Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Aki nem hiszi a Szentháromságo...

Aki nem hiszi a Szentháromságot az melyik felekzethez tartozik?

Figyelt kérdés

Hogy mi Szentlélek azzt végképp nem tudom,de hogy lehet Jézus egyenlő Istennel?

Ugyan nem részesültem hosszas oktatásban a téren,de van saját elképzelésem.

Számomra ők ketten két külön személy.Már ha Isten "személy".

És ennek a nem hitnek mi a hátránya. Igy nem részesülhetek semmiféle kegyben? Nem kaphatok hitet és nem léphetek be a mennyeknek az országába?



2013. máj. 9. 18:51
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Lehet,hogy egyértelmű, de nekm zavaros.
2013. máj. 10. 21:01
 12/16 A kérdező kommentje:
Egyébként el lehet ezt dönteni? Mert,hogy a Bibliát így is úgy is értelmezik.Pro és kontra. De benne van egyértelműen?
2013. máj. 10. 21:03
 13/16 anonim ***** válasza:
58%

Szia!


Bár már írtál, de a bibliában NINCS benne.

Persze kikövetkeztetni, szinte mindent ki lehetne.

Ám aki ezt ki akarja következtetni belőle, majd egy másik kérdésnél amikor egy másik felekezet következtet ki valamit - nagyon fel lesz háborodva azon.



Én is következtetek, valahogy így történhetett:

Messze földön egy régi apátságban fantasztikus bórt termesztetek.

Egy este sokat ittak Isten dicsőségére és valakinek lett egy ilyen elképzelése.

Abban a mámorban jónak tűnt, hát leírták.

Másnap amikor józanul elolvasták már nem volt annyira logikus, de jó ötletnek tűnt továbbra is.

Ezért rámondták, hogy szent titok -emberi ésszel felfoghatatlan.


Na-látod, kikövetkeztetni bármit lehet és persze ez sincs leírva sehol:)

2013. máj. 12. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 KZitus ***** válasza:
40%

Szervusz


Néhány vélemény a témáról:

„A »szentháromság« szó vagy az erről kifejezett tanítás hiányzik az Újszövetségből . . . A dogma azonban csak fokozatosan fejlődött ki több évszázadon át, heves viták közepette” (Britannica Hungarica).


„A háromságtan . . . nem a keresztény időszak kezdetéből származik, és a második század vége előtt nem lett pontosan megfogalmazva” (Library of Early Christianity—Gods and the One God).


„A háromság dogmájának megfogalmazásához a [katolikus] egyháznak ki kellett alakítania a maga sajátos szóhasználatát bizonyos filozófiai eredetű elképzelések alapján” (Catechism of the Catholic Church).


Hinned kell a háromságban?


A földön több mint kétmilliárd ember vallja magát kereszténynek. A legtöbbjük olyan egyház híve, amely a háromságot tanítja. Eszerint az Atya, a Fiú és a Szentlélek egyetlen Istent alkot. Hogyan vált hivatalos tantétellé a háromság? És ami még lényegesebb, összhangban van ez a tanítás a Bibliával?


A Biblia írása az i. sz. első században befejeződött. Több mint kétszáz évvel később, i. sz. 325-ben fogalmaztak meg először hivatalosan olyan tanításokat, melyek a háromság kialakulásához vezettek. Erre a kis-ázsiai Nicea városában került sor, mely ma Törökországban található, és Izniknek hívják. Egy katolikus enciklopédia szerint a niceai zsinatnak tulajdonított hitvallás volt az egyház tanításainak első hivatalos meghatározása, beleértve Isten és Krisztus kilétének az értelmezését is. De miért látták ezt szükségesnek évszázadokkal a Biblia írásának a befejezése után? Nem elég világos az, amit a Biblia erről a fontos témáról ír?


Jézus AZ Isten?


Amikor Konstantin lett a Római Birodalom egyeduralkodója, a magukat kereszténynek valló emberek nem értettek egyet abban, hogy milyen kapcsolat van Isten és Krisztus között. Vajon Jézus az Isten? Vagy Jézust Isten teremtette? A kérdés tisztázása végett Konstantin összehívta az egyházi vezetőket Niceába. Nem az vezérelte, hogy kiderüljön az igazság, hanem az, hogy a birodalmában ne legyen megosztottság a vallás miatt.


Konstantin elvárta az egybegyűlt püspököktől, hogy jussanak egységes álláspontra, de mindhiába. Akkor azt javasolta, hogy a zsinat fogadja el azt a homályos elképzelést, hogy Jézus „egylényegű” az Atyával. Ez a Bibliában nem szereplő görög filozófiai kifejezés (homousziosz) fektette le a háromság tantételének alapját, ahogyan az később megjelent az egyház hitvallásaiban. A negyedik század végére megfogalmazták a háromságot, lényegében úgy, ahogyan ma is tanítják, tehát már a Szentlélek vagy szent szellem is szerephez jutott az istenség harmadik részeként.


Miért foglalkozzunk vele?


Jézus azt mondta, hogy „az igaz imádók . . . igazsággal fogják imádni az Atyát” (János 4:23). Az igazság pedig a Bibliában van feljegyezve (János 17:17). Vajon tanítja a Biblia, hogy az Atya, a Fiú és a szent szellem három személy egy Istenben?


Először is, a „háromság” szó sehol sem fordul elő a Bibliában. Másodszor, Jézus soha nem állította, hogy egyenlő lenne Istennel. Ellenkezőleg, imádta Istent (Lukács 22:41–44). Harmadszor, gondoljunk arra, hogy milyen kapcsolatban volt Jézus a követőivel. Még azután is, hogy feltámadt szellemszemélyként, a testvéreinek nevezte őket (Máté 28:10). Vajon a Mindenható Isten testvérei voltak? Természetesen nem. De mivel hittek Krisztusban, Isten elsőszülött Fiában, ők is az Atya fiaivá váltak (Galácia 3:26). Most vessük össze a niceai zsinaton megfogalmazott hitvallás következő részletét néhány további bibliaverssel.


A niceai hitvallás kijelenti:


„Hiszek az egy Úrban, Jézus Krisztusban ... , aki az Atyától született ... , Isten az Istentől, világosság a világosságtól, valóságos Isten a valóságos Istentől.”


Mit mond a Biblia?


„Az Atya nagyobb nálam” – jelentette ki Jézus (János 14:28).


„Felmegyek az én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez” – mondta Jézus (János 20:17).


„Nekünk mégis egyetlen Istenünk az Atya” (1Korintusz 8:6).


„Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja” (1Péter 1:3).


„Ezt mondja az Ámen [Jézus] . . . , Isten teremtésének kezdete” (Jelenések 3:14).

2013. dec. 6. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Ezek a kiragadott, szánalmas baklövések rongyosra cáfolva :


http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__2..

2013. dec. 6. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Érdekes, nekem az az egyértelmű a Bibliából, hogy Jézus is Isten. Elég elolvasni János evangéliumának elejét: " Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige". Vagy azt, hogy Jézus bűnöket bocsátott, elfogadta az ímádatot, örökkévalónak mondta magát. Ezeket teremtményként nem tehette volna meg.

Azt, pedig, hogy az Atya nagyobb nála azért, mondta, mert amikor a Földre jött, akkor emberré lett, és ezzel együtt letette Istenségét erre az időre: " Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt: mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult; megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig. Ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki, amely minden névnél nagyobb, hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és földalattiaké;" (Filippi 2:5-10)


Persze a Szentháromságot nem egy személyként kell elképzelni, hanem három különböző személyként, mindhárman egyenlőek, mindhárman Istenek, de mégis egy akaraton vannak, így egyek.


A Szentháromság megjelenik a Bibliában is: "Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében" (Máté 28:19)

2013. dec. 6. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!