azon az oldalon támogatva van. Jehova Tanúi HIVATALOS weboldala: [link]
És konkrét válasz a kérdésedre itt található, Bibliaversekkel bizonyítva, amiket a saját Bibliádban keress ki, hogy te győződj meg rólla. Ugyanakkor hasonló kérdéseket is találhatsz: [link] bibliai-tanitasok/kerdesek/jezus-mindenhato-isten/
kedves 11-es!
Ha valaki nem ismeri a Biblia egészét, akkor tényleg igy van, egyik ezt olvassa, a másik azt olvassa, és hát kinek van igaza...
De a Biblia igazát nem ugy kell keresni, hogy kiolvasunk belöle egy verset, amit a magyar nyelvben kétféleképpen is lehet érteni, hanem megvizsgáljuk a Biblia egészét mindenféle témakörben külön külön, megtudjuk az igazságot a nem félreérthetö Bibliaversek alapján, és akkor tudjuk azoknak a verseknek is az értelmit, aminek talán két külömbözö ember, akik nem ismerik átfogólag a Bibliát, két külömbözö értelmet adnak.
Úgy gondolom, az ehhez hasonló kérdésekben nem lehet a matematikában megszokott bizonyítások útján döntést hozni, az ugyanis egy formális modellt feltételezne.
Lehet azonban elfogadni a Bibliát, mint Istentől sugalmazott írást, lehet a tartalmát értelmezni, s ehhez hasonlóan lehet az értelmezett tartalomból következtetéseket levonni. Ezek a következtetések akkor helyesek, ha nem állnak ellentétben az eredeti értelmezéssel és a korábbi következtetésekkel.
Jézus emberségégéről és Istenségéről a történelemben hosszú ideig tartó hitvita zajlott, melyet higyjétek el, hogy nagyon tanult és hozzáértő emberek végeztek. A katolikus egyházban ők arra a következtetésre jutottak, hogy Jézus tökéletes ember (azaz a történelemben emberként megszületett, élt és meghalt), és egyben tökéletes Isten is. A Szentháromság egy Isten, három személyben. Ezt a tanítást a teológusok azóta vallják, a misztikusok magánkinyilatkoztatásai alátámasztják. Teszik ezt azzal a megjegyzéssel, hogy a Szentháromság misztérium, hittitok (az egyik, ha nem a legnagyobb), tehát emberi értelmünkkel a maga valójában fel nem foghatjuk.
Akit érdekel a dolog, ajánlom, hogy olvasson el minél több írást a témával kapcsolatban, hogy megszülethessen benne a valósággal megegyező meggyőződés, melyet igaznak vall.
Én a magam részéről - az eddigi olvasmányaim és elmélkedéseim alapján - Jézust a Szentháromság második isteni személyének tartom, aki tökéletes ember, de ugyanakkor az Atyával és a Szentlélekkel együtt tökéletes egységben öröktől fogva az egyetlen Isten is.
A "Szentháromság" kifejezés a Bibliában nem fordul elő, de vannak olyan részei mind az Ószövetségnek (például Példabeszédek könyve 8:22), mind pedig az Újszövetségnek (elsősorban János Evangéliuma, de Szent Pál levelei és a Zsidókhoz írt levél is), amelyek alapján a keresztények kezdetektől fogva igazolva látták hitüket, hogy a hívő ember háromféleképpen élheti meg az egyetlen Istent. A Szentírás beszél az Atyáról, a Fiúról, és a Szentlélekről, de hogy ezeknek egymáshoz való viszonya miképpen lehetséges, csak a negyedik századra kristályosodott ki annyira, hogy a Szentháromság hittételnek ("dogma") tekinthető.
A "Szentháromság" kifejezést Tertullianus használta először a 3. században. (WIKIPPÉDIA)
Ebből is látható, és történelemkönyvekben is utánna lehet néyni, sőt a teológián is tanítva van, hogy a Szentháromságot az 1. században Jézus követői nem tanították, sőt magát a fogalmat sem ismerték. Később létrejött az egyház keretén belül a laikus és a papi osztály. Amikor Tertullianus bevezette, nem kérdőjelezték meg az egyszerű emberek, hisz nem is olvashattak, de addig a kereszténységen belül nem is létezett. Lényegében a háromságot pogány nemzetek használták, pl egyiptom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!