Ha összedobok egy keresztény weboldalt, van rá esély, hogy halálom után szentté avatnak, mint Carlo Acutist?
# 10.
A deuterokanonikus könyvek a héber Bibliában sem szerepelnek. Azok későbbi betoldások,amint az elnevezésük is mondja.
A Septuaginta is -más felosztásban ugyan- a protestáns 39 ószövetségi könyvet tartalmazza.
"A Septuaginta is -más felosztásban ugyan- a protestáns 39 ószövetségi könyvet tartalmazza."
Hamis :)
Az bizony tartalmazza a teljes kánont.
"Azok későbbi betoldások,amint az elnevezésük is mondja."
Az Újszövetség könyvei még későbbiek. Az elnevezésük pedig nem azt jelenti, hogy betoldás, újabb őrtoronyos hazugság.
#12.
Csacskaságokat beszélsz,mert tudatlan vagy!
A deuterokanonikus kifejezés a 2. kanonizálást jelenti.(Az 1. kanonizáláskor nem kerültek bele a kánonba.) Bár nem ismerem az őrtorony irodalmát,de szerintem ők is helyesen értik a kifejezést.
A nicea zsinat határozata szerint (azt elméletben a protestánsok is elfogadják mint egyetemes zsinatot) a Szentírás kánonja 72 könyvet tartalmaz. De ezt persze a javnei kánonra hivatkozva felülírták, nehogy már el kelljen fogadniuk a szentek és angyalok közbenjárását, meg még egy-két dolgot.
Az, hogy valakit szentté vagy boldoggá avatunk, az azt jelenti, hogy a teljes Anyaszentegyház ill. bizonyos részegyházak elé állítjuk mint példaképet és közbenjárót. Kijelentjük róla, hogy követendő, istenes életet élt, és az életútjához kapcsolódó dolgokban kérjük, hogy könyörögjön értünk.
Viszont, az neki teljesen mindegy, hogy a zarándokló egyháznak most szent vagy nem. Mi nem ítélkezhetünk senki fölött, nem mi mondjuk az ítéletet, hanem az Örök Bíró.
Továbbá a szenteket tiszteljük, s nem imádjuk. A szenteknek tisztelet (cultus sanctorum) jár, míg az Istennek imádás (adoratio, latria). Az adoratio a szeretet legmagasabb foka, amit az MTörv 6,5-ben kijelent az Örökkévaló (ld.: Shema imádság), s Jézus ezt megerősíti a Mt 22,37; Mk 12,30; Lk 10,27 igehelyeken. A latria pedig a legmagasabb tisztelet (cultus). Ez nagyságrendekben és tárgyában különbözik a cultus sanctorumtól. A szentekről max. megemlékezünk a liturgiában, de nem nekik mutatjuk be, hanem az Istennek. S a szenteket is testvéreinkként szeretjük, nem úgy, mint az Urat.
#15
A római zsinaton történt a kánon meghatározása, nem a níceai zsinaton tudtommal. A javeni kánon, zsinat pedig történelmi hoax, tehát sose volt, nincs egyetlen korabeli forrás, ami igazolná. Először a 19. század második felében bukkant fel, amikor a hamisítója ezt kitalálta.
Tényleg nem a niceai zsinaton zárták le a kánont. Hanem a hippói és a III. és IV. karthágói zsinatokon. Ezek 400 körül voltak.
Javnéban zsidó rabbik gyűltek össze, hogy a templom pusztulása után lezárják kánonjukat. A 7 deuterokanonikus könyvet elvetették, ezért nem törekedtek szövegeik megőrzésére, nem maradt ránk eredeti héber, csak görög szöveg.
"Javnéban zsidó rabbik gyűltek össze..."
Értem én, de nem gyűltek össze, ez egy történelemhamisítás, ami a 19. századból ered. Nincs egyetlen történelmi forrás, ami ezt igazolná.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!