AtyaIstent név szerint szabad segitségül hivni, úgy, hogy Jézus minden hatalmat megkapott az Atyától?
Szia,
A Biblia Adja meg a kérdésedre a választ, mert azt kell figyelembe venni, hogy Isten szava mit mond.
Egyáltalán nem tilos, vagy lehet, mert maga Isten és a fia Jézus is erre kér mindenkit, már a lázadás kezdete óta ez a legfontosabb kérdés.
Az ima csak akkor válik "bálványimádattá", ha olyanokhoz imádkozunk, akik nincsenek megnevezve ezzel kapcsolatban. A Biblia alapján egy valakihez kell imádkoznunk, a történelem során pedig voltak közben járók.
Napjainkban sem változott ez, csak a közbenjáró személye.
Jézus soha nem tanította, vagy mondta, hogy hozzá kell imádkozni.
(János 15:16) . . .bármit kértek is az Atyától az én nevemben, megadja nektek.
(János 14:12, 13) . . .. 13 És amit csak kértek az én nevemben, meg fogom tenni, hogy a Fiú dicsőítse az Atyát.
(Máté 18:19) . . .az én égi Atyám meg fogja adni nekik.
(János 16:23) . . .bármit kértek az Atyától, ő meg fogja adni nektek az én nevemben.
Ezért amikor imádkozunk, a Máté 6:9-ben olvasható vers szerint, megszólítjuk Istenünket, majd az imánkat azzal zárjuk, hogy a fia, Jézus Krisztus nevében mondjuk, intézzük.
Ha Jézushoz imádkozunk, akkor nem figyeltünk oda Jézus szavaira, nem veszünk tudomást arról, hogy az Atyja az ima meghallgatója, Jézus pedig a közbenjáró, közvetítő. Ez pedig azért lehetséges, mert Ő áldozatot hozott az emberkért.
Régebben a főpap, Mózes, vagy Áron, stb, voltak a "közben járók".
Napjainkban jogosan ezt a kinevezést kizárólag Jézus kapta meg.
Ez összhangban van további Bibliai információkkal:
(Róma 10:13, 14) 13 Mert „mindenki, aki segítségül hívja Jahve nevét, megmenekül”. 14 Hogyan fogják azonban segítségül hívni, ha nem hisznek benne? Hogyan fognak hinni abban, akiről nem hallottak?. . .
(János 12:28) 28 Atyám, dicsőítsd meg a nevedet!” Ezt követően hang hallatszott az égből: „Megdicsőítettem, és újra meg fogom dicsőíteni.”
Ebben a versben Jézus, ahogy az imában is, Isten nevének megszenteléséért, vagy tisztázásáért imádkozott. Mivel az Édenkertben, Isten személye lett megszentségtelenítve Sátán vádjaival.
Jézus nevét mindenki ismeri, viszont Isten nevét egy idő után a valamikori népe kezdte el elfeledtetni mindenkivel.
Jézus pedig ezen változtatott:
(János 17:6) 6 Megismertettem a nevedet azokkal az emberekkel, akiket nekem adtál a világból. . . .
(Cselekedetek 15:14) 14 Simeon részletezte, hogy Isten hogyan fordította először a figyelmét a nemzetekre, hogy népet szerezzen közülük a nevének. . .
Pál idézte a Zsoltárokból a következőt:
(Héberek 2:12) . . .„Hirdetem nevedet az én testvéreimnek, énekkel dicsérlek téged a gyülekezetben.”
Amikor gyülekezetben vagyunk, Isten személyéről nem feletkezünk meg, nyílván a nevéről sem, mivel az hozzá tartozik.
Kedves Kérdező
Istennek is van neve, ahogy az embereknek és pl a kutyáknak is.
Ha valakivel beszélgetünk és ismerjük a nevét, azzal közelebb érezzük maagunkat a személyhez, sőt tiszteletet mutatunk ki iránta, mint személy iránt.
Isten nem egy elvont személytelen élőlény. Jézus ebben is példát mutatott.
Hogy a fordításokban ez kimaradt abból látható, hogy mennyire van tisztelve az Élet forrása, hogyan éreztek némelyek a személye iránt.
Nem véletlen mondta Isten régebben, hogy tiszteletlenek vele szemben:
(Jeremiás 23:27) 27 Úgy gondolják, elfeledtetik népemmel a nevemet az álmaik által, melyeket egymásnak mesélgetnek, ahogy atyáik is elfeledték nevemet Baál miatt.
Az Úr, vagy az Isten kifejezés nem személyes tulajdon név, hanem Isten életformája, állása, "rangja", mint Pl a "miniszterelnök".
olyanba eshetnek mint Krisnasok
hogy Krisna nevet kell "kantalni",
nagyon teremtmenyi lealacsonyito dolog amugy hogy Istenek titulust tulajdonitanak
amugy a nev az egyben a szemelyt is jelenti
tehat mikor szenteltessek meg a neve a szemelyet jelenti
mert szemelyes Isten
Bibliaban sok mas neven is hivjak
amugy az Atya sokkal kozelibb szemelyesebb megszolitas
ugye a gyermek ha szulovel jo kozeli viszonyban van akkor nem "neven" nevezi hanem Apa nak
az Atya regiesebb tiszteletteljesebb megszolitas
termeszetesen aki nincs jo viszonyban az Atyaval annak neven is lehet nevezni, megterni visszaterni mindenkinek lehet hozza
A 2-es és a 4-es jehovás eretnek.
Teljesen mindegy, hogy hogyan szólítod az Istent, csak Hozzá illő neveken tedd. És az is, melyik isteni személyhez intézed az imát; hiszen egy az Isten, három személyben, egyetlen lényegben.
Kis teológiai korrekció a JHVH/YHWH/יהוה (helyesen kiejtve: Jahve és nem Jehova) az Isten az Ószövetségben kinyilatkoztatott neve. S mivel az Isten Atya, Fiú, Lélek, ezáltal a teljes Szentháromságnak végülis a neve, nemcsak az Atyáé.
#4.
Édesanyádat és édesapádat is az anyakönyvezett nevén szólítod?
6
😮
Isten szava nem írja, hogy mindegy, Jézus soha nem mondott ilyet, ezzel meghazudtolód Jézus szavait, akit olyan nagy becsben tartasz. Vagy még sem?
Az egyedüli igaz Isten személye a fontos, Jézus Isten királyságára hívta fel a figyelmet ami jobb, mint Sátán uralmi rendszere.
Hogy a lázadás miatt Jézust Isten felhasznált egy feladatra, azzal nem azt akarja ezzel kifejezni, hogy hárman vannak, és a fia ezer évig jogosult a kinevezése mellett, az egyedüli Igaz Isten imádatára.
A szent szellem pedig nem személy, mert Isten osztogat belőle, vagy is képességet ad olyan dolgokra embereknek vagy angyaloknak, amire rendes esetben nem lennének képesek.
Úgy nevezi, hogy Isten szelleme, vagy is Ő rendelkezik vele, hozzátartozik, mint ahogyan a mi kezünkben, vagy újjunkban lappangó erő is hozzánk tartozik.
Amikor azt olvassuk, hogy Isten kibocsájtja a szellemét, akkor nem egy személy elbocsátásáról beszélünk, aki több ezer részre szakad, aztán Istennél egyesül újra személyként.
A Farizeusok Sátánnak tulajdonították a természet feletti eseményeket, mint a gyógyítást. Akkor Sátánnak is több személye van?
Sátánnak sincs szüksége ahhoz, hogy valakit felhasználjon egy természet feletti dologra, és ha még is a démonai tesznek ilyesmit, még nem lesznek Sátánnal több személyű istenek.
Isten saját maga gyógyít az erejével, vagy is a szellemével. Ez a képessége, mindenre kiterjedő képesség, nem pedig személy.
Még mindig nem jut el senkinek az elméjébe, hogy Isten kizárólagos szuverenitásáról van szó, amit maga Jézus is kijelentett.
S nem arról, hogy Istennek három személyét megrágalmazták.
#8 ez nagyon rossz ut
lassan teljesen nyiltan a Satant teszitek meg tobbszemelyu uratoknak
mikor ez megtortenik tanuk szama drasztikusan fog csokkeni es pislogni fognak es a melluket verni hogy vezethettek meg oket ennyire
akikna satant nyiltan szolgaljak (vagyis inkabb kovetik ragyogo utjat) azok a satanistak
9
Kedves Kontár.
Méltó vagy a nevedhez, ami szomorú.😮😱
Valamit nagyon félre olvastál, itt szó nincs arról, hogy Sátán a mi urunk.
Az Én Istenem Jehova, és egy királyom, Úram van Jézus krisztus, akinek engedelmességgel tartozom.
Még egyszer elmondom amit írtam:
Ahogy Sátán sem több személyű Isten, Úgy a Teremtőnek sincs több személye.
A fia nem az egyik személye, hanem az első alkotása, az első élet amit egyedül hozott létre, keltett életre.
A fiú saját egyéniséggel, személyiséggel rendelkezik.
Hogy hasonlít az Atyjára, az abban nyílvánul meg, hogy amint látja az atyját, egy dologban tevékenykedni, azt igyekszik maga is elsajátítani.
Vagy megfigyeli, hogy az Atyja egy dologban, egy témáról, hogyan gondolkodik, és egyetértését úgy igazolja, hogy hasonlóan gondolkodik az edott dologról vagy témáról.
Magyarul, Tanúl az Atyjától.
Ha valaki tanúl az nem egyenlő semmilyen formában azzal, akitől tanul.
Ha egy inas megtanul egy szakmát valakitől, még nem lesz egyenlő azzal a Személlyel akitől tanulta, legfeljebb hasonlít rá.
(János 8:28) . . .ahogy az Atya tanított, úgy mondom ezeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!