A katolikus egyház tanítása szerint a túlvilágon nincs idő. Akkor a tisztitó tűzben letöltendő büntetés hogy meg végbe?
A túlvilági tisztulás lehetőségét hivatalosan tanítja a "→bázeli zsinat (D 693) és a →trienti zsinat (D 840, 983). A határozatban benne van, hogy a halál után még maradhatnak ideigtartó büntetések, és ezektől elegettevő szenvedéssel meg lehet szabadulni. Sem az →ideigtartó büntetés, sem az elegettevő →szenvedés term-éről semmi továbbit nem mond."
ezt a magyar katolikus lexikonból idéztem.
de az egyház azt is tanítja h a halál utáni életben már nincs idő. de a tisztitó tűzben való szenvedést ideigtartó büntetésként mondja.
Szóval ezt nem értem, és előre is kösz a válaszokat!
"De mivel az emberek bűnössége között van különbség, ezért nem részesülhetnek ugyanabban az ítéletben."
Isten megjutalmazza a jó életet. "Azoknak, akik a jó cselekedetben való állhatatossággal dicsőséget, tisztességet és halhatatlanságot keresnek, örök élettel" fizet. De "nyomorúság és ínség minden gonoszt cselekedő ember lelkének, zsidónak először meg görögnek."
Aki mindvégig kitart a jócselekedetekben, az üdvözül.
Afelöl viszont ne legyen kétséged, hogy ha valaki nyilvánvaló bűnökből nem akar megtérni, vagy semmilyen erőfeszítést nem tesz hogy a testi cselekedeteit elhagyja, az nem lehet Isten országának örököse. Pont. Nincs purgatórium. Aki ismeri és mégis megrontja a törvényt, az az Istent is megveti, és ha nem tér meg, akkor nincs bűnbocsánat. Akik pedig "törvény nélkül vétkeztek, törvény nélkül vesznek is el." "És akik a törvény alatt vétkeztek, törvény által ítéltetnek meg..." Isten Szelleme a mi szellemünkkel együtt tanúskodik arról, hogy Isten gyermekei vagyunk-e. Szentség nélkül pedig nem láthatja meg senki Istent. Mert szentségre hívott el minket Isten. Szentség nélkül csak reménykedhetnek az emberek hogy a mennybe jutnak, de szentség nélkül nincs is élő hit, hanem holt hit van. Biztos hogy Isten nem követel ugyanakkora szentséget egy három hónapja megtért csecsemő-kereszténytől, mint egy húsz évestől, de elvárja hogy megszentelődjünk, és legyen a hitünknek bizonyítéka. Különben ha szentség nélkül lenne hit, akkor a bűnös emberek bármit kérhetnének Istentől és meg is kapnák. De ha már a lelkiismeret vádol, akkor hiába kérünk bármilyen ajándékot:
1Ján 3:21 Szeretteim, ha szívünk nem vádol minket, bizodalmunk van az Istenhez;
1Ján 3:22 És akármit kérjünk, megnyerjük tőle, mert megtartjuk az ő parancsolatait, és azokat cselekesszük, amik kedvesek előtte.
A purgatóroumos mesét pedig tagadják az alábbi igeversek:
Zsid 9:27 És miképpen elvégezett dolog, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután az ítélet:
Nem olvasok itt köztes purgatóriumról.
Zsolt 49:8 Senki sem válthatja meg atyjafiát, nem adhat érte váltságdíjat Istennek.
Nincs kiváltás ima által sem a misztikis purgatóriumból, sem a pokolból.
Zsolt 49:9 Minthogy lelküknek váltsága drága, abba kell hagynia örökre;
Aki a szenvedés helyére kerül, annak ez a sors jut örök osztályrészül.
Utolsónak: csupa ószövetségi igehelyet idézel. Az ószövetség idején még valóban nem volt se megváltás, se tisztítótűz, ezek csak Jézus áldozata óta nyíltak meg.
A Depositumos linket megnézted?
Tisztítótűz nem létezik. (Bocsánat lesz, de az nem ugyan az: "A mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek, tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára." 2Pt 3,7 )
Aki azt állítja, hogy van, ő emberek rendeleteit, tanításait tartja meg, és nem Isten szavára figyel.
"Ez a nép szájával közelget hozzám, és ajkával tisztel engemet; szíve pedig távol van tőlem" Mt 15,8
"Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat tanítanak, a melyek embereknek parancsolatai." Mk 7,7
Persze semmelyik próféta nem tesz említést tisztítótűzről, nem említi Krisztus sem, nem említi Jakab, Péter, Pál sem. De azért van, mert a Kat. Egyház amit mond, az punk-tum.
Pedig Pál maga is megdicsérte a béreaiakat, hogy nem hitték el és nem vetették meg Pál szavait, hanem összevetették az elhangzottakat az írásokkal.
"Ezek pedig nemesb lelkűek valának a Thessalonikabelieknél, úgymint kik bevevék az ígét teljes készséggel, naponként tudakozva az írásokat, ha úgy vannak-é ezek." Csel 17,11
Második észrevételem: ki mondta, hogy a túlvilágon (illetve az elkövetkezendő világban) nincs idő? Szintén katolikus tanítás? Nem éppen okos...
Erről ez a véleményem:
"...gonoszokat nem szenvedheted, és megkísértetted azokat, a kik apostoloknak mondják magokat, holott nem azok, és hazugoknak találtad őket" Jel 2,2
Üdv: L
@ "ma 19:45" válaszadó:
Én megnéztem a depositum-os linket, és érdekes, hogy legfőképpen a saját Bibliájukkal magyarázzák a tanításukat. A többi magyarázatuk pedig abszolút nem válasz erre a tanításra: teljesen tévesen magyarázzák azt.
Érdekesnek tartom, hogy látszólag elfogadják a zsidó 7/25-öt, melynek értelmében a Krisztusi áldozat teljes és tökéletes. Ugyanígy elfogadják - látszólag - az Ésaiás 1/18-at, de aztán ellentétbe kerülnek önmagukkal: "Isten előtti bűnös voltunk tehát teljesen megszűnik, nem vagyunk bűnösök, hanem tiszták, de a kárt, amit a bűn okozott Jézus Krisztus nem állítja helyre."
Miért nem állítja helyre?? De igen, igenis helyreállítja, hiszen az áldozat tökéletessége pontosan erről szól. A vér volt az, ami a tisztasága folytán engesztelést szerzett az Atyánál, és ez a vér mos fehérré, azaz szentel meg minket.
A depositum-link oldalán felsorolt Újszövetségi Igék pedig egyáltalán nem erősítik meg a purgatórium létezését. Nem erről szólnak, és aza példa jut eszembe, mintha megkérdezné valaki tőlem, hogy miért prímszám a 11, én meg elkezdeném megmagyarázni ezt a Pitagorasz tételével. Vagyis semmi köze a magyarázatomnak a feltett kérdéshez... itt ugyanez van: a purgatórium létét semmilyen igével nem lehet alátámasztani, de ők mégis ezt teszik: olyan Igékkel jönnek, amiknek semmi köze a feltett kérdéshez, sőt, amibe csak tudják, belemagyarázzák a maguk igazát.
Logikusan, teljesen hihetően adják elő, úgy, mint ezt: "Tökéletessé, egészen tisztává csakis a tisztítóhelyen válhat sok ember, hiszen a bocsánatos bűnök nap mint nap beszennyezhetik még a leghűségesebb keresztényeket is. Ha a halál váratlan, és nem tud valaki felkészülni rá, akkor szükséges, hogy legyen számára valamiféle tisztulási lehetőség, hiszen Isten senki pusztulását nem akarja."
Ez teljesen hihető, de a SzentÍrás akkor is az Engesztelő Vér igazsága és tökéletes volta mellett áll ki. Tehát NEM a tisztítóhelyen válunk tökéletessé, hanem hittel a szívünkbe akár itt a földön is kérhetjük magunkra az Engesztelő vért.
-------------
Később ugyanez a link beszél a halottakért történő imádkozásról is. Ima a halottért... ez hétköznapi gyakorlatban így néz ki: "Elég hogy megkereszteltek csecsemőkoromban (vagyis nem önszántamból, de ez mont mindegy), innentől kezdve úgy élek ahogy élek, a hitemet max letudom vasárnaponként a templomban (vagy még az se kell), nem baj, mert majd úgyis imádkoznak értem a koporsómnál..."
Hát nem! EMber, ha ezígy lenne, akkor értelmetlen lenne maga a hit! Hiszen akkor felesleges lenne az Isten keresése, sőt inkább hogy szabad az út a bűnök felé! De a SzentÍrás nem ezt mondja, hanem azt, hogy mindenedet, a teljes valódat add át Istennek.
És ha az illető a földi életében - azontúl, hogy csecsemőkeresztséget kapott, de - sohasem tért meg, és nem is foglalkozott különösebben (vagyis sehogy sem) Istennel, akkor... az Örökkévalóságban vajon fog?
Hát nem...
Ami a cikket illeti, számomra értéktelen, mert minden keresztény csakis egy valamiben hihet: a Krisztusi engesztelő vérben, mely soha el nem múlik, hanem mindenkor üdvözíthet minket, akik Őhozzá járulunk. Emellett áll ki a SzentÍrás, és emellett állok ki én is.
@ "ma 19:45"
Ezt írod: "...csupa ószövetségi igehelyet idézel. Az ószövetség idején még valóban nem volt se megváltás, se tisztítótűz, ezek csak Jézus áldozata óta nyíltak meg."
Hát először is: nemcsak ószövetségi igehely van a hozzászólásában, mert a zsidó 9/27 nem az. De ettől függetlenül is: mint tudjuk, az Írás fel nem bontható. Van olyan, ami elmondatott az Ószövetségben, és utána változott a Krisztusi áldozat után, de a két könyvet együtt kell tanulmányozni, mert (ismétlem magam) az Írás fel nem bontható.
A másik: a tisztítótűz nem Jézus áldozata után nyílt meg (nagy tévedés!). Ez az áldozat - a tökéletessége, teljessége révén - magát a Mennyet nyitotta meg!
@ előbbi válaszadó:
Purgatórium vagy tisztítótűz... egyremegy.
Csak az a kérdés, hogy az ember vajon a SzentÍrásnak hisz-e (annak a SzentÍrásnak, amelyik egyételműen kiáll a tökéletes engesztelő vér mellett, mely által menetelünk van az Atyához), vagy olyan tanításnak ad igazat, amelyik szembehelyezkedik a Krisztusi tisztító Vérrel, és nem tulajdonítja neki azt a tökéletességet, ahogyan az Atya látja azt.
Te hogy vagy ezzel?
Mert itt erről van szó: a purgatórium tanával pontosan arról teszek bizonyságot a szívemben, hogy a Krisztusi vér nem adatott meg teljes valóságában, nem jutva el az iletőhöz.
Hát távol legyen! Ha én keresztény (vagyis Krisztust követő) vagyok, akkor követem a vérét is, és nem mondom nem-teljesnek azt, amit az Atya tökéletesnek talált.
Szerintem azért veszélyes ha tagadjuk a tisztítótűz létezését, mert könnyen arra a következtetésre lehet jutni hogy Isten igazságtalan. Mert ha a legkisebb bűn is a pokolba visz (hiszen a mennyben csak tökéletesen tiszta lelkű szentek lehetnek) az igazságtalan.
A másik dolog pedig az hogy ha én mondjuk haragos természetű vagyok, akkor hiába bánom meg a bűneimet, attól még nem fogok átalakulni és levetni a rossz természetemet. Jézus áldozata által megbocsáthatóak a bűnök, de a bűnbocsánat nem fogja átvarázsolni az embert olyan módon hogy a rossz természete megváltozzon. Ez is arra enged következtetni hogy az ilyen rossz tulajdonságoktól is a tisztítótűzben lehet megszabadulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!