Mit gondoltok, miért nem említi a jános 17:3 a szentlélek-et?
Szerény véleményem szerint azért, mert a három egy.
Te mit gondolsz?
Az tünt fel, hogy külön megemlíti Istent, és külön Jézust.
Azt nem értem, hogyha a három egy, miért említi külön a kettőt, vagy miért nem mind a hármat. a konkrét kérdésedre: átnézve a hasonló témájú kérdéseket, nem találtam olyan jellegű utalást bármilyen bibliaversre, ami ezt konkrétan alátámasztaná. én azt gondolom, hogy ez egy nehezen értelmezhető emberi tanítás.
Azt gondolom, hogy ez megint egy Jehova Tanús álkérdés.
Azért mert a Szentlélek megismeréséről sehol máshol sem ír a Biblia. Éppen a Szentlélek segítségével ismerjük meg az Atyát és a Fiút. Kettejük küldi le Őt az embereknek.
én Jehova Tanúja vagyok. nagyon sokszor világosan látom a kérdés feltevéséből, hogy nem "JehovaTanús" nyelvezeten történt. ez biztos nem álkérdés. másrészt a kérdéseinket egymásnak is fel merjük tenni, nem nevetjük ki egymást. nem kell ahhoz gyakorikerdesek.hu
a kérdésre a válasz: azért nincs a szentlélek megemlítve, mert amint Te is jól látod, nem ugyanaz az Atya és Jézus. hiszen maga Jézus mondta, hogy az Atya nagyobb nála. tehát ahogy a vers is írja, szerezz ismeretet Jehova Istenről, és arról, hogy Jézust miért küldte ide a Földre, és tapasztald meg az örök élet ajándékát.
"Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, a kitől van a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, a ki által van a mindenség, mi is ő általa." (I.Kor.8;6)
Isten neve az Ószövetségben: Jahve. Az Ószövetség görög nyelvû fordításában, a Szeptuagintában e név helyén Küriosz (Úr) áll. Most sorra kellene vennünk azokat az igehelyeket az Újszövetségben, amelyekben az ószövetségi Kürioszt Jézus Krisztusra alkalmazzák (pár példa: 1Kor 1,31; Fil 2,10k; 1Pt 3,15). Így lesz „Jahve napjából” (Ám 5,18; Ézs 2,12; Zof 1,7) az Újszövetségben „az Úr napja”, vagyis Krisztusé (1Thessz 5,2; 2Thessz 2,2). „Jézus Krisztus Úr” - ez a keresztyének legôsibb hitvallása. S innen most tovább léphetünk a harmadik isteni személyhez : „AZ ÚR PEDIG A LÉLEK” (2Kor 3,17). Az újszövetségi gyülekezet Krisztusban és a Szentlélekben az Ószövetség Istenét ismeri fel, és megfordítva. A Küriosz címnek az Ószövetségen kívül más gyökerei is vannak, de hogy elôször nem görög földön illeték vele Jézust, az felismerhetô abból, hogy az ôskeresztyén liturgia e név arám megfelelôjét használta még a görög nyelvû gyülekezetekben is: „Marana tha!” (Urunk, jövel!; 1Kor 16,22).
Az Újszövetségben csak kevés nyomát találjuk a Szentháromságra vonatkoztatható állandósult kifejezéseknek. A legvilágosabban ezekben a mondatokban: „Tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelvén ôket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében!” (Mt 28,19); más sorrendben: „Az Úr Jézus Krisztus kegyelme, az Isten szeretete és a Szentlélek közössége legyen mindnyájatokkal!” (2Kor 13,13); „Egy a Lélek... egy az Úr... egy az Istene és Atyja mindeneknek” (Ef 4,4-5). Ha a kötött forma még nem is kristályosodott ki, sok helyen történik utalás a Szentháromságra.
A "Szent Lélek Úr", a "Szent Lélek közössége legyen veletek", mindkét idézet arra enged következtetni, hogy SZEMÉLY!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!