Hogyan kell bojtolni?










Szia!
Sajnos ma a böjt fogalma igencsak eltorzult, a hústól való tartozkodást értik rajta, pedig sokkal többről van itt szó! Az igazi böjt teljes megtartóztatást jelent minden ételtől!
Böjtölni általában azért szoktak az emberek, hogy megtisztítsák a szervezetüket a salakanyagoktól. Van egy nagyon híres könyv, én 3 évig vártam rá az antikváriumban, hogy hozzájussak, az a címe, hogy a böjt csodája. Ebben arra biztat mindenkit a szerző, hogy heti egy napon tartóztassa meg magát az evéstől, és jó sok tiszta vizet igyon, így a szervezet tud pihenni és regenerálódni. Sajnos gyermekkorunktól fogva hozzászoktatjuk a szervezetünket a folyamatos evésre, így soha nem tud megpihenni az emésztőrendszerünk, pedig neki is szüksége lenne időszakonként a pihenésre, regenerálódásra. Ezen túlmenően azt ajánlja a szerző, hogy évente 2-4 alkalommal tartsunk több napos böjtöket, ahol teljesen ki tud tisztulni, és méregteleníteni tudja magát a szervezet.
A helyes böjt az egészséges életmód része, ajánlom figyelmedbe ezzel a témával kapcsolatosan Szabó Attila előadását a böjt csodája címen, melyet le tudsz tölteni a gödöllői Bibliaház életmód menüjéből: [link]
Üdv. Péter





"Fogsz egy bojtot, és bojtolsz vele."
Első válaszoló, azért ennyire nem egyszerű a helyzet!
Nagyon nem mindegy, hogy az a bojt egy oroszlán farkának végén van, vagy sem! Még a végén a cicus rossz néven veszi a bojtolást.
:)





Szíves figyelmedbe ajánlom Ézsaiás sorait, a 6. és a 7. sorban ott van a válasz a kérdésedre!
Ézs 58:3 - 58:8
3 Mért böjtölünk és Te nem nézed, gyötörjük lelkünket és Te nem tudod? Íme, böjtölésetek napján kedvteléseteket űzitek, és minden robotosaitokat szorongatjátok.
4 Íme perrel és versengéssel böjtöltök, és sújtotok a gazságnak öklével; nem úgy böjtöltök mostan, hogy meghallassék szavatok a magasságban.
5 Hát ilyen a böjt, amelyet én kedvelek, [és olyan] a nap, amelyen az ember lelkét gyötri? Avagy ha mint káka lehajtja fejét, és zsákot és hamvat terít maga alá: ezt nevezed-e böjtnek és az Úr előtt kedves napnak?
6 Hát nem ez-e a böjt, amit én kedvelek: hogy megnyisd a gonoszságnak bilincseit, az igának köteleit megoldjad, és szabadon bocsásd az elnyomottakat, és hogy minden igát széttépjetek?
7 Nem az-e, hogy az éhezőnek megszegd kenyeredet, és a szegény bujdosókat házadba bevigyed, ha meztelent látsz, felruházzad, és tested előtt el ne rejtsd magadat?
8 Akkor felhasad, mint hajnal a te világosságod, és meggyógyulásod gyorsan kivirágzik, és igazságod előtted jár; az Úr dicsősége követ.





A böjtölés sokféle lehet. Bibliában van teljes, vagyis minden ételt nélkülőző böjtre példa (Jézus), de részleges, a kívánatos ételektől való tartózkodásra is.(Dániel) Sokféle böjt.
Arról is írnak több helyen, mi a megfelelő hozzáállás, motívum böjtölésnél, mire kell vigyázni..stb.
Nyilvánvaló módon itt sem Péter fogja megmondani mi az igazi böjt, hanem a bibliában leírtak definiálják. :)
Beollózok egy részt Ésaiástól. Elég karakán módon szét van választva benne a jó és a rossz hozzáállás. Nem is magyarázom, magáért beszél, de egyet azért kiemelek: böjtöléssel nem lehet Istent manipulálni, sem Őt valamiféle dresszió alá helyezni. Sokkal inkább az ember kerül olyan állapotba, hogy nyitottabbá válik a megértésre ....
Mért bőjtölünk és Te nem nézed, gyötörjük lelkünket és Te nem tudod? Ímé, bőjtöléstek napján kedvtelésteket űzitek, és minden robotosaitokat szorongatjátok.
4
Ímé perrel és versengéssel bőjtöltök, és sújtotok a gazságnak öklével; nem úgy bőjtöltök mostan, hogy meghallassék szavatok a magasságban.
5
Hát ilyen a bőjt, amelyet én kedvelek, és olyan a nap, amelyen az ember lelkét gyötri? Avagy ha mint káka lehajtja fejét, és zsákot és hamvat terít maga alá: ezt nevezed-é bőjtnek és az Úr előtt kedves napnak?
Eddig volt tehát a rossz hozzáállás és most következik a jó:
Hát nem ez-é a bőjt, amit én kedvelek: hogy megnyisd a gonoszságnak bilincseit, az igának köteleit megoldjad, és szabadon bocsásd az elnyomottakat, és hogy minden igát széttépjetek?
7
Nem az-é, hogy az éhezőnek megszegd kenyeredet, és a szegény bujdosókat házadba bevigyed, ha meztelent látsz, felruházzad, és tested előtt el ne rejtsd magadat?
8
Akkor felhasad, mint hajnal a te világosságod, és meggyógyulásod gyorsan kivirágzik, és igazságod előtted jár; az Úr dicsősége követ.
9
Akkor kiáltasz, és az Úr meghallgat, jajgatsz, és ő azt mondja: Ímé, itt vagyok. Ha elvetended közüled az igát, és megszünsz ujjal mutogatni és hamisságot beszélni;
10
Ha odaadod utolsó falatodat az éhezőnek, és az elepedt lelkűt megelégíted: feltámad a setétségben világosságod, és homályosságod olyan lesz, mint a dél.
11
És vezérel téged az Úr szüntelen, megelégíti lelkedet nagy szárazságban is, és csontjaidat megerősíti, és olyan leszel, mint a megöntözött kert, és mint vízforrás, amelynek vize el nem fogy.





Több fajtája van a böjtnek. Van a teljes lemondás az ételekről, és van az ahol valami kívánatos dologról, például húsról vagy a csokiról mondasz le.
Nagyböjt idején a másodikat kell választani.





Ha valami szabatos definíciót akarunk keresni a böjtre, akkor leginkább az étkezéscsökkentés kifejezés a legmegfelelőbb, ebbe belefér az ételektől való teljes tartózkodás, az étkezések számának csökkentése vagy bizonyos ételfajtáktól való tartózkodás.
A célja nem az önsanyargatás, de nem is pusztán az egészséges életmód (bár kétségtelen, hogy erre is alkalmas, de az nem böjt). A lényeg ugyanis az Istennel (és ahogy Izajás rámutat, az embertársakkal) való kapcsolat. A böjt révén az ember ürességet teremt magában, önmegtagadást gyakorol, felveszi a keresztjét, elerőtleníti magát Istennel szemben, hogy átengedje neki az élete irányítását, részben azáltal, hogy tudatosítja a tőle való függését. Egyúttal bűneiért vezekel, engesztel is az ember (ezért gyakorolta például az ősegyház a keresztelés és a kézfeltétel előtt).
Ehhez nem is feltétlenül szükséges az étkezést megvonni magunktól, s bár azt nem böjtnek nevezzük, de az önmegtagadás számos formája gyakorolható: szexualitástól, élvezeti termékektől, szórakozásoktól, a magam igazához való ragaszkodástól stb. való tartózkodás vagy azok mérséklése.
Amikor Jézus a nem képmutató böjtről beszél, akkor nem a nyilvános, közösségi böjtölést ítéli el, hanem a lélektelen ritualizmust és a külső elemek (ilyenek voltak régen a zsákruha, a hamuba illetve szemétbe ülés) túlzott vagy önmagáért való alkalmazását.





Nem értem, miért kellett lepontozni csak azért, mert válaszoltam arra, hogy "Hogyan kell bojtolni?"
Ha böjtöt írt volna klrdező, már egészen más lett volna a helyzet. Akkor is tud írni, ha külföldi a billentyűzete. Egyszerűen beállítja, igen lehet ilyet. Vagy alt gr+ü és azután o=ö. És nyomban nem bojt a böjt. Ha azt akarod, hogy ne kapj ilyen vicces válaszokat, ne írj kétértelmű szavakat!
Nem nehéz magyarra állítani a billentyűzetet!





ö = alt148
ü = alt129
ő = alt139
ű = alt251
Ő = alt138
Ö = alt153
koszonom a valaszokat, igen nekem is ezert nem volt vilagos mivel ezek szerint eleg tag fogalom ez.
utolso elottinek mondanam hogy azert nem allitom at a kulfoldi billentyuzetet annak ellenere hogy pontosan tudom hogy kell mert akkor nem csak a betuket allitja at hanem a kerdojel, pont, vesszo, kotojel, felkialtojel stbstb mind mashova kerulnek es nem fogom se bemagolni, se vegignyomkodni mindent mire megtalalom, es matricaval se fogom raragasztani a magyar kiosztast. ezt ense ertettem meg addig mig magyar billzetrol irtam, de igy mostmar vilagos mennyire kenyelmetlen ugy irni. kosz a megertest.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!