Bűn-e nős embert szeretni, a Isten nem kötötte össze őt a feleségével?
A keresztény hit szerint csak az egyházi házasság érvényes, amit "Isten egybekötött". Akkor most a polgári házasság Isten előtt házasság, vagy sem? Aki egy ilyen emberrel létesít kapcsolatot, az ily módon vét-e a "Felebarátod házastársát ne kívánd!" parancsolat ellen? Mert ugye, elvileg, a későbbiekben még akár egyházi házasság is létrejöhet ebből az új kapcsolatból.
Ez egy "joghézag"?
"A keresztény hit szerint csak az egyházi házasság érvényes"
- Ezt honnan veszed?
A házasság, az házasság. Nincs olyan, hogy csak az számít házasságnak, amelyet én annak fogadok el.
Istennek a polgári házasság is házasság. Ugyanúgy megáldja és munkálkodik ezekben a házasságokban is, mint egy templomban kötött házasságban, feltéve, ha a felek kérik ezt Tőle. És nagyon sok olyan házaspár van, akiknek egyházi esküvőjük volt, de a szívük messze van az Úrtól. Szernited Isten nem gondoskodik azokról a párokról, akik polgári házasságot kötöttek, de keresik és szeretik Őt? Hogy ráerőszakolja magát olyan házasságokra, ahol nem akarják, hogy jelen legyen csak azért mert divatból templomi esküvőjük volt? Isten nem ilyen, Ő ott van, ahol hívják, ott munkálkodik,ahol azt kérik.
Az emberek mindig próbálják szépíteni a dolgaikat. Mert könnyebb mentségeket keresni, mint Istent követni.
De, ha már a "csak" polgári esküvőt próbálják nem Isten által elfogadottnak minősíteni, akkor ezek szerint az az ember, akinek csak barátja vagy barátnője van, az számukra szabad és teljesen rendben van, ha megkörnyékezik?
Az a joghézag, hogy nem érted a házasság fogalmát. És lettek egy testté. Amit Isten egybeszerkesztett, az ember szét ne válassza. Nem az úgynevezett egyház köti össze őket, hanem az Úr. Éppúgy, ahogy Isten nem lakik kézzel csinált templomokban, hanem testünk sátora az ő temploma, éppúgy a házasság sem papírra vetett néhány aláírás. Krisztus maga mondta, hogy ne esküdjünk semmire sem, ahhoz képest rendületlenűl próbálunk esketéssel szerződést kötni Istennel és egymással. Amikor e két test eggyé lesz, az a házasság.
"Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kivánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében."
" Én pedig azt mondom néktek: Valaki elbocsátja feleségét, paráznaság okán kívül, paráznává teszi azt; és a ki elbocsátott asszonyt veszen el, paráználkodik."
Mi nem egyértelmű?
Ne keress kiskapukat, mert nincsenek. Aki a másét megkívánja, vétkezik. Vétkezik azzal a mással szemben, és vétkezik Isten parancsa ellen. Te szeretnéd, ha a párodat elcsábítaná valaki? Akkor eltöprengenél, hogy neked csak a házasságkötő teremben vagy a templomban is aláírtátok, amit kellett, vagy csak itt vagy csak ott?
Neked a párodat valaki elcsábítja, másba szeret bele, otthagy a másik miatt, akkor mosolyogsz, hogy talán ők majd a templomban is kimondják, hogy igen? Egy frászt, a kapcsolatodat tönkretette, az életedet szétcseszte, a családodat szétzüllesztette és ez nem mérlegelés és joghézag kérdése. Azt tegyél mással, amit te magad is szeretnéd, hogy tegyenek veled. Úgy szeresd felebarátodat, ahogy önmagadat. A parancs egyértelmű, ne keresd a joghézagot.
Kedves Kérdező!
Nem lett volna egyszerűbb az eredeti kérdésedet kiemeltetni, mint újra kiírni? Csak azért gondolom így, mert a kérdéshez fűzött magyarázatod szóról szóra ugyanaz...
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__2..
A következő pedig még egy kis segítség a témához:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__1..
Nem tudom az eredeti kérdést kiemelni, pedig 36 óra már régen eltelt az előző kiemelés óta, és nem tudom, hogy ezt a problémát kinek lehetne jelezni.
Jogos az észrevétel, elnézést kérek, de nem működik a kiemelő funkció az eredeti kérdésnél!
Kedves Kérdező, az előttem szólók részletesen kifejtették, hogy kiskapukat keresel. A házasság két felnőtt ember akarati döntése, amit - akár a polgári (állami jog), akár a különféle felekezeti (vallási csoportok) képviselői csupán a jelenlétükkel hitelesítik és "szentesítik". A Biblia üzenete a LELKIISMERETRE hat, ez pedig független a különféle magyarázatoktól. Ha nem így lenne, akkor a szerelem érzése is a különféle törvények szabályozása alá esne. Amit az előzőek is leírtak, ISTEN fölötte áll a különféle egyházi magyarázatoknak. Ezért SZENT - a BIBLIA.
Ami a kérdésedet illeti, csak és csupán katolikus gondolkodású emberekben fogalmazódhat meg. Igy pl. a feleségét (titokban) megcsaló ember áldozhat, míg a csak polgári esküvőt tartott, vagy pedig polgári elválását nyíltan megvalló a szent áldozásban nem részesülhet. A pap nem, de ISTEN mindent lát és a SAJÁT LELKIISMERETEDET is legfeljebb altatni tudod. Miért? Mert ha szánt szándékkal tönkreteszed két ember kapcsolatát, hivatkozhatsz, amire akarsz, s bár a törvény adhat neked igazat, mégis vétkes maradsz.
Ha ellenben már két külön élő pár egyik tagjával kívánsz kapcsolatot létesíteni, akik nem a te személyed miatt kerültek távol egymástól, akkor kerülhet sor a kérdésed becsületes voltára. Amire a válasz itt következik:
= ==
A latin szertartású, azaz római katolikus egyházjog alapján a szentségi házasság akkor jön létre, ha azt - az állami törvényeknek megfelelően létrejött u.n. polgári (anyakönyv vezető előtt tett) házasság kötés után - a római katolikus templomban az ott szolgáló pap előtt EGYMÁSNAK házassági fogadalmat tesznek, és azt u.n. elhálás is követi.
Bővebben:
házasságjog: a kánonjog →házassággal foglalkozó, gyakorlati szempontból nagyon fontos része, nemcsak az egyházkormányzattal, egyházi bíráskodással vagy ügyintézéssel foglalkozók, hanem a hívők és a lelkipásztorok számára is. - Technikai szempontból a ~ az egész →egyházjog egyik legharmonikusabb területe. Jól rendezett normái egymással szerves összefüggést alkotnak, így jogilag áttekinthető, logikus egésszé szerveződnek. Ez nem jelenti azt, hogy a ~ teol. és szociológiai háttere ne volna mozgásban. Azok az újabb fölismerések, melyek az emberről, a társadalomról, hittani örökségünk egyes pontjainak konkrét jelentéséről születnek, a jogi szabályozás számára is az állandó fejlődés ösztönzői. A hatályos kat. ~ azt a fejlődést foglalja össze, amely elsősorban a II. Vat. Zsin. tanítása (főként GS 47-52) nyomán az egyhjog-tudományban, a jogalkotásban és a bírói gyakorlatban végbement. Mindazonáltal a mai katolikus ~ban is maradtak jelentős vitatémák, különböző megoldási kísérletekkel megközelíthető, sokak által tárgyalt nyitott kérdések. Ilyenek: 1) A →házasság felbonthatatlanságának pontos értelme. A mai jog is ismer bizonyos különleges eseteket, amikor ez lehetséges. Kérdés, nem lehetségesek-e további, a jogban eddig még figyelembe nem vett esetek, amikor teol-ilag mód volna erre. 2) Különösen a pszichológia és az egyhjog elevenebb kapcsolata alapján, mely már az 1983-as CIC-ben is jelentős újdonságokat hozott (vö. 1095.k.), kutatásra érdemesnek tűnik annak tisztázása, hogy vannak-e a →házassági beleegyezésre való képtelenségnek további formái, melyeket a jogszabályok még nem említenek, de amelyek az egyh. bíráskodásban már figyelembe vehetők lennének. 3) Az új Codex házasságfogalma. Ezzel kapcsolatban azt szokás vizsgálni, hogy a régi törv-kv. biológiai-jogi házasságszemlélete mennyiben adta át benne a helyét a II. Vat. Zsin. személyesebb házasságképének. 4) Az újraházasodott elváltak részvételének kérdése az egyh. szentségi életében. E téren egyrészt a szentmisében való részvétellel kapcsolatos teológia és egyházfegyelem, másrészt a házasságrendezés jogi lehetőségeinek vizsgálata, a ténylegesen fennálló házasságok ontológiai valóságának és az érvénytelenek nemlétének jogi elismerése a probléma, főként olyankor, ha ez a létrendi valóság →külső fórumon nem bizonyítható. 5) A házasságkötés nélküli partnerkapcsolatok realitása teol. és egyhjogi értékelésének problémája. Mind az állami, mind az egyh. jogban új kérdéseket vet föl a „házassághoz hasonló” együttélések valósága. 6) A házasság érvénytelenségének egyre gyakoribb bírói kimondása annak kérdését veti föl, hogyan lehet egyszerre növelni az esélyeket az érvénytelen házasságban élők helyzete utólagos rendezésére, s egyben a teol. elmélyülést követve, differenciált, de határozott módon óvni a házasság felbonthatatlanságát. 7) A →vegyes házasságok ter-én a kat. fél hitének, a kat. nevelésnek és a családon belüli ökumenikus közösség előmozdításának együttes jogi védelme és segítése a probléma. 8) A →házasság jogkedvezménye kapcsán azt szokás vizsgálni, nem lehetne-e a házasságok érvénytelenségét rendes körülmények között a peres eljárástól különböző, annál egyszerűbb és gyorsabb módon kinyilvánítani. - Az Egyházi Törvénykönyvben ~ot és nem családjogot találunk, mint a világi jogrendek nagy részében szokásos. Noha a törvénykv. a családokkal kapcsolatban több helyen is közöl szabályokat, csak elvétve tér ki a szülők és gyermekek jogaira és egymás iránti kötelezettségeire (pl. 1071.k. 1.§ 3, 1134-1140. k.). E.P.
Erdő 1991:396.
= ==
F.B.
A válasz megírásának időpontja: ma 09:18
Nem a gyerektől függ, hogy valaki házas-e vagy nem. A Jelenlegi kormányzatok Isten által állnak fenn a maguk viszonylagos állásukban (Róma 13:1). A Magyar állam képviselője előtt és minimum 2 tanú előtt kötötték össze a életüket, tehát érvényes. Egyházi esküvőt nem is lehetne tartani polgári esküvő nélkül.
Kedves kérdező!
Szeretnéd igazoltatni a helytelen kapcsolatodat. Addig keresed a választ amíg olyat nem kapsz ami neked is megfelel. Ez helytelen.
Jézus beszél a házasságtörésről a válásról és az ezzel járó paráznaságról. Ez mind bűnnek számít és akik ezt gyakorolják azok nem örökölhetik Isten királyságát. Néhány Biblia vers ami talán segíthet neked a jó és helyes döntés meghozatalában. Ha nincs Bibliád akkor szívesen elküldöm a verseket.
Máté 5:31,32; 1Kor 6:9,10; Példabeszédek 6:32
Képzeld magad a feleség szerepébe. Te hogy éreznéd magad, ha a férjed úgy vélekedne, hogy csap polgári esküvőnk volt, ezért jogomban áll megcsalni a feleségemet? Aki egyszer megcsalta már a feleségét, mi a biztosíték arra, hogy téged nem fog.
Üdv: Bea
"S hazudok újra éjeken át,
bár tudom, hogy a bűnünk így is égbekiált,
de ne bánd!
Mivel így hozta az élet már,
hát hadd tomboljon köztünk az új nyár,
idebenn ma éjjel senki sem lát..."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!