Mit tudtok a MEGVÁLTÁSRÓL . Ki és mitől, kitől vált meg, és ki vagy mi részesül ebben?
A keresztény vallások Názáreti Jézust tekintik megváltójuknak, ez helyén is van. De helytelen az a magyarázat, hogy Názáreti Jézus a bűnöktől és azok következményeitől váltotta volna meg az embereket. Nem, Jézus a tudatlanságtól, vagyis az (ön-)tudat szánalmas állapotából váltotta meg azokat akik hajlandók tanítását komolyan venni és aszerint élni. Ez azt jelenti, hogy mindenkinek saját hozzájárulására van szükség, anélkül nincs megváltás.
Az „IGÉRET” nem kevesebb mint a személytelen öntudat tökéletes állapota. A jelen pillanatban az emberek többsége folyton a személyes öntudat lehető legszánalmasabb (pokol) és tökéletes (menny) állapota közt ingadozik, kap mindkettőből elég kóstolót, mégis csak lassan halad az ígéret felé.
Szia!
Az ókorban ismerős dolog volt a rabszolgák váltságdíjért való kiváltása. A Biblia szól arról, hogy Jézus is „váltságdíjat” fizet az ember megszabadításáért, mégpedig sohasem hallott, soha senki által nem fizetett, döbbenetes váltságdíjat: „Nem veszendő holmin, ezüstön vagy aranyon váltattatok meg a ti atyáitoktól örökölt hiábavaló életetekből, hanem drága véren, mint hibátlan és szeplőtlen Bárányén, a Jézusén.” (1Péter 1,18–19)
A Biblia szerint az ember a bűn ösztöneinek és elvakultságának, valamint a bűn szerzőjének, Sátánnak fogságában van a bűneset óta. A következő okokból kellett „váltságdíjat” fizetni az ember szabadításáért:
1. Isten nem adhat bűnbocsánatot az embernek úgy, hogy bűnei büntetlenül maradjanak, mert ez nem a megmentését eredményezné, hanem a bűnben való megkeményedését. Azt a csodálatos megoldást választotta ezért Isten, hogy az ember bűneit nem hagyja büntetlenül, de a büntetést maga veszi magára. Ő maga szenvedi el azt a vétkes ember helyett. Úgy marad igazságos, hogy közben ingyen bocsánatot is ad. Krisztusnak, aki – mint Isten Fia és az ember Teremtője – ezt a helyettesítést vállalta, olyan kínhalált kellett elszenvednie a földön, amely a legbűnösebb ember büntetésének is megfelel, amely teljesen kielégíti a bűn igazságos megbüntetését kívánó jogosság követelményét. Így Isten megerősíti az igazság érvényességét, miközben kegyelmet gyakorol.
2. Isten meg akarta győzni az embert a maga változhatatlan szeretetéről, amely az ember elesése, lázadása ellenére is létezik és vágyakozik az elveszett teremtmények megmentésére. Isten jellemének a felfoghatatlan nagysága nyilatkozik meg abban, hogy Ő a kezdeményező, Ő igyekszik „megbékéltetni magával” az embert (2Korinthus 5,19), aki ellene fordult és vétkezett Teremtője és Gondviselője ellen. Krisztus áldozata által egyszerre látja meg az ember a bűn borzalmát, Isten erkölcsi ítéletét rá nézve, valamint Isten igazságának és szeretetének szépségét. Jézus tehát nem a rabszolgatartónak fizet váltságdíjat. Nem száll vitába és nem alkudozik Sátánnal. Az ember miatt kell „váltságdíjat” fizetni. Ára van annak, hogy megtörjön az ember lelkében a bűn elvakultsága és hatalma.
Üdv. Péter
Kedves Kérdező!
A megváltás latin megfelelőjét (redemptio) szószerint így lehetne értelmezni: visszavásárlás. Valóban ez történt akkor, amikor Jézus Krisztus a kereszten bemutatta a megismételhetetlen, minden emberre kiterjedő engesztelő áldozatát, az üdvösség egyetlen forrását. Ez az áldozat az ember áteredő és összes abból fakadó bűnét eltörli, és megnyitja az új, kegyelmi élet felé a kaput. Azonban ezen áldozat gyümölcseiből csak az részesül, akit megkeresztelnek a Szentháromság nevére. Ez eltöröl minden bűnt, és Isten gyermekké fogad.
"Hints meg izsóppal és megtisztulok,
moss meg, és a hónál is fehérebb leszek!" [Zsolt 51;9]
Ez a kezdet. A cél az, hogy az ember Krisztus képmása legyen, így elérje a fogadott istengyermekség ajándékát [Jn 1, 12].
De mik ezeknek az okai, előfeltételei stb.?
Sajnos e kérdés előfeltételeit illetően teljesen más a protestáns, katolikus és a görög-keleti nézet.
A katolikus nézőpontot illetően Szász Péter Domonkos e tanulmányára (függetlenül az ott levő többi tartalomtól) [ [link] hivatkozok, ugyanis az egész kérdést a megváltás probléma-körén belül oldja meg. A magyarázat első háromnegyede a megváltás okairól szól. Megint ismétlem, nem feltétlenül azonosulok az oldallal, csak az ott megjelenített tanulmányra hívom fel a figyelmet.
5/5
..ez érdekes!...te miképpen értelmezed??..szerintem sem történt úgy...inkább megnyitotta az útat...elkészítette, és aki HISZ BENNE, és neki (az IGAZSÁGNAK) az válik ÉLETTÉ abban az emberben, és azok fognak megvilágosodni...mert az elméjük "újjászületik" a Világosság (azaz KRISZTUS) által, és így bennük is feltámad Ő...(azaz az IGAZSÁG a TÖRVÉNY), és ÚTTÁ válik a számukra...:)
4/6
A bűntől való tisztaság csak akkor jön létre, ha azt Krisztus rendelkezése szerint tesszük: ő pedig azt rendelte, hogy keresztelkedjen meg mindenki a Szentháromság nevére.
Tehát mindenki bűnét elszenvedte, de csak az tisztul meg, aki azt akarja.
"Tehát mindenki bűnét elszenvedte, de csak az tisztul meg, aki azt akarja."
:)
...akinek a lelke már kellően feltisztult ahhoz, hogy a megfelelő lelki kincsek (mint az alázat, engedelmesség)teret nyerhessenek szívében...ez szórólapát, és ez az alapja a választás lehetőségének is, valamint a kiválasztásnak is...:)
...bocsánat, hogy nem jártam erre nagyon sokáig :(
ez a válasz a 3.-nak szól;
...azt gondolom, hogy Jézus a Szentlélekkel és TŰZZEL (szenvedés) keresztel, tehát nem föltétlenül az egyházi kersztség a döntő...ill. az is lehet, hogy más-más viszonyulás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!