Egyetértetek abban, hogy a Bibliát az Igazságosság és a Feltétel Nélküli Szeretet fényében kellene vizsgálni (amiknek tudjuk a definícióját), hiszen Isten az Igazságosság és a Szeretet alapelve, megtestesítője?
igazságos: mindent egyenlőnek tart, mindent egyenértékűen kezel, mindennek azt adja, amit megérdemel. ez az "adás" pedig az erkölcsi jó és rossz mércéjére van kalibrálva.
erkölcsi rossz: önzés, mivel ami létezik egyetlen egészet alkot, így ami saját(nak vélt) érdeket előtérbe helyez mással szemben, az az egészet, az egységet bomlassza.
erkölcsi jó: önzetlen, mivel ekkor saját érdeke tökéletesen megegyezik minden más érdekével, vagyis az egységért él az egyén, s nem azért, amit éppen önmagának vél.
az erkölcsi jó és rosszat azért definiáltam, hogy kikerüljük az úgynevezett "circulus vitious" nevű okoskodást.
feltétel nélküli szeretet: bármit tesz bárki/bármi ettől függetlenül nem folytat önző magatartás azzal szemben, ugyanúgy egyenlő értékűnek fogja tartani mással, nem válogatja meg kivel mit tesz, nem szab feltételt ahhoz, hogy szeresse, nem vár el semmit cserébe azért, amit ad.
igazságosság: az első két mondatot nem értem, de végül is az utolsó mondatban benn van a lényeg.
erkölcsi rossz: az "önzés" azt jelenti, hogy az ember végessége miatt bizonyos dolgokhoz ragaszkodik, hogy egy magasabb célba érjen, ez így még nem hogy bűn, de egyedüli feltétele az üdvözlésnek. Ha bűnné fajul, akkor bálványimádás.
erkölcsi jó: olyan eszközhöz való cél, amely az üdvösségre visz.
feltétel nélküli szeretet: csak Isten tud önzetlenül szeretni, mert neki nincsen szükségletei, ellenben velünk.
Elnézést,de én nem értem a kérdést...
Tehát A BIBLIÁT az igazságosság,és feltétel nélküli szeretet fényében vizsgálni? ezt te,hogyan képzeled el,hogyan kellene ezt csinálni? azt értem,hogy mire gondolsz erkölcsi jó,és rossz alatt,de a Bibliára,mint könyvre,hogyan lehet ezt alkalmazni? hiszen a Bibliai Isten nem tart mindenkit egyenlőnek,sőt helyenként nagyon is önző.
Vagyis ezeket KELL BELELÁTNI különben irgum lesz meg burgum lesz? Igen sajátságos kifejeződése ez az igazságosságnak és a feltétel nélküli szeretetnek. Hogy olvassam feltétel nélküli szeretettel: az egyiptomi elsőszülöttek életének kioltását vagy Jézabel kitaszítását az ablakon? Szerintem hagy olvassa mindenki úgy a Bibliát ahogy akarja. Minden műnek legyen bár szakrális vagy profán több érvényes olvasata van.
ám, parodizáljuk csak ki a te kizárólagosságra való törekvésedet, azáltal, hogy továbbvisszük gondolatmenetedet:
Ha nagyon szigorúan tradicionálisan szemléljük a dolgot akkor azoknak van elsődleges értelmezési joga akik az adott könyvet alkották, illetve akik hagyományozták. A Biblia esetében Isten urat jelenleg nem tudjuk meginterjúvolni a helyes értelmezésről, maradnak a hagyományozók. Az ótestamentum értelmezésében tehát a zsidóknak elvitathatatlan privilégiuma van. Itt még a keresztényeknek is csitt. Az újtestamentum esetében pedig az azt legrégebb idők óta töretlenül hagyományozó egyháznak azaz a katolikusoknak, és az ortodoxoknak van privilégiuma, protestánsoknak, reformátusoknak, fundi - gumi cukorkáknak, legújabb kori fogyasztói-karizmatikusoknak (hitesek, tesetesek, lelkesek, Sehova tanúi) éktelen nagy quss!
Ha vakhitet szeretnél, akkor tényleg így kell olvasni.
Mert ha józanul, racionálisan olvasod - akkor nagyon gyorsan ki fogsz térni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!