Kihez imádkozott Jézus?
A válasz írója 34%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 00:39
Miért lenne ez hindu többistenhit? Ajánlom figyelmedbe: [link]
Kedves Jehova tanúja!
Valamit nagyon nem értesz. Isten Igéje azt tanítja, hogy Isten lett emberré Jézus Krisztusban (1 Tim 3:16, Ján 1:14, stb.). Ameddig itt járt a földön, rövid ideig kisebbé tétetett az angyaloknál (Zsid 2:7). Ő megalázta magát és emberré lett (Fil 2:6-11). Ezért ugyanúgy szüksége volt az imádságra, mint bárki másnak.
Az Atya, a Fiú és a Szent Szellem egyek, de nem úgy, ahogyan te gondolod. A Fiú például alá van rendelve az Atyának (talán ez zavar téged néhány Igében), de Ő attól még Isten. Pl. Tamás a feltámadás után Urának és Istenének hívta Jézust, és Jézus ezt nem utasította vissza. De még sok példát tudnék mutatni, csak sajnos alapból elutasítod Isten Igéjét akkor, ha az ellentmond az Őrtorony Társulat magyarázatának. Pedig nem az Igével van a baj...
A válasz írója 80%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 14:21
Ez nagyon egyszerű...
Az hogy Jézus egyszerre az Atya is. Jézus mindig is létezett ügyebár. Ez azt jelenti, hogy mindig is ember formában létezett. De az atya az nem emberi, ezért csak két külön személy lehet. Ha viszont az Atya testet öltött, akkor az a inkarnációja.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
Jézus nem egyszerre az Atya is, hanem lényegükben azonosan alkotják együtt (és a Szentlélekkel) az Egyistent. Tehát a Fiú (Krisztus) nem személyében, hanem lényegében (szubsztanciájában) azonos az Atyával.
Egy rövid idézet:
"Istenben három személy van, az Atya, a Fiú, és a Szentlélek.
A Három Személy mindegyike (számtanilag) egy Isteni Lényeget birtokol.
Istenben két benső isteni eredés van.
A benső, isteni eredések tárgya nem az isteni természet, hanem az isteni személy (aktív és passzív módon).
A második isteni személy az első isteni személytől származik születés útján, és ezért úgy kapcsolódik Hozzá, mint Fiú az Atyához.
A Szentlélek az Atyától és a Fiútól, mint egyetlen princípiumtól, egyetlen leheléssel származik.
A Fiú az Atya értelmi tevékenysége révén születik.
A Szentlélek az Atya és a Fiú akarati tevékenysége révén vagy kölcsönös szeretetéből származik.
A Szentlélek származása nem születés, hanem lehelés útján történik.
A viszonyok Istenben az isteni természettel teljesen azonosak.
A három isteni személy egymásban van.
Az isteni személyek külső cselekedetei mind a három személynek közös cselekedetei.
Az Atya küldi a Fiút, az Atya és a Fiú küldi a Szentlelket.
Isten Háromsága csak az isteni Kinyilatkoztatás révén ismerhető meg"
1. Mi a különbség a "lehelés", és a "születés" között? Mind a kettő azonos abban, hogy teremtés?
2. Ha Jézus Isten, és születés útján jött létre, akkor hogy lehet, hogy Isten, és az hogy mindig is létezett?
3. Jézus teste teremtett, vagy öröktől létezik?
"Jézus emberi mivoltában az Atyához imádkozott, bár mivel a Szentháromság értelmében minden isteni személy tartalmazza az egész Egyistent, tkp. a fiúistenhez, azaz magához is. :) Jó bonyolult voltam, na mindegy. :D"
Hát ez nem csak bonyolult, hanem értelmetlen és következetlen is!
Jézus nevezte-e magát "fiúistennek"? Nem, csak szerényen "Isten Fiának". Akkor a háromságimádók miért ferdítik el a Bibliát ebben is? Tehát Jézus "Istenként" önmagához imádkozott. Ez igen, szép kis példát hagyott nekünk az imádságban! Ja értem, ezért van annyi önimádó...
Itt meg a másik Biblia-ellenes érvelés:
"érdekes dolog ez,mert az atyjához imádkozott,de egyben saját magához is,mivel ő egy volt az atyával.mondjuk úgy,hogy a bölcsebb,előrelátóbb énjéhez imádkozott."
Az nem zavar, hogy Jézus ebben is példát hagyott az embereknek, hogyan utánozzuk akkor Őt? Jézusnak szükségképpen és kizárólag csakis olyan jellegű kapcsolatban kellet lennie Istennel, mint nekünk. Nem lehetett "Isten is"!
"Isten Igéje azt tanítja, hogy Isten lett emberré Jézus Krisztusban (1 Tim 3:16, Ján 1:14, stb.)"
(1Timóteusz 3:16) "Igen, az Isten iránti odaadás szent titka elismerten nagy: 'Ő nyilvánvalóvá tétetett testben, igazságossá nyilváníttatott szellemben, megjelent angyaloknak, prédikáltak róla a nemzetek között, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségben.'"
Ki az az Ő? A tágabb szövegösszefüggés kire világít rá?
(János 1:14) "A Szó tehát testté lett, és közöttünk lakozott, és mi szemléltük a dicsőségét — olyan dicsőséget, amilyen egy egyszülött fiúé, aki az atyától jött; és telve volt ki nem érdemelt kedvességgel és igazsággal."
Ki a Szó? Ugye Ő Jézus Krisztus? És határozottan különbséget tesz a vers "Isten", akitől a Fiú jött és Jézus között? Igen, határozottan!
Tehát mondhatjuk, hogy a háromságos hamis érvek egy-egy mondat következetlen és téves fordításaiból születnek? Igen.
"A Fiú például alá van rendelve az Atyának (talán ez zavar téged néhány Igében), de Ő attól még Isten."
Alá van rendelve? Akkor miért tanítja a háromság dogma, hogy egyenlőek hatalomban és mindegyik személy örök és mindenható, egyik sem kisebb vagy nagyobb a másiknál, mindegyik Isten? Ebben nincs semmiféle hierarchia!
Persze a bibliában e szereplők között világosan látszik a teljes egyenlőség hiánya.
2010-12-27 21:41:
Miért is nem a bibliából vezetted le azt sok téves megállapítást? Az már nehéz lenne, mi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!