Jézus isten?
Az ökumenikus egyházak (katolikus, református, evangélikus stb.) szerint van Szentháromság, tehát három személyben egy Isten. A Szentháromságot nehéz megérteni, ezt nem vitatom. A Szentháromság tana szerint Jézus egyszerre ember és Isten, nem félisten hanem 100% Isten és 100% ember.
Más keresztény felekezetek szerint Jézus Isten fia, de nem Isten. Iyenek pl. pünkösdisták, JT, stb.
Muszlimok szerint próféta, de nem Isten fia.
Ateisták szerint csak szimpla ember, sőt olyanról is hallottam aki szerint Jézus nem is létezett.
Katolikus vagyok, tehát szerintem Jézus Isten.
Már ne haragudj...de a Pünkösdisták nem hiszik hogy Jézus ember.... Csak azt hisszüka,ami a Bibliában van!
Ellentétben a katolikusokkal...tisztítótűz stb. nem értem mért kell az embereket félrevezetnie egy vallásnak...
Szia!
Jézus krisztus Isten. A Szentírás Krisztust Istennel egyenlőnek, az isteni teljességet birtokló személynek mondja teljes egyértelműséggel.
Jézus Isten formájában volt, sőt Istennel egyenlő: "Annakokáért az az indulat legyen bennetek, mely volt a Krisztus Jézusban is, aki, mikor Istennek formájában volt, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő" (Fil. 2.5-6) Az Atya egyszülöttje, ő tette egyenlővé, de akkor is egyenlő. "Mert Ő benne [Krisztusban] lakozik az istenségnek egész teljessége testileg" (Kol. 2.9).
Krisztus az Ige, aki Istennél volt, sőt ő maga volt az Isten. Ő jött el közénk, róla tett bizonyságot János apostol: "Kezdetben volt az Ige, és az Ige volt az Istennél, és Isten volt az Ige. Ez kezdetben az Istennél volt. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett. (Ján. 1.1-3) "És az Ige testté lett és lakozott mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes volt kegyelemmel és igazsággal. (Keresztelő) János bizonyságot tett ő róla, és kiáltott, mondván: Ez volt, akiről mondtam: Aki utánam jön, előttem lett, mert előbb volt nálam” (Ján. 1.14-15) Jézus volt az, akiről János bizonyságot tett, tehát a többi szövegrésznek is róla kell szólnia. A kijelentés világos. Jézus az Istennél volt, és Isten volt Jézus: egyszerre benne, de egyszerre külön is, amit valóban nehéz emberi logikával felfogni, de a Biblia kijelenti.
Az Újszövetség Krisztust egyértelműen Istenként állítja elénk. Olyan nevekkel illeti Jézust, amelyek csak Istennek járnak. Például, Jézust Istennek nevezik ebben a kifejezésben: "Várjuk reményünk boldog beteljesülését; a nagy Istennek és Üdvözitőnknek; Jézus Krisztusnak dicsőséges eljövetelét" (Tit 2.13; vö. Jn I,1; Zsid 1,8; Róm 9,5; I Jn 5,20-21). Róm. 9.5-ben Pál, miután a zsidó népről beszél, ezt mondja: "akik közül való test szerint a Krisztus, aki mindeneknek felette örökké áldandó Isten."
Üdv. Péter
Amikor Jézus megkérdezte a tanítványait, hogy kinek gondolják Őt, Péter ezt mondta:
(Máté 16:16, 17) 16 Simon Péter így válaszolt: „Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia.” 17 Jézus erre ezt mondta neki: „Boldog vagy te, Simon, Jónás fia, mert nem test és vér nyilatkoztatta ki ezt neked, hanem az én égi Atyám.
Krisztus azt jelenti, felkent. Aki felkent az pedig azt, hogy Isten különleges célra kiválasztott, elkülönített személy.
ebből is láthatjuk, hogy Jézust soha egyetlen apostola sem jelentette ki, hogy Ő a teremtő Isten, hanem Isten különleges célra kiválasztott első teremtése a fia.
Nem félisten, mert annak az egyik szülője ember, Jézust pedig csak kihordta Mária, de igazából nem sokat örökölt tőle, és már jóval a földi születése előtt is létezett.
Nem isten, mert nincsen önálló hatalma. Istentől függ mindenben.
Ezt úgy hívják, hogy társisten, vagy teremtett isten. Függőségi viszonyt jelent.
kedves utolsó ez hazugság
És hozzájuk menvén Jézus, szóla nékik, mondván: Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön.
máté 18,28
Szerintem a Filippi 2:6 az eredeti görögben távolról sem azt akarja állítani, hogy Jézus magát Istennel egyenlőnek gondolta volna.
A környező versek (3–5, 7, 8) szövegösszefüggéséből egyértelműen kitűnik, hogyan kell a 6. verset értelmezni. A filippieket Pál erre kéri: "Mindenki alázatosan a másikat tartsa magánál kiválóbbnak." Pál Krisztust kiváló példának tekintette ebben a vonatkozásban. "Az a gondolkodásmód legyen bennetek, amely volt a Krisztus Jézusban is." Mi jellemezte az ő gondolkodásmódját? Talán az, hogy ’ne gondolja rablásnak, hogy egyenlő legyen Istennel’? Nem, ez pontosan az ellenkezője lenne annak, amiről itt szó van! Voltaképpen Jézus, aki ’az Istent önmagánál többre tartotta’, sohasem akarta volna ’megkaparintani az Istennel való egyenlőséget’, hanem inkább "megalázta magát, engedelmes lévén mindhalálig".
"E tekintetben Ralph Martin a The Epistle of Paul to the Philippians (Pál apostol levele a Filippiekhez) című művében az eredeti görögről ezt mondja: "Vitatható, hogy az ige értelme a valóságos ’megragadni’, ’erőszakkal elvenni’ jelentéséből átcsúszhat-e a ’ragaszkodni’ szó értelmébe.""
Más nyelvszakértői vélemények szerint is vitatható és egyáltalán nem egyértelmű az az állítás, miszerint itt "félreérthetetlenül" arról beszél az Írás, hogy Jézus "egyenlő" Istennel. Akkor hogyan állíthatjátok azt, hogy "egyértelmű"?
--------
Kedves Péter! A másik kérdésem az lenne, hogy Istennek van-a, volt-e valaha a Biblia szerint a fizikai szemünkkel látható része? Mert úgy tudom, hogy azt írja félreérthetetlenül, hogy Isten (akihez Jézus is imádkozott) láthatatlan és mindig is az volt, méghozzá TELJESEN:
(János 6:46) "Nem mintha bárki is látta volna az Atyát, kivéve azt, aki az Istentől van; ő látta az Atyát."
Na mármost, ha Jézus egy elképzelt háromság részeként "az Ige, aki Istennél volt, sőt ő maga volt az Isten" - a te megfogalmazásod szerint -, akkor hogyan állíthatja több egyértelmű helyen is a Biblia, hogy Istent "soha senki sem látta", sőt nem is láthatja az emberek közül? Mert ugyanis Jézust látták az emberek, teljes valójában látható volt. Ha viszont Jézus "maga volt az Isten", akkor Istent magát, vagy legalább annak egy részét látniuk kellett volna az embereknek. Az Írás ezzel szemben kizárólag azt írja, hogy Isten az emberi szemek számára mindig teljesen láthatatlan - nem csak részben, mert akkor már nem volna igaz az állítás!
Erre nem elég azt mondani, hogy Jézus egy másik személye a háromságnak, mert te mondtad a háromság teóriája alapján, hogy Ő maga az Isten, akivel egy rakat tulajdonságban megegyezik, "egyenlő", sőt még "egylényegű" is vele. A háromság szerint Jézus olyan elválaszthatatlan része Istennek, mint Isten szent szelleme. Igaz, némelykor a Biblia szerint, a szent szellem is látható formában mutatkozott az embereknek, mivel ez az erő, vagy energia Isteni irányítással, de külsőlegesen hat. Nyilván rá is éppúgy vonatkozik az, amit Jézusról állíthatunk, vagyis magától Isten személyétől abban mindenképpen különbözik, hogy láthatóvá vált már valamikor.
Akkor valami hiba van a háromság magyarázataiban, még sincs olyan szoros kapcsolat a lényüket tekintve, hiszen Jézus e szerint (is!) egy teljesen különálló lény, akinek teljesen külön szabad akarata van és mi emberek is a legtermészetesebb módon felfoghatjuk a lényének valóságát.
Tehát volt-e Istennek látható része? Ha nem volt, akkor Jézus nem lehetett az, amit a pogány eredetű háromság filozófia állít róla.
Istennel soha senki nem lehet "egyenlő", Ő mindig a legfelsőbb lény marad, akit Jézus "az EGYEDÜLI igaz Istennek" hívott!
Jézus Jézus, Isten meg Isten.
Jézus az Istennek a Fia és nem ő. Egyértelműen kitűnik a János 14: 28-ból, ahol Jézus egyértelműen kijelent, hogy az Atya nagyobb nála. Valamint Jézus teremtve lett, volt kezdete, ellenben Istennek nem, ő mindig is volt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!