Az apostolok tettek csodákat mint Krisztus? Vagy hogyan hirdették az evangéliumot? Ha Krisztusnak nem hittek, csak a csodák által, akkor csodák nélkül hogyan hittek volna az apostoloknak?
Hiszen Krisztus is azt mondta, hogy: " Monda azért néki Jézus: Ha jeleket és csodákat nem láttok, nem hisztek."
Ezek is Krisztus szavai:
János Evangyélioma 10. rész37. "Ha az én Atyám dolgait nem cselekszem, ne higyjetek nékem;
38. Ha pedig azokat cselekszem, ha nékem nem hisztek is, higyjetek a cselekedeteknek: hogy megtudjátok és elhigyjétek, hogy az Atya én bennem van, és én ő benne vagyok."
Több helyen olvasni, hogy igenis tettek csodákat.
Pl.: Apostolok Cselekedetei 3. rész
"Péter és János pedig együtt mennek vala fel a templomba az imádkozásnak órájára, kilenczre.
2. És hoznak vala egy embert, ki az ő anyjának méhétől fogva sánta vala, kit minden nap le szoktak tenni a templom kapujánál, melyet Ékesnek neveznek, hogy kérjen alamizsnát azoktól, a kik bemennek a temlomba.
3. Ez mikor látta, hogy Péter és János a templomba akarnak bemenni, kére ő tőlük alamizsnát.
4. Péter pedig mikor szemeit reá vetette Jánossal egyben, monda: Nézz mi reánk!
5. Az annakokáért figyelmez vala reájok, remélvén, hogy valamit kap tőlük.
6. Péter pedig monda: Ezüstöm és aranyam nincsen nékem; hanem a mim van, azt adom néked: a názáreti Jézus Krisztus nevében, kelj fel és járj!
7. És őt jobbkezénél fogva felemelé, és azonnal megerősödének az ő lábai és bokái.
8. És felszökvén, megálla és jár vala és beméne ő velök a templomba, járkálva és szökdelve és dícsérve az Istent.
9. És látá őt az egész nép, hogy jár és dícséri az Istent:"
Vagy Pál mikor a kígyó megmarta, de nem lett semmi baja.
A Bibliát emberi általános gondolkodásmód mentén olvasva paradoxonokba botlik az ember. Ilyen paradoxonok a csodák is.
A csodák megtörténtek-megtörténnek, csak éppen nem úgy, ahogyan az első blikkre adódik a Szentírás soraiból. Mert hajlamos az ember azt készpénznek venni, ahogy írva van. A Szentírás összes szava azonban igaz, azonban más síkon.
Tehát pl. Lázár feltámasztása sem fizikai testre nézve értendő, vagy a sánta, néma, vak meggyógyítása, hanem egy lelki, tudati állapotból való kiemelés, gyógyítás. Megragadtság, bénultság, spirituális vakság, süketség, némaság állapotából...
Ahogyan az apostolok által is történt gyógyulás, ahogyan Pálnál olvashatjuk:
Gal 2,20
Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem.
A csodákat az apostolokon át maga Krisztus cselekedte meg.
Visszatérve a kérdésre: a megváltás igaz, és a szabadítás igaz, és aki azt megérzi hisz. Csodák történnek, azonban az igazi csodák szemmel nem látható módon történnek, mégis személyes bizonyságot kap, akinek része van a csodában, a kegyelemben.
# 2/3 válaszolótól szeretném megkérdezni a következő gondolatát:
"Csodák történnek, azonban az igazi csodák szemmel nem látható módon történnek, mégis személyes bizonyságot kap, akinek része van a csodában, a kegyelemben."
Kifejtenéd bővebben ezt a gondolatot? Ha szemmel láthatóan nem történtek csodák, akkor hogyan tudnánk hogy voltak csodák?
A fő kérdésre pedig a válasz az, hogy igen az apostolok is tettek csodákat, Jézus hatalmat adott nekik hogy képesek legyenek csodákat véghez vinni, ezt olvashatjuk a Máté 10:1-ben is.
Válasz Szabolcsnak:
Ahogyan a szelet sem látod, mégis érzed, és tudsz róla. Vagy ahogyan a nap melegét sem tudod megfogni, mégis érzed, és tudsz róla.
A személyes bizonyság más számára láthatalan. A Szentírás sem látható dolgokról beszél, csak általában az emberek azt hiszik, hogy az ott tényleg fizikai vetületre értendő.
Az is jó, azt vallásnak hívjuk.
Azonban a Biblia sokkal mélyebb értelmű, a paradoxonok megnyilnak annak, aki hagyja, hogy benne a Bárány nyissa meg. Aki lemond az én értem, az én tudom hozzáállásról, és valóban alázattal fordul hozzá, és kéri az egyetlen Mestert, hogy Ő mutassa meg...
A Szentírás túlmutat a fizikain, mégis hajlamosak vagyunk csak - vagy szinte csak - fizikai síkon értelmezni annak szavait. Holott az nem holt betű, hanem élő Ige.
Nem értek egyet ezzel a gondolatoddal: " A Szentírás sem látható dolgokról beszél"
Ha nem látható dolgokról beszél, akkor miért tudjuk és tapasztaljuk, hogy mely dolgok lesznek megfigyelhetőek az "utolsó napokra" mint ahogy az a 2. Timóteusz 3:1-5 -ig terjedő versei írják.
Vagy ha arra gondolunk, hogy a Biblia történelmi szempontból hiteles minden szava, hiszen amiket megjövendölt, pontosan beteljesedett. Ezt pedig történészek is alá támasztják. az igaz, hogy Jézus nagyon sokszor példázatokban beszéld, de nem azért hogy a hallgatóság jobban megértse a mondottakat. Mindig figyelembe vette a hallgatóság körülményeit, hogy hogyan használja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!