Mi szükség van a hittan illetve erkölcstan oktatására az általános iskolákban?
Ilyen Keszei féle hozzáállással semmi szükség.
Gondolom, valami dogmatikus, demagóg anyagot kéne szegényeknek bemagolni, ami már legalább 100 éve túlhaladott.
Az viszont helyes lenne, ha a fiatalok figyelmét felhívnák bizonyos aktuális veszélyekre, egészséges életmódra, az sem ártana, ha nagyobb diákok munkajogot tanulnának, hogy kevésbé tudják majd átverni őket a munkával, diákmelóval.Megértetnék velük, hogy agyzsugorító médiabaromságok helyett lehet nézni hasznosabb adásokat is, stb...
Mellesleg, magyarázza már meg valaki, a gyermektelen és az elvált ember miért is erkölcstelenebb a többinél? Jól érzem, hogy ez már kirekesztő, negatív megkülönböztetés?
Mondjuk van egy ún. keresztény demokrata néppárt a fidesz mellett,ami minden intézkedésnél megpróbálja a befolyását gyakorolni (mondjuk sosem értettem mire fel, mert olyan kicsi a támogatottságuk, hogy azt ki sem lehet mutatni,nem is lehet őket megmérni!)
Ha van hittanóra az azt jelenti, sok kis lelkész pajtás keresetének kiegészítéseképpen komoly munkát fog majd kapni és ez a munka lesz majd a hittanóra oktatás.
De mivel nem szabad ráerőltetni a vallást egy gyerekre (hisz vallásszabadság vagy mi a fene van) be kell iktatni egy vagylagos lehetőséget is, mert ha a gyerek választhat mást is, akkor ugye nem kötelező a hittan és ezzel visszapattanak bizonyos vádak.
Ez egy túlkompenzálás. Mert ugye a kommunizmusban tiltott volt a teológia, ezért most legyen kötelező. Az egész mögött a kommunista ideológiával szembeni szélsőséges gyűlölet van.
Az erkölcstan azért került mellé, hogy ne legyen tisztán vallási téma, és így nehezebb belekötni.
Amúgy nem lennék ellene, ha nem lenne kötelező a hittan, csak választható, és ha az erkölcstan anyagot nem politikusok állítanák össze.
Politikusok állítják össze az erkölcstant...még viccnek is rossz.
Akkor ha már szentéletű "földönkívülinek" kell oktatnia, akkor olyan is állítsa össze, úgy illene.
Nyilván az erkölcsösség a napi rutinunk része kellene, hogy legyen, persze ez nem minden esetben kivitelezhető, de vajon érett e egy általános iskolás, hogy magába integrálja ezeket az alapvető és belülről jövő "szabályrendszereket", amit erkölcsnek nevezünk. Másik dolog a hittan, na most mi van azokkal a vallásos családokkal, akik nem a klasszikus értelemben vett keresztény hitet gyakorolják? Nem kirekesztés e ez??? Illetve fontos dolog, hogy pl a vallásos családban felnőni szándékozó, ám önmaga mégis ettől tartózkodó gyermek nem e lesz rákényszerítve ezáltal a hitoktatásra???
Vagy más szempontok miatt fontos ez?? Pl felmérni a keresztényként élő családokat ugye,számszerűsíteni ezáltal??
"Amúgy nem lennék ellene, ha nem lenne kötelező a hittan, csak választható, és ha az erkölcstan anyagot nem politikusok állítanák össze."
A gyerekeim volt iskolájában az a rendszer, hogy van kétféle hittan, meg egy csomó választható különóra. Év elején a szülő beikszelte mire megy a gyerek, és ennyi. Aki akarta, annak ott helyben volt a lehetőség. Aki nem, az ment néptáncra, karatéra vagy csak rajzolt a napköziben.
Amikor ez az egész hittan/erkölcstan dolog felmerült, én utána néztem hogy mit takar. Akkor megnéztem a neten etika témaköröket, szerintem olyan érdekes dolgok voltak benne, hogy mindenképp érdemes lenne kötelezővé tenni MINDEN gyereknek. Pl. ismertető a vallásokról, más kultúrákról, internet/reklámok, stb. Ezek nagyon hasznos információk, mert pl. nem minden szülő tájékozott annyira, hogy a gyerekének fel tudja hívni a figyelmét, hogy a neten milyen veszélyek leselkednek rájuk, mit tegyen és ne tegyen a biztonsága érdekében, továbbá más kultúrákat is érdemes megismerni, mert pl. otthon egy multinál dolgoztam, ahol 50 méteres körzetemben volt indiai, kolumbiai, német, angol, olasz, amerikai, stb...
Megnéztem a hittan tantervet, Jézus, Jézus, Isten, Jézus, ima, Jézus, Isten.....
Nekem ez a kettő nem olyan, amit vagy/vagy alapon lehetne tanítani, hanem olyan, mintha a svédasztalról valaki mindenből csipegethet, másnak pedig csak csokissütit adnak onnan.
Szóval ha lenne egy egységes, sok ismeretet adó etika/erkölcstan mindenkinek, aminek persze a témaköreit nem a velejéig rohadt politikusok megrendelésére állítanának össze (illetve legyen kötelező a Parlamentben is), az rendben, és emellett mehet hittanra, ha akar.
A vagy/vagy oktatással kapcsolatban még az sem tetszik, hogy nem szeretném, ha listázva lenne, hogy melyik gyerek mire jár. Mi megtaláltuk azokat a papírokat, amik a nagyszüleimnek kellettek a háború alatt hogy igazolják ők nem zsidók, ki tudja a jövőben kik kerülnek a sz.póágra, nem szeretném ha az állam kezében lenne egy lista, hogy ki hová tartozik. Ez magánügy, aki akarja az elmondja.
Önmagában nem tartom elvetendő dolognak a hittan és/vagy erkölcstan oktatását az isiben, mert szerintem egyébként túl kevés olyan tantárgy van, ami gondolkodásra tanít. Nem azért lenne szükség ezekre, mert a gyerekek egyébként nem tudják, hogy mi a helyes, hanem hogy megtanuljanak gondolkodni.
De a honi közoktatás jelenlegi állapotában demagóg látszatintézkedésnek tartom ebben a formában, amivel a kormányzó párt biccent a koalíciós partnerének. Jelenleg is túl sok felesleges teher van diákon és tanáron egyaránt, hogy a diáknak még ahhoz sincs energiája, hogy azzal foglalkozzon, ami érdekli (vagy aránytalanul nagy áldozatot követel tőle). Ebbe a tantervbe beleerőltetni egy plusz ilyen órát csak arra lesz jó, hogy a diákok plusz egy órát üljenek majd a teremben, mikor már mindenki menne haza, és, ha olyan hozzáállással alkotják meg a módszertant, mint a többi tantárgy esetén, akkor csak egy újabb iskolai teher lesz, amit lehet majd utálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!