Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Melyik nap támadt fel Krisztus?

Melyik nap támadt fel Krisztus?

Figyelt kérdés

A hét első napjának reggelén találtak rá az üres sirra. Tehát vasárnap reggele előtt támadt fel.


Viszont:

Mt 12,40 Mert a miképen Jónás három éjjel és három nap volt a czethal

gyomrában, azonképen az

embernek Fia is három nap és

három éjjel lesz a föld gyomrában.


Azt tudjuk, hogy az ünnep első napja is sabbat volt. Ha Jézus kijelentését vesszük alapul, akkor szerda vagy csütörtök volt az a nap, mikor elítélték.


Csütörtök nem jó, mert akkor nem jön ki a három nap. Szerda csak akkor jó, ha szombat este volt a feltámadás, mert a szombat éjjellel együtt az már négy éjjel. Viszont így végképp megdől az Úr napja, mint vasárnap.


2012. szept. 21. 06:36
 1/8 anonim ***** válasza:
59%

Szia!


A Biblia nem határozza meg pontosan, Jézust melyik nap feszítették keresztre. A két legszélesebb körben elfogadott nézet pénteket illetve szerdát jelöl meg. Némelyek viszont a kettő közötti megoldást választva a csütörtökre voksolnak. Jézus azt mondta a Máté 12:40-ben: “Mert ahogyan Jónás három nap és három éjjel volt a hal gyomrában, úgy lesz az Emberfia is a föld belsejében három nap és három éjjel.” A pénteki kereszthalál mellett az szól, hogy a zsidó gondolkodás szerint a nap egy része egy egész napnak számított. Minthogy Jézus a péntek egy részét, szombatot, valamint vasárnap egy részét a sírban töltötte, a héber gondolkodásmód szerint három napot töltött a sírban. A másik alapvető érv a péntek mellett a Márk 15:42-ben található: “Amikor beesteledett, mivel az előkészület napja, vagyis szombat (Sabbat, a ford.) előtti nap volt… “. Ha ez a Sabbat a szombatot jelöli, akkor semmi kétség, hogy a pénteken történt a keresztrefeszítés. További péntek melletti érvek pl. a Máté 16:21 vagy a Lukács 9:22, ahol azt olvashatjuk, hogy Jézus a harmad napra fog feltámadni, tehát nincs szükség három napot a sírban töltenie. Persze nem mindenki osztja a nézetet, hogy így a legjobb ezeket fordítani.


A Márk 8:31 azt írja, hogy Jézus három nap “múlva” fog feltámadni. A csütörtök mellett kiállók azzal érvelnek, hogy egyszerűen túl sok minden történt (egyesek huszat is összeszámoltak) Krisztus temetése és a vasárnap reggel között ahhoz, hogy beleférjen ebbe at időszakba. Rámutatnak, hogy ez különösen akkor problematikus, ha a közbeeső egy teljes nap történetesen a zsidó szombat. Egy, esetleg két betoldott nap viszont megoldaná a problémát. A csütörtököt támogatók ezt így illusztrálják: Képzeld el, hogy egy barátodat nem láttad már hétfő este óta. Legközelebb, amikor talákozol vele, csütörtök reggel van, így ezt fogod mondani: “Három napja nem láttalak”, még akkor is, ha összesen kb. 60 óra telt el (azaz 2,5 nap).Ha Jézust csütörtökön feszítették keresztre, akkor amint a fenti példa mutatja, az három napnak számítana.


Akik szerda a mellett döntöttek, azt állítják, hogy azon a héten két Sabbat volt. Az első

után (mely azonos a keresztrefeszítés estjével, ld. Márk 15:42, Luk 23:52-54), az asszonyok keneteket vásároltak – tudniillik szombat elmúltával (Márk 16:1). Ez az elmélet azt állítja, hogy ez a “Sabbat” a húsvét napja volt, (ld. 3 Mózes 16:29-31; 23:24-32, 39, ahol is a kultikus ünnepek nem feltétlenül a hét hetedik napjára estek, mégis Sabbatként említtetnek). Annak a hétnek a második Sabbatja a “normál” szombat volt. Lukács 23:56-ban az asszonyok, akik megvásárolták a keneteket az első Sabbat után, visszatértek, és elkészítették a keneteket, aztán “Szombaton azonban pihentek a parancsolat szerint” (Luk 23:56). Az érvelés szerint nem lehet, hogy megvették a keneteket Sabbat után, majd

elkészítették Sabbat előtt – kivéve, ha két Sabbat volt. A két Sabbatot feltételező nézet

szerint ha Krisztus csütörtökön lett megfeszítve, akkor az ünnepi Sabbat (azaz a Húsvét) csütörtök naplementével vette kezdetét, és péntek naplamentével végződött. Így amennyiben az első Sabbat után vették meg az asszonyok a keneteket, akkor az szombati nap volt, tehát megszegték volna a sabbat-törvényt. Ezért, szól az érvelés, az egyetlen megoldás, amely nem mond ellent az Ige kenetvásárlásról szóló beszámolójának, és ragaszkodik a Máté 12:40 szó szerinti értelmezéséhez, az az, hogy Jézus szerdán lett megfeszítve. A húsvéti Sabbat csütörtökre esett, tehát az asszonyok bevásárolhattak pénteken, még aznap elkészíthették a keneteket, megpihenhettek szombaton (normál Sabbat), majd a sírhoz vihették a keneteket vasárnap kora reggel. Jézus szerdán a naplemente ideje körül lett eltemetve, amely már csütörtök a zsidó naptár szerint. A zsidó

kalendáriumot használva ott volt tehát a csütörtök éjszaka (első éj), csütörtök nappal

(első nap), péntek éjszaka (második éj), péntek nappal (második nap), szombat

éjszaka (harmadik éj), szombat nappal (harmadik nap). Nem tudjuk pontosan, mikor

támadt fel Jézus, de tudjuk, hogy vasárnap napfelkelte előtt történt (János 20:1; Mária

Magdolna odaérkezett “korán reggel, amikor még sötét volt”, és a követ elhengerítve találta, majd Péternek azt mondta, hogy elvitték az Urat a sírból), tehát Jézus már

szombat naplemente után feltámadhatott, mely a zsidók szemében a hét első

napjának kezdete. Eg probléma azonban akad a szerdai megoldással kapcsolatban. Az emmausi tanítványokról azt olvassuk, hogy Jézus feltámadásának napján találkoztak

Jézussal sétájuk közben (Lukács 24:13). A tanítványok, akik nem ismerték fel Jézust,

elbeszélték a Mesterükkel történteket az “ismeretlennek” és azt mondták, hogy “ma

már harmadik napja, hogy ezek történtek” (24:21). Szerdától vasárnapig viszont négy

nap telik el. Lehetséges azonban, hogy a szerda estét a zsidó gondolkodás alapján már csütörtöknek számították, és így kijön a három nap.


Mindent egybevetve azonban elmondhatjuk, hogy nem is olyan fontos tudnunk melyik a hét napján lett Jézus keresztre feszítve. Ha fontos lett volna, Isten Igéje rögzítette volna. Ami fontos, az az, hogy Ő meghalt, és hogy fizikálisan, feltámadt a halálból. Ami szintén ennyire fontos, az az, hogy miért halt meg: hogy átvállala a bűnösök megérdemelt büntetését.


Üdv. Péter

2012. szept. 21. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 munyamunya ***** válasza:
6%

forrás:

[link]

2012. szept. 21. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
0%

Ez i. sz. 33. Nizán hó 16-án, vasárnap történt. Két nappal korábban, a Pászka napján, vagyis Nizán hó 14-én oszlopon függött, amíg meghalt. Krisztus áldozatának az a napja meghatározott idő volt,

A biblia leírása úgy szól, hogy a harmadik napon támasztja fel az atyja, és nem azt jelenti, hogy 3.napig van a sírba.


A zsidóknál este /. órakkor kezdődik egy nap és másnap este 6. óráig tart.


Zsömle/lány

2012. szept. 21. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

A holttest előkészítése sürgős, mivel a temetést sabbath előtt be kell fejezni. Ezért Mária Magdolna és Mária, a kisebbik Jakab anyja, akik talán a holttest előkészítésében segédkeztek, most hazasietnek, hogy még több fűszert és illatos olajat készítsenek elő. Úgy tervezik, hogy sabbath után még bekenik Jézus testét, hogy hosszabb időre megőrizzék.

Zsömle/lány

2012. szept. 21. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

zsömle/lány!


Ha 14-én (pénteken) halt meg, és még aznap este temették el, 16-án vasárnap támadt fel, akkor Jézus nem mondott volna valót ezzel?:


Mt 12,40 Mert a miképen Jónás

három éjjel és három nap volt a

czethal

gyomrában, azonképen az

embernek Fia is három nap és

három éjjel lesz a föld

gyomrában.


Ugyanis az egyik legkevésbé valószínű a pénteki nap, mint eltemetés. Mivel a te variációd szerint a legjobb esetben is két éjjel és egy nappal. Ez elég nagy baki lenne. Ne felejtsd el, hogy a kovásztalan kenyérnek első napja szintén nyugalom napja, azaz szombat.

2012. szept. 21. 22:39
 6/8 anonim ***** válasza:

Érdekes kérdés!

A Biblia azt írja, hogy a felkészülés napján halt meg Jézus (Károli pénteknek fordítja). Mint Péter leírta, a lényeg a 3 napon van, ami a zsidóknál úgy számított, hogy benne volt a kezdete és a vége is. Tehát péntektől vasárnapig az három nap. Az asszonyok meg ha vásároltak, akkor azt miért kellett tovább készíteni? Szerintem a készítés és vásárlás két külön dolog lehetett.

Amúgy ha elolvasod Máténál, ott elég folyamatosan leírja a történetet, minden nap hogy mi trötént, és ott csak három napról beszél. Én ezért úgy gondolom, hogy pénteken feszítették keresztre, és vasárnap támadt fel.

2012. szept. 21. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Mózes Törvénye szerint niszán hó 15-e mindig egy különleges Sabbath volt, függetlenül attól, hogy milyen napra esett. Ha ez történetesen egybeesett a rendes Sabbath-nappal, akkor „nagy” Sabbathnak nevezték. A János 19:31-ből kitűnik, hogy a Jézus halála utáni nap is ilyen Sabbath volt. Ebből az következik, hogy Jézus pénteken halt meg. Csak i. sz. 33-ban esett niszán hónap 14-e péntekre, i. sz. 31-ben vagy 32-ben nem. Így hát niszán hó 14-ének kellett lennie annak a napnak, amikor Jézus meghalt.
2012. szept. 22. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Sehol olyat nem olvasni, hogy a nagy sabbat = egybeesett szombattal. Ez egy betoldás. Simán lehet a nagy sabbat egy egymás után két sabbat is. Sőt, miután volt a rendszeres szombat, aminek a neve sabbat, azaz nyugalom napja, igy lehetett a kovásztalan kenyerek első napjának sabbatja nagy sabbat.


Megegyszer: ha Jézus pénteken halt meg, akkor tévedett a Jónási párhuzammal kapcsolatban. Két éjjel az nem három.


Szeretnék olyan választ kapni, mely feloldja a problémát, és nem a Bibliát formálja a hittételhez, mint az adventista és a Jehova tanúi első válaszolók magyarázatai, hanem a hittételt igazítja a Bibliához.

2012. szept. 22. 10:13

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!