A bibliai időkben a nők és a férfiak a nyilvános kutaknál mosakodtak egymás előtt meztelenül?
"Hidd el hogy Dávidnak kellett ezért a dologért vállalni a felelőséget. Hozzá küldött prófétát az Úr, hogy megtudja hibát követett el. Nem Betsabéhoz."
Hidd el, ha nem is lett felelősségre vonva Betshabé, az Isten törvénye szerint az asszony is parázna, halállal kellett volna neki is:
3Móz 20,10 Ha valaki más ember feleségével paráználkodik, mivelhogy az ő felebarátjának feleségével paráználkodik: halállal lakoljon a parázna férfi és a parázna nő.
"Ne felejtsük el, hogy Dávid Isten előtt igen kedves volt."
A 3 Móz 20,10 fényében ez akkor nem (jóindulatú) személyválogatás? (Tudom, ez már megint elkanyarodás az eredeti kérdéstől.)
"Olvasd el a történetet. Itt nem a Betsabén volt a hangsúly."
Ezt elismerem, de nem erről volt szó, hanem hogy ő is vétkezett. A vétek a törvényszegés, és ugyanolyan halálos bűn egy asszonynak más férfival paráználkodni, mint a férfinak más feleségével. A törvény tekintetében nincs különbség.
Sziasztok!
Dávidnak számos felesége volt, mégis végül Betshabé lett úgymond a királyné, aki életet adott a Dávid magvának Salamonnak, aki Izrael legbölcsebb, és legdicsőbb királya lett, ő építette a Jeruzsálemi Templomot is. Benne van a Messiás nemzetségi táblázatában, Betshbé és Salamon is.
Hogyan lehetséges ez?
Szerintem úgy, hogy az eleve elrendelés szerint Betshabének kellet, hogy Dávid felesége legyen . (végül az is lett)
Uriás egy hitteus volt. Bátor vitéz hős, de talán rossz helyen volt rossz időben a házasodás szempontjából. Olyan asszonyt vett el, akit nem kellett volna és ez belezavarhatott Isten üdvtervébe. Szerintem Bethsabé meztelenkedése a királyi rezidencia látótávolságában nem volt véletlen(mindig a nő választ, v. könnyű Katát táncba vinni stb.). Tehát eredetileg Bethsabét az Úr Dávidnak szánta, csak valaki megelőzte őt (férfisors), de a is lehet hogy az asszony választott rosszul.(ez is tipikus) Ha Dávid megvárja, míg a helyzet magától megoldódik, mondjuk Uriás elesik a csatában, az özvegyét törvényesen elvehette volna feleségül, mint ahogyan azt Abigaillal is tette.
A házasságtörés aktusából származó gyermek, a törvény szerint fattyúnak számított volna ha megszületik (tized ízig nem mehetett volna be az Úr közösségébe). Ha Uriás életben marad, Bethsabé egy halálra ítélt házasságtörő nő maradta volna, így viszont a férje halálával felszabadult a törvény alól.
Dávid és Bethsbé súlyos bűne miatti kialakult körülményekhez képest, talán még ez volt legjobbik rossz megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!