Észrevettétek ti is?
igen,Kérdező, ez nagyon fontos, amit írsz, és érdekes.
Érdemes ezen a nyomon haladni.
Ajánlom (erről ír:))
Igazad van kérdező, a magyarok ősidők óta őrzik a titkot: egy-ség és két-ség.
Ám a dualitás fontos ahhoz, hogy gondolkodni tudjunk (nem véletlen, hogy ennek a szónak meg a "gond" a szótöve), ez a fejlődésünk feltétele. Kettősség nélküli gondolkodás igazából nincs, az már a tudást jelenti.
Az önzés és az önszeretet nem ugyanaz. Az utóbbi nem zárja ki a mások felé irányuló szeretetet, sőt valamennyire előfeltétele annak. Példának okáért hogy húználak ki egy jégveremből, amikor én is benne vagyok. Előbb biztos kapaszkodót kell találjak (magamnak), és ha ez megvan, akkor tudok segíteni neked is.
12 a ’gond’ mint a gondolkodás szógyöke a mi specialitásunk, sajnos. (Heideggerről olvasható, hogy mennyire meglepődött, mikor egy magyar gondolkodóval beszélt erről, (TillmanJ./Heiddeger: Útban a nyelvhez)
a kettősség, a tükrözött gondolkodás – di –abolikus - máshol megvan a nyelvekben, (ˇdi) Dialektikus.
A hétköznapi gondolkodás mindig ilyen: alanyi-tárgyi dichotómiára épülő- ezt kellene meghaladni.
Mert végül: Egy van (az ógörögök Isten szinonímájaként használták: ’Egy ’ Hen)
Hen panta einai, minden egy. - mondja Hérakleitosz
13 semmi gyűlölet nem marad– ahhoz kell a kettős gondolkodás. ( Isten a szeretet – mondja János evangélista- mert ez már Egy- az diabolikus megosztottság nélküli szeretet. (’szeresd a másikat, mint önmagadat’ Jézus főparancsolata – igen, ha magamat nem elutasítom, az ugyanúgy egy megosztottsághoz vezet, mintha a másikat- tehát ez kell, feltétel. Ennek alapja az önismeret (gnóti sze autón- ismerd meg magad) mert csak akkor tudom elfogadni, ha megértem)
A kettő visszavezethető az Egy-be- ez a nagy történelmi vallások tanítása ( ’Aham Brahma’, ’Én és az Atya egy vagyuk’). Ezért, bár a létesült világban az ember a dialektikus, kettős, tükrözött gondolkodással gondolkodik, ezt, mivel ebben a legtudatosabb, leguraltabb (nem úgy , mint a lelki és főleg a testi dolgokkal kapcsolatban) visszaemelheti a kettősségből (ekkor már nem illuzórikusan ,,”tükör által homálosan” hanem színről-színre- vagyis egy-gyé válva, alanyi-tárgyi dichotómiát megszüntetve van. (misztikus unio ) A dolog természetéhez tartozik, hogy ennek lényegét nem lehet kommunikálni (mert azt már dialektikusan tesszük)
A világ szépségéhez tartozik, hogy mégis megpróbáljuk:) a szép versek…
-aa-
8 as válaszoló(Üdv: L)
Értem, amit mondasz, de ahogyan írod, az egyén nem önmagát gyűlöli meg, hanem a választását, életfelfogását, hozzáállását a dolgokhoz, DE nem azt, ami az "én", mivel az "énnel" gyűlöl, s ugye valami mást, az "én" viszont szeretni képes önmagát.
Aki pedig valósan megtért Istenhez, az nem fog már semmi gyűlölni eztán.
Wampa
Azt hiszem félreértettél valamit, s amikor valaki felismeri azt, amit az utánad író mond, akkor a magány megszűnik, mivel az egyén ekkor önmagát az egésszel azonosítja, az egészet tekinti minden döntésében, s nem pedig személyes érdekeit, személyes "énjét".
Többieknek köszönöm a választ, jó olvasni,hogy vannak hasonlóan gondolkodók, akik felismernek effajta igazságokat, amit szerintem bátran nevezhetünk Isteni Igazságnak, hiszen konkrét magyarázatot ad a rossz jelenlétére, józanul, racionálisan és logikusan felépítve.
Az önszeretet nem mindig egyenlő az önzéssel. Pl. van egy cigid de nem adod oda másnak (mert önző vagy), de ezzel egy időben magadat sem szereted, mert lerombolod a szervezetedet.
A szeretet mindenki számára jó, ezért végső soron magadnak is jót csinálsz. De az az igazi tiszta szeretet amiért cserébe nem kérsz viszonzást.
Aki csak magát szereti az másokat nem tud, de aki mindenkit szeret az magát is tudja! ♥
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!