Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit gondoltok, miért nem...

Mit gondoltok, miért nem említi a jános 17:3 a szentlélek-et?

Figyelt kérdés
2009. nov. 27. 09:38
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:

Szerény véleményem szerint azért, mert a három egy.

Te mit gondolsz?

2009. nov. 27. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:

Az tünt fel, hogy külön megemlíti Istent, és külön Jézust.

Azt nem értem, hogyha a három egy, miért említi külön a kettőt, vagy miért nem mind a hármat. a konkrét kérdésedre: átnézve a hasonló témájú kérdéseket, nem találtam olyan jellegű utalást bármilyen bibliaversre, ami ezt konkrétan alátámasztaná. én azt gondolom, hogy ez egy nehezen értelmezhető emberi tanítás.

2009. nov. 27. 09:50
 3/22 anonim ***** válasza:
Tényleg fura.
2009. nov. 27. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
76%

Azt gondolom, hogy ez megint egy Jehova Tanús álkérdés.


Azért mert a Szentlélek megismeréséről sehol máshol sem ír a Biblia. Éppen a Szentlélek segítségével ismerjük meg az Atyát és a Fiút. Kettejük küldi le Őt az embereknek.

2009. nov. 27. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 A kérdező kommentje:
10.59 töl KÉDEZNÉM, hogy mi az álkérdés?
2009. nov. 27. 11:38
 6/22 A kérdező kommentje:
10.59 EZ EGY ÉRDEKES MEGKÖZELÍTÉS, KÖSZI.
2009. nov. 27. 11:47
 7/22 anonim ***** válasza:
19%

én Jehova Tanúja vagyok. nagyon sokszor világosan látom a kérdés feltevéséből, hogy nem "JehovaTanús" nyelvezeten történt. ez biztos nem álkérdés. másrészt a kérdéseinket egymásnak is fel merjük tenni, nem nevetjük ki egymást. nem kell ahhoz gyakorikerdesek.hu

a kérdésre a válasz: azért nincs a szentlélek megemlítve, mert amint Te is jól látod, nem ugyanaz az Atya és Jézus. hiszen maga Jézus mondta, hogy az Atya nagyobb nála. tehát ahogy a vers is írja, szerezz ismeretet Jehova Istenről, és arról, hogy Jézust miért küldte ide a Földre, és tapasztald meg az örök élet ajándékát.

2009. nov. 28. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
34%
Jézus, amikor a Földön volt, imádkozott égi Atyjához. Valószínűleg, mint tökéletes személy, nem önmagához imádkozott. Sőt, halála előtt arról is beszámolt, hogy egy kérdésben nem egyezett az ő vágya és az Atya akarata. Azt mondta, inkább az Atya akarata legyen meg, mint az övé. Tehát az Atya és Jézus nem lehet egy személy. Ez is cáfolja a Szentháromság igaz voltát és még sok egyéb dolog is. A Szentlélek vagy szent szellem pedig nem személy, hanem Isten tevékeny ereje.
2009. nov. 28. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
52%
Ezt pedig Jézus keresztelési parancsa cáfolja.
2009. nov. 30. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:

"Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, a kitől van a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, a ki által van a mindenség, mi is ő általa." (I.Kor.8;6)

Isten neve az Ószövetségben: Jahve. Az Ószövetség görög nyelvû fordításában, a Szeptuagintában e név helyén Küriosz (Úr) áll. Most sorra kellene vennünk azokat az igehelyeket az Újszövetségben, amelyekben az ószövetségi Kürioszt Jézus Krisztusra alkalmazzák (pár példa: 1Kor 1,31; Fil 2,10k; 1Pt 3,15). Így lesz „Jahve napjából” (Ám 5,18; Ézs 2,12; Zof 1,7) az Újszövetségben „az Úr napja”, vagyis Krisztusé (1Thessz 5,2; 2Thessz 2,2). „Jézus Krisztus Úr” - ez a keresztyének legôsibb hitvallása. S innen most tovább léphetünk a harmadik isteni személyhez : „AZ ÚR PEDIG A LÉLEK” (2Kor 3,17). Az újszövetségi gyülekezet Krisztusban és a Szentlélekben az Ószövetség Istenét ismeri fel, és megfordítva. A Küriosz címnek az Ószövetségen kívül más gyökerei is vannak, de hogy elôször nem görög földön illeték vele Jézust, az felismerhetô abból, hogy az ôskeresztyén liturgia e név arám megfelelôjét használta még a görög nyelvû gyülekezetekben is: „Marana tha!” (Urunk, jövel!; 1Kor 16,22).


Az Újszövetségben csak kevés nyomát találjuk a Szentháromságra vonatkoztatható állandósult kifejezéseknek. A legvilágosabban ezekben a mondatokban: „Tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelvén ôket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében!” (Mt 28,19); más sorrendben: „Az Úr Jézus Krisztus kegyelme, az Isten szeretete és a Szentlélek közössége legyen mindnyájatokkal!” (2Kor 13,13); „Egy a Lélek... egy az Úr... egy az Istene és Atyja mindeneknek” (Ef 4,4-5). Ha a kötött forma még nem is kristályosodott ki, sok helyen történik utalás a Szentháromságra.


A "Szent Lélek Úr", a "Szent Lélek közössége legyen veletek", mindkét idézet arra enged következtetni, hogy SZEMÉLY!


[link]

2009. nov. 30. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!