A szentháromság tagjai külön-külön is Istenek, vagy csak együtt?
Csak egyetlen mindenható Isten van, kizárólagosan a teljes hatalmat nem több Isten birtokolja, csak egy.
Istennek egy személyisége van, nem szenved skizofréniában.
Ő egyedül képes életet létrehozni, nincs szüksége senkire.
5
Jézus részt vett a teremtésben, ezt senki nem vitatja. De azt, hogy az életerőt nem a fiú adta az 100%. Hiszen Ő maga is kapta az életet.
Az "általa lett" nem jelenti, hogy teljes hatalma van életet biztosítani.
Sajnos ezt értik sokan félre.
Minden élet Istentől van. Hogy kiformálta azzá, az megint más dolog.
Ezt nem értik sokan, és összemossák.
Kedves kérdező!
A Szentháromság az egyetlen Isten, az isteni személyek egylényegűek. Külön-külön sem az Atya, sem a Fiú, sem a Szentlélek NEM LÉTEZHET, SENEM ÉRTELMEZHETŐ.
Egy korábbi válaszom ( https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__.. 4-es válasz):
Vegyük az Atyát vonatkoztatási első pontként. "az Isten szeretet." (1Jn 4, 8). Miben nyilvánul meg a szeretet? Adásban. Önmagát, teljes lényét, lényegét adja a Fiúnak. Ezáltal a Fiú is Isten, hisz egylényegű az Atyával, lényegénél fogva örökkévaló (=mindig is volt, mindig is van, s mindig is lesz). A Fiú tökéletesen viszontszereti az Atyát, s nem tart meg magának semmit, önmagát ajándékozza Atyjának. Az Atya és a Fiú boldog, önmagukat adták, minden visszautasítástól való félelem, és kihasználás nélkül. De mit adnak egymásnak? Az isteni lényeget; és ezt, kettejük szeretetét nevezzük Szentléleknek, ki az Atyával s Fiúval egylényegű, örökkévaló, tökéletesen szereti az Atyát s a Fiút, az Atya és a Fiú is viszontszereti Őt. Ezzel egy olyan csodálatos szeretetközösséget alkotnak, melyben teljesen egyek, mégis különböző személyek maradnak; ezt Szentháromságnak, vagyis az Istennek nevezzük.
Ez volt a filozófiai úton való bizonyítás, valahol máshol a Szentírás alapján, bibliai igékkel is bizonyítottam, itt van copy, paste:
Jézus az idők kezdete óta létezik és egy az Istennel (vö.: Jn 1,1). Több helyen is találunk olyan utalásokat, amik Jézus és az Atya egységét bizonyítják (ld.: Jn 14,9-11, Jn 5,17-18 Jn 5,23; Jn 10,30!!!). Jézus mennyei királynak vallja magát Pilátus előtt, és a Menny királya Isten (vö.: Jn 18,36-37). Jézus sok helyen Isten Fiának vallja magát, és Pilátus előtt is a zsidók arra hivatkoznak (ld.: Jn 5,25; Jn 5,28; Jn 10,36;Jn 19,7). Jézus a Messiás (ld.: Jn,24-25) és az Emberfia (Jn 9,35 és még sok más helyen).
A Szentlélekről Jézus keveset beszél, ezért a legtöbb hivatkozást az apostolok cselekedeteiben találtam Róla:
A Szentlélekről, mint értelmes lényről beszél az ApCsel 5,3 és 5,9, hiszen arra hivatkozik, hogy nem lehet becsapni. A Szentlélek indíttatást ad ( ApCsel 8,29), segít (ApCsel 9,31), felszólít (ApCsel 11,12), tilt (16,6) és beszél (ApCsel 20,23; ApCsel 28,25); és ezekre csak értelmes lények (személyek) képesek.
A Szentháromság tagjainak egyenrangúságára az 1Kor 13,13 és a Mt 28,19 enged következtetni.
9
Ezek többsége csak feltételezés, lehet igaz, de akár az ellenkezője is!
Jézust létrehozta az atya! Született, kezdete van. Ő a teremtés elsőszülöttje! Egy teremtmény nem lehet Isten, hisz nem öröktől létezik!
Atya fiú odavissza szerwtik egymást, ez lenne a szentlélek?
Elég nyálasnak tűnik, tudománytalan, de legfőképp alaptalan kitaláció!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!