Hogyan lehet betartani a nagy parancsolatot, ha senki se tudja pontosan, hogy mi a keresztények Istene? És hogy lehet teljes szívből szeretni, ha az emberek sok mindent szeretnek? Ez azt jelenti, hogy semmit se szerethet a hívő, csak az Istent?
Tessék wiki:
"definíciók szerkesztésének alapvető szabálya a körbenforgás tilalma: feltárva a B definiens szerkezetét, abban az A kifejezés nem szerepelhet. Ellenkező esetben ördögi kör (circulus vitiosus) jön létre."
A meghatározandó nem szerepelhet a definicióban hanem annál csak egyszerübb és ismert kifejezések.
10,11 Valóban ne vitázzunk, mert nincs értelme. Amit írtál, az éppen az általam írtakat támasztja alá.
Istent nem lehetne úgy definiálni, hogy mi nem, hanem hogy mi az Isten. Az esetedben a mondatod a nem szó nélkül már megfelelő: "Ha valamit definiálunk azt jelenti, hogy fogalmakkal körülhatároljuk, hogy mi az a dolog." Lehet, hogy így értetted, de nem így írtad.
Utóbb vettem észre, hogy a János 17:3-ban Jézus úgy beszél a Jézus Krisztusról, mintha nem ő lenne. Nem önmagára mutatóan. A következő két mondatban meg már használja az én és engem szavakat. Ez kicsit fura és zavaró, ha jobban belegondolunk.
#6 Egyedül te válaszoltál eddig a kérdésem második részére. Az "erkölcsileg tiszta" szerintem relatív dolog. Két egymással szembenálló tábor esetén táboronként eltérő lehet a jelentése. Szerintem ez így nem eléggé precíz megfogalmazás.
"Azt állítod, hogy ismered Istent? Akkor lécci definiáld az Isten szó tartalmát (természetesen teljeskörűen, azaz ne csak egy-egy tulajdonságát add meg)."
Ez xD
Még egy embert sem lehetne teljesen megismerni úgy, hogy az összes tulajdonságát pontosan ismered, tudod.
Tehát van mondjuk a főnököm, róla is csak egy két tulajdonságot tudnék neked felsorolni, akkor tehát a te logikád alapján azt sem tudom ki vagy mi a főnököm? Na ugye..........
"És hogy lehet teljes szívből szeretni, ha az emberek sok mindent szeretnek?"
És ez miért baj?
Ha én szeretem a szüleim, akkor a szeretetem elfogy és Istenre már nem jut belőle, mert hát olyan mint valami fogyóeszköz, vagy mégis mit gondolsz?
"Ez azt jelenti, hogy semmit se szerethet a hívő, csak az Istent?"
Ugyanaz a probléma. Ha Istent szereted, akkor elfogy a szereteted és másra, másokra nem jut.
Ez is xD
Jól mondta valaki itt előttem, te nagyon nem értesz a filozófiához kérdező.
#13
Tudod, egy folyamat definíciója nem azt jelenti, hogy minden pillanatának az adatai a rendelkezésre állnak, hanem a törvényszerűsége a definíció. A főnököd egy ember. Ez önmagában már rengeteg dolgot elmond róla.
A nagy parancsolatban a teljes szív, teljes lélek, teljes elme szerepel. A kérdés második fele erre irányult. Az ezt is szeretem és azt is szeretem számomra nem a teljes szívből szeretet jelenti. A teljes elme meg a minden gondolatommal szeretemet jelentheti. Szóval ne legyél komolytalan. Vedd észre a nagy parancsolat mélységét. A teljes mellett nem férhet meg más. Az összesnél nincs több. A kérdésem második része erre irányult.
Egyébként ha a főnöködet nem ismered pontosan, akkor hogy lennél képes vele szemben a nagy parancsolatot betartani? (Az más kérdés, hogy valszeg soha nem akarnád, de az elmélet vonatkozásában ez lényegtelen.)
"A teljes mellett nem férhet meg más."
Ez igy nem igaz mivel szellemi dologról van szó.
Pl Isten szeretete minden tudást felülmúl.
A teljes szivvel szeretni azt jelenti, hogy a max láng Istené, de mivel szellemi dolog, ugyanebbe a tartályba (sziv) lehet gyújtani kisebb lángot is aminek más a tárgya.
Szia
A Biblia sok Istenről ír. Ezért logikus a kérdésed, vajon ki az igaz Isten?, és hogyan lehetne megkülönböztetni a hamis istenektől.. Ez minden ember számára fontos.
A Zsoltárok 86:8 ezt írja az igaz Istenről(és a hamis istenekről):
"Nincs hozzád hasonló az istenek között, ó, Jehova, és semmi sincs, ami tetteidhez fogható."
és Pál apostol:
"Mert még ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a földön, mint ahogy van sok „isten” és sok „úr”, számunkra valójában egy Isten van, az Atya, akitől van minden, mi pedig őérte vagyunk, és egy Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, mi pedig őáltala vagyunk." 1Korintusz 8:5,6
Tehát a Biblia sok istenről beszél, de rámutat, hogy a nemzetek istenei hiábavaló istenek: "A népek istenei mind csak semmit érő istenek, de Jehova az, aki az eget alkotta." Zsoltárok 96:5
Az „Istennek” fordított héber szavak egyike az ʼÉl, amely valószínűleg azt jelenti, hogy ’hatalmas; erős’ (1Mó 14:18). Utalhat Jehovára, de más istenekre, sőt emberekre is. A szó gyakran tulajdonnevekbe is beépül; ilyen például az „Elizeus” ( jel.: ’Isten megmentés’) vagy a „Mikáel” (Ki olyan, mint Isten?). Az ʼÉl olykor határozott névelővel jelenik meg (há·ʼÉlʹ, betű szerint: ’az Isten’), és Jehovára utal, így különböztetve meg őt a többi istentől, például a 1Mózes 46:3 vagy a 2Sámuel 22:31-ben.
Az igaz Isten nem névtelen Isten: Jehovának hívják (5Mózes 6:4; Zsoltárok 83:18,19). Jehova a teremtői mivoltánál fogva Isten (1Mó 1:1; Je 4:11). Az igaz Isten valóságos Isten (János 7:28) és személy (Cselekedetek 3:19; Héberek 9:24). Ő nem egy élettelen természeti törvény, amely élő törvényhozó nélkül fejti ki hatását. Nem is csupán vak erő, amely sorozatos véletlenek által hoz létre valamit. Az idézett versek igazolják.
Azt, hogy Isten létezik, jól mutatja a rend, az erő és az összetettség, amely a teremtésben (a makro- és mikrovilágban egyaránt) megfigyelhető, és az is, ahogy a népével bánt a történelem során. A tudósok sokat tanulnak, amikor beletekintenek abba, amit az „isteni teremtés könyvének” nevezhetnénk. Egy könyvből csak akkor lehet tanulni, ha a szerzője értelmesen gondolta ki és állította össze a művét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!