A Jehova tanúi szerint más keresztény vallásokból miért nem üdvözülhetnek az emberek?
Kedves Frank.
Nos tudom, hogy Biblia ismerő ember vagy, éssok mindenben egyet értünk.
Ezért sem értelek.
Az tény, hogy a zsidók sokat ünnepeltek és maga Jehova is rendelt nekik ünnepi alkalmakat.
De ha a Bibliát olvasod, akkor összesen 2. születés napról beszél a Szent Írás.
Az Izraeliták, idejében a Fáraó születésnapjáról, az apostoli időkben, pedig a Római királyról Heródesről.
S nem tudom megfigyelted-e, hogy egyikük sem volt Isten népéhez tartozó.
S a bibliában sem lehet olvasni sehol, hogy bármelyikük megünnepelte volna a születés napját, vagy akár Neve napját.
Ezt nem Jehova Tanúi találták ki.
Mi volt a korai keresztények és a bibliai időkben élt zsidók véleménye a születésnapi ünnepségekről?
„Ebben a korban általában távol állt a keresztények gondolatvilágától a születésnapi ünnepség fogalma” (The History of the Christian Religion and Church, During the Three First Centuries. [New York, 1848] Augustus Neander [Henry John Rose fordítása] 190. o.).
„ A későbbi héberek bálványimádásnak tartották a születésnap megünneplését, s a nézetüket bőségesen igazolni látták az e naphoz kapcsolódó általános szokások által” (The Imperial Bible-Dictionary. [London, 1874] Patrick Fairbairn szerkesztésében, I. köt., 225. o.).
Honnan származnak a születésnapi ünnepségekkel kapcsolatos népszerű szokások?
„Korunk születésnappal kapcsolatos különböző szokásainak hosszú történetük van. Eredetük a vallás és a mágia birodalmában keresendő. A jókívánságok, az ajándékozás és az ünnepség, amelyeknek égő gyertyák is a tartozékai, az ókori időkben arra szolgáltak, hogy megóvják a születésnapi ünnepeltet a démonoktól, és biztonságát garantálják az eljövendő évre . . . A kereszténység egészen a negyedik századig elutasította a születésnap megünneplését mint pogány szokást” (Schwäbische Zeitung [a Zeit und Welt című magazin melléklete] 1981. április 3/4, 4. o.).
„ A görögök azt hitték, hogy mindenkinek megvan a saját őrzőszelleme vagy démona, aki jelen volt a születésekor, és őrködik felette az élete folyamán. Ennek a szellemnek misztikus kapcsolata volt azzal az istenséggel, amelynek születésnapján az illető megszületett. A rómaiaknak is hasonló elképzelésük volt . . . Ezt az elgondolást megőrizte az emberi képzeletvilág, és ez tükröződik vissza az őrzőangyalba, a jó tündérbe és a védőszentekbe vetett hitben . . . A süteményre helyezett égő gyertyákat a görögök kezdték használni . . . A kerek, hold formájú mézessüteményre vékony égő gyertyákat állítottak, s így helyezték [Artemisz] templomi oltáraira . . . A népi hiedelem szerint a születésnapi gyertyáknak a kívánságok beteljesedésével kapcsolatban van mágikus szerepük . . . Amióta az ember első ízben oltárt állított az isteneinek, azóta az égő gyertyáknak és az áldozati tüzeknek különleges, misztikus jelentőségük van. A születésnapi gyertyák ily módon amolyan tiszteletkinyilvánítás és hódolat a születésnapját ünneplő gyermek számára, és jó szerencsét hoznak . . . Ennek az ünnepnek lényeges része, hogy felköszöntik az embert, és sok boldogságot kívánnak neki . . . Eredetileg a szokás a mágiában gyökerezett . . . A születésnapi köszöntőknek hatalmuk van, jót vagy rosszat eredményeznek, mivel ezen a napon az embernek szorosabb kapcsolata van a szellemvilággal” (The Lore of Birthdays. [New York, 1952] Ralph és Adelin Linton, 8, 18—20. o.).
A barátokkal és a családdal máskor megrendezett, evéssel, ivással egybekötött, jó hangulatú egészséges összejövetelekben nincs semmi kivetnivaló
Préd 3:12, 13: „nincs jobb, mint hogy örvendezzenek, és jót tegyenek életükben; és hogy minden ember egyen, igyon, és élvezze a fáradságos munkájából fakadó jót. Isten ajándéka ez.”
Katy
Sziasztok!
Bár csak JT-re vonatkozik a kérdés, de érdemes megemlíteni, hogy a legtöbb vallás így áll ehhez.
Pl.: katolikus, ha nem keresztelkedsz meg a pokolra jutsz /azért a katolikus pl mert a legnagyobb felekezet/
Kedves Katy,
sose feledd, hogy nem veled van a bajom, hanem a szektáddal, ami birtokolja elmédet, így is olvasd a válaszom:
"A Biblia tiltja a
születésnapok ünneplését."
Ez nem igaz, Isten sehol sem
tiltja a születésnap ünneplését.
Ami azt illeti, a Biblia sehol sem
tanít magáról a születésnapról
mint témáról. Születésnapi
esetről is csak háromszor
olvashatunk benne, akkor is
magára a születésnapra
vonatkozó értékelés nélkül. Aki
tehát kijelenti, hogy Istennek
nem tetszik a születésnap
ünneplése, az Isten helyett akar
kimondani olyasmit, amiről ő
konkrétan nem nyilatkozott. Ez
törvényeskedés.
"A Bibliában említett
születésnapok pogány
uralkodók ünnepei voltak,
amikor is bálványként imádták
őket, és gyilkosságot követtek
el."
A Biblia csak háromszor említ
születésnapi ünneplést, bár
megjegyzendő, hogy az emberek
szinte minden kultúrában
megünnepelték szeretteik
születésének évfordulóját.
Ami az első két bibliai példát
illeti: a fáraót (1Móz 40:20-21) és
Heródes Antipást (Mt 14:1-11), ők
először is nem hétköznapi
emberek voltak, hanem királyok.
Az ókori közel-keleti királyoknak
két születésnapjuk volt: a
biológiai és a koronázási
évforduló, mindkettő hivatalos,
kötelező, többnyire évente
ismétlődő állami ünnep.
Másodszor, ha a szöveget
megfigyeljük, nem az ünneplés
volt a probléma, hanem hogy
ártatlanokat gyilkoltattak meg .
Ezt sem mindig, a buli
rendszeres részeként tették,
hiszen a történet szerint
rendkívüli helyzetben voltak, lásd
József álomfejtését és
jövendölését (1Móz 41:13), illetve
Keresztelő János nyilvános
kritikáját (Lk 3:19-20).
Harmadszor, nincs logikai
kapcsolat a születésnap és a
bálványimádás között. Még ha e
királyok előtt le is borultak (amit
a bibliai szövegben nem
találunk!), ez az uralkodónak
szólt, és nem a születésnapról;
mindenki minden nap leborult
előttük. Igen, az emberek
bálványozása bűn, de megint
csak kérdés, hogy ennek mi köze
ennek ma a születésnaphoz? Ki
előtt borulnak ma le imádattal a
családtagjai és a barátai a
szülinapján, és ki viselkedik
pogány istenkirályként, ha mások
egy évben egyszer szeretettel
körülveszik? Negyedszer, nincs
logikai kapcsolat a születésnap
és a tivornyázás között. A fáraó
esetében a szöveg csak ennyit
mond: "lakomát rendezett
minden szolgájának", ami
pozitívan is értékelhető. Heródes
részegsége, kéjvágya és kétes
becsülete pedig az ő személyes
bűne . Amit ez a két ember tett,
az róluk szólt – nem magáról a
születésnapról! Tehát ilyen
egyedi történetekből általában a
születésnapra vonatkozó, illetve
minden kor minden hívője
számára érvényes szabályt
levonni írásmagyarázati
képtelenség. Ez olyan, mint
magát az autóvezetést elítélni és
a forgalmat betiltani, csak mert
van néhány őrült az utakon.
A Biblia mindenesetre egy
harmadik esetet is említ. Jób és
családja idilli életét a történet
írója éppen azokkal az
ünneplésekkel akarta
szemléltetni, amelyeket fiai és
lányai tartottak: ki-ki "a maga
napján" (Jób 1:4), azaz a
születésük napján (vö. Jób 3:1).
Jób nem azért mutatott be az
ünnepségek után áldozatot (1:5),
mert a gyermekei valami konkrét
bűnt követtek el, hanem mert Jób
ilyen istenfélő volt: ha esetleg a
fiúk el is elkövettek volna valami
bűnt, akkor ő ki akarja
engesztelni Istent, akit ennyire
szeret. Jób nem a "születésnapi
kísértésektől" rettegett
(tivornyázás stb.) hiszen nyilván
jelen volt az ünnepségeken, és
semmi látható, konkrét bűnt nem
tudott felfedezni. Csak arra az
esetre mutatott be áldozatot, ha
a gyermekei esetleg gondolatban
("a szívükben") megbántották
volna Istent.
"A születésnap pogány
eredetű ünnep, amihez sok
pogány, mágikus jelentésű
szokás társul hozzá."
Először is a "pogányság"
fogalmát kell tisztázni. Maga a
"pogány" (latin paganus = vidéki,
falusi) szó nincs benne a
Bibliában, a többnyire
"pogányok"-nak fordított héber
gójim és görög ethnoi jelentése
egyszerűen "népek" vagy
"nemzetek", szemben a választott
(zsidó) néppel, "a Nép"-pel.
Másodszor, a Biblia a "pogány",
azaz egyszerűen nem zsidó
hiedelmeket és praktikákat csak
azért és akkor tiltotta, ha azok
bálványimádáshoz vagy
erkölcstelenséghez vezettek. A
Biblia nem tilt "mindent, ami
nem zsidó", hiszen nem kultúra-
ellenes, hanem istentelenség-
ellenes. Ezért sok "pogány
eredetű" dolog ma már
tökéletesen semleges, bár
"pogány" környezetben alakult ki,
és a pogány világkép része volt.
Például a zsidók megtarthatták a
hónapok babiloni neveit. Isten
csak a babiloni isten- és
csillag kultusz átvételétől féltette
őket, amihez viszont a
hónapnevek puszta
használatánál jóval többre volt
szükség. Ugyanígy a keresztény
hitre áttért germánok is
megtarthatták a régi germán és
római napneveket, mert
természetesnek vették, hogy
megtérésük után péntekenként
( Freitag) nem fognak többé Freia
germán tavaszistennőnek áldozni;
a mai átlag németnek pedig
eszébe sem jut Freia.
Ugyanez az elv érvényes a
babiloni eredetű csillagászaton,
a görög eredetű geometrián vagy
a római eredetű jegygyűrűn át az
újkori karácsonyi kellékekig
rengeteg olyan dologra, amely
ma már a mi kultúránk része.
Még megvannak, használjuk is
őket, de azok a pogány
elképzelések, amelyek egykor
hozzájuk kapcsolódtak, régen
leváltak róluk. Kit zavar az ma ,
hogy az ókorban, itt vagy ott,
ennek vagy annak a tárgynak,
szokásnak vagy tudományágnak
mágikus jelentőséget is
tulajdonítottak? Miféle hatása
lehetne ez azokra, akik nem is
tudnak róla, vagy ha tudnak is
róla, nem hisznek benne?
"Nincs szükség különleges
napokra, szeretni, ünnepelni és
ajándékot adni minden nap
lehet."
Szeretni valóban bármikor lehet,
sőt mindig kell. Ajándékozni is
bármikor lehet, de csak azoknak,
akik erre vevők, mert tudjuk
róluk, hogy nem értik félre
(családtagok, barátok). Az ünnep
azonban a fogalom jelentésénél
fogva eleve olyasmi, aminek a
hétköznapitól eltérő, rendkívüli
oka van, akár ismétlődik, akár
nem.
Nem lehet véletlen, hogy az
emberiségnek mindig minden
kultúrában belső szükséglete volt
a rendszeres és az alkalmi közös
ünneplés. Vannak ugyanis pozitív
élmények, amelyek először
spontán módon váltanak ki
ünnepelhetnéket. Ezek közül
szokott némelyik
"intézményesülni", rendszeres
közösségi alkalommá válni.
A Biblia szerint pedig eleve
olyan világegyetembe lettünk
beleteremtve, amelyben Isten
szerint is természetes, hogy
bizonyos napokat és éveket
különlegesnek tartunk (1Móz
1:14). A teremtés befejezésekor
Isten megpihent a hetedik
napon, és azt parancsolta a
zsidóknak, hogy ugyanezt tegyék.
Ráadásul egy egész
ünnepsorozatot adott nekik
(3Móz 23:4), amelyek mind az
Istennel és az egymással való
kapcsolatot ápolták, méghozzá
ünnepi lakomázás, örömünnep
keretében (5Móz 14:22-29, 2Krón
30:21-23)!
A Biblia alkalmi
népünnepélyekről is tudósít.
Például amikor a zsidók legyőzték
ellenségeiket, közös örömük
jeleként együtt ettek és ittak,
egymásnak ajándékokat küldtek,
és a szegényeknek adakoztak
(Eszt 9:19-22). Amikor Dávid
visszaszerezte a szövetség
ládáját, az egész népet
megajándékozta (2Sám 6:17-19),
és Salamon is népünnepélyt
tartott a templom fölszentelése
alkalmából (2Krón 7:1-10).
A leggyakoribb alkalmi ünnep
azonban a családi ünnepség volt.
A korabeli nagy
gyermekhalandóság miatt
érthető, hogy lakomával
megünnepelték a gyermekek
elválasztását (amikor
abbahagyták a szoptatásukat,
1Móz 21:8), a születésnapokat
(Jób 1:4), illetve a menyegzőket
(Bír 14:10, Mt 22:2, Jn 2:1-10). A
lakomával egybekötött közösségi
ünneplés alkalma volt a vendégek
érkezése (1Móz 18:6-8, 19:3), a
szövetség és szerződés megkötése
(1Móz 26:28-31, 31:46-54), de
ünnepeltek betakarításkor (2Móz
23:16, 4Móz 28:26), szüretkor (Bír
9:27) és birkanyíráskor is (2Sám
13:23).
Végül elgondolkodtató, hogy
Isten a minden nép számára
tartogatott nagy áldást egy
hatalmas ünnepi lakomához
hasonlítja (Ézs 25:6), akárcsak
Krisztus az övéivel való
közösséget visszatérésekor (Mt
26:29). A rendszeres és az
alkalmi ünneplés tehát Isten és
népe számára mindig is
természetes dolog volt.
"10Nem lehet. Ugyan is erre a nefilimek a bizonyíték."
Kati. (nem én pontozok) Katika. Nem tudom, mik azok /kik azok a nefilimek.
Én más bizonyítékot mondok: Ha nem lenne minden szellemmel áthatott, nem ilyen lenne a világ. Az egyetemes intelligencia áthathatja a teremtett világot. A kozmosztól a kicsi nefelejcsvirágig. Nem tudnád megismerni sem. Ha nem lenne neked is szellemi részed (tested) nem tudnál ezekről gondolkodni sem - mert hasonló ismeri fel a hasonlót. Nem tudnál megtanulni beszélni, szavakkal gondolkodni sem. Írni sem (még rövid kommentet sem). Ez a világ nagy titka. Az ember szellem(test)-lélek(test)-fizikai test - és még nagyobb titok: ez egy.
Hogy ezt megértsük, ahhoz segítsen minket Isten.
Kedves előttem szóló.
Nos nem bánkódok a nullázás miatt, mert nm engem pontoznak hanem a bibliából írt válaszaimat.
Már rég megszoktam, nem most kerültem fel ide.
Más részt értem Én mit szeretnél mondni, de Én pedig nem arra gondolok.
Érdekes, hogy a nefilimekről nem tudsz semmit, pedig még egy pár hónappal ezelőtt Filmet is vetítettek az AXN-en
olyan katasztrófa film mint az Armageddon.
Nos a Nefilekről röviden.
Még Noé idejében történt, hogy a Sátánhoz csatlakozott angyalok emberi testet öltöttek, és lejöttek, hogy az emberek leányaival nemi kapcsolatot létesítsenek, ami nem természetes, mert nekik nem ez a rendeltetésük.
ezekből a kapcsolatokból utódok születtek,úgymond torz születtek akik annyira erőszakosak voltak, hogy igen sok embert kínoztak meg.
Nagyon magas majdnem 3.méteres emberek óriások voltak.
DE ők az özön vízkor nem tudtak az égbe menni mert fizikai testtel rendelkeztek így elpusztultak.
Viszont azok az angyalok akik emberi testet öltöttek azok levetették a fizikai testüket, vissza mentek az égbe és tulajdonképen megúszták, nem pusztultak el. Egyenlőre...
Nos Én erről a szellemi Testről beszélek,
Én már nem tehetném meg ezt, és azóta Sátánnak és a démonainak sincs megengedve, hogy még egyszer ilyet tegyenek. mindenkinek meg kell maradnia a rendeltetésében. ahová való.
Nos amiről pedig Te beszélsz avval nem teljesen értek egyet.
Ugyan is a szellemi felfogás az az értelem ami az agyban van, és fizikai dolog, mert az agy nem szellemi anyag, hanem fizikai.
A Testben pedig nincs egy másik féle test, mert a teremtő a teremtéskor nem tett az emberi testbe semmit.
Egy valamit tett bele, és pedig az élet erőt ami által mozgunk, ez egy úgymond erő Isten életerejéből egy pirinyonyi.
(1Mózes 2:7) 7 És ekkor Jehova Isten megformálta az embert a föld porából, és az orrába lehelte az élet leheletét, így lett az ember élő lélekké.
Itt jól olvasható, hogy Ádám orrába lehelt, vagy is elindította a légzést, ami által a halott lélekből, élő lélek lett.
Egy kis energiát kaptunk tőle ami működteti a szervezetünket.
Ennyire egyszerű, nem is bonyolult, és a Teremtő nem titkolja.
Katy Weaver
Kedves Frank.
Nos értem amit mondasz.
Viszont Én nem azt írtam amit Te.
S bizony nagy jelentése van az ünnepeknek, hiszen ahogy más források is megjegyzik, soha nem volt Isten népe körében olyan ünnepeket ünnepelni, amire nem volt Istentől konkrét Isteni utasítás.S a pogány szóval magam sem értek egyet, ezért az újvilág fordítás is Nemzetek szót használja. Mert más nemzetéségűekről van szó.
Ahogy az előző kommentemben olvashattad, ezek az ünnepek, a hitehagyáskor kerültek a "kereszténységbe" ami azt jelenti, hogy megalkudtak és belekevertek Jézus Tiszta tanításába olyan tanításokat, amit nem fogad el a Teremtő.
Azt Kérdezed kit érdekelnek hogy milyen szokásokat tulajdonítottak ezeknek?
Lehet hogy az embereket nem De a teremtő sosem tűrte, hogy más nemzetek hagyományival keverjék azt amit Ő tanít.
A zsidók sem ünnepeltek soha ilyen ünnepeket, és ha még is olvashattad, milyen büntetést kaptak.
S nem azt írtam, hogy nem lehet ünnepelni, mert mi is szoktunk.
Pl a házassági évfordulót
A házastársak megemlékeznek szerény keretek között, hogy Isten kegyelméből, és támogatásával, már ennyi és annyi éve együtt vannak.
Hiszen a Házasság intézményét Jehova hozta létre.
amit pedig idéztél az nem a születés napról szól Isten népe körében.Hanem arról, hogy leválasztották az anyáról, és onnantól Jehovának szentelve kellett nevelni.
Jób aki nem volt Izraelita, sem ünnepelte a születés napot, sem a gyermekei.
1:4 — Vajon Jób gyermekei megünnepelték a születésnapot? Nem. A ’nap’ és ’születésnap’ szavak az eredeti nyelvben eltérnek egymástól, és mindegyiknek megvan a saját jelentése (1Mózes 40:20). A Jób 1:4-ben a ’nap’ szó szerepel, amely a napkeltétől napnyugtáig tartó időszakot foglalja magában. Jób hét fia valószínűleg évente egyszer hétnapos családi összejövetelt tartott. Egymás után minden fiú lakomát rendezett a házában „a maga napján”.
katy Weaver
Kedves 16-os
Nincs Tévéd?
Sajnálom.
Mondjuk nem láttam Én sem ezt a filmet, bár megszoktam nézni azokat amiket a bibliából világi forgató könyv alapján készítenek, hogy tudjak érvelni és lássam a különbséget, mit mutatnak az embereknek.
Hát nem tudom, ha talán sikerülne Tévét szerezném, akkor nem tudom szívesen vennéd-e ajándékba.?
Minden elkötelezettség nélkül?
Katy Weaver
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!