Melyik az a rész a Bibliában, amelyben nem szerepel Isten neve?
"Tégy engem mintegy pecsétet a te szívedre, mintegy pecsétet a te karodra; mert erős a szeretet, mint a halál, kemény, mint a sír a buzgó szerelem; lángjai tűznek lángjai, az Úrnak lángjai. "
Énekek éneke 8:6
Mint már írták, egyedül Eszter könyvében nem szerepel Isten neve. (Bár Istennek, a szó szoros értelmében, nincs neve, hanem a tulajdonságai vannak névként értelmezve. Isten, mivel egyetlen, nem kell név ahhoz, hogy tudja mindenki, kiről van szó.)
Az Énekek énekéhez szeretném megjegyezni, hogy az nem a mai értelmezésű szerelemről szól, hanem Isten és az Egyháza (jegyese) közötti kapcsolatról.
13:26
Ha külföldre utaznál, alighanem azzal szembesülnél, hogy a neved teljesen másképp hangzik egy másik nyelven.Sok tudós a „Jahve” kiejtést részesíti előnyben, de nem biztosak helyességében, és nincs is egység közöttük. Másrészt a Jehova a név legismertebb alakja, és tartalmazza a héber tetragram mássalhangzóit. A magyar nyelvhasználatban az elmúlt évszázadok során a „Jehova” alak terjedt el.
Maga Isten magyarázta meg nevének a jelentését hűséges szolgájának, Mózesnek. Amikor Mózes a nevéről kérdezte Jehovát, ő így válaszolt: „Azzá válok, amivé válni akarok” (2Mózes 3:14). Jehova tehát képes bármivé válni, amire szükség van a szándékai valóra váltásához.
Nem azzá válok, amivé válni akarok, hanem vagyok, aki vagyok. Annyira mély teológiai jelentése van ennek, hogy csak én be tudnék tölteni nem kevés oldalt a magyarázatával.
Az óhéberben így néz ki: הָיָה (hájáh) a vagyok ige, mely lehet az is a jelentése, hogy válni valamivé.
Mivel ebben a mondatban mindkétszer ez az alak szerepel: הָיָה (hájáh), így nem fordíthatnánk, csak így, hogy azzá válok, amivé azzá válok. Nem az szerepel, hogy amivé akarok. Ez a szó nem szerepel ebben a mondatban.
Sajnos ez is egy téves fordítás az újvilág fordítás között.
Üdv: L
A mintaima amit Jézus elmondott a tanitványainak - a legtöbb vallás használja - ugy kezdődik hogy "Mi Atyánk szenteltessék meg a te neved".Tehát ha Istennek nem lenne személyes neve Jézus nem mondta volna ezt az imában.
Továbbá a Róma 10:13-ban ezt olvassuk:"Mert minden aki segitségül hivja az Úr nevét megtartatik".Milyen nevet hivsz segitségül?
A szabadító, teremtő nevet:)
Ugyanis ha olvasod a Bibliát, és nem csak a kiadványokat, az emberek nevei egyenlők a jellemmel, titulussal, jellemvonással. Lásd Ábrahám - sokaság atyja, Izsák - nevetés, Jákob - csaló, Jézus - Jeshua - szabadító, Kéfás - Péter - kő.
Nézd meg, hogy Jákob gyermekei miképpen lettek elnevezve például a Mózes I. könyve 30. rész-ben. Mindig cím volt a név. Nem egy értelmetlen szó.
Neked ha az a neved, hogy Erzsébet, akkor azt azért kaptad, mert szüleidnek az tetszett. De ennek a jelentése: Isten az én esküvésem. A szüleid nem a jelentése miatt adták a nevedet. Viszont Isten mikor elnevezte (mert Isten nevezte el) Ábrahámot, Izraelt, Jézust, akkor nem a hangzás miatt nevezte el így, hanem a jelentése miatt.
Ha tudnád, hogy mit jelent a szenteld meg a nevedet, akkor nem írnál ekkora butaságot. Mindjuk Isten neve, csakhogy el tudjál vonatkoztatni a hittételedtől, József.
Akkor ez így hangzik: szenteld meg a József nevet. ???? Mi van???
Vagy ha az Isten neve, hogy szabadító, akkor szenteld meg szabadító nevedet, azaz szabadítsd meg népedet. A név = a címmel. Erről maga Isten tett bizonyságot, mikor embereket nevezett el.
Üdv: L
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!