Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Tízparancsolat: hány parancsol...

Tízparancsolat: hány parancsolatot tartotok be?

Figyelt kérdés

Kis segítség:


1. Ne legyen más istened rajtam kívül!

2. Ne csinálj magadnak semmiféle istenszobrot azoknak a képmására, amik fenn az égben, lenn a földön, vagy a föld alatt a vízben vannak. Ne imádd és ne tiszteld azokat, mert én, az Úr, a te Istened, féltőn szerető Isten vagyok! Megbüntetem az atyák bűnéért a fiakat is harmad- és negyedízig, ha gyűlölnek engem. De irgalmasan bánok ezerízig azokkal, akik szeretnek engem, és megtartják parancsolataimat

3. Ne mondd ki hiába Istenednek, az Úrnak a nevét, mert nem hagyja az Úr büntetés nélkül, ha valaki hiába mondja ki a nevét!

4. Emlékezzél meg a nyugalom napjáról, és szenteld meg azt! Hat napon át dolgozz, és végezd mindenféle munkádat! De a hetedik nap a te Istenednek, az Úrnak nyugalomnapja. Semmiféle munkát ne végezz azon, se te, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálód, se állatod, se a kapuidon belül tartózkodó jövevény. Mert hat nap alatt alkotta meg az Úr az eget, a földet, a tengert és mindent, ami azokban van, a hetedik napon pedig megpihent. Azért megáldotta és megszentelte az Úr a nyugalom napját.

5. Tiszteld apádat és anyádat, hogy hosszú ideig élhess azon a földön, amelyet Istened, az Úr ad neked!

6. Ne ölj!

7. Ne paráználkodj!

8. Ne lopj!

9. Ne tanúskodj hamisan felebarátod ellen!

10. Ne kívánd felebarátod házát! Ne kívánd felebarátod feleségét, se szolgáját, se szolgálóját, se ökrét, se szamarát, és semmit, ami a felebarátodé!


2012. okt. 4. 18:36
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
Pont ahogy a # 2 válaszadó.
2012. okt. 4. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
43%

Megint jöttök ezzel a tévelygéssel, hogy Izráel népének adott törvényt kell a keresztényeknek betartaniuk.


Nem olvastátok még, hogy a mózesi törvény csupán ÁRNYÉKA a jövendő jóknak? Nem olvastátok még, hogy a törvény SZELLEMI? A mózesi törvény az örökkévaló szellemi törvénynek a földön való ideiglenes megjelenése csupán. Ez csupán árnyéka valami sokkal jobbnak! Nézzetek már rá egy darab tárgyra és nézzétek meg utána az árnyékát és hasonlítsátok össze! Kb ilyen különbség van a mózesi törvény és aközött, aminek a tízparancsolat csak árnyéka. Ha valaki csak a tízparancsolatot látja, az ugyanabba a hibába fog beleesni, mint annak idején az írástudók és farizeusok. Azt hitték, hogy náluk van a törvény, náluk van az igazság, és amikor a mennyei Ige és a valódi törvény megtestesült és lejött a földre közéjük a szellemi, akkor megütköztek Őbenne.


A házasságtörésen kapott asszonyt az "árnyék" szerint akarták megítélni és megkövezni, közben észre se vették, hogy ott van közöttük a valódi Ige! Ez az asszony vajon ismerte a mózesi törvényt? Ismerte, hát. Szabaddá tette őt ez a törvény? Nem! De amikor találkozott a valódi, mennyei törvénnyel, fel tudott szabadulni a bűne alól. Mert ahol az Úrnak Szelleme, ott a szabadság. A betű megöl, a Szent Szellem pedig megelevenít. A mózesi törvény és a tévelygők vallásos szabályai ölnek és soha se hoznak valódi szabadságot! Ez az asszony először ezzel találkozott. És mit kapott tőle? Vádlást és kárhoztatást. De mit kapott Jézustól, a mennyei Igétől? Szabadságot arra, hogy el tudjon menni és többet ne vétkezzen!


A tízparancsolat így kezdődik valójában:


"Én, az Úr, vagyok a te Istened, a ki kihoztalak téged Égyiptomnak földéről, a szolgálat házából."


Kikhez szól ez? Természetesen Izrael népéhez, akiket kihozott az Úr Egyiptomból. Akkor nekünk, keresztényeknek mi közünk van ehhez? Ki mondta nekünk, hogy csupán eszerint kell járnunk? Persze, az Egyiptomból való kijövetel jelképezi a megtérésünket és a bűnből való szabadulásunkat... De álljunk meg egy kicsit. Ezek szerint a tízparancsolat első mondata valami sokkal nagyobb és jobb szellemire utal? Ha ez így van, - márpedig így van - akkor ami utána elhangzik a mögött nem kellene meglátnunk a mennyeit, a valódi Igét, aminek ez a néhány parancsolat csupán az árnyéka?


Hogy kezdődik Jézus hegyi beszéde? "Boldogok a szellemi szegények, mert övék a mennyek királysága". Jézus a "mennyeiről törvényről" beszélt ebben. Ő nem egy újabb (és sokkal szigorúbbnak tűnő) szabályrendszer hozott, hanem bemutatta, hogy az Ő követői, akik keresik majd Isten mennyei királyságát és találkoznak a mennyei Igével, akkor ez a mennyei hogyan fogja átformálni az életüket!


Amikor Mózes fent volt Isten hegyén a Hóreben, leszállt az Úr jelenléte és bepillantást nyert Mózes a mennyeibe. És ő ennek a mennyeinek a mintájára készített el mindent, ami az Istentisztelethez szükséges volt. Áldozati rendszer, papság, szent sátor, parancsolatok, stb - ezek mind-mind a mennyeinek mintájára készültek. Ez a mennyei törvény sokkal hatalmasabb és dicsőségesebb, mint a földi - és Mózes látta ezt.


Amikor meghalt Mózes, Isten Józsuénak azt parancsolta, hogy:


"El ne távozzék e törvénynek könyve a te szádtól, hanem gondolkodjál arról éjjel és nappal, hogy vigyázz és mindent úgy cselekedjél, a mint írva van abban, mert akkor leszel jó szerencsés a te utaidon és akkor boldogulsz."


De miért mondta, hogy "GONDOLKODJÁL" a törvényről? Miért nem volt elég az, hogy "tanuld meg szépen" és cselekedj aszerint? Azért, mert ha Józsué nem értette volna meg a szellemit, nem lett volna sikeres az élete. Józsuénak el kellett jutnia odáig, hogy meglássa, hogy több van ott közöttük, mint csupán az árnyék.


A törvény (beleértve a tízparancsolatot is) önmagában nagyon veszélyes. Pál apostol azt tanította, hogy a bűn ereje a törvény által van! A Sátán a törvényre hivatkozik, amikor kárhoztatja az embereket! És itt is vannak a gyk-en szolgái, akik törvényt hirdetnek kegyelem helyett! Nagyon könnyű visszaélni azzal, hogy azt mondjuk, hogy Isten ezt és ezt mondta. A legmagasabb szellemi hatalom szavaival nagyon könnyű embereket manipulálni. Mert azt fogják hinni, hogy Isten tényleg azt mondta. Közben pedig lehet, hogy tényleg azt mondta az Úr, csak Ő teljesen máshogyan értette azt. Ki kell nyitni a Galáciabeliekhez írt levelet és el kell olvasni, hogy Pál igézésnek (varázslásnak) nevezi azt a tanítást hogy Krisztus megismerése után visszatérjenek a hívők az "ányékhoz".


"Óh balgatag Galátziabeliek, kicsoda ígézett meg titeket, hogy ne engedelmeskedjetek az igazságnak, kiknek szemei előtt a Jézus Krisztus [a mennyei törvény, a valódi Ige] úgy íratott le, mintha ti köztetek feszíttetett volna meg? Csak azt akarom megtudni tőletek: a törvény cselekedeteiből kaptátok-é a Szellemet, avagy a hit hallásából?... Mert a kik törvény cselekedeteiből vannak, átok alatt vannak... A törvény pedig nincs hitből..." Gal 3:1-2,10,12


Nem vagyunk már a mózesi törvény alatt:


"...a [mózesi] törvény Krisztusra [a mennyei törvényre] vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester [vagyis a mózesi törvény] alatt. Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által." Gal 3:24-25


"Mert a papság megváltozásával szükségképen megváltozik a törvény is." (Zsid 7:12)


Pár verssel később a "testi parancsolatnak törvényét" (ami "erőtlen és haszontalan" és "nem hozott tökéletességet") állítja szembe az "enyészhetetlen élet erejével" és a "jobb reménységgel", ami által közeledünk Istenhez.


Ez pedig az igazi törvény hatása a hívők életére:


"Mert a Jézus Krisztusban való élet szellemének törvénye [ez nem az árnyék] megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől. Mert... [ez] a [mózesi] törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtlen vala a test miatt..." Róm 8:2-3


Ha valaki csupán a tízparancsolatot akarja megtartani, az a fent idézett Gal 3:12 szerint nem hitből van! Nem a tízparancsolat megtartása által tudjuk megmutatni a hitünket. A hit a reménylett dolgok valósága és a nem látott dolgokról [többek között a mennyei valóságról, a mennyei Igéről és törvényről] való meggyőződés! Amikor ezzel a mennyeivel találkozik az ember, akkor - a házasságtörő asszony esetéhez hasonlóan - ez olyan hatalmas átformáló erővel jön, ami felszabadítja őt arra, hogy Krisztusban kárhoztatástól, állandó lelkiismeret-furdalástól és bűntudattól mentesen szabadságban élhessen (a törvény alatt ilyen nincs!). Mert ahol az Úrnak Szelleme, ott a szabadság - nem a rosszra, hanem arra, hogy van erőm rá és meg tudom tenni a jót.


Üdv.

2012. okt. 5. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:

Kedves utolsó,

Ha valakit Krisztus megszabadított, akkor az úgyis betartja a törvényt, nem? Hiszen a szívébe van írva, nem így van?

2012. okt. 5. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
0%

# 13: Betartja a törvényt, a szeretet törvényét, mert ez van a szívébe írva, és ezáltal az összes többit is - de nem gondolkodás nélkül! Isten mindig pontosan tudatja az akaratát a benne hívővel, és néha egyáltalán nem annyira fekete és fehér a világ, mint ahogyan azt sokan szeretnék gondolni...


Van egy óriási ellentmondás például az Ószövetségben! Mire utasította Isten Ábrahámot pontosan? Hogy öljön - mégpedig a tulajdon fiát ölje meg. Ez nem mond ellent a Tízparancsolatnak? Dehogynem! Gondolkozz el ezen...

2012. okt. 5. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:

Előzőnek!


Ábrahám idejében még nem volt ismert a törvény...

2012. okt. 5. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
100%

én Isten segítségével mind a tíznek betartására törekszem :)


nem tudok egyetérteni néhány előttem szólóval. Pietrosol nevű hozzászóló írt egy belső értékrendről, ezt adta Isten, ennek az írásos formája a Tízparancsolat. ez elkülönül a ceremóniális és a zsidóknak adott egyéb törvényektől, mert erkölcsi üzenete van, ami nem csak a zsidókra vonatkozik. abban az időben ők követték Istent, kinek másnak adhatta volna?

Valamint előtte is létezett a törvény, páldául József ezt mondta Potifár feleségének: "hogy követhetném hát el ezt a nagy gonoszságot és hogyan vétkezném az Isten ellen?" hogyan vétkezhetett, ha nem volt törvény? Istennek mindig is megvolt ez az erkölcsi törvénye - csak nem írásban. a szombat már a teremtéskor megjelenik.

Az sem lehet igaz, hogy el lett törölve, maga Jézus mondta ezeket: Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétának eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem. Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvénybõl egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik. (Máté 5:17-18).

Amikor Jézus a szeretet parancsairól beszél, az nem más, mint a tízparancsolat összefoglalása. Ha szereted Istent, és szereted a felebarátaidat, betartod ezeket a parancsolatokat. Jézus megkérdezte egy törvénytudótól, hogy mi van a parancsolatokban megírva: "Az pedig felelvén, monda: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedbõl és teljes lelkedbõl és minden erõdbõl és teljes elmédbõl; és a te felebarátodat, mint magadat. Monda pedig annak: Jól felelél; ezt cselekedd, és élsz." (Lukács 10:27-28) Pál ezt írja Galata 5:14-ben: Mert az egész törvény ez egy ígében teljesedik be: "Szeresd felebarátodat, mint magadat." Tehát ezek a törvények csak a tízparancsolat összefoglalása.

Az sem lehet igaz, hogy már nem kell megtartanunk a parancsolatokat, mert már kegyelem alatt és nem törvény alatt vagyunk. Erről Pál ezeket írja: "A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sõt inkább a törvényt megerõsítjük." (Róma 3:31) Mit is tehát? Vétkezzünk-é mivelhogy nem vagyunk törvény alatt, hanem kegyelem alatt? Távol legyen. (Róma 6:15)

2012. okt. 5. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
# 15: És van annak bármi jelentősége? "Jézus előbb volt, mint Ábrahám".
2012. okt. 6. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
59%

"Valamint előtte is létezett a törvény, páldául József ezt mondta Potifár feleségének..."


Csakhogy nem ezt mondja Isten Igéje!!!


'Mert a [mózesi] törvényig vala bűn a világon; a bűn azonban nem számíttatik be, ha NINCSEN TÖRVÉNY. Úgyde a halál uralkodott ÁDÁMTÓL MÓZESIG azokon is, a kik nem az Ádám esetének hasonlatossága szerint vétkeztek, a ki ama következendőnek kiábrázolása vala.' Róm 5:13-14


'Mert A TÖRVÉNY MÓZES ÁLTAL ADATOTT, a kegyelem pedig és az igazság Jézus Krisztus által lett.' Ján 1:17


Ne keverd össze a bűnt a törvénnyel. Ádámtól Mózesig nem volt törvény! Bűn az volt, de törvény nem!!!


"...a Tízparancsolat. ez elkülönül a ceremóniális és a zsidóknak adott egyéb törvényektől"


Ilyet sehol se olvasunk a Bibliában, hogy ez szét lenne választva és csak az egyik fele lenne érvényben! Mintha te magad is idézted volna Jézus szavait, "a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik". A ceremóniális törvények és az egyéb parancsolatok kicsit több, mint egy jóta vagy pontocska...


Egyáltalán nincs szétválasztva a mózesi törvény két részre. Ha Krisztusig volt papság, utána pedig nem, akkor mi az a szellemi papság? Hogyan lehetnénk akkor mindannyian szellemben papok? Ha Krisztusig volt áldozati rendszer és az megszűnt, akkor hogyan lehetne hatással az életünkre Krisztus áldozata? Stb... Nagyon jól látható az új szövetség idején, hogy a mózesi törvény szellemi tartalmat kapott. Amik régen megírattak, a tanulságunkra írattak meg, nem pedig azért, hogy az akkori kijelentés szerint éljünk. Most, az új szövetségben megérthetjük azt, amit korábban csak nagyon kevés ember láthatott.


Egyesek leragadnak például az ószövetségi tiszta és tisztátalan állatok közötti megkülönböztetésen és emiatt nem esznek meg bizonyos állatokat. Pál ezzel szemben kijelentette, hogy Isten minden teremtett állata jó, és semmi se megvetendő, ha hálaadással élnek azzal. Ha értenék a mózesi törvényt láthatnák most, hogy ez a szellemi eledelről szól, hogy meg kell tanulnunk, hogy mi a tiszta és mi tisztátalan. Egyesek nem esznek például disznóhúst, de a hamis prófétájuk tisztátalan szellemi eledelét szó nélkül beveszik :(


Üdv.

2012. okt. 6. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

bűn volt, de törvény nem?

"Rom_7:7 Mit mondunk tehát? A törvény bûn-é? Távol legyen: sõt inkább a bûnt nem ismertem, hanem csak a törvény által; mert a kívánságról sem tudtam volna, ha a törvény nem mondaná: Ne kívánjad.


"a Tízparancsolat nem különül el"

azt Isten személyesen hirdette ki, a saját ujjaival írta kőtáblákra. és a mózesi törvények nem lettek szétválasztva, mert a tízparancsolat nem volt mózesi törvény. Krisztus halálával a ceremóniális rendszer szűnt meg, ami Krisztusra mutatott előre, Pál szerint ezek csak árnyékai voltak az eljövendőknek. A tízparancsolat egy egyetemes erkölcsi törvény. Miért, ezek szerint mostmár lehet más istenünk, ölhetünk lophatunk? Ha nem érvényes, megtehetjük.


amúgy szerinted ha valami Jézus előtt egészségtelen volt, akkor utána nem lesz egészségtelen?

2012. okt. 6. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

> bűn volt, de törvény nem?

> "Rom_7:7 Mit mondunk tehát? A törvény bûn-é? Távol

> legyen: sõt inkább a bûnt nem ismertem, hanem csak a

> törvény által; mert a kívánságról sem tudtam volna, ha a

> törvény nem mondaná: Ne kívánjad.


Én az Ádámtól Mózesi terjedő időszakról beszéltem, amikor még nem volt törvény! Nem én mondom, hanem Pál apostol, aki igencsak törvényismerő ember volt:


"Mert a törvényig vala bűn a világon; a bűn azonban nem számíttatik be, ha nincsen törvény." Róm 5:13


> Krisztus halálával a ceremóniális rendszer szűnt meg


Ezt minden bizonnyal Pál apostolnak az adventistákhoz írt levelének 5. részében olvastad :)


Ti idéztétek Jézus szavait, nem? A törvényből egy jóta vagy pontocska se fog eltöröltetni! Akkor hogy is van ez? A ceremóniális részt el lehet törölni???


>Pál szerint ezek csak árnyékai voltak az eljövendőknek


Ha csak a ceremóniális rendszer az árnyék, akkor Pál miért beszél éppen a kedvenc parancsolatotokról, a szombatról?


"Senki azért titeket meg ne ítéljen evésért, vagy ivásért, avagy ünnep, vagy újhold, vagy szombat dolgában: Melyek csak árnyékai a következendő dolgoknak, de a valóság a Krisztusé." Kol 2:16-17


Az egész mózesi törvény az árnyék, és az új szövetségben az egész törvényt egy teljesen más, szellemi dimenzióban láthatjuk. Az apostolok királyi törvényről, a szabadság tökéletes törvényéről és a Jézus Krisztusban való élet szellemének törvényéről beszéltek.


> A tízparancsolat egy egyetemes erkölcsi törvény.


Ez nem igaz, Izráel népe kapta a típarancsolatot az összes többi törvénnyel együtt. Kérdezz meg nyugodtan egy jogi szakembert, hogy a mózesi törvény kire érvényes! És vesd össze nyugodtan a tízparancsolatot a hegyi beszéddel, teljesen világosan láthatod, hogy Jézus sokkal többről beszélt, mint ami a tízparancsolatból látható.


> Miért, ezek szerint mostmár lehet más istenünk,

> ölhetünk lophatunk? Ha nem érvényes, megtehetjük.


Úgy látom, Pál is beleütközött ebbe a kérdésbe, amikor a kegyelemről és a törvényről tanított (lásd.: Róm 6:15 és szövegkörnyezete).


Üdv.

2012. okt. 6. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!