Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Kedves Tanúk, mi a véleményete...

Kedves Tanúk, mi a véleményetek azokról az embertársaitokról, akik név nélkül vagy álnéven mindenféle kitalált mesével próbálnak benneteket "beégetni" itt a Gyakorikérdéseken (is)?

Figyelt kérdés
Nem gondoljátok, hogy a hallgatással, illetve a (túlzott) keresztényi béketűréssel a rágalmazóitok (no meg a jehovistázó gúnyolóitok) malmára hajtjátok a vizet?
2013. szept. 13. 17:19
1 2 3 4 5
 31/41 A kérdező kommentje:
Aligha.
2013. szept. 17. 11:54
 32/41 anonim ***** válasza:
Ok, akkor próbálj meg nem csak Jehova tanúival ismerkedni, és akkor majd feltűnik hogy nem "aligha". Tetszik az ötlet?
2013. szept. 17. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/41 A kérdező kommentje:

’Siralmas: a magyar felnőttek 7-8 százaléka sportol


Hétfőn tartották a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karának, hagyományos elnevezéssel a TF hivatalos tanévnyitóját, amelyen részt vett az Emberi Erőforrások Minisztériumának sportért felelős államtitkára is.


Simicskó István beszédében hangsúlyozta, az iskola lehetőséget nyújt arra, hogy a hallgatók felkészüljenek az életre, amelyet boldogan élhetnek.


Hozzátette: TF-snek lenni dicsőség, ugyanakkor felelősséget is jelent, hiszen a hallgatóknak a jövő nemzedékeinek kell majd segítséget nyújtaniuk ahhoz, hogy a testmozgás népszerűsítése által egészségesebb generációk nőjenek fel.


„A sport nemzeti ügy, és itt nemcsak a sikerekre gondolok, hanem arra, hogy testileg és szellemileg is egészségesebb nemzet legyünk. A sport a legjobb gyógyszer” - mondta Simicskó,


Hozzátéve, hogy ma Magyarországon a felnőtt lakosság mindössze 7-8 százaléka végez rendszeres testmozgást. Ezt a számot szeretnék 20-30 százalékosra feltornászni - jelezte a sportért felelős államtitkár. - A jellem és a szív művelése is szükséges, minden nap építsétek a saját művetek” - szólt a jelenlévő hallgatókhoz az államtitkár.


A 2013/14-es tanévet hivatalosan Gál János, a Semmelweis Egyetem klinikai rektorhelyettese nyitotta meg:


„Gyönyörű hivatást választottak, ugyanakkor hatalmas a felelősség, hiszen a jelent, a jövőt és a múltat is a kezükben tartják. Ehhez a lehető legjobb képzést kapják majd” - mondta.’


Forrás: [link]


Ezek után gondolkodj el azon, amit a Tanúkról írtál, kedves „ötletadó”! O.k.?

2013. szept. 17. 12:28
 34/41 anonim ***** válasza:

". Ahogy a korábbi adatokból is látszik, nincs változásabban a trendben, miszerint a kötelező testnevelésen kívül a legfiatalabbak(15-19 évesek) sportolnak leginkább aktívan. Ők átlag fölött (44 százalék),a 20-24 évesek körében 34, míg a fiatalok „idősebbik csoportjában” ez az aktivitás már csupán erősen átlag alatti,29 százalékos."

Na, 7-8%?:D

Amúgy lehet itt szórakozni a nem túl megbízható felmérések eredményeivel, én megmondom neked hogy az iskolában szinte nem is ismertem olyat aki ne járt volna legalább hetente konditerembe, vagy valami népszerű sportra mint a kosár, vagy a foci :D

2013. szept. 17. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/41 A kérdező kommentje:
Ne erőlködj ezzel a „nem túl megbízható felméréses” dumával, mert úgysem tudsz meggyőzni az igazadról, cimbora! Hiába bizonygatod nekem a fiatalok sportolási szokásainak „számmisztikai” adataival a zagyvaságaidat, a tényeken ez semmit nem változtat. Az emberek fizikai, testi állapota egyáltalán nem attól függ, hogy melyik vallási felekezet létszámát gyarapítják, az alkati tényezők sokkal inkább egyéni életmód, illetve genetikai adottság függvényei.
2013. szept. 17. 14:01
 36/41 anonim ***** válasza:

Hah, imádom a stílusod nagyon jópofa cimbora vagy :D

Nem dumával támasztottam alá a zagyvaságaimat hanem egy felméréssel :D Ott van leírva vedd kész ténynek akkor, hogy a 15-19 éves korosztály majdnem fele rendszeresen sportol. De ha tetszik ha nem, erről akkor sem lehet pontos felmérést csinálni, csakúgy mint semmi másról sem.

Egyiknél úgy kérdeztek meg 1000 embert hogy 7-8 % lett az eredmény a másiknál meg olyan 1000 embert akiknél 44%.

Testalkat ide testalkat oda, az emberen meglátszik sportol-e valamit. A Jehova tanúi minden világi dologra nagy ívben ****nak, a sportra is, ez a hozzáállásuk: "testedzésnek van némi haszna, az Isten iránti odaádas ellenben mindenre hasznos, mivel megvan benne a mostani es az eljövendő élet ıgérete."

Továbbá, nem tölthetnek túl sok időt nem-tanúk közelében, és nem foglalkozhatnak többet a sporttal mint amennyit a "szellemi életük" megenged. Bizony, ha napi 2 órát sportol akkor nem jut ám ideje háztól-házig futkosni, az Új világ ferdítéssel. Vigyázni kell az ilyen sátáni dolgokkal, látod-látod!

Nem űzhetnek semmilyen versenysportot, úgynevezett "veszélyes" sportot, küzdősportot pedig egyenesen elítélik. Az hogy hogyan védik meg magukat az rejtély, de ugyan kit érdekel, majd Jehova megoldja!

Szóval mit szabad? Nézzük mit mondanak erről:

" Ma sokfajta sport van, ami jol megmozgat, es elvezetes is egyben. Ilyen peldaul a korcsolyazas,a biciklizes, a futas, a tenisz, a foci, a kosarlabda, illetve a roplabda is."

De csak akkor ám, ha jut idő Jehovára mellette, és még csak véletlenül se szabad barátkozni a csapattársakkal!

Na, akkor ezek után...Biztos hogy nincs összefüggés a sportolási szokások, és a felekezeti hovatartozás között "cimbora"?:D

2013. szept. 17. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/41 anonim ***** válasza:
0%

" Az, hogy yuda felsorakoztatott igéit képtelen voltál

megérteni, az is mutatja, hogy nem tudsz szöveget

értelmezni. Segítek, jó?"


Te vagy az, aki nem tud szöveget értelmezni, a másik

kérdésnél, ugyanis, ahova írtál nekem, elmagyaráztam,

hogy a Biblia külömbséget tesz a Jézusra és az

Atyjára használt 'isteni' jezők között, még ha ez a Magyar

fordításokban nem is jön át, a Szentírás ugyanis nem egy

helyen nem hogy Jézust, de még egyszerű halandó

Istennek nevez, eddig világos remélem. És most jön a

lényeg, ki az az egyedüli személy, akiről a Szentírás

mindenható Istenként ír? Na ki? Jehova Isten! Senki más,

úgyanis egyedül ő mindenható, még a fia, Jézus sem az!

" Pl: Kezdetben volt az Ige, (tudom, nálatok másként

fest, mert az átírás az számotokra kedvez, de az 1.

században még így szólt), az Ige Istennél volt és Isten

volt az Ige."


Ezt is elmagyaráztam már annál a válasznál, hogy hogyan

kell ezt értelmezni, úgyhogy most csak egyszerűen

bemásolom, mivel még nem hogy cáfolat, de reagálás sem

jött rá:

A János 1:18 ezt írja: „Istent soha senki sem látta.” A

14. vers világosan kijelenti: „Az Ige testté lett,

közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét.”

Az 1. és a 2. vers is azt mondja, hogy kezdetben „Isten

nél volt” Lehet-e valaki valaki nél úgy, hogy

egyszersmind ő maga is az a személy?

A János 17:3 -ban Jézus úgy szólítja meg az Atyát, mint

„az egyedül igaz Istent”; így Jézus mint „isten” csupán

Atyjának isteni

tulajdonságait tükrözi vissza ( Héb 1:3 ).


Összeegyeztethető-e az „isten” fordítás a görög

nyelvtan szabályaival? Néhány forrásmű kifejezetten

síkraszáll amellett, hogy a görög szöveg úgy

fordítandó, hogy „Isten volt az Ige”. De nem

mindegyik ért ezzel

egyet. Philip B. Harner a „Minősítő értelmű,

névelő nélkül használt főnévi állítmánykiegészítők:

Márk 15:39 és János 1:1 ” című cikkében azt mondja,

hogy az olyan mondatok mint amilyen a János 1:1 -

ben található mondat is, „névelő nélkül használt és az

igét megelőző állítmánnyal

elsősorban minősítő értelműek. Arra utalnak, hogy a

logosz nak theosztermészete van.” Ezt

javasolja: „Talán így lehetne fordítani a mondatot: »a

Szónak ugyanaz volt a természete, mint

Istennek«” ( Journal of

Biblical Literature. 1973, 85., 87. o.). Ebben az

írásszövegben tehát az a tény, hogy a the·osz′ szó a

második előfordulásakor a

(ho) határozott névelő nélkül jelenik meg, és az ige

előtt áll a mondatban, a görög nyelvben nagy

jelentőségű. Érdekes módon

azok a fordítók, akik kitartanak amellett, hogy a János

1:1 -et így kell fordítani: „Isten volt az Ige”, habozás

nélkül elhagyják a

határozott névelőt más szövegrészek fordításánál, ahol

az ige előtt egyes számú, névelő nélkül használt főnévi

állítmánykiegészítő van. A görög szövegben több példa

is van erre: Ján 6:70, 9:17 .


John L. McKenzie, S. J., ezt írja a Dictionary of the

Bible című munkájában: „A Ján 1:1 -et szigorúan véve

a következőképpen kellene

lefordítani: »Az Ige az Istennél [= az Atyánál] volt, és

az Ige isteni lény volt.«” (A zárójeles részt ő tette be.

Nihil obstattal és a katolikus egyház nyomtatási

engedélyével ellátva.)

forrás: [New York, 1965] 317. o.)

Tehát ezek a versek inkább Jézus Természetére,

Istenére való hasonlóságára utalnak.


" "Ez lett a

sarokkő, amelyet ti, az építők, megvetettetek, és

nincsen üdvösség senki másban, mert nem is adatott

az embereknek az ég alatt más név, amely által

üdvözülhetnénk."

Hogy gondolod, hogy bármi más név fontos lenne?"


Igen, Jézus neve által üdvözülünk, mint ahogy Jehova csak az ő neve által halgassa meg imánkat, de ettől mégis miért válna Isten neve fölöslegessé? Hogy jössz te ahhoz, hogy ilyet mondj, nagyon bátor ember vagy, vagy inkább ostoba? Egy biztos, az Isten szava által ihletett Bibliában közel hétezerszer szerepel Isten neve, ezek szerint Isten fontosnak tartotta közölni a nevét az emberekkel, a te ezzel ellentétes véleményed pedig fogalmazzunk úgy, hogy semmit sem jelent.


Zsoltárok 83:19 (Kár. ford.):

" Hogy megtudják, hogy te, akinek neve Jehova,

egymagad vagy felséges Isten az egész földön."


" De hogy visszakanyarodjunk Jézushoz:

A Jelenések 22:12-13-ben Jézus Krisztus, aki "gyorsan

jön", mondja magáról: "Én vagyok az Alfa és az Omega,

az első és az utolsó, a kezdet és a vég"."


Én a helyedben ezzel a versel sem erőlködnék nagyon, ugynis itt sem az ÚVF-ben van a félre fordítás, hanem egyértelműen a Károlyiban.

Alfa és Omega: Kit illet meg valójában ez a cím?

1. A Jelenések 1:8 szerint a Mindenható Istent.

A Kár.- ban viszont a 11. vers ezt a címet arra a

személyre alkalmazza, aki a további leírás

folyamán Jézus Krisztusnak bizonyul.

A bibliatudósok azonban elismerik, hogy a

11. versben az Alfára és Omegára történő utalás

nem hiteles, és ezért a Kat., ÚRB, B.—D., KNB és

Káldi nem tartalmazza. 2. A Jelenések könyvét

héberre lefordítók közül sokan elfogadják, hogy a

8. versben Jehováról van szó, ezért itt feltüntetik

Isten nevét. Lásd: Jegyzetes Biblia (angol).

3. A Jelenések 21:6, 7 rámutat, hogy a szellemi

győzelmet arató keresztények az Alfa és az Omega

néven ismert személy ’fiai’. Így soha nem utalnak

a szellemmel felkent keresztények és Jézus

Krisztus kapcsolatára. Jézus a ’testvéreinek’

nevezte őket (Héb 2:11; Máté 12:50; 25:40 ).

Jézusnak ezeket a ’testvéreit’ azonban az ’Isten

fiainak’ nevezik (Gal 3:26; 4:6 ). 4. A KNB a

Jelenések 22:12 -höz fűzött lábjegyzetében azt

írja, hogy „ezek Jézus Krisztus szavai”, ezáltal azt

a benyomást keltve, mintha a 13. versben említett

Alfa és Omega őrá vonatkozna. A görög

szövegben azonban itt nem szerepel Jézus neve,

és más fordítások sem teszik be. 5. A Jelenések

22:13 azt mondja, hogy az Alfa és az Omega

egyben „az első és az utolsó”, mely megjelölést a

Jelenések 1:17, 18 Jézus Krisztusra alkalmazza.

Ehhez hasonlóan az ’apostol’ megjelölést

egyaránt alkalmazzák Jézus Krisztusra és egyes

követőire. De vajon ez bizonyíték arra, hogy

egyazon személyről vagy egyenrangú

személyekről lenne szó? ( Héb 3:1 ). A tényekből

tehát arra következtethetünk, hogy az „ Alfa és

Omega” cím a mindenható Istenre, az Atyára

vonatkozik, és nem a Fiúra.


" Persze az átírásokat is simán átugrottad, olimpiára

mehetnétek ezzel a technikával. Egyik felháborító

ferdítés, amikor csak egy vesszőt raktok, de az máris

más jelentés. Eredeti: Bizony mondom néked ma

velem leszel a Paradicsomban.

Tiétek: Bizony mondom néked ma, velem leszel a

Paradicsomban."


Itt nem néztem utána, hogy melyik fordítás a helyesebb, itt szerintem mindkettő lehet helyes, de ezzel most tulajdonképp mit is akarsz bizonyítani, azt, hogy az emberek haláluk után rögtön a mennybe vagy pokolba kerülnek? Csak erre tudok gondolni. De a Biblia nem ezt „ tanítja, a Jelenések könyve a halottak fetámadását csak Armageddon utánra teszi, a halottak addig a Szentírás meghatározása szerint "halálalvásban" vannak. Jézus is úgy utalt Lázárra, akko már három napja halott volt, mint aki alszik:

„Lázár, a barátunk

nyugodni tért, de odamegyek, hogy felébresszem az

álomból.”


A halottak nincsenek tudatuknál:

"Az élők tudják, hogy meghalnak, de a halottak

semmit sem tudnak” (Prédikátor 9:5 ).

2013. szept. 17. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/41 anonim ***** válasza:
0%

" Ha nincs pokol, akkor ez vajon hogy történhet meg?

A tenger kiadta a benne levő halottakat, a Halál és a

Pokol is kiadták a náluk levő halottakat, és

megítéltetett mindenki cselekedetei szerint.

És a Halál és a Pokol belevettetett a tűz tavába: ez a

második halál, a tűz tava."


Jehova tanúi nem magát a poklot tagadják, hiszen az csak a halált jelenti, hanem azt, hogy ebben az állapotban szenvednek az emberek, hogy örökkévalóságik kínlódnak benne, Isten igazságos, ezért ilyet nem tenne.

2013. szept. 17. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/41 anonim ***** válasza:
0%

A sportolásról pedig:


Én sokat sportoltam és sportolok is, foci, biciklitúrák, gyalogtúrák (többnyire hegyekben) és egyáltalán nem tartom magam túlsúlyosnak vagy puhánynak, ráadásul rengeteg olyan testvért ismerek, akik remek fizikumban vannak, úgyhogy tartsd meg magadnak az általánosító szövegedet, szerintem nem vagyunk mi puhányabbak, mint más felekezetek hívei. Jézus szemében pedig egyáltalán nem az lesz igaz keresztény, aki tiszta izom, de azt se tudja, hogy mi Isten szava, hanem aki az ő példájának követésére szenteli az életét.

2013. szept. 17. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/41 A kérdező kommentje:

„Jézus szemében pedig egyáltalán nem az lesz igaz keresztény, aki tiszta izom, de azt se tudja, hogy mi Isten szava, hanem aki az ő példájának követésére szenteli az életét.”


És hogy mennyire helytálló ez a megállapítás, azt az alábbi igeszakaszok kellően alá is támasztják:


“A mi testtől született, test az; és a mi Lélektől született, lélek az.” (Jn 3,6)


“A lélek az, a mi megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, a melyeket én szólok néktek, lélek és élet.” (Jn 6,63)


“Mert nem az a zsidó, a ki külsőképen az; sem nem az a körülmetélés, a mi a testen külsőképen van:” (Róm 2,28)


“Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, a kik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Lélek szerint. Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől. Mert a mi a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben. Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Lélek szerint. Mert a test szerint valók a test dolgaira gondolnak; a Lélek szerint valók pedig a Lélek dolgaira. Mert a testnek gondolata halál; a Lélek gondolata pedig élet és békesség. Mert a test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti. A kik pedig testben vannak, nem lehetnek kedvesek Isten előtt. De ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten Lelke lakik bennetek. A kiben pedig nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé. Hogyha pedig Krisztus ti bennetek van, jóllehet a test holt a bűn miatt, a lélek ellenben élet az igazságért. De ha Annak a Lelke lakik bennetek, a ki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, a ki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is az ő ti bennetek lakozó Lelke által. Annakokáért atyámfiai, nem vagyunk adósok a testnek, hogy test szerint éljünk: Mert, ha test szerint éltek, meghaltok; de ha a test cselekedeteit a lélekkel megöldökölitek, éltek.” (Róm 8,1-13)


“Azaz, nem a testnek fiai az Isten fiai; hanem az ígéret fiait tekinti magul.” (Róm 9,8)


“Azért mivelhogy mindenkor bízunk, és tudjuk, hogy e testben lakván, távol vagyunk az Úrtól. (Mert hitben járunk, nem látásban); Bizodalmunk pedig van, azért inkább szeretnénk kiköltözni e testből, és elköltözni az Úrhoz.” (2Kor 5,6-8)


“Ennyire esztelenek vagytok? A mit Lélekben kezdtetek el, most testben fejeznétek be?” (Gal 3,3)


“Mondom pedig, Lélek szerint járjatok, és a testnek kívánságát véghez ne vigyétek. Mert a test a lélek ellen törekedik, a lélek pedig a test ellen; ezek pedig egymással ellenkeznek, hogy ne azokat cselekedjétek, a miket akartok. Ha azonban a Lélektől vezéreltettek, nem vagytok a törvény alatt.” (Gal 5,16-18)


“Mert a test gyakorlásának kevés haszna van; de a kegyesség mindenre hasznos, meglévén benne a jelenvaló és a jövő életnek ígérete.” (1Tim 4,8)


“Mert minden test olyan, mint a fű, és az embernek minden dicsősége olyan, mint a fű virága. Megszárad a fű, és virága elhull: De az Úr beszéde megmarad örökké. Ez pedig az a beszéd, a mely néktek hirdettetett.” (1Pét 1,24-25)


“Mert mindaz, a mi a világban van, a test kívánsága, és a szemek kívánsága, és az élet kérkedése nem az Atyától van, hanem a világból. És a világ elmúlik, és annak kívánsága is; de a ki az Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké.” (1Ján 2,16-17)


(Mindemellett persze továbbra is amondó vagyok, hogy semmi szánalmas nincs a Tanúk fizikai megjelenésében, olyanok ők is, mint a nagy többség.)


****************************************************


Nem mindennel értek egyet, amit István a válaszaiban megfogalmazott, de vitába a vonatkozó ismeretek hiányában inkább nem bocsátkoznék vele.

2013. szept. 17. 23:18
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!