Hogyan lendüljek át saját általam meghatározott elvekhez ami kapcsolódik Istenhez és a biblia parancsokhoz, viszont úgy érzem, hogy szexualitásra szükségem lenne, viszont félek a paráznaságtol, megkérhetem Istent, hogy egy picit bűnözzek?
Szia
Igazad van. NEKED kell megfogadnod Isten tanítását, nem fordítva. Ebben az esetben ez a tanács: "ne formáljon többé titeket ez a világrendszer, hanem változzatok meg azáltal, hogy megújítjátok a gondolkodásmódotokat. Így meg lesztek győződve arról, mi Isten jó, elfogadható és tökéletes akarata." Róma 12:2
A vers szerint a döntésed attól függ, ki formálja a gondolkodásodat?
Volt egy olyan előadás a gyülekezetben ami ezt a témát fejtette ki mélységében.
Isten az embereknek a szexualitást, céllal adta az, és meghatározta annak az erkölcsi mértékét is. Ezért hozta létre a házasság intézményét is, így csak a házasságban élők élhetnek ezzel az Istentől kapott ajándékkal.
Napjainkra vonatkozóan szex orientáltabb lett a világ, nincs olyan film, vagy reklám, de mese film sem, amibe nem népszerűsítenék a nemiséget és a szexet. Olyasmit is megengednek, ami megszentségteleníti a szexualitásnak a tisztaságát. Vad, tömeges orgiák, illetve a szaporító szervek helytelen használata, olyan népszerűségnek örvend, hogy akik ezt ellenzik, vagy nem értenek ezekkel egyet azokat kigúnyolják, és úgy tüntetik fel, hogy lemaradnak valamiről, ha nem próbálják ki ezeket.
Pedig a Bibliában határozottan le van írva, hogy Isten mit gondol ezekről.
Azok akik ezt megengedik, vagy normálisnak tartják, úgy érvelnek, hogy "haladni kell a korral".
Azonban Isten ezeknek az értékén, komolyságán nem változtat, és nem is modernizálja, örök érvényűek maradnak. Sajnos sokan magukat csapják be, amikor figyelmen kívül hagyják a Teremtőtől kapott figyelmeztetést, tanácsot.
(Efézus 5:3, 4) 3 Szexuális erkölcstelenségről és bármiféle tisztátalanságról vagy kapzsiságról még csak ne is tegyetek említést, mint ahogy szent emberekhez illik, 4 se szégyentelen viselkedésről, . . .
A gátlástalanság népszerű, és a szégyen érzet pedig nevetségtárgya lett.
(Kolosszé 3:5) nehogy . . .féktelen szexuális vágyak ébredjenek bennetek, káros dolgok után áhítozzatok, vagy mohók legyetek, . . .
Azt olvassuk, hogy Isten ezért haragra gerjed:
(Kolosszé 3:6) 6 Ezek miatt Isten haragra gerjed.
(Efézus 5:6, 7) . . .az ilyesmik miatt haragszik meg Isten az engedetlenség fiaira. 7 Ne tartsatok hát velük,
Bűn-e a szex?
nem hinném
Az már bűn, ha párkapcsolatban vagy és félrekefélsz.
De az is bűn, ha egyedülálló létedre valaki olyannal vagy, aki párkapcsolatban él.
Ugye a Biblia a házasságtörést nevezi bűnnek.
Én azt mondom, hogy egy házasság nélküli párkapcsolati hűtlenség vagy hűtlenségre való csábítás ugyanolyan bűn, mintha házasságban esne meg.
De két független egymással kölcsönösen , közös megegyezéssel azt csinál, amit akar, amíg nem árt vele.
Én azt mondom , hogy egy kapcsolatot nem a házasság szentesíti meg, hanem a gyermekáldás.
Ez így logikus, ezt úgy hiszem Isten is így gondolta, csak akkor miből élnének a papok? Ők ugye nem mondhatják ki az egyértelműt, mert akkor nincs szükség a munkájuk egy részére, kevesebb a bevétel.
Egyébként Jézus maga is tanulságot tett erről:
(Máté 19,1-13):
"Amikor Jézus ezeket a beszédeket befejezte, elhagyta Galileát és Júda határába ment, a Jordánon túlra. Nagy tömeg kísérte, ő pedig meggyógyította őket. Akkor odamentek hozzá a farizeusok, hogy próbára tegyék. Ezt kérdezték: „El szabad a férfinek bármilyen okból bocsátania a feleségét?” Így felelt: „Nem olvastátok, hogy a Teremtő kezdetben férfinak és nőnek teremtette őket, és azt mondta: Ezért a férfi elhagyja apját, anyját, a feleségéhez ragaszkodik, és egy test lesz a kettő? Most már többé nem két test, hanem csak egy. Amit tehát Isten egybekötött, azt ember ne válassza szét.” De azok mondták: „Miért adta akkor Mózes azt a parancsot, hogy elbocsátáskor adjunk válólevelet?” „Mózes szívetek keménységére való tekintettel engedte meg nektek, hogy elbocsássátok feleségeteket – felelte –, de kezdetben nem így volt. Mondom nektek: aki elbocsátja feleségét – hacsak nem paráznasága miatt –, és mást vesz el, házasságot tör. Aki elbocsátott nőt vesz el, szintén házasságot tör.” A tanítványok megjegyezték: „Ha így áll a dolog a férj és feleség között, nem érdemes megházasodni.” Erre így válaszolt: „Csak az fogja ezt fel, akinek megadatott. Van, aki azért képtelen a házasságra, mert úgy született. Van, akit az emberek tettek a házasságra alkalmatlanná. Végül van, aki a mennyek országáért önként mond le a házasságról. Aki fel tudja fogni, az fogja fel!”
Ádámot és Évát ki adta össze? Az Isten mindenféle emberi közbeavatkozás nélkül.
Itt csak a farizeusok nyomatják a házasságot. Jézus pedig kifejti, hogy a két testből egy lesz, melyen ember nem tud ismét kettéválasztani. Ez nem a házasság, mert azt az emberek ketté tudják választani, ugyanúgy, ahogy egybekötötték a feleket. A gyermek a test, melyet nem lehet embernek kettéválasztani.
S nézzétek csak az idézet végén, hogy kik alkalmatlanok a házasságra? Gyakorlatilag mindenki. Viszont párkapcsolatra mindenki alkalmas, ahogy a szexre is.
És ott van a végén, hogy aki fel bírja fogni, az fogja fel.
Jézus pedig nem arra utalt, hogy akik igazán szeretik, azok megházasodnak, hanem arra, hogy azok már nincs kötelessége a házasságra. A tanítványok is felismerték, hogy nincs értelme a házasságnak. De akik ebből élnek, azok hogyan ismerhetnék fel ezt?
Két független ember pedig azt tesz egymással, amit csak akar közös beleegyezéssel. és minden Isten színe előtt zajlik, mert Isten mindenhol ott van.
A házasság az embereknek szól, nem az Istennek. A keresztelő is az embereknek szól, nem az Istennek. Ha pap temet el, az is csak az embereknek szól, nem az Istennek.
A Biblia pedig Istiről szól az embernek. Aki az újszövetségi időkben házasodott, az nem tett mást, mint a párjával tartott egy drága bulit és kifejezték az embereknek, hogy ők egy pár.
A paráznaság nem a szex.
Hanem a visszaélés a szexxel. Amikor tudjuk jól, hogy ha az a kaland kiderülne, akkor valaki nagy lelki fájdalmakon és csalódáson menne keresztül.
Ha pedig Isten bölcsességet, tudást és értelmet adott az embernek, akkor 2020-ban legalább ezt érdemes lenne felfogni.
A legnagyobb poén, hogy még a hitetlenek is házasságba verődnek. Aztán pedig elválnak. A hűséghez nem kell házasság. A hűség szövettség, melyről Isten mindent tud.
De ezt a papok nem fogják elmondani nektek, mert nem lehetetleníthetik el megélhetésüket.
Isten a király.
5
Kedves Válaszoló.
Ahogy írtad is, "ezt te mondod".
Isten pedig teljesen mást mond.
Még jó, hogy az első embert az önkormányzat, és házasságkötő terem hiányában, Isten adta össze.
Azonban ez egy intézmény, és ennek megvolt az akkori korban az erre megfelelő törvényesítés. Sajnos ezeket a Bibliából figyelmen kívül hagyod.
Az Izraelitáknál az számított törvényes házasságnak, ha tanúk előtt vitte be a sátrába a férfi a feleségét. Előtte pedig megbeszélték ennek az előzményeit, és hozományt is kaptak. Sőt menyasszony árat kellett fizetnie a vőlegénynek a szülők részére.
Akkor is volt "házasság levél" amit ma Házassági anyakönyvi kivonatnak nevezünk.
Ha ezt nem így tették volna Isten népén belül, akkor az paráznaságnak számított, és halál büntetéssel járt. A Házasokat pedig ha hiszed ha nem, bekellett jegyezni. Mária, és József is így törvényesítették a házasságukat.
A keresztény időkben sem változott, a házasságnak az adott ország törvényei szerint kellett bejegyezni, vagy eljárni. Isten azt mondta, hogy a család intézménye alapján mindenki rendelje magát alá annak, hogy törvényesen bejeggyezzék, az adott ország szokásai alapján.
Aki ezt nem teszi, az Isten szemében nem házas, hanem parázna.
Házasság előtt pedig nem lehet nemi kapcsolatot létesíteni, mert akkor már nem tisztán lépett a házasságba, hanem beszennyezte azt.
(Héberek 13:4) 4 A házasság legyen mindenki szemében tiszteletre méltó, és a házasélet beszennyezetlen, mert Isten meg fogja ítélni azokat, akik szexuális erkölcstelenséget követnek el vagy házasságtörők.
Más fordítás alapján:
"Tisztességes minden tekintetben a házasság és a szeplőtelen házaságy; a paráznákat pedig és a házasságrontókat megítéli az Isten."
Aki nem szüzen házasodik, az beszennyezte a házaságyat.
1korintus 7:2 De a paráznaság miatt minden férfiúnak tulajdon felesége legyen, és minden asszonynak tulajdon férje.
A "tulajdont" pedig bizonyítani kell.
(1Korintusz 7:2) . . .de mivel elterjedt a szexuális erkölcstelenség, minden férfinak legyen meg a maga felesége, és minden asszonynak legyen meg a maga férje.
Ez azért szükséges, hogy különbséget tudjanak tenni a paráznaság és a házasságban élők között.
Én azt gondolom, hogy megkérheted Isten, hogy egy picit bűnözzél, de az a kérdés, hogy tudod-e, hogy mi a pici bűn, és mi a nagy bűn? Mert Jézus az ún. Hegyi beszédben (lásd Máté ev. 5-7. fejezet) kifejti azt, hogy az az ember, aki szexuális kívánságért néz meg egy nőt, a szívében (bensőjében, lelkében) már paráználkodott vele. Úgy is mondhatnánk, hogy úgy megnézni egy nőt, hogy csak egy testet, egy tárgyat látunk benne, ami a mi szexuális kielégülésünket szolgálja. Na most ez kicsi bűn, vagy nagy bűn? Ugyanis Pál apostol minden bűn közül kiemeli a paráznaságot, mint a legveszélyesebbet, mondván, hogy minden bűn kívül van az ember testén, de aki paráználkodik, az belülről rombolja le magát (1Kor 6:18). Szóval amit kérnél Istentől, az kicsi bűn, vagy nagy bűn? A "paráznaság" szó egyébként egy összefoglaló megnevezés a Bibliában a különféle szexuális erkölcstelenségekre, amelyek kéjvágyból (angolul lust) származnak. Tehát nem a szex a bűn, azt Isten teremtette a házastársak között való örömszerzésre, hanem a szex-szel való visszaélések, azaz a kéjelgés (lust), mint pl. a szexuális fantáziálással összekötött önkielégítés, a pornográfia nézése, a házasságon kívüli (pl. házasság előtti) nemi kapcsolat, homoszexuális közösülés stb.
Tavaly nyáron lefényképeztem egy akácfát az utcánkban, amit a vihar derékba tört. Azóta már teljesen kivágták és eltávolították a fát. Akár hiszed, akár nem, a fa teljesen üde volt, dús, zöld lombbal, holott a belseje teljesen száraz és korhadt volt, már porzott is. Ugyanis a fákban a nedvkeringés a külső pár centiméterben zajlik közvetlenül a kéreg alatt, a fa belső része csak erőt és stabilitást ad. Amikor elkorhad a fa belseje, a fa lombja gyakran még teljesen üde és zöld lehet. Így néznek ki a parázna emberek is, hiszen a paráznaság belülről rothasztja el őket. Nagyon sok ilyen ember van, aki kívülről, testileg frissnek, üdének és zöldnek látszik, sokan lehetenek magabiztosak, megnyerőek, fizikailag erősek, de belül (a szívükben, bensőjükben, lelkükben) el vannak pusztulva, üresek, és nincs belső tartásuk. Akik rendszeresen elkövetnek szexuális erkölcstelenségeket, gyakran számolnak be belső ürességérzésről, "kiégésről". Nem csoda.
Jézus ugyanannak a példabeszédének, a hegyi beszédének a végén, amiben sok minden más mellett a parázna vággyal telt szemekről is beszélt, így szólt (Mt 7:24-27):
"Aki tehát hallja tőlem ezeket a beszédeket, és cselekszi azokat, hasonló a bölcs emberhez, aki kősziklára építette a házát. És ömlött a zápor, és jöttek az árvizek, tomboltak a szelek, és nekirontottak annak a háznak, de nem dőlt össze, mert kősziklára volt alapozva. Aki pedig hallja tőlem ezeket a beszédeket, de nem cselekszi, hasonló a bolond emberhez, aki homokra építette a házát. És ömlött a zápor, és jöttek az árvizek, tomboltak a szelek, és beleütköztek abba a házba; és az összedőlt, és teljesen elpusztult."
Ugye, valami hasonlót mond Jézus, mint a belülről korhadt fa, amiről meséltem? Mert mi a különbség egy homokra és egy kősziklára épített ház között? Semmi, egészen addig, amíg jön a felhőszakadás, a tomboló szelek, az árvíz. Akkor az egyik teljesen összeomlik, a másik megáll. Mert mindenkinek jönni fognak a a felhőszakadás, a tomboló szelek, az árvíz, vagyis a nehézségek, megpróbáltatások. És akik homokra építtettek, megsemmisülnek. Akik belülről elkorhadt fák, és nincs tartásuk és hitük a megpróbáltatásokban, azokat derékbe töri a szél, és aztán véglegesen kivágják őket.
Szóval kérd nyugodtan Istentől, hogy picit bűnözz, de előtte hadd mondja el ő, hogy mi a pici és mi a nagy bűn, mi a veszélyes és mi a kevésbé veszélyes bűn. Mert ő teremtette az embert, és ő tudja, hogy mi árt az embernek jobban és kevésbé. Amúgy meg a pici bűn is árt valamennyire, szóval mi értelme lenne annak is?
üdv, a javuló Stefán
Istennél nincs "kis-nagy bűn".
Bűn van, amit nem méterben, vagy méretben határoz meg.
Javaslom, hogy él összhangban Isten törvényeivel, és akkor ne lesz bűn az, ami most még annak számít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!