Ki használ természetes családtervezést?
... mint születésszabályozó módszer. Tehát ezt értem:
=
Az érdekelne, hogy mennyi ideje és milyen hatékonysággal vált be.
A kemikáliás orvosi megoldások is csak 99% százalékosak, nincs 100% ideiglenes megoldás (pesszárium mellett is lett már valaki terhes).
A természetes népi módszerek ettől sokkal rosszabbak százalékban.
Ha tuti biztosra kartok menni akkor nem ajánlott.
Ha nem akarsz gyógyszert szedni ott a gumi.
Ja amúgy az nagyon "jópofa" volt, amikor Afrikában a Katolikus egyház el kezdte hirdetni, hogy az óvszer használata az egyház szerint rossz.
Csupán több évtizedes felvilágosító kampányt romboltak le pillanatok alatt és ezrek haltak bele az AIDS-be.
Gratula!
Na ezen jót röhögtem:
"...Ez a tüneti-hőmérőzéses módszer a felmérések szerint az eddig ismert ~i módszerek közül a legbiztonságosabb, és a gyakorlatban is versenyképes az ún. modern, nagy hatékonyságú, de erkölcstelen fogamzásgátló módszerekkel,..."
Hihetetlen, hogy a gumi erkölcstelen, de azért más trükközés megengedett.
És erről olyanok döntöttek akik cölibátusban élnek.
A katolikus álláspont egy hamis érven alapul, melyet a Biblia alapján akarnak magyarázni. De az meg nem tiltja a fogamzásgátlás NEM ABORTÁLÓ típusait.
Egy új élet a fogantatáskor kezdődik, és a mózesi törvény szerint felelősségre vonhatták azt, aki kárt tett egy meg nem született gyermekben. Valójában a 2Mózes 21:22, 23 rámutat, hogy ha verekedett két férfi, és emiatt egy terhes nő vagy a meg nem született gyermeke halálos szerencsétlenséget szenvedett, az ügyet a kinevezett bírák elé kellett vinni. A bíráknak mérlegelniük kellett a körülményeket, és azt, hogy milyen mértékben volt szándékos a tett. A büntetés lehetett ’lélek lélekért’, vagyis élet életért.
Ezek az alapelvek vonatkoznak a fogamzásgátlásra is, mert néhány születésszabályozási módszernek olyan hatása lehet, mint az abortusznak. Az ilyen fogamzásgátló módszerek nincsenek összhangban az élet tiszteletére vonatkozó isteni alapelvvel. Ám a legtöbb fogamzásgátlónak nincs abortuszhoz hasonló hatása.
A Biblia sehol sem adja parancsba a keresztényeknek a gyermeknemzést. Isten ezt mondta az első emberpárnak és Noé családjának: „Legyetek termékenyek, sokasodjatok, töltsétek be a földet”. De a keresztényeknek nem ismételték meg ezt a parancsot (1Mózes 1:28; 9:1). Ezért a házaspárok maguk dönthetik el, hogy legyenek-e gyermekeik, és ha igen, mikor és mennyi. Az Írások nem ítélik el a születésszabályozást. Így bibliai szempontból nézve, valójában személyes döntés, hogy egy férj és egy feleség alkalmaz-e olyan fogamzásgátló módszert, amelynek nincs abortuszhoz hasonló hatása. Akkor miért ítéli el a katolikus egyház a fogamzásgátlást?
Emberi bölcsesség az isteni bölcsességgel szemben
Katolikus források azt írják, hogy a magukat kereszténynek valló személyek először a II. században vettek át egy sztoikus szabályt, miszerint a nemi kapcsolat egyetlen törvényes célja a gyermeknemzés. Így ezt a nézőpontot inkább filozofikus érvelés támasztotta alá, mintsem bibliai. Nem isteni, hanem emberi bölcsességen alapult. Ez a filozófia évszázadokon át fennmaradt, és több katolikus teológus is tovább bővítette.
(Csak a XIII. században történt, hogy IX. Gergely hozott egy rendeletet, amelyet a New Catholic Encyclopedia az „első, pápa által meghozott, fogamzásgátlás elleni egyetemes törvénynek” nevez.)
Ám ebből a tanításból logikusan az a felfogás alakult ki, hogy a csupán szexuális örömökért létesített nemi kapcsolat bűn, és ebből következően a nem gyermeknemzés céljából létesített nemi kapcsolat erkölcstelen. De a Szentírás nem ezt tanítja.
A bibliai Példabeszédek könyve költői szavakkal írja le azt az örömet, ami a férj és a feleség közötti helyénvaló szexuális intimitásból fakad: „Igyál vizet a saját tárolódból, és olyan vizet, mely a saját kutadból tör elő. Legyen áldott a forrásod, és örvendezz ifjúságod feleségével! Szeretetre méltó szarvasünő, bájos kőszáli kecske ő. Kebleitől ittasodj meg minden időben, szerelmétől ússz mámorban mindenkor!” (Példabeszédek 5:15, 18, 19).
A férj és a feleség közötti szexuális kapcsolat Istentől kapott ajándék. És nem csak a gyermeknemzés az egyetlen célja. A szexuális együttlét során a házastársak kifejezhetik az egymás iránt érzett vonzalmukat és gyengédségüket is. Tehát egy házaspárnak joga van eldönteni, hogy a terhesség megelőzésére alkalmaz-e valamilyen fogamzásgátló módszert, és a döntésükért senki sem ítélheti el őket (Róma 14:4, 10–13).
Ezért szeretek ide járni. Most halál komolyan mondom, nem ironikusan. Itt megnyugszom, hogy vannak még Magyarországon emberek, akik
1. gondolkoznak
2. ÉRVEKET képesek felmutatni a véleményük mellett
És függetlenül mondom ezt attól, hogy bizonyos kérdésekben nem értünk egyet. Úgyhogy most is csak megerősítést nyertem a fentiekre. Esetleg még valaki, aki használta vagy hallott valakiről, aki használta ezt a "fogamzásgátló" módszert?
6,5 évig így védekeztünk amikor úgy éreztük , hogy szeretnénk még egy gyermeket.Kimondottan a termékeny napjaimon próbálkoztunk, de így se rögtön jött össze a baba.
Azóta 16 hónapos a kisfiam és szintén így védekezünk.
Nem szeretnénk több gyermeket, de ha mégis úgy alakulna sem vetetnénk el.
Én azon az állásponton vagyok, hogy ha Isten szánt még nekünk gyermeket, akkor lesz, ha védekezünk, ha nem, hiszen egy módszer sem 100 %-os,ha meg nem, akkor ez a módszer is jó lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!