Sodoma és Gomora lakosaira nem vonatkozott a megváltás?
Értem.
(Közben még egy másik kérdés felmerült: "Mit jelent" a Zsolt. 137:9? Mert azt nem gondolnám, hogy szó szerint értendő, hogy boldog az, aki a Babilóniában született csecsemőknek a fejét sziklához vágja.
Szia!
A kommentedben feltett kérdésedre szeretnék reagálni.Amit idéztél az egy az ún. átokzsoltárok közül.
"A zsidók haragjukat kiterjesztik a gyerekekre is, hogy felnővén ne származzék tőlük rossz. Figyeld meg: ahogy a babyloniak is kegyetlenül bántak a zsidó gyermekekkel, úgy a próféta is hasonló büntetést jövendöl nekik. De nem ilyen az Új Szövetség: mi, mint a szelíd és emberszerető Jézus Krisztus tanítványai, azt a parancsot kaptuk, hogy szeressük az ellenségeinket és imádkozzunk a nekünk rosszat tevőkért. Babylon sziklához vert csecsemői atyáink tanítása szerint a rossz magvait és a szenvedély gondolatait jelentik, amelyeket Jézus ima üdvözítő szavain kell széttörni, - mert a szikla – Jézus Krisztus, - hogy ne növekedjék bennünk a rossz és ne feketítse be a lélek tündöklő jóságát, és ne váljék olyan cselekvéssé, amely ellenkezik a minket szerető alázatos és szelíd Urunk, Jézus Krisztus parancsolataival"
"A számkivetettek számára Jeruzsálem nemcsak földi hazájuk, hanem a szent város, az Isten székhelye. Ezért az ellene elkövetett gaztettet az Isten ellen elkövetett véteknek is érezték, amely bosszút kíván. A zsoltáros a ,,szemet szemért'' törvénye alapján beszél (vö. 108. zs.), amely az antik világban Keleten hasonló feltételek mellett szokásos volt. Édomnak Jeruzsálem elleni gyűlöletérôl a próféták gyakran panaszkodnak és szörnyű pusztulással fenyegetik; vö. Iz. 34, 5-15; Jer. 49, 7-22, Ez. 25, 12-14; Ám. 1, 11-12 stb. odasújtja: az elfoglalt városokban a gyermekeknek ilyen kegyetlen módon való megölése azoknál a népeknél gyakori volt, vö 2Kir. 8, 12; Oz. 10, 14; Náh. 3, 10. A zsoltáros azoknak a dolgoknak a leírásával, amelyek az elfoglalt városban történni szoktak, a város kiirtását jelzi."
"Az utolsó mondat képletesen annyit tesz: Boldog lesz, ki téged legyőz. A gyermekek szétzúzása a köveken, az akkori kegyetlen hadiszokás szerint (Ézs 13,16. Kir. II. 8,12.) itt átalán a harc, megtámadás helyett vétetik."
(Lásd. Theodorétosz, Aranyszájú Szent János, Nagy Szent Vazul, Nil Szorszkij, Dorotheosz abba).
Üdv. Péter
Vonatkozott volna rájuk, ha megbánták volna a bűneiket. De nem bánták meg.
A megváltás egy mindenki számára adott lehetőség, de aki nem bánja meg a bűneit, az nem fog megváltatni.
Én ezt a fordítást találtam:
Zsolt 137
"Bábel folyamai mellett ültünk, bizony sírtunk is, mikor Cionra emlékeztünk. Az ottani szomorúfüzekre akasztottuk hárfáinkat, mert akik rabul ejtettek, énekszót követeltek tőlünk, zaklatóink vígságot: „Énekeljetek nekünk Cion-éneket.” Hogyan énekelhetnénk az Örökkévalónak szóló éneket idegen földön? Ha elfeledlek, Jeruzsálem, sorvadjon el a jobbom. Tapadjon nyelvem az ínyemhez, ha nem emlékezem meg rólad, ha nem emelem Jeruzsálemet örömöm tetőpontjára. Emlékezz, Örökkévaló, az edomitákra, akik azt mondták Jeruzsálem napján: dúljátok fel, dúljátok az alapokig. Babilon pusztulásra méltó leánya, boldog, aki megfizet neked azért, amit velünk tettél."
Kár, hogy nem értem az eredeti nyelvet. De biztos vagyok benne, hogy egy tré fordításról van szó és nem kell szó szerint érteni. Majd megtanulok ezen a nyelven és akkor be fogom bizonyítani.
"(Közben még egy másik kérdés felmerült: "Mit jelent" a Zsolt. 137:9? Mert azt nem gondolnám, hogy szó szerint értendő, hogy boldog az, aki a Babilóniában született csecsemőknek a fejét sziklához vágja."
A zsidó néppel akkoriban Istennek is mindenféle problémái voltak bálványimádással foglalkoztak és sok más egyéb bűnt is elkövettek. Ezért is engedte meg hogy a Babiloniak legyőzzék őket, hogy vegyék észre hogy amit csinálnak az rossz és keressék újra Istent és próbáljanak az Ő törvényei szerint élni. Az hogy ilyen egyáltalán eszükbe jutott és egy ilyen dalt énekeltek az jól mutatja hogy erkölcsileg nem álltak túl jól.
Jobban tették volna ha ezt az éneket nem írják bele a Bibliába de aki beleírta annak valószínűleg eszébe se jutott hogy rosszat tesz (lehet hogy körülötte mindenki más is hasonlóképpen gondolkodott) pedig ehhez csak Mózes 10 parancsolatát kellett volna komolyan vennie.
Sodoma lakosainak nem az a vége, amit a Genezisben olvasunk, hanem jön még egy időszak, amikor ítéletre kerülnek, és akkor:
""a Sodomabeliek állapota tűrhetőbb lesz ama napon, hogynem azé a városé /ahol nem fogadják be a tanítványokat/."" (Lukács10:12)
Vagyis a megváltás/megtérés/szabadulás lehetősége előttük is nyitva áll még, és mivel bűneikért már kaptak ezen a földön ítéletet, könnyebb dolguk lesz az ítélet napján (Máté11:24), vagyis gyorsabban megértik és elfogadják majd az Isten kegyelmét, mint az olyanok, akik a mennyek királyságának hirdetését elutasították a földön.
"Sodoma és Gomora lakosaira nem vonatkozott a megváltás?"
Idézek:
1Tim 2,6 - aki váltságul adta magát mindenkiért és tanúságtételül a meghatározott időben.
Vagyis Jézus megváltott kivétel nélkül mindenkit keresztáldozata árán. Előre fizetett (fölöslegesen) vérével azokért is akik a megváltást elutasítják majd. Így többet kellett szenvednie de vállalta ezt azért hogy megmutassa nekünk hogy mennyire szeretet minket. Ha akarta volna megtehette volna hogy ismerve a jövőt csak azoknak szerzi meg a megváltást akik ezt majd el is fogadják. De Jézus nem válogatott, mindenkit meg akar váltani kivétel nélkül. Tehát a megváltást Krisztus megszerezte a Sodomaiak számára is, de valószínűleg közülük sokan (vagy talán mindannyian) nem fogadták ezt el. De lehet hogy haláluk pillanatában néhányan azért megbánták amit tettek, elfogadták a megváltást és így megmenekültek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!