Keresztények! Mit jelentenek ezek a Bibliai idézetek?
1:"Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka."Jk 1,17
Ez azt is jelenti, hogy mindig egyféleképpen vélekedik bizonyos dolgokról?
Én úgy értelmezem, hogy igen, és ez okozza a problémámat.
Ha Isten nem változik, mondjuk úgy a véleménye sem, akkor Mózes miért kapott olyan utasításokat amiknek később Jézus teljesen az ellentétét tanította a hegyi beszédben?
2.Szintén a hegyi beszédben Jézus ezt mondja:
"Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.
Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik. "Mt 5,17
Később:
"Hallottátok, hogy megmondatott: Szemet szemért és fogat fogért.
Én pedig azt mondom néktek: Ne álljatok ellene a gonosznak, hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is.Mt 5,21-22
Itt mintha eltörölte volna a vérbosszú törvényét.
Megjegyzem: hála Istennek!
Egyszóval, azt nem értem, hogy Mózes idejében még engedett dolgokat az Úr amiket később módosított?
Ezt nem tudom összeegyeztetni azzal, hogy Ő állandó.
Egyébként nekem a Bibliatanulmányozásban pont az a legnagyobb nehézségem, hogy amikor az Ószövetséget olvasom, mintha egy teljesen más Istenkép rajzolódna ki előttem, mint az Újszövetségi Isten.
Miért van ez így?
Ti is éreztetek már így?
3. Olyan fontos eszköz a Biblia Isten megismerésében, mégis olyan nehéz megérteni és olyan könnyű félremagyarázni.Meg is teszik jó sokan és kerekedik is ezekből néha vérre menő vita a különböző felekezetek hívei között, pedig nem hinném, hogy Istennek ez lett volna a célja.
Ha ilyen félreérthető a Szentírás, akkor miért gondolják mégis sokan, hogy a Biblia az abszolút iránytű és a Szentlélek munkája bennünk szinte mintha nem is lenne fontos?
Köszönöm, ezt fogom tenni.
Utolsó előtti válaszolónak:
"Miért,Jézus honnan tudta volna biztosabbra,hogy Isten szólt hozzá,mint Mózes,vagy a többi korabeli próféta? "
Jézus azt mondta, hogy amit Ő tud, azt az Atya tanította neki. Ne felejtsd el, hogy Ő nem olyan ember volt, mint a próféták, Ő valóságos ember és valóságos Isten egyben, így Ő azt tanította az apostoloknak amit emberi alakban való megjelenése előtt tudott.Legalábbis én így gondolom és remélem nem tévedek.
Amúgy elgondolkodtató amiket írtál.
Kérdező, gyanús hogy okosabban válaszolsz saját kérdésedre, mint a válaszolók. Sokra nem mész a válaszokkal, egyik válaszoló "kétkedő", másik "vakhitű", harmadik "gondolkodó". Mindegyiket elolvasva nem jutsz előbre. Olyan ez mint szent Ambrus püspök (ha jól emlékszem, de lehet hogy sz. Ágoston)esete aki a dogmákon elmélkedve a tenger partján járván meglátott egy gyermeket amint egy bögrével vizet mert a tengerből egy gösdröcskébe. Megkérdezte, mit csinál, erre a gyerek azt mondta, át akarja tölteni a tengert a gödörbe. Sz. Ambrus ezt válaszolta, hiszen ez lehetelen. A gyermek azt mondta, annyi az esélye mint annak, hogy megérdsd azt amin te gondolkozol.
Ami meg Mózest és Jézust illeti, ne feledd, az egyik egy honkereső nép vezére volt, a másik isten fia. Az egyik törvényt hozott a népének, hogy nemzet legyen belőle és saját országot építsenek. A másik tanítást hozott a világ népének, hogy isten népe legyen belőle és isten országát építsék. Mindkettőnek más volt a küldetése. Az első küldetésének teljesítése nélkül nem lehetet volna a másiknak teljesíteni küldetését. Kétezer év volt köztük.
mustafa33 köszi a válaszokat.
Sajnos én is úgy látom, hogy nem az emberektől fogom megkapni a választ a kérdésemre, de azért érdekelt, hogy ki mit gondol ezekről a dolgokról.
Ja, és tetszettek a példázataid.
1. Isten valóban, ahogy megismerhető nem változik, azonban a bánásmódja a szövetségek során megváltozott. De ebbe most nem szeretnék jobban belemenni.
Az idézet amit írtál nincs benne ellent mondás a szemet szemért fogat fogért elvvel:
"Én pedig azt mondom néktek: Ne álljatok ellene a gonosznak, hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is"
Miért is? Jézus miért jött?
Ézs 53:4 Pedig betegségeinket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől!
Ézs 53:5 És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg.
Jézus áldozattá vált a bűneinkért, azaz helyettünk szenvedett: a törvényben írott ítéletet rajta hajtották végre helyettünk. Aki kővel dobál azért is, azt írja fordítsuk a másik orcánkat oda: ezt értelmezhetjük úgy, hogy a Krisztusi jellemmel forduljunk felé egy másik arcunkat mutassuk, mint amiről itt ír:
1Pét 2:20 Mert micsoda dicsőség az, ha vétkezve és arcul veretve tűrtök? de ha jót cselekedve és [mégis] szenvedve tűrtök, ez kedves dolog Istennél.
Másik helyen azt írja:
Luk 17:3 Őrizzétek meg magatokat: ha pedig a te atyádfia vétkezik ellened, dorgáld meg őt; és ha megtér, bocsáss meg neki.
Azaz nem dobhatod vissza a követ, hanem mást kell tenned, amiről a fenti vers ír.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!