Jézus isten?
(János 10:17-18) "Azért szeret engem az Atya, mert én odaadom a lelkemet, hogy vissza is kapjam. Senki sem vette el tőlem, hanem a magam kezdeményezéséből adom oda. Van hatalmam odaadni, és van hatalmam visszakapni. Az erre vonatkozó parancsolatot az Atyámtól kaptam."
Már ebből is tökéletesen kiderül, hogy Jézus NEM ÖNMAGÁT támasztotta fel, de van még egyértelműbb bizonyíték is:
(Csel. 2:24) "Az Isten azonban feltámasztotta őt, feloldva a halál kínjait, mert lehetetlen volt, hogy az továbbra is fogva tartsa őt."
Ebben a rövid félmondatban kínálkozik egy érdekes kérdés, mellyel itt most semmiképpen nem szeretnék újabb kérdést nyitni - de ha a bűntelen és tökéletes Jézusról azt írja a Biblia, hogy a "halál kínjai" tartották fogva, akkor az a képi beszéd, mely a pokollal kapcsolatban némely helyen az Írásokban megnyilvánul (pl. a pokolban való "kínokról" - mindegy, hogy helynek, vagy állapotnak tekintik, akik hisznek egy ilyen nem bibliai tanban), miért van valóságosnak nyilvánítva? Hiszen Jézust biztos nem "kínozták" a pokolban, nem lehet egészen véletlenül, hogy teljesen mást jelent? Erre már számtalanszor írtak ki kérdést, tehát itt nem várok rá választ.
-----
Tehát, visszatérve az eredeti kérdéshez: biztos, hogy mindenben olyan nagyon hitelesek a korai Egyházatyák, mint ahogy azt beállítják nekünk, vagy a második sz.-ban már kezdtek eltérni bizonyos dolgokban a Szentírás igazságától?!!!
Ha már beidézzük a teljes "szerves" részét a történetnek, akkor tessék:
"Mert ahogy az Atya feltámasztja a halottakat, és megeleveníti őket, úgy a Fiú is megeleveníti azokat, akiket akar. Mert az Atya senkit sem ítél, hanem az egész ítélkezést a Fiúnak adta át, hogy mindenki tisztelje a Fiút, mint ahogy az Atyát is tisztelik. Aki nem tiszteli a Fiút, nem tiszteli az Atyát sem, aki küldte őt."
Vajon ez azt jelenti, hogy most már Jézus egyenlő a háromság értelmében Jehovával? Ez a leírás sem bizonyítja ezt! Csupán annyi derül ki belőle, hogy Jézus bizonyos kiváltságot kapott Jehovától, amivel előtte NEM RENDELKEZETT! És mi volt előtte, mielőtt még az Atya nem adta át Jézusnak ezen jogokat, mielőtt nem hatalmazta fel ezzel? Mellesleg az, hogy fel vagyunk szólítva, hogy mindkettőjüket "tiszteljük", azért még a Bibliaírók világosan fogalmaztak sok helyen, hogy CSAKIS JEHOVÁT, Jézus Krisztus Istenét imádhatjuk, csakis hozzá szabad imádkoznunk. Idézzem ezen helyeket?
"Mert a miként az Atyának élete van önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy élete legyen önmagában"
A Biblia azt írja Jézus Krisztusról, hogy "élete (van) önmagában", de tudtad, hogy a követőiről is úgy beszél, mint akiknek 'életük van önmagukban' (János 5:26; 6:53)? De nyugodj meg, ez a két írásszöveg nem ugyanazt jelenti.
Jézus itt arra a kivételes hatalomra utalt, amelyet az Atyától kapott, és amely által megadhatta az embereknek, hogy Isten előtt elfogadható állapotban legyenek. Sőt, ő képes feltámasztani azokat, akik halálalvásba merültek, és életet tud adni nekik. Jézus esetében ezeket a képességeket jelenti az, hogy "élete van önmagában". Ezeket a szavakat úgy is visszaadhatnánk, hogy az Atyához hasonlóan a Fiúban is megvan az élet ajándéka (János 5:24–26). Ezzel sem vált "egyenlővé" Istennel, miért is nem fogadjátok el, hogy Jehovával SENKI SEM LEHET EGYENLŐ?!!
És mit mondhatunk a követőiről?
Körülbelül egy évvel később Jézus így szólt a hallgatóihoz: "Bizony, bizony mondom nektek, ha nem eszitek az Emberfiának testét, és nem isszátok a vérét, nincsen életetek önmagatokban. Aki a testemmel táplálkozik, és a véremet issza, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon" (János 6:53, 54). Tehát párhuzamba állítja azt, hogy 'életük van önmagukban', azzal, hogy 'örök életet' nyernek. Ugyanez a nyelvtani szerkezet más kifejezésekben is megtalálható a Görög Iratokban. Például ezekben: "Legyen bennetek só", és a "teljes fizetséget megkapták önmagukban" (Márk 9:50; Róma 1:27). Ezeken a helyeken nem arról van szó, hogy valakinek hatalma van sót vagy fizetséget adni másoknak. Inkább belső teljességről van szó. Ezért a János 6:53-ban előforduló "életetek önmagatokban" kifejezés egyszerűen azt jelenti, hogy megkapják az élet teljességét.
"A visszatükröződés és a képmás mindig azt jelenti hogy valamiből több lett, jelen esetben a fenti vers szerint Istennek a Fiáról van szó, aki egyenlő Istennel, hiszen az Ő dicsőségének a (ki)ragyogása, és a valóságának képmása, vagyis Isten láthatatlan lényegének a láthatóvá válása(karaktere)."
A tükörkép nem egyenlő az eredetivel - ez szerintem egy egyszerű fizikai tény. Mindenható, mindentudó és örökkévaló Istennek csak Jehovát nevezi a Biblia, Jézust nem.
------
""valójában Jézus EGYSZER SEM MONDTA, hogy Ő az Isten"
Tényleg nem? A zsidók pont azért ölték meg, mert Istennek mondta magát!"
Miért is nem írták ezt le akkor? Miért a zsidó vádolóknak hisztek jobban, mint a saját szemeteknek és az értelmeteknek?! Miért úgy védekezett Jézus, hogy Ő az Atyja akaratát hajtja végre és önmagától semmit sem tesz, csak amit az Atyjától lát???
""Mielőtt Ábrahám volt, ÉN VAGYOK"! Csak gyengék kedvéért, az "Én vagyok" az Isten neve a héberben!"
Csak a gyengék kedvéért: ez egy erősen vitatott téma és ezért sok fordításban éppen nem így fordítják! A János evangéliumában lévő verziót is.
Csak gondolkozz el a te verziódon, hogyan is hangzik? "Mielőtt Ábrahám volt én József"
De miről is volt ott, abban a párbeszédben szó? Jézus kilétéről (akkor válaszolhatott volna így - feltéve, ha a háromság igaz), vagy a koráról? Jézus korát firtatták a zsidók, igaz? Akkor mégis nem a logikus, ha Ő erre válaszol? Nyilvánvalóan így is tett és azt mondta, hogy "Mielőtt Ábrahám volt, én voltam".
Ezek körmönfont csalások, csak fel kéne ismerni őket - majd' 2000 évük volt rá a Biblia hamis barátainak. És ha csak ez az egy ilyen lenne, azt mondhatnátok, hogy egy ostoba vádaskodó vagyok, minden bizonyíték nélkül. De nem ez az egyetlen leleplezett (és elismert!) ferdítés, sőt betoldás a Szentírásban a háromság érdekében. Akkor miről beszélünk?!
Szerintem az energiádat inkább arra használd, hogy kiderítsd, van-e háromság vagy nincs. Rossz válasz, hogy ennek eldöntését másra hagyod. Neked kell személyesen meggyőződnöd a Bibliai igazságokról, nem teheti ezt meg helyetted senki sem!
Addig jó, míg csak "szócsaták" vannak - vagyis jó lenne, ha "értelmes és kulturált vitának" nevezhetnénk -, a valódiakban viszont a Tanúk nem vesznek részt.
Sziasztok!
Bandiahegyről-nek igaza van. Jézus Krisztus sem a teológiai ismeretekben jártasakat jelölte meg követőinek, hanem azokat, akik gyümölcstermő életet élnek. Semmit nem ér az ismeret ha nem társul szeretettel, mégpedig cselekedetekben megnyilvánuló szeretettel. Sajnos én is azt tapasztalom az itt írók részéről, hogy az előbbiben igen jártasak, az utóbbiban viszont igencsak hiányokkal küzdenek. A helyes istenkép az életünkön és cselekedeteinken keresztül nyilvánul meg, nem a szócsatákban. Jézus Krisztus soha nem bonyolódott rangvitákba, ez inkább a tanítványokra volt jellemző. Ő "mindvégig alázatos maradt" megmosta a tanítványok lábait, de határozottan kijelentette, hogy "neki adatott minden hatalom mennyen és földön." Ez a valódi Isten!
Üdv. Péter
"Jn 10,17-18: "Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt. Senki sem veszi azt el én tőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt"
Már ebből is tökéletesen kiderül,hogy Jézusnak volt hatalma feltámadni,te vele vitatkozol...
"Hogy mindenki ÚGY tisztelje a Fiút, miként tisztelik az Atyát. A ki nem tiszteli a Fiút, nem tiszteli az Atyát, a ki elküldte õt.
Mert a miként az Atyának élete van önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy élete legyen önmagában"
A Fiút ugyanúgy kell tisztelni, ahogy az Atyát, azaz ami tisztelet az Atyának jár, az jár a Fiúnak is.
Sorolhatod a helyeket de elöljáróban:
A héberben az "egy" kifejezésre két szó van, az echad és a jahid. Az echad olyan egyet jelent, amiben benne van a többes.
5.móz.6,4:"Halljad Izrael, az Úr,a te istened, egy Úr"-itt az echad szót használja a Biblia.
Amikor azt mondja az Ószövetség " ketten lesznek egyek" akkor nem a jahidot használja, hanem ugyanazt,mint Istenre az echadot. Tehát maga ebben a kifejezésben is eredetileg,az egyben bent van a többes.Miért is értelmezik egyesek kizárólagosan "egy" ként ezt a kifejezést teljesen alaptalanul?
Ezeknek a hiedelmek rabságában vergődő embereknek lehet mondani bármit,számtalanszor vereséget szenvedtek és mégis ugyan ugy hajtogatják a magukét és kimagyarázzák a tanaikhoz igazított hamis-Isten beszédét szemérmetlenül meggyalázó- fordításukból.
De szerencsére előttünk okos emberek megtették és kristálytisztán leleplezték ezeket a nyilvánvaló csalásokat,és sárba tipró vereséget mértek az őrtornyosokra,íme néhány:
[link] A Jehova "Tanúi" Új Világfordításában szereplő hamisítások leleplezése
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
"Jézus isten?Esetleg félisten?"
harmadolt Isten:-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!