Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A bibliai időkben is rázogattá...

A bibliai időkben is rázogatták a perselyt az emberek orra előtt? Van valami erről a bibliában?

Figyelt kérdés
vagy ez is "emberi" találmány?
2010. dec. 20. 10:41
 1/8 anonim ***** válasza:
Minden emberi találmány. A perselyrázogatás nyilvánvalóan a pénz feltalálásával kezdődött. Mivel az emberiség történelmének nagyobbik részében nem ismerték a pénzt, tarhálni is másképp kellett.
2010. dec. 20. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
jaj de korrekt volt a megfogalmazás. tarhálás. vajon ahol kényszer az adakozás, ott tarhálnak? közben eszembe jutott, hogy Jézus megfigyelte az embereket a templomban, és ott nem "tarháltak" hanem egy félreeső helyre vonultak, ahová bedobták az adományaikat. napjainkban miért van másként? természetesen értem és, hogy úgy nagyobb a bevétel, ha 100-an nézik, mennyit teszek be, de ez tényleg "tarhálás", és nem szívből jön.
2010. dec. 20. 10:53
 3/8 anonim ***** válasza:

a tized mózesi törvény


a ami önkéntes adomány ahhoz képest kutyafüle, még ha eléd tartják is a perselyt

2010. dec. 20. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
új szövetség. szerinted mit jelent? a biblia szerint Jézus megváltott minket a törvény átkától, mivel betöltötte azt. "a törvény és a próféták jánosigt (keresztelő jánosig) voltak" írja a biblia. jelenleg senkinek sem kell Isten szerint pénzben tizedet fizetnie, bár azok, akik ezeket számolgatják, biztos mást mondanak. én kizárólag az adományokról érdeklődöm.
2010. dec. 20. 13:03
 5/8 anonim ***** válasza:
56%

Szia!


Nos a "törvény és a próféták" kifejezés az Ószövetségi Szentírást jelölik, amik valóban Keresztelő Jánosig voltak. Azonban ennek semmi köze a tizedhez.


A tized "szentség az Úrnak" - mivel Isten számára fenntartott, elkülönített. Minden összjövedelmünk tíz százaléka az Úré, éppen úgy, mint ahogyan az időnk hetedrésze is (lásd tízparancsolat).


A tized által elismerjük, hogy minden anyagi javunkat Istentől kapjuk, mint teremtő és fenntartó Istenünktől, így azoknak csupán mi gondnokai vagyunk. Kifejezzük vele Isten szerető gondviselésébe vetett hitünket, és bizalmunkat abban, hogy Ő a megmaradt részti megáldja és minden szükségletünkről gondoskodik. A tized nem ószövetségi találmány! Még az Ábrahámmal kötött szövetség előtt olvashatjuk, hogy Melkhisédek Sálem királya, kenyeret és bort hozott, ő pedig a Magasságos Istennek papja volt. És megáldotta: Áldott legyen Ábrám a Magasságos Istentől, ég és föld teremtőjétől. Áldott a Magasságos Isten, aki kezedbe adta ellenségeidet. És tizedet adott neki mindenből. Aztán Jákob is fogadást tett, ha Isten megáldja őt, mindenből amit kap annak tizedét Istennek adja. A tized elrendelésekor Isten kifejezte akaratát, hogy az ő "tárházában", azaz az ő földi művének pénztárában mindenkor bőségesen álljanak rendelkezésre anyagi eszközök, a - bibliai értelemben vett - egyháza építésének minden szükségletére. A papok is tizedet adtak a tizedből származó jövedelmükből, mivel, hogy ők is teremtmények, a tized pedig az Úré a valóságban.


Az újszövetségre térve arról olvasunk Jézus tanításában, hogy: "Jaj nektek, írástudók és farizeusok, ti képmutatók! Mentából, kaporból és köményből tizedet adtok, közben ami fontosabb a törvényben, az igazságosságot, az irgalmat és a hűséget elhanyagoljátok. Ezt meg kell tenni, azt nem szabad elhagyni." (Mt. 23:23)

Vagyis Jézus nem érvénytelenítette, hanem megerősítette a tized rendelkezését. A farizeusok és írástudók Jézus korában "mennyei biztosításnak" tekintették a tizedfizetést, ezért nagyon pontosak voltak a teljesítésében, de az indítékuk valamint az egész életszemléletük és életgyakorlatuk - amely nem ismert igazságos ítéletet, szeretetet és irgalmasságot - elfogadhatatlan volt. Jézus szerint hitből, a szeretet alapelvének szellemében kell megtartanunk Isten minden rendelkezését, így a tizedadás kötelezettségét is.


Pál apostol így ír a tized rendeltetési helyéről és céljáról: "Nem tudjátok-e, hogy akik a szent dolgokban munkálkodnak, a szent helyből élnek, és akik az oltár körül forgolódnak, az oltárral együtt veszik el részüket?

Ekképen rendelte az Úr is, hogy akik az evangéliumot hirdetik, az evangéliumból éljenek." (I.Kor. 9:13-14) Ezzel utalt Jézus tanítására: "méltó a munkás az ő jutalmára." (Lk. 10:7).


Ami a gyüjtést illeti szerintem azzal nincsen gond, persze a "persely rázogatása" nem igazán a legjobb formája a gyüjtésnek, azonban az összegyüjtött adományért érdemes Istennek hálát adni, és kérni az ő áldását arra, hogy ezt az összeget valóban a legjobb módon tudják felhasználni az Őérte végzett munkában.


Üdv. Péter

2010. dec. 20. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Jézus fizetett tizedet?
2010. dec. 21. 16:06
 7/8 anonim ***** válasza:

Jézus többet fizetett: Az életét adta érettünk.

Gondolj még a hal és kenyéráldásra is.

2010. dec. 23. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

én nem értem, miért irritál sok mindenkit a perselyezés.

45 után az egyházaknak elvették a birtokait, amit nem adtak vissza, és állami támogatásból nem lehet minden egyes templom fűtését, világítását, karbantartását finanszírozni.

2011. jan. 16. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!