Református és katolikus közti különbség nagyvonalakban?
A Bibliában mind a két fél nézeteire van alátámasztás?
Ugyan abból a szövegből mind a két fél kitudja olvasni saját hittételét? Hogy miért neki van igaza?
Van olyan oldal ami röviden közértjetően, konyhanyelven föglalja össze legalláb a főg különbségeket?
Egymás melletti oszlopokban öszehanolítva?
Gyorsan megjegyezném,hogy nem olvastam a Bibliát.
Tényleg nincs benne szó a cölibátusról? Hogy gyakorolni kell?
Hogy a házasság jó dolog?
Említi a szentek imádását, tiszteletét?
A refomrátusok azt mondják Sola Scriptura -Egyedül a Szentirás.
A katolikusok mivel toldják meg?
Mitől letiszultabb vagy hogy mondjam a református tan?
Miért mondják azt,hogy a katolikusok valamelyest eltértek?
A katolikusok nem azt tanítják ami a Bibliában áll? Én azt hittem.
Miért van ekkora különbség köztük?
Szervusz.
Nos ha nem olvastad, akkor ideje lenne elolvasni.
Előre bocsátom, hogy sem a Katolikus, sem a Református egyházhoz nem tartozom.
De a kérdésedre tudok választ adni.
Tényleg nincs szó cölibátusról.
Persze Pál utal rá, hogy aki szeretne a hitben felelős tisztséget betölteni, annak jobb ha egyedül marad, mert úgy nem tereli el sem a figyelmét,sem az idejét míg a Házasnak a családjára is időt kell szánnia.
De nem kötelező, tehát nem feltétele, hogy felvigyázó, vagy Pásztor legyen. Péter apostol is Nős volt.
A Házasság, Istentől származó intézmény, és nem bűn.
S miért lenne rossz, ha tisztességesen állnak ehhez a kérdéshez is.
Nem a biblia nem tanítja a szentek imádatát tisztletét,
mert az bálvány imádás.
Agobard lyoni érsek (i. sz. 779–840) nyilvánosan szót emelt a képek imádata, a szentek tiszteletére épített templomok, és az egyház Írás-ellenes liturgiái és gyakorlatai ellen. Az egyik kortársa, Claudius püspök szintén ellenezte az egyházi hagyományokat, a szentekhez való imádkozást és az ereklyék vallásos tiszteletét. A XI. században kiközösítették a francia Berengart, Tours főesperesét, mert elutasította az átlényegülésről szóló katolikus tantételt. Ezenkívül azt vallotta, hogy a Biblia az egyházi hagyomány felett áll.
Sajnos akik rá világítottak az egyház tévedéseire az vagy élete végéig börtönbe került, vagy kivégezték, ebben a sötét középkorban.
Csak úgy nem lehetett az egyházzal szembe szállni.
Sajnos az egyházak sok mindenben eltértek a bibliától, de ez nem érdekli őket, és a híveket sem, ahogy elnézem.
Valamelyest?
Hát nem valamelyest, hanem igen nagy részben eltértek.
Igen kis részben maradtak meg a biblia mellett a többi hagyományokra épül amit nem Tanít a biblia.
Az egész Bibliából csak 1 mondat a lényeg.
Az a jelszó.
A katolikusok nem tudom, hogy honnan szedtek össze annyi kitalációt. A többiek általában félreértelmezni szokták a szöveget vagy kiforgatni.
Szia!
A Római katolikus vallás gyakorlatilag a IV. századtól létezik, amikor a kereszténység államvallássá lett. Nagyon sok mindent megváltoztattak az eredeti bibliai tanításokhoz képest és ez ellen léptek fel a reformátorok.
Mivel Luther - az evangélikus felekezet megalapítója - azelőtt búzgó katolikus volt, így nem szakított olyan radikálisan a római istentiszteleti formákkal, mint a legtöbb később reformátor, például Kálvin, aki a református egyház megalapítója volt.
A katolikus templomokban találunk tehát Jézus Krisztust, vagy bibliai személyeket és történeteket kiábrázoló szobrokat és képeket ill. oltárokat. Ezeknek a templomba bevitelét a reformátusok nem helyeselik.
A Római katolikus egyház azt tartja, hogy a kereszteletlenül elhalt kisdedek nem üdvözülhetnek. Ezért ők megengedik az un. szükségkeresztséget, ilyen a reformátusoknál nincs.
A római katolikus tanítás a miséről és az áldozatokról egészen más mint a református Úrvacsora, itt nem egy emlékünnepről van csupán szó, hanem a hívők találkozásáról az élő Istennel, aki valóságosan jelen van: a megszentelt ostya és a bor Krisztus valódi teste és valódi vére. A kenyér alatt náluk ostya értendő.
A reformátusok nem fogadják el ezt a tanítását, hogy Krisztus teste és vére valósággal jelen van az Úrvacsorai jegyekben, szerintük, ha Krisztus egyszer az ő igéjében és Szentlelkében velük van, az igazi hitnek semmi szüksége nincs arra, hogy őt még testileg, szájjal ehetően is magához vegye. Jézus szava: "ez az én testem" szerintük egyszerű jelképes beszéd, amivel az Úr, mint minden keleti ember, sokszor élt tanításai során.
Mind a katolikus, mind a református, mind a többi protestáns felekezet összefoglaló néven alkotja a keresztény vallást, mely az eredeti görög kifejezés szerint Krisztus követését, Krisztushoz tartozást jelent.
Üdv. Péter
Ha annyira eltértek akkor a Biblia is eltért?
Hiszen emberek szerkesztették össze.
Akkor érdemesebb lenne fogni egy kopt bibliát vagy egy szír esetleg az örményekét-ha jól tudom ők még elöbb is lettek, mint a római katolikusok.
Az ő Bibliájuk ne lehet teljesebb?
Akkor a katolikusok úgy tartják,hogy ők ténylegesen Jézus tstét eszik és vérét isszák? Ez az átlényegülés?
A reformátusoknál meg csak jelképes.
Mi a helyzet a Szentháromsággal? Nem mint ha képben lennék vele. Nem tudom,hogy lehet Isten és Jézus egy személy.
Kedves Kérdező!
Az Atya Isten és Jézus különböző személyek. A három isteni személy - az Atya, a Fiú és a Szentlélek - tökéletesen egy jellemében, szándékában és minden munkájában. Az isteni tulajdonságokban és a hatalomban is egyenlőek. A három isteni személy tökéletes egysége mutatja be számunkra, hogy Isten a szeretet.
Üdv. Péter
Lehet, hogy a katolikus egyház csak a IV. században jött létre, de a többi rá 1200 évre.
A katolikus és a református hit közti elsődleges különbség nem azokban áll, amiről népszerűen beszélni szoktak. A legfontosabbak:
- a hit forrásai
-> katolikus: a Szentírás és a Hagyomány (az egyház élő tanítása)
-> református: csak a Szentírás
- a Szentírás kánonja:
-> katolikus: a deuterokanonikus könyvek részei a Szentírásnak
-> református: a deuterokanonikus könyvek nem részei
- a Szentírás tévedhetetlen értelmezése
-> katolikus: a Tanítóhivatal
-> református: minden egyes hívő a Szentlélek által
- megigazulás és üdvösség
-> katolikus: a megigazulás hitből, az üdvösség hit és jótettek által (együttműködés Isten és ember között)
-> református: megigazulás és üdvösség egyedül a hit által (kizárólagosan a kegyelem műve)
A külföldi reformátusok általában egyöntetűen hiszik és vallják az eleve elrendelést kettős predestináció), a magyar reformátusoknál ez nem kötelező hittétel. A katolikusok ezt a tételt elutasítják.
Egyház
-> katolikus: látható és lelki közösség, felépítése hierarchikus
-> református: láthatatlan lelki közösség
Szentségek -- sákramentumok
-> katolikus 7
-> református: 2
Eucharisztia
-> katolikus: a szentmise áldozat, a kenyér és a bor átlényegül Jézus testévé és vérévé
-> református: az Úrvacsora nem áldozat, a kenyér és a bor jelkép
Házasság
-> katolikus: szentség, felbonthatatlan
-> református: nem sákramentum, a válás és újraházasodás lehetséges
Lelkészek
-> katolikus: a latin papságot a cölibátust vállalók közül szenteli a püspök
-> református: nincs kötelező cölibátus, a lelkészi hivatalra pályázni kell a népnél
A halál utáni tisztulás az elkövetett bűnök következményeitől és imádság az elhunytakért
-> katolikus: vallja, engedi
-> református: tagadja, tiltja
Szentek tisztelete
-> katolikus: megengedett
-> református: nem megengedett
Képek tisztelete
-> katolikus: megengedett
-> református: nem megengedett
A több szokás, szertartás vagy éppen csak szóhasználat. Az egész alfája és ómegája a megigazulásról szóló tanítás, vagyis alapvetően a kegyelem természete és viszonya az emberhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!