Mit jelent: "Irgalmasságot akarok és nem áldozatot! "?
A következő részeknél hogy érti az Úr ezt a kijelentést?
Mát 9 :11. És látva ezt a farizeusok, mondának az ő tanítványainak: Miért eszik ez a ti Mesteretek a vámszedőkkel és bűnösökkel együtt? 12. Jézus pedig ezt hallván, monda nékik: Nem az egészségeseknek van szüksége orvosra, hanem a betegeknek. 13. Elmenvén pedig tanuljátok meg, mi az: "Irgalmasságot akarok és nem áldozatot. Mert nem az igazakat hívogatni jöttem, hanem a bűnösöket a megtérésre.
Mát. 12:5. Vagy nem olvastátok-é a törvényben, hogy szombatnapon megtörik a papok a szombatot a templomban és nem vétkeznek? 6. Mondom pedig néktek, hogy a templomnál nagyobb van itt. 7. Ha pedig tudnátok, mi ez: "Irgalmasságot akarok és nem áldozatot", nem kárhoztattátok volna az ártatlanokat. 8. Mert a szombatnak is Ura az embernek Fia.
Szia!
Krisztus megismételte azt az igazságot - amiről Hóseás könyvében olvashatunk (6:6), - hogy az áldozatok önmagukban értéktelenek, mert csak eszközök, nem pedig célok. Értelmük az volt, hogy az embert a Megváltóhoz irányítsák, és így összhangba hozzák Istennel. Isten a szeretet-szolgálatot értékeli. Ha ez hiányzik, akkor a ceremóniák puszta körforgása bántja Őt.
Így van ez a szombattal is. Azért rendeltetett, hogy létrehozza ember és Isten közösségét. Ám ha az agyat fárasztó rítusok kötik le, a szombat célja elvész. Csupán külső megtartása pedig porhintés.
Üdv. Péter
"Irgalmasságot akarok és nem áldozatot."
Tegyük fel hogy valaki mondjuk egész nap templomba jár, imádkozik, böjtöl kenyéren és vizen, virraszt, és sok mindenről lemond és ezt áldozatként felajánlja Istennek. Ez az igerész az ilyen embereknek szól, hogy ehelyett inkább elsősorban azzal foglalkozzon hogy az embertársaival szemben legyen irgalmas, mondjuk adjon pénzt a rászorulóknak, segítsen a betegeknek, látogassa meg azt aki börtönben vagy kórházban van, fogadja be azt akinek nincs hol aludnia, stb...
Tehát ez legyen az első és emellett lehet imádkozni, böjtölni meg mindent hiszen ezekre is szükség van de a legfontosabb a felebarát iránt mutatott irgalmasság.
Az eddigieket köszönöm, a saját gondolataim erről:
Az első résznél: a mások bűnösségéhez való hozzáállásról is szó van szerintem, mert a farizeusok nem ettek együtt a bűnösökkel, és ezt várták volna el Jézustól, mint igaz tanítótól is. DE irgalmatlan az, ha az igazságnak megfelelően él, igaz áldozatot visz Istennek, de ezt zsákmánynak tekinti, és ez alapján mások fölé helyezi magát, magyarul nem alázatos. Az Isten az alázatosokat felemeli, de a gőgösöknek meg ellene áll.
A második résznél, azt gondolom azért hozza fel a Mester, mert a szombat kapcsán is ezek az "igazak" hasonlóan az előzőhőz, nem a helyesen láttak, és ugyancsak a maguk igaz cselekedeteik, hogy ők helyesen tartják a szomabtot (holott nem) alapján ítéltek el másokat, akik ártatlanok. Ez az ítélgetés irgalmatlan, sőt a saját igazságukra épült, hogy szerintük mit szabad és mit nem tenni szombatnapon. Ez alapján Jézus tanítványait is elítélték volna, akik kalászokat téptek. Csak a látszat szerint ítélték bűnös cselekedtetnek, amit tettek, nem az igaz ítélet szerint, és ez alapján még magukat igaznak, másokat bűnösnek tartva úgy is álltak hozzá.
A kárhoztatás kapcsán arra gondolok, hogy talán még büntetést is szabhattak egyesekre, akik nem úgy tartották a szombatot, ahogy szerintük helyes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!