Ki hogyan képzeli el a poklot? (Már amennyiben hiszel benne )
Az utolsó ítéletkor Sátán és minden Isten ellen lázadó lény a Tűz tavában megsemmisül s az aisten jellemével összeegyeztethetetlen alkotásai kínzása.
A pokol,a sírgödör,vagy bármimás hely,ahova a halál alvásába jutott ember kerül a keresztény hitvallás szerinti feltámadásig.
A Bibliában szereplő pokol kifejezés jelentése:
"holtak hazája"
Isten azt mondja a halottakról:
(Prédikátor 9:5) 5 Mert az élők tudják, hogy meghalnak, de a halottak semmit sem tudnak,. . .
(Prédikátor 9:6) 6 Szeretetük, gyűlöletük és féltékenységük is elveszett már, és időtlen időkön át többé nincs részük semmiben sem, ami történik a nap alatt.
(Prédikátor 9:10) 10 Mindazt, amit kezed megtehet, tedd meg a te erődből, mert sem cselekedet, sem tervezés, sem ismeret, sem bölcsesség nincs a seolban, ahová mégy.
A holtak hazája egy olyan hely, ahol a halottak vannak. Hol vannak a halottak? Eltemették őket.
Milyen hely lehet? Nos élve is temettek már el embert, ezért biztos, hogy nem kellemes hely annak aki él.
Viszont aki meghalt, az nem érzékeli ami körülötte zajlik.
"Ki hogyan képzeli el a poklot? (Már amennyiben hiszel benne )"
Azért nem hiszek benne, mert Isten nem hozott létre ilyen helyet.
Ezért akik hisznek ilyesmiben, azok Isten szeretetét, és irgalmát vonják kétségbe. Ugyanakkor Istent igazságtalannak is tartják.
Isten azt mondta, hogy a bűnért halállal fizetünk.
Tehát ha meghaltunk, akkor kifizettük a bűnért járó büntetést.
Vagy is már nem bűnös.
Némelyek pedig azt állítják, hogy Isten további büntetésként, egy másik létformában kegyetlen körülmények között tartja életben a személyt.
Vagy is az életet, amit ajándékba adott, büntetésre használja.
Dupla büntetés.
Arról nem is beszélve, hogy Jézus halálát, vagy is a fia halálát is figyelmen kívül hagyja.
Sőt, még "időt" is szentel, vagy áldoz a gonoszokra.
Fantasztikus....
Hát ilyen Istent tuti nem szolgálnék.
14.Hsz!
Ezért sugallta Sátán a pokolról alkotott hamis tanítást!("Hát ilyen Istent tuti nem szolgálnék.")
Isten nem is hozta létre a poklot.
A pokol annyit tesz, ahogy a kedves Potyondi Gergely is leírta, mint örök távollét az Isten szeretetétől; és ott már nem lesznek olyan eszközök, amikkel ezt megpróbálhatod pótolni.
Ha elutasítod az Urat a halálod óráján, akkor elkárhozol. Vagyis kárt hozol magadra. Isten nem egy büntető isten, aki csak azt lesi, mikor küldhet pokolra:; hanem egy szerető Isten, aki még az üdvösséget sem erőltet rád. Ha nem akarsz üdvözülni, nem kell.
Hogy az elkárhozott emberek szenvednek ez az Újszövetség világos tanítása.
Ott ugye "sírás és fogcsikorgatás" lesz. (Mt 8,12;13,42;13,50;22,14)
Kín (Lk 16,22-24)
És örökön örökké tartó gyötrelem. (Jel 20,10-15)
Jehova tanúi szeretnek a Prédikátor könyvére hivatkozni s mindent ahhoz igazítani, mert egyáltalán nem értik annak üzenetét. A prédikátor egy merô kesergés, aki szerint "minden hiábavalóság" és semminek nincs értelme, még a jóságnak se, mert úgyis meghal mindenki. Majdhogynem az öngyilkosságra buzdítja azokat, akiknek a sok szenvedés miatt jobb lett volna meg sem születniük. A Prédikátor ugyanis nem Isten szavát ismerteti a halállal kapcsolatban, hanem korának felfogását, ô nem próféta, hanem csak egy bölcs, aki logikusan következtet. Ha nincs a halál után semmi, akkor valóban nincs értelme semminek, s ez a könyv igazi mondanivalója. A könyv nem mondja ki, de az olvasó érzi, hogy lehetetlen, hogy ne legyen értelme semminek, vagyis akkor az is lehetetlen, hogy ne legyen a halál után semmi.
A bûn zsoldja a halál és nem az örök gyötrelem. Ez önmagában igaz, de Jézus halálával és feltámadásával mindenki számára megszerezte a feltámadást jóknak és gonoszoknak egyaránt, mindenki feltámad (Jn 5,29; ApCsel 24,15), a seol kiürül (Jel 20,13) a Sátán és minden angyala, a halál, a seol is a tûz tavába kerül, ahol viszont már örök gyötrelem van. Végül ide kerülnek a gonosz emberek is. Ez a második halál (Jel 20,10-15).
Az elsô halál más, mint a második halál. A bûn zsoldja az elsô halál, a megváltás elutasítása a második halál.
"Ha ugyanis az igazság fölismerése után szántszándékkal vétkezünk, nem használ a bűnért való áldozat, hanem rettenetes ítélet és lángoló tűz vár ránk, mely megemészti a lázadókat. Aki Mózes törvényét szegi meg, annak két vagy három tanú szavára irgalom nélkül meg kell halnia. Gondolhatjátok, mennyivel súlyosabb büntetést érdemel az, aki lábbal tiporja az Isten Fiát, semmibe veszi a szövetség vérét, mely őt megszentelte, a kegyelem Lelkét pedig megveti! Ismerjük őt, aki így szólt: „Enyém a megtorlás, én megfizetek.” Majd ismét: „Ítéletet mond az Úr népe fölött.” Rettenetes az élő Isten kezébe jutni." (Zsid 10,26-31)
Nem értem miért van megfelelési kényszere egyeseknek.
Jézus többet beszélt a pokolról és a gyehennáról mint a mennyről.
Akik tagadják a tudatos szenvedést a pokolban azok mivel magyarázzák, hogy Jézus a Lukács 16. Fejezetben az alvilágot úgy mutatta be, hogy annak van olyan része ahol a hitetlenek tüzben égnek és tudatuknál vannak? Ha ez példázat is lenne akkor is miért használt volna Jézus hamis szemléltetést a valóságról? Erre már nem tudnak válaszolni inkább bedugják a fejüket a homokba és ragaszkodnak egy hamis humanista Istenképhez. Minden ember a cselekedeteinek a gyümölcsét aratja a túlvilágon. Jézus szavai szerint elég annyit mondani a felebarátunkra, hogy bolond és megyünk az örök tüzre. Mert aki tüzes nyilakat lövöldöz másokra annak visszaszáll a fejére a túlvilágon. Pont azok csúfolják meg Istent akik egy nyálas majomszeretetet erőltetnek rá.
A tűz örőkké égni fog, kinlódás lesz, sirás és fogcsikorgatás.
Jó lenne ezzel szembesiteni az embereket mert erre hozta Jézus az orvosságot azzal, hogy helyettünk halt meg. Ezért ekkora örömhir az evangélium, mert egy örökké tartó itélettől mentett meg minket és békitett ki minket Istennel.
Csak azért is:
"Isten nem egy büntető Isten aki csak azt lesi mikor küldhet pokolra"
Akkor ez mi:
Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, amely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett. (Máté 25:41)
Szerintem valahogy az emberek nem szivesen mennének maguktól örök tűzre. Nem véletlenül beszélt Jézus annyit az örök gyötrelemről. Ha időleges lenne akkor minek törődött volna többet a pokollal mint a mennyel, és miért figyelmeztett volna olyan keményen, hogy inkább vájd ki a szemed, vágd le a karod vagy vágd le lábad minthogy oda kerülj?
Mert nem időleges hely lesz a gyehenna hanem örök.
17
"Jehova tanúi szeretnek a Prédikátor könyvére hivatkozni"
Nem csak a Prédikátor könyvére, hanem összességében a teljes Bibliára, ami a jelenések könyvét is magában foglalja.
(Jelenések 20:14) . . .. Ez jelenti a második halált: a tűz tava.
Ha kiragadunk részeket, akkor bármit belelehet magyarázni egy versbe, főleg, hogy valaki magának kedvezzen.
A halál, az élet ellentéte. egy állapot, amit Ádám miatt mindannyian elszenvedünk most még.
A jelenések könyvében a halál is a tűz tavába vettetik.
Egy fogalmat, vagy magát a nem létezés állapotát, hogyan lehet oda dobni?
Ebből is látszik, hogy a tűz tava, nem szó szerinti gyötrelem hely.
A tűz egy teljesen megsemmisítő dolgot hajt végre. Aki a második halálba kerül, ami a Tűz tava, azt jelenti, hogy soha többé nem lesz lehetősége az életre. Vagy is halott marad.
(1János 3:14, 15) . . .Aki nem szeret, az a halálban marad. 15 Aki gyűlöli a testvérét, az mind emberölő, és tudjátok, hogy e g y emberölőnek sincs örök élete, amely megmaradna őbenne.
Nem marad benne örök élet.
Nincs örök élete. Vagy is semmilyen oknál fogva nem élhet tovább.
Még arra sem, hogy örökké büntetve legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!