Jézus ezt így érthette?(többi lent)
"Én pedig azt mondom nektek: mindaz, aki bűnös kívánsággal asszonyra néz, szívében már paráználkodott vele"
Szerintem ez azt jelentheti,hogy a szexualitás valójában egy lelki kielégülés nem is egy testi,mert a felizgulást azt ugye a szívben érezzük,azt a bizonyos szexuális izgalmat.A nemi szervek "felajzottsága" az ennek a lelki izgalomnak a következménye.Miközben tart az aktus,ugyanaz a típusú felizgulás van jelen,mint ha egy vonzó embert néznénk az utcán,és ez a lelki felizgultság sokszor a testi kielégüléssel sem hagy alább,ha valaki nagyon ki van éhezve a szexualitásra,de gyorsan a csúcsra jut.
Mert az a bizonyos felizgultság a szívemben ami annak nyomán támad,amikor az asszonyra nézek az utcán,az aktus közbeni felizgultsággal megegyező tud lenni?Ezt jelenti a szem és a szív paráznasága?
(Máté 5:28) 28 Én pedig azt mondom nektek, mindaz, aki kitartóan néz asszonyra, hogy szenvedélyre gyúljon iránta, már házasságtörést követett el vele a szívében.
Jézus itt nem csupán az elménken átfutó erkölcstelen gondolatról beszél, hanem ’kitartó nézésről’. Az ilyen kitartó ránézés szenvedélyes vágyat ébreszt, amely — ha megfelelő alkalom kínálkozik — házasságtörésben tetőzik.
Jézus azt tanította, hogy a gond nem az erkölcstelen viselkedésben gyökerezik, hanem mélyebben: a viselkedést kiváltó erkölcstelen vágyakban. Ha valaki nem engedi meg magának a helytelen vágyakon való ábrándozást, hanem ’kivájja’, kiszakítja azokat az elméjéből, akkor elejét veszi az erkölcstelen viselkedésnek.
(Máté 15:19) 19 A szívből jönnek például a gonosz okoskodások: gyilkosság, házasságtörés, szexuális erkölcstelenség, lopás, hamis tanúskodás és káromlás.
Jézus ezért kifogásolta a szenvedélyt, amely a szívben marad, vagy is azt az érzést, ami a látás által indul el az ember elméjében, és a szívében.
6
Tévedés. Jézus nem csak házasságban élőkre vonatkoztatja ezt, hanem egyedülállóknak is szól.
#6
Nem írja, hogy nőtlen vagy nős férfiról, illetve hajadon vagy férjes nőről van szó. A görög γυνή szó szerepel ott, ami jelenthet feleséget is, de gyakran használják általában felnőtt nőkre.
Teljesen biztosra vehetjük, hogy helytelen amit írsz más szempontból is. Hiszen az általad leírt esetet a 10 parancsolat már szabályozza, ne kívánd más feleségét. Tehát ezzel Jézus semmi újat nem mondott volna. Viszont a szövegkörnyezetből kiderül, hogy nagyon is újat mond:
"Hallottátok a parancsot: Ne törj házasságot. Én pedig azt mondom nektek..."
Persze ehhez nyilván kell azt is tudni, hogy a házasságtörés nem csak arra az esetre vonatkozik, amikor valaki konkrétan egy házas emberrel fekszik össze, hanem sokkal általánosabb. Például a prostituáltak is paráznák voltak, pedig nekik aztán biztos nem volt férjük, a kuncsaftjaik is között is lehetett sok nőtlen.
9-es: Igen, Jézus a házasságtörés szándékát is bűnnek tartja, még akkor is, ha nem történt meg a házasságtörés. Abban az időben pedig ránézni egy asszonyra azt jelentette, hogy a férfi kikezdett a nővel. Az arab kultúrákban ez ma is így van.
Az pedig, hogy két fiatal, akik nem házasok megkívánják egymást, nem bűn, soha nem is volt az. Ha az lenne, már rég kihalt volna az emberiség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!