Mit jelent ez az Ige? Az én életem ítélete?
Zsid. 6,4-6
Ez az Ige néha előjön bennem és tök nagy kétségbeesésbe ejt, és teljesen magamra veszem. El is mondom, hogy miért.
Amikor 13 éves voltam, megtértem, elfogadtam Isten kegyelmét Jézus Krisztusban. Egy ideig minden jól ment, de aztán jött a gimi, és teljesen eltávolodtam Istentől, szép fokozatosan a Bibliát is elhanyagoltam (végül letettem), teljesen belesüllyedtem a különböző bűnökbe(még az üdvbizonyosságomat is teljesen elveszítettem..). Ez az állapot tartott egészen 20 éves koromig, amikor is megláttam azt, hogy nem jó az amibe vagyok, és elhatároztam, hogy visszatérek Istenhez, imádságban is odamentem Istenhez, hogy többé nem szeretnék a bűneimben lenni, hanem vele szeretnék járni. Ez volt kb 2 hónapja, azóta tényleg megváltozott az életem, azokból a bűnökből amikbe voltam, megtértem. Ez az Ige viszont újra és újra feljön bennem, és teljesen kétségbe esek, hiszen én pont ebbe a helyzetbe voltam, mint amiről itt ír az Ige. És sokszor elbizonytalanodok, hogy valóban Istentől van e ez a mostani változás az életemben, vagy csak a saját erőlködésem, és ez nem is lehet több ezen túl...
(20F)
Szia!
Meggyőződésem, hogy ez azokról szól, akik vallásos módon a kegyelemmel takaróznak, mert szeretik a bűneiket. Van ugyanis rengeteg példa, hogy elkeveredett Isten gyermeke, aztán visszajött. Nem erről szól a tékozló fiú példája?
Isten nem egy korbácsos, haragos valaki, ő mindenkit hív, senkit nem küld el. Haragja azokon lesz majd, akik a gonosz javára hoztak döntést, az életüket illetően.
Itt arról van szó, hogy senki sem hagyhatja figyelmen kívül közülünk Pálnak a Zsidók 6:4–8 versében adott figyelmeztetését, ahol az áll, hogy akik szántszándékkal vétkeznek Isten szent szelleme ellen, sohasem fognak ’megtérésre jutni’.
Nos, te valószínűleg nem a pontos bibliai ismeret birtokában voltál (az elmondásodból kitűnik) és nem Isten szándákos megtagadásában vagy bűnös, hanem sokkal inkább az emberi gyengeségeid azért sodortak el, mert nem ismerted meg a valóságos és Igaz Istent.
A félelmed ebből a szempontból alaptalan. Ha viszont lehetőséged lesz Isten pontos bibliai igazságait is megismerni, onnantól a te felelősséged, hogy mit kezdesz vele. Akkor tényleg jól kell döntened és semmiféle emberi rendelkezés, dogma, hagyomány nem érhet többet annál!!
Azért imádkozz, hogy mindezt megtapasztald.
Ezt írtja az Ige:
"Azt ugyanis, aki egyszer már részesült a világosságban, megízlelte az égi ajándékot, megkapta a Szentlelket, felfogta az Isten tanítását, és megtapasztalta az eljövendő élet erőit, aztán mégis elpártol, lehetetlen újra bűnbánatra indítani"
Azt mondja "Lehetetlen újra bűnbánatra indítani" vagyis ha ez rád érvényes lett volna akkor nem lettél volna képes megtérni másodszor. De mivel újra kibékültél, megbántad amit tettél, rád nem vonatkozhatott ez az Ige.
Szerintem ez azokra vonatkozik akik egyszer megtértek, megkapták a Szentlelket, ízelítőt kaptak a mennyben ránk váró boldogságból, és ezután szándékosan és tudatosan hátat fordítanak Istennek, halálos bűnöket követtek el. Az Ige alapján az ilyen ember ezután már nem lesz képes bűnbánatra.
Gondolom rád ez vagy azért nem vonatkozott mert vagy ez nem történt meg veled:
"részesült a világosságban, megízlelte az égi ajándékot, megkapta a Szentlelket, felfogta az Isten tanítását, és megtapasztalta az eljövendő élet erőit"
vagy pedig nem pártoltál el valójában Istentől soha. Lehet hogy kicsit eltévelyedtél, de teljesen nem szakadtál el Istentől akkor sem amikor azokat a bűnöket elkövetted amikről írtál.
Szia!
Szerintem csak az ördög szórakozik Veled, játszik a lelkiismereteddel, de ne dőlj be neki!! Az Úr szeret Téged és hidd el, h örül neki, h visszatértél hozzá!
Nekem nagyon sok ismerősöm hagyta már el az Urat, majd visszatért. Szóval hidd el sokan vannak Veled hasonló helyzetben.
Jézus azt mondta, h ha mi le is tagadjuk Őt, Ő soha nem tagad le minket. Nyilván ezt ezekre az esetekre értette, hiszen az egész életedet nézve (amit Ő ugye átlát) ez a pár év csak 1 pillanatnyi állapot volt.
Ha felismerted, h ez hiba volt, és bocsánatot kértél az Úrtól, akkor az Úr nem ítél! De akkor lapozzál, ne rágódj ezen, mert Ő már a háta mögé hajította ezt a kis botlásodat.
Üdv.-Zoli
Kedves kérdező!
Ez nem a te életed ítélete, hanem a vádlóé!
Ha megbántad a bűneidet, bocsánatot kértél Istentől és MEGTÉRTÉL, akkor rád az 1.János 1,9 vonatkozik:
"Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól."
Érted? Nem számít hányszor vétkeztél, ha megtértél akkor nincsen immár semmi kárhoztatásod, mert Krisztus Jézusban vagy, nem test szerint jársz, hanem szellem szerint. Nem kell többször, hanem elég csak egyszer bocsánatot kérni Istentől a bűneinkért, mert másodszorra már nem tudja miről beszélünk, mert Jézus vére eltörölte, és Isten nem látja azokat. Ha megtértél és bocsánatot kértél, akkor nyugodtan valld meg hogy bűnbocsánatod és üdvösséged van Jézus vére által. Ez nem azt jelenti hogy Isten elnézi a bűnöket, hanem ha megbánjuk és megtérünk belőle, akkor Isten ránkhinti az értünk levágatott Bárány vérét, ami eltörli a bűnt, mintha soha nem is vétkeztünk volna. Ezért ha valaki vétkezik és kikerül az Istennel való közösségből, az a legjobb ha minél hamarabb visszafordul Istenhez és elhagyja a gonoszságait.
"Mert lehetetlen dolog, hogy akik egyszer megvilágosítattak..."
A bűnös ember világosságot kap Isten Igazságából, magába száll, és rájön hogy szüksége van megváltóra.
"...megizlelvén a mennyei ajándékot..."
Jézus Krisztus a mennyei ajándék. "Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen." Tehát ez az üdvösségre való eljutásra utal, az újjászületésre.
"...részeseivé lettek a Szent Szellemnek..."
A Szent Szellem keresztségre utal: "És megtelének mindnyájan Szent Szellemmel, és kezdének szólni más nyelveken, amint a Szellem adta nekik szólniok." Szóltál már nyelveken?
"...és megízlelték az Istennek jó beszédét..."
A szilárd eledelt is megtudják emészteni Isten Igéjéből. A most született csecsemők a tiszta hamisítatlan tejen növekednek Isten Igéjéből, a szellemileg érettebb keresztények pedig kemény eledelen élnek.
"...megízlelték a jövendő világ erőit..."
A szolgálatukban működnek a Szellem ajándékai:
1Kor 12:8 Némelyiknek ugyanis bölcsességnek beszéde adatik a Szellem által; másiknak pedig tudománynak beszéde ugyanazon Szellem szerint; Egynek hit ugyanazon Szellem által; másnak pedig gyógyítás ajándékai azon egy Szellem által; Némelyiknek csodatévő erőknek munkái; némelyiknek meg prófétálás; némelyiknek pedig szellemek megítélése; másiknak nyelvek nemei; másnak pedig nyelvek magyarázása;
Ha ezt az öt feltételt betölti valaki, és elköveti valamelyik megbocsáthatatlan bűnt, akkor lehetetlen hogy megújjuljon a megtérésre. A megbocsáthatatlan bűnök a Zsidó 10,29-ben vannak felsorolva: "Gondoljátok meg, mennyivel súlyosabb büntetésre méltónak ítéltetik az, aki az Isten Fiát megtapodja, és a szövetségnek vérét, mellyel megszenteltetett, tisztátalannak tartja, és a kegyelemnek Szellemét bántalmazza?"
Aki szándékosan, kényszerítés és kísértés nélkül megtagadja és elutasítja Jézus Krisztust, vagy Jézus vérét közönségesnek tartja, pl. azt mondja hogy Jézus nem Isten Fia, akkor megszentségteleníti Jézus vérét, mert csak közönséges emberi vérnek tartja, vagy a harmadik, ha a Szent Szellemet káromolja. Mindhárom megbocsáthatatlan bűn NYELVI BŰN, és a fent említett öt feltételt kell betöltenie egy kereszténynek ahhoz, hogy halálosak legyenek ezek a bűnök. A halálos bűn azt jelenti, hogy a szellemi halál állapotába kerül ismét egy újjászületett keresztény. Elszakad örökre Istentől, nem tud már megújjulni a megtérésre soha.
A bűnös, megtéretlen embereknek is ez a megbocsáthatatlan bűnük, hogy elutasítják a megváltójukat, Jézus Krisztust. Egy idő után a Szent Szellem nem foglalkozik velük, és ezek az emberek az örökkévalóságot a pokolban fogják tölteni miután meghalnak. Ez az igazság.
Először is örülök, hogy ilyen fiatalon Jézus kezébe teszed le az életed és nem engedsz a világ hívásának, csábításának, mint a mai sok fiatal!
Másodszor pedig agyon jól elmondták az előttem szólók a lényeget, szóval bizodalmad legyen az Úrban, mert Jézus érted is meghalt és ha elfogadod Öt személyes Megváltódnak, kitartasz mellette, akkor a tenyerén hordoz majd, eltörli minden bűnöd! Isten előtt minden bűn új, kivéve a nem szívből megbánt bűn. Isten a megbánt bűneid olyanná teszi, mintha nem is lettek volna, csak úgy, mint a nagy napon azokkal az emberekkel teszi, akik nem lesznek képesek megállni Isten igazsága előtt és az életről a halálba mennek. Senki nem fog a pokolba bekötött szemmel menni!
Viszont az előző válaszoló utolsó mondatára reagálva:
"Egy idő után a Szent Szellem nem foglalkozik velük, és ezek az emberek az örökkévalóságot a pokolban fogják tölteni miután meghalnak. Ez az igazság."
Meg kellene tanulnunk és éreznünk végre, hogy miben rejlik Isten szeretete! Mindenben igazad van, de az utolsó mondatod tipikus félremagyarázása a Bibliának és nem méltó Isten "álláspontjához" a bűnnel kapcsolatban. Nem ez az igazság!
Gondolom az "örök pokol" kifejezés engedett téged arra következtetni, hogy véget nem érő szenvedés vár a nem megtért emberekre, ahogy te írtad:
"az örökkévalóságot a pokolban fogják tölteni miután meghalnak"
Na most két dolgot kell helyreraknunk ebben az egy mondatrészben, hogy megértsük, miről van szó.
01- az örökkévaló pokol fogalmának biblikus magyarázata
02- a halál biblikus fogalmának magyarázata
de kezdjük a halállal:
Amikor a Biblia a halálról beszél, vagyis Jézus pl. amikor Lázárt feltámasztja, előtte azt mondja a többieknek, hogy "Lázár alszik"... erre a körülötte állók megnyugodnak, hogy akkor semmi baj, majd felkel. Jézus látja, hogy az emberek nem értik, ezért egyértelművé teszi számukra, "Lázár meghalt!"
Amikor Jézus az alvással példázza a halált, minden tanítványának világos, hogy az egy tudattalan állapot.
A Biblia a halált úgy tárja az ember elé, mint a testnek és léleknek halála, mert egyik nincs a másik nélkül.
Nézzük csak meg a teremtésnél! Miután az Isten megformálta az enbert a föld porából, lehellt bele életnek leheletét és "Így lőn az ember élő lélekké." Az élő lélek nem más mint élőlény.
Megfigyelhetjük, hogy amíg Isten nem lehelte az emberbe az életnek leheletét (tehát amíg csak az élettelen test volt meg), az ember nem volt tudatánál (végül is még halott volt).
De amint Isten hozzáadta a testhez az Ő éltető energiáját, az ember úgy lett élő lélekké.
Tehát a lélek önmagában nem él, mint ahogyan a test sem önmagában. Ez kb olyan, ha puritánul akarom megfogalmazni, mint amikor fogunk egy kis távirányítós játékautót, elem nélkül nem megy, viszont az elem sem ér önmagában semmit, de amint rendeltetésszerűen belerakom az autó távirányítójába, együtt betölti funkcióját mindkettő és a kisautó működőképes, amíg az elem le nem merül, vagy az autó teste meg nem rongálódik annyira, hogy használhatatlan legyen.
Egy lelkész barátom talán egy jobb példával élt:
"Ha egy villanykörtét becsavarok a foglalatba és felkapcsolom a villanyt, akkor világosság van. A villanykörte önmagában nem világít, de az áram sem tölti be funkcióját, a feszültség sem, ha nem csatlakoztatunk hozzá égőt."
Egyénként nem véletlen az sem, hogy az üdvözültek romolhatatlan testet fognak kapni az Úrtól. Miért lenne erre szükség, ha pl. a lélek önmagában élőlény lenne?
Tehát a test és a bele lehellt éltető energia tette együttesen az embert élőlénnyé, emberré. Nincs különálló része az embernek. Így egész, ahogy van. Halál beálltával a testből nem száll ki valami lebegő lény, ami bolyong a világűrben, vagy pörkölődik egy üstben, vagy másutt. A halál beálltával ami visszatér Istenhez, az a lehellet, amit utoljára kifúj a haldokló. Ez az éltető energia, ami addig életben tartotta az embert.
Ezért nagy fejetlenség, amit írsz, hogy "miután meghalnak".
A halál után nincs élet semmilyen formában, azaz elalszik örökre (vagy jobb esetben feltámad az örök életre).
Most pedig jöjjön az "örök pokol" tévtana:
Létezik néhány szó eredetiben, ami pokolként jelenik meg, vagy pokol tüzeként. Mikor beszélhetünk pokol tűzről, vagy hol éghet a pokol tüze, sőt, meddig tarthat a pokol tüze?
Ez nagyon fontos kérdés.
Nézzük a pokol fogalmát:
54-szer jelenik meg a Bibliában, az eredeti Ó-Testamentumban használnak egy héber szót: "sheol"
és az Új-Testamentumban egy görög szót: "hades"
ami 41-szer jelenik meg és a sírokat jelentik.
Létezik egy másik görög szó is, a "gehenna", ami jelentheti a helyet ahol a forróság, vagy maga a tűz van, ez 12 alkalommal olvasható. Péter apostol 2. levelének 4. részében létezik görögül egy újabb hivatkozás, a "tartaros"
és a sötétség színhelyét jelöli. Ez az a hely, ahova a kegyelem vesztett angyalok jutottak, amikor megfosztották őket a Mennyország dicső fényétől, tehát ők a sötétségre jutottak.
Ezeket a szavakat használja a Biblia, mint pokol.
Az Új-Testamentum két alapvető fogalma tehát a gehenna és a hades, ez utóbbi jelenti a sírt (sajnálatos módon mindkettő pokolra van fordítva sok Biblia fordításban és az emberek összezavarodnak)...
Most rátérünk arra a változatra, amikor a szó az égés helyszínét jelöli, vagyis ahol az elveszett emberek teste el fog égni.
De előbb meg kell nézzük, hogy honnan is ered ez a bibliai kép!
Jeruzsálem dél-nyugati falán kívül volt egy nagyon mély szemétdomb. Ezt Hinnom völgyének nevezték, itt a szemét folyamatosan égett és amit a tűz nem pusztított el, a kukacok ették meg és az ősi zsidó nép láthatta ezt a szemétdombot és ők metaforikusan hasonlították a bűnösök elpusztításához. Innen ered tehát a mai értelemben használt gyehenna.
Folyamatos kérdések vetődhetnek fel:
Mikor beszélhetünk magáról a pokolról?
A pokol valóban egy égő hely, valahol a Föld központjában?
Meddig tart a pokol?
Hogy képes Isten elpusztítani azokat, akiket szeret?
Kezdjük az elején...
Sok ember hangoztatja ugye a lélek halhatatlanságát, ami halálunkkor elhagyja a testet és ha az illető életében jó volt, a lelke valamiféle jutalomhelyet kap, aki nem, annak lelke örökké bűnhődik.
Jézus azt mondja magáról:
"Én vagyok az út, az igazság és az élet"
Ha megfogadjuk, amit Jézus tanácsolt egy dologgal kapcsolatban, akkor biztosan jók leszünk a témában.
Mi nem vádolhatjuk Jézust a lélek halhatatlanságával.
Máté 5:30
"És ha a te jobb kezed botránkoztat meg téged, vágd le azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül, semhogy egész tested a gyehennára vettessék."
"tagjaid" a tested egy részére vonatkozik, ami elvész
"semhogy egész tested a gyehennára vettessék"
Tehát Jézus azt mondja, hogy az egész test esik a tűz martalékául, nem pedig egy misztikus láthatatlan lélek.
Máté 13:36-42
"Ekkor elbocsátván a sokaságot, beméne Jézus a házba. És az ő tanítványai hozzámenének, mondván: Magyarázd meg nékünk a szántóföld konkolyáról való példázatot.
Ő pedig felelvén monda nékik: A ki a jó magot veti, az az embernek Fia;
A szántóföld pedig a világ; a jó mag az Isten országának fiai; a konkoly pedig a gonosznak fiai.
Az ellenség pedig, a ki a konkolyt vetette, az ördög; az aratás pedig a világ vége; az aratók pedig az angyalok.
A miképen azért összegyűjtik a konkolyt és megégetik: akképen lesz a világnak végén.
Az embernek Fia elküldi az ő angyalait, és az ő országából összegyűjtik a botránkozásokat mind, és azokat is, a kik gonoszságot cselekesznek,
És bevetik őket a tüzes kemenczébe: ott lészen sírás és fogcsikorgatás."
tehát itt is egyértelmű, hogy testi gyötrelmekről beszél a Szentírás.
a 49. versben Jézus ezt nyomatékosítja és megismétli.
Tehát az sem kétség, hogy ez a világ végén történik majd, azaz a világ megítélésekor.
Isten előbb ítél, aztán büntet.
Péter II. 2:9
"Meg tudja szabadítani az Úr a kegyeseket a kísértésekből, a gonoszokat pedig az ítélet napjára büntetésre fenntartani."
tehát az, hogy az ember halála után a pokolba, vagy a Mennybe kerül az egyszerűen nem bibliai eredetű.
Thess. II. 2:8-10
"És akkor fog megjelenni a törvénytaposó, a kit megemészt az Úr az ő szájának lehelletével, és megsemmisít az ő megjelenésének feltűnésével;
A kinek eljövetele a Sátán ereje által van, a hazugságnak minden hatalmával, jeleivel és csodáival,
És a gonoszságnak minden csalárdságával azok között, a kik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő idvességökre."
A meg nem tért emberek meghalnak Isten puszta jelenléte által (ez az első halál, ekkor vitetnek fel a Mennybe az üdvözültek)
A Jelenések 20:5 azt mondja, hogy ezek a halottak nem támadnak fel, amíg le nem jár az 1000 év uralkodás.
Ezen idő alatt "alszanak" nem lesznek tudatuknál, a sátán meg lesz kötöztetve az által, hogy nem lesz kit megkísértsen, nem lesz egy élő lélek sem, rajta és az ördögökön kívül.
ApCsel. 24:15
"Reménységem lévén az Istenben, hogy a mit ezek maguk is várnak, lesz feltámadásuk a halottaknak, mind igazaknak, mind hamisaknak."
A feltámadáskor pedig nem csak a jók, hanem a rosszak is felkelnek halottjaikból.
A második feltámadás pedig az 1000 esztendő végén lesz, amikor a Szent város alászáll a magasból. Tehát a második feltámadás, amikor a bűnösök feltámadnak. Ez az, amikor az ítélet bekövetkezik és a pokol tüzére kerül a sor.
Ha a bűnösök, akik meghaltak, még nincsenek a lángok közt, akkor hol is lehetnek?
János 5:28,29
"Ne csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, a melyben mindazok, a kik a koporsókban vannak, meghallják az ő szavát,
És kijőnek; a kik a jót cselekedték, az élet feltámadására; a kik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására."
Tehát a holtak a koporsóban, a sírban vannak és majd előjőnek a számukra fenntartott feltámadás idején.
Ugyan ezt mondja Jób is.
Jób 21:29-33
"Avagy nem kérdeztétek-é meg azokat, a kik sokat utaznak és jeleiket nem ismeritek-é?
Bizony a veszedelemnek napján elrejtetik a gonosz, a haragnak napján kiszabadul.
Kicsoda veti szemére az ő útját, és a mit cselekedett, kicsoda fizet meg néki azért?
Még ha a sírba vitetik is ki, a sírdomb felett is él.
Édesek lesznek néki a sírnak hantjai, és maga után vonsz minden embert, a mint számtalanok mentek el előtte."
"veszedelem napján", a megsemmisülés napjáról van szó.
"Még ha a sírba vitetik is ki, a sírdomb felett is él."
Jób azt mondja, hogy az a személy eltemettetik és ott marad a sírban egészen a feltámadás napjáig.
Péter II. 3:7
"A mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek, tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára."
Jelenések 20:9,10
"És feljövének a föld szélességére, és körülvevék a szentek táborát és a szeretett várost; és Istentől a mennyből tűz szálla alá, és megemészté azokat.
És az ördög, a ki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, a hol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké."
Tehát honnan jön a tűz? Sokan azt állítják, hogy a Föld gyomrából ered, pedig olvashatjuk, hogy fentről jön.
14. vers
"A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava."
(a pokol szó ugye a sírt jelenti)
Tehát a tűz fentről, Istentől száll alá, és a Föld felszínére árad ki.
Tehát ott tartunk, hogy az első feltámadás megtörténik az 1000 év elején, ez a jókért van és a második feltámadás az ezer év eltelte után van, kizárólagosan a kárhozottakért (ekkor kapják meg végsó büntetésük).
6:9
"Boldog és szent, a kinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak; hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig.
És mikor eltelik az ezer esztendő, a Sátán eloldatik az ő fogságából.
És kimegy, hogy elhitesse a föld négy szegletén lévő népeket, a Gógot és a Magógot, hogy egybegyűjtse őket háborúra, a kiknek száma, mint a tenger fövenye.
És feljövének a föld szélességére, és körülvevék a szentek táborát és a szeretett várost; és Istentől a mennyből tűz szálla alá, és megemészté azokat."
Gyakori tévhit manapság, hogy a pokol valahol a Föld belsejében van...
Isten megtisztítja a Földet tűz által és majd Új Eget és Földet teremt, de előbb meg kell tisztítania a bűntől.
Isten soha nem akarta, hogy ez a két tanítás (a lélek halhatatlansága és hogy a pokol tüze örökké égni fog) valaha is a Biblia tanításának/magyarázatának része legyen!
Róma 6:23
"Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban."
A halál nem örökkévaló szenvedést jelent, (a halál fogalmát már leírtam).
Pál nem azt állítja, hogy a halál az tulajdonképpen örök élet a pokol tüzében...
Isten nem gyönyörködik a hitetlen halálában, főleg nem örökké...
Egyik oldal az örök élet Jézussal, másik oldal az örök halál a sátán oldalán. Ez a két lehetőség lehet. Isten nem ruházza fel a felbecsülhetetlen örök élet ajándékával a gonoszokat és még az örökkévalóságnak sem fognak égni. Az élet csak a jónak adatik meg.
Hogyan is tudnának a gonoszok örök életet élni, ha többé nincs Istennel kapcsolatuk? Úgy egyszerűen lehetetlen...
Zsoltárok 37:10,20
"Egy kevés idő még és nincs gonosz; nézed a helyét és nincsen ott."
Kétszer is elhangzik, hogy NINCS. Ami nincs, az nem létezik!
"A szelidek pedig öröklik a földet, és gyönyörködnek nagy békességben."
Tehát a két lehetőség:
Örökölni a Földet vagy megszűnni létezni.
"De a gonoszok elvesznek, és az Úrnak ellensége, mint a liget ékessége, elmúlik, füstként múlik el."
Ésaiás 1:28
"De elvesznek a bűnösök és gonoszok egyetemben, s megemésztetnek, a kik az Urat elhagyták."
Malakiás 4:1-3
"Mert ímé, eljön a nap, lángoló, mint a sütő-kemencze, és olyanná lesz minden kevély és minden gonosztevő, mint a pozdorja, és megégeti őket az eljövendő nap, azt mondja a Seregeknek Ura, a mely nem hagy rajtok gyökeret, sem ágat.
És feltámad néktek, a kik félitek az én nevemet, az igazságnak napja, és gyógyulás lesz az ő szárnyai alatt, és kimentek és ugrándoztok, mint a hízlalt tulkok.
És széttapodjátok a gonoszokat, és porrá lesznek lábaitok nyomása alatt azon a napon, a melyet én szerzek, azt mondja a Seregeknek Ura."
A gonoszok porrá lesznek, a tűz után csupán a parázs marad és csak a füst száll felfelé...
És a jók a csodálatos Új Jeruzsálem földjén fognak sétálni.
A Biblia szerint ez olyan, mintha a gonoszok porain sétálnánk.
Tehát tisztán láthatjuk, hogy a gonoszok megszűnnek létezni.
Abdiás 1:15
"Mert közel van az Úrnak napja minden népek ellen. A mint cselekedtél, úgy cselekesznek veled; a mit te fizettél, visszaszáll fejedre.
Mert a mint ti ittatok szent hegyemen, úgy isznak szüntelen az összes népek; bizony isznak és hörpengetnek, és olyanok lesznek, mintha nem lettek volna."
Érthető és világos a szöveg? "...mintha nem lettek volna."
Más szóval eljön az az idő, amikor a gonoszok meg fognak szűnni létezni. Olyan lesz, mint mielőtt meg sem születtek.
Néhány hely ahol az örök pokol szóba jön és megtéveszt embereket:
Máté 25:46
"És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre."
Szüntelen büntetés, mit is jelent ez?
Thess. II. 1:9
"A kik meg fognak lakolni örök veszedelemmel az Úr ábrázatától, és az ő hatalmának dicsőségétől,
A mikor eljő majd, hogy megdicsőíttessék az ő szenteiben, és csodáltassék mindazokban, a kik hisznek (mivelhogy a mi tanúbizonyságunknak hitele volt ti nálatok) ama napon."
A próféták is már úgy tudták, hogy a pokol teljes megsemmisülés, Pál ezért mondja, hogy a "bűn zsoldja a halál."
Amikor a Biblia a "végtelen pusztítás" vagy az "örök tűz", "örök pokol" fogalmát használja, tulajdonképpen egy sajátos kifejezésmódot használ az eredeti szövegben, mivel pl. a héberben más az igeidő a nekünk megszokottól.
De emlékezzünk vissza Lót történetére, aki Ábrahám idejében élt!
Akkoriban azok a bűnös városok meg lettek büntetve, "örök tűznek büntetést szenvedvén"
Tehát innen látjuk, hogy a tűz, amely Sodomát és Gomorát elpusztította, az "örök tűz" volt.
Természetesen felmerül a kérdés:
Sodoma és Gomora akkor még mindig égnek?
Nem, nem égnek már.
Péter II. 2:6
"És ha Sodoma és Gomora városait elhamvasztotta, végromlásra kárhoztatta, például tévén azokra nézve, a kik istentelenkedni fognak;(...)"
Tehát az örök tűzbe borult városok porráégtek, elhamvadtak, végromlásra kárhoztattak...
Ha a Holttengerhez utazunk az egykori bűnös városokhoz, saját szemünkkel láthatjuk, hogy az a bizonyos "örök tűz" nem ég, csupán mindent felperzselt.
A Biblia örök ítéletről, örök üdvözülésről és örök megváltásról is szól.
Az örök ítéletet, ahogyan említi az örök üdvözülést és az örök megváltást, pontosan ugyan úgy használja az örök tűz fogalmát. Nem a mindenkor égő tűzről beszél, hanem annak következményéről, vagyis az eredményéről, véglegességéről és visszafordíthatatlanságáról, az lesz örök érvényű.
Amikor a gonoszok porráégnek (olyanok lesznek, mintha nem is lettek volna), az visszafordíthatatlan számukra már és soha többé nem térnek vissza.
Láthatod/láthatjátok, ha verset vers mellé teszünk, akkor nem lehet félreértelmezni a dolgot.
Az örök büntetés az, melynek következményei örökké tartóak.
Mi is van ezzel az "örökkön örökké" fogalommal?
Jelenések 20:10
"És az ördög, a ki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, a hol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké."
Értsük meg, hogy ez egy olyan kifejezés, ami a görög nyelvből származik. Mi ezt örökkévalóságnak fognánk fel, de vannak esetek, amikor nem ilyen formában alkalmazzuk.
Ha valami hosszú ideig tart, akkor mi is alkalmazzuk, hogy: "A végtelenségig tartott ez a foghúzás"
vagy hogy egy "örökkévalóságnak tűnt"
De ez egyébként egy bibliai kifejezés és a világ végezetét jelöli.
Zsoltárok 48:15
"Bizony ez az Isten a mi Istenünk mindörökké,"
Ezt így szokás mondani, de utána megismétli magát, ezúttal másképp:
"ő vezet minket mindhalálig!"
Ez a mindörökké egy rövid periódust is jelenthet tehát. Térjünk vissza Jónás esetére. Az ő esetében egy nagyon érdekes élményről beszélhetünk.
Elnyelte a nagy hal és a hal gyomrában rejtőzött.
Erről az esetről metaforikusan azt mondja:
Jónás 2:7
"A hegyek alapjáig sülyedtem alá; bezáródtak a föld závárjai felettem örökre! Mindazáltal kiemelted éltemet a mulásból, oh Uram, Istenem!"
Mennyi ideig volt ő tulajdonképpen ott?
2:1
"Az Úr pedig egy nagy halat rendelt, hogy benyelje Jónást. És lőn Jónás a halnak gyomrában három nap és három éjjel."
Bár el tudjuk képzelni, hogy Jónásnak ez egy örökkévalóságnak tűnt.
Amit láthatunk a Biblia által, az, hogy az "örökké"
nem feltétlen a világ végezetére vonatkozik.
Miért pusztítana el egy szerető Isten, egy végtelenül szerető Teremtő miért semmisítené meg az embereket örök tűzben?
Az örökre az tulajdonképpen végtelen időt jelent számunkra (nem úgy, mint a hébereknek, vagy a görögöknek) és az olyan hosszú, hogy a korlátolt elméjű embereknek még most elképzelhetetlen.
A Bibliában olvashatjuk, hogy Isten olyan szerető Isten, hogy még a hajunk szálait is számon tartja, vagy azt is, ha egy veréb a földre zuhan. De ha abban szomorkodik, ha egy élőlény meghal, akkor vajon mennyire lenne az jó számára, ha a mi haláltusánkat kellene végignéznie egy örökkévalóságon át?
A Biblia írja, hogy "a bűnös léleknek meg kell halnia".
Sokan hajlamosak lesznek a dolog másik oldalát nézni és azt fogják gondolni:
"Isten túl jó ahhoz, hogy büntessen" vagy jön a másik véglet, hogy: "Isten büntetni fog az örökkévalóságon át"
De ezekről egyikről sem ír a Biblia. Ez mind tévtanítás és a Biblia elferdítése, a sátán munkájának eredménye. Egy kicsit alapul veszi az igazságot, de ravaszul elcsavarva/kifacsarva.
Itt van a csodálatos bibliai leírása Istennek, amely igazságos, irgalmas és itt ellensúlyozódik a dolog. Nincs két véglet. Ő büntetni fog, de ugyanakkor igazságosan.
"egyesek kevesebbel büntettetnek meg, mások pedig sokkal büntettetnek meg"
Ki mint vetett, úgy fog aratni.
Ezékiel 33:11
"Mondjad nékik: Élek én, ezt mondja az Úr Isten, hogy nem gyönyörködöm a hitetlen halálában, hanem hogy a hitetlen megtérjen útjáról és éljen. Térjetek meg, térjetek meg gonosz útaitokról! hiszen miért halnátok meg, oh Izráel háza!?"
Isten nem leli örömét a halálban. De azokra is gondol, akik végig kitartottak mellette hitben, ez az Ő igazsága.
Mennyire nehezére esne, hogy kínozza az elbukottakat örökké?
Sokkal jobb megszűnni létezni, mint a tűzben égni egy örökkévalóságig.
Miért tanúskodik Isten szeretetéről a pokol tüze?
Isten tudja, hogy a gonoszok, akik nem fogadják el őt, nem akarják a Mennyországot és a koronát. Nekik nincs szükségük Istenre, mint ahogyan sátánnak sem. Isten pedig erőszakkal nem ragadhatja magához őket, hisz szabad akaratot adott teremtményeinek.
Mit tesz tehát Isten? A legjobbat teszi, amit egy szerető Isten tehet.
Megengedi, hogy úgy legyen, mintha nem is lettek volna.
Megkapják büntetésüket a szerint, amit cselekedtek.
Isten igazságos és irgalmas is, azt mondja:
"eddig és ne tovább"
Határt szab a gonoszságnak, azután a pokol tüze kialszik és Új Földet teremt az újra felemelkedett embernek.
Ezékiel 28:18,19
"Vétkeid sokaságával kereskedésed hamisságában megfertéztetted szenthelyeidet; azért tüzet hoztam ki belsődből, ez emésztett meg téged; és tevélek hamuvá a földön mindenek láttára, a kik reád néznek.
Mindnyájan, a kik ismertek a népek közt, elborzadnak miattad; rémségessé lettél, s többé örökké nem leszel!"
Maga a sátán is porrá, hamuvá lesz a tűzben.
Tehát nem árt néha héber/arámi ill. görög gondolkodásmódot alapul venni a Szentírás olvasásakor, hisz ezen a nyelven íródott a Biblia és természetesen az akkori kor szokásait sem szégyen jobban megismerni, kikutatni, hogy megérthessünk bizonyos dolgokat!
Bocsánat, ha hosszú voltam, de remélem legalább hasznos dolgokat írtam le, ami sokaknak segíthet is akár.
Köszönöm a választ mindenkinek!
Nagyon sokat jelentettek az általatok leírtak. Külön örültem annak, hogy az Igével is alátámasztottátok.
"Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól."
Ez nagyon megfogott. Ezt mind megcselekedtem, hittel, úgy mentem Jézushoz. Remélem ezentúl tisztábban fogom látni a helyzetemet, és hogy megtanulok különbséget tenni a között, hogy Istentől jön egy gondolat, vagy csak a Sátán játszadozik velem.
Stellar, érdekes volt az is amit te írtál.
Stellar: érdekes amit leírtál
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!