Tanúk! Ha Jézus kortársai vagytok és az alábbiakat mondja nektek mit tettetek volna ? az általatok képviselt teológiával hogyan értelmezitek ezt akkor és ott amikor elhangzik ez a párbeszéd?
Ján 10:29 Atyám, aki őket nekem adta, nagyobb mindeneknél, és senki sem képes kiragadni őket Atyám kezéből.
Ján 10:30 Én és az Atya egy vagyunk.”
Üdv. :)
Nem vagyok Jézus kortársa, viszont az itt idézett verset valóban így lehetne érteni, ha Jézus erről nem nyilatkozott volna másként.
Jézus a Főpapi imájában a következőképen magyarázza ezt:
(János 17:21, 22) 21 hogy mindnyájan egyek legyenek, mint ahogy te, Atyám, egységben vagy velem, és én egységben vagyok veled, és hogy ők is egységben legyenek velünk, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem. 22 Nekik adtam azt a dicsőséget, melyet nekem adtál, hogy egyek legyenek, mint ahogy mi is egyek vagyunk.
Jézus milyen értelemben egy az Atyával? Mert ha úgy, ahogy sokan gondolják, akkor a követőinek is egy "testbe" kellene bújniuk.
Itt az egységet emeli ki Jézus, és nem azt, hogy az Atyával egyenrangú, vagy egy lényegű.
Ez azt mutatja, hogy közötte és az Atyja közötti egység nem azt jelenti, hogy ők egy és ugyanaz a személy, hanem hogy egyazon szándék vezeti őket, és ugyanúgy cselekednek. Így válik lehetővé, hogy Jézus tanítványai „mindnyájan egyek legyenek”, amiképpen ő és az Atyja egyek.
Jézus tanítványai nyilván nem részei a háromságnak.
Erről például egy isz 200-ban élt személy Novatianus ezt mondta: „Mivel Ő azt mondta »egy« dolog,[] értsék meg az eretnekek, Ő nem azt mondta, hogy »egy« személy. Mivel az egy semlegesnemben van, a társas összhangot sejteti és nem a személybeli egységet . . . Ezenkívül, amikor egyet mond, az egyetértésre utal, és az egyforma ítélkezésre és önmagában a szerető együttlétre; az Atya és a Fiú egyek egyetértésben, szeretetben és vonzalomban, ami érthető” (Treatise Concerning the Trinity, 27. fejezet).
Én úgy is értelmezem az alábbi Igeverset, hogy van pl egy ember nevezzük Kovács Jánosnak van egy fia Kovács Zoltán.
Zoltán hogyan fogja szólítani az apját szólithatja több féle képpen dönts el melyik a legkézenfekvőbb 🙂
Kovács úr?
Kovács bácsi?
János bácsi?
Kovács János?
Nem egyik sem hanem apu, két különálló személy de egy család tagjai ilyen módon értelmezhető hogy egyek de nem azonos személyek de mégis egyek!!!
Kovács Jánosnak vannak alkalmazottai nevezzük Bibliai értelemben (szolgáknak) az alkalmazottai hogyan fogják szólítani a
munkáltatójukat??? nevezzük őt Bibliai értelemben (uruknak)
Szólithatják apunak??? nem mivel nem tartoznak ahhoz a családhoz és a munkaadójuk nem az apjuk valószínűleg Kovács úrnak vagy főnöknek fogják szólítani.....
Szóval ez a különbség az angyalok és Jézus (fiú) között ahogy a Biblia is elég erőteljesen különbséget tesz közöttük és végezetül egy észrevétel ahogy a fenti példában is látható hogy a kívülállók nevezik valamilyen néven a munkaadójukat ahogy a tanúk is Istent nevén szólítják
A Bibliában Istent többféle néven nevezik JHVH, Jahve, Jehova, Örökkévaló, Elohim,Elsadai stb....de Jézus azt tanította szólithatjuk Istent Atyának azért tanította ezt mivel az engesztelő áldozata lehetővé tette ,a kárpit elhasadt, nem angyaloknak fogja pártját, és ezek által fiak lettünk akik Isten családjába tartozunk.
Ezeket a Bibliában olvastam a Szent Szellem aki személy tette világossá számomra nem lexikonokból böngésztem elő.....
2.
Ha a szentszellem személy volna, akkor ellent mondana a Biblia más részeinek, ahol Isten a szellemét használta fel bizonyos emberek esetében. Illetve volt akinek adott a szelleméből. Isten birtokolja a szellemét, amit felhasznál a célja érdekében, bizonyos dolgok elvégzésére, vagy mások képesítésére.
Mária esetében "erőnek" nevezi: (Lukács 1:35) . . .„Szent szellem száll rád, és a legfelségesebb Isten ereje árnyékol be téged. Ezért fogják a születendőt szentnek hívni, Isten Fiának.
A megszületett gyermek így megőrizte identitását, tehát ugyanaz a személy volt, mint aki az égben élt a Szóként, ugyanakkor ténylegesen Máriának a fia volt, tehát Mária ősatyáinak, Ábrahámnak, Izsáknak, Jákobnak, Júdának és Dávid királynak az igazi leszármazottja és a nekik tett isteni ígéretek törvényes örököse
Mivel maga Mária sem volt tökéletes, ezért szent szellemével beárnyékolja Máriát, hogy a gyermeket ne szennyezze be a bűn. Isten szent szelleme mondhatni védőfalként emelkedett már a fogantatás pillanatától kezdve, hogy semmiféle tökéletlenség vagy ártalmas erő ne tudja károsan befolyásolni az embrió fejlődését. Ezzel kitörölt minden tökéletlenséget Mária petesejtjéből, és kezdettől fogva megvédelmezte a fejlődő magzatot minden ártalmas hatástól.
Az „erőt” az akkumulátorban szunnyadó energiához lehetne hasonlítani, a „tevékeny erőt” pedig az áramhoz, amely ebből az akkumulátorból áramlik.
Mózes esetében is ez történt:
(4Mózes 11:17) . . .Elveszek valamennyit abból a szellemből, melyet neked adtam, és nekik adom. Ők majd segítenek neked hordozni a nép terhét, hogy ne kelljen egyedül hordoznod.
Tehát Istentől bőven kaptak abból a képességből, hogy a feladatot el tudják látni, és nem az egyik "személyét" osztotta szét több felé.
Amikor Isten kiárasztja szellemét, akkor nem az "egyik személyét" ülteti bele más emberekbe úgy, hogy az a személy többfelé válik.
(Cselekedetek 2:17) . . .kiárasztom szellememet mindenfajta emberre,. . .
Vagy is sok embert képessé tesz Isten hatalma, különböző feladatok elvégzésére.
Ettől élet képes az ember.
"Mivel maga Mária sem volt tökéletes, ezért szent szellemével beárnyékolja Máriát, hogy a gyermeket ne szennyezze be a bűn. Isten szent szelleme mondhatni védőfalként emelkedett már a fogantatás pillanatától kezdve, hogy semmiféle tökéletlenség vagy ártalmas erő ne tudja károsan befolyásolni az embrió fejlődését. Ezzel kitörölt minden tökéletlenséget Mária petesejtjéből, és kezdettől fogva megvédelmezte a fejlődő magzatot minden ártalmas hatástól."
Ezeket a Bibliából is tudnád idézni? Ne az őrtoronyból, a Bibliából kérlek.
Nem az őrtoronyból idéztem, hanem a Bibliában leírtak alapján lehet ezt tudni.
(Lukács 1:35) . . .Szent szellem száll rád, és a legfelségesebb Isten ereje árnyékol be téged. Ezért fogják a születendőt szentnek hívni, Isten Fiának.
Ha nem így volna, akkor Jézus örökölte volna Mária tökéletlenségét, és nem lehetett volna szentnek nevezni.
Tökéletlen ember pedig nem áldozhatta volna fel az életét senkiért.
Ez összhangban van más Biblia versekkel is, mint a következőkkel:
(Zsoltárok 49:7, 8) 7 senki sem válthatja meg a testvérét, nem adhat érte váltságot Istennek 8 (az életükért fizetendő váltságdíj olyan magas, hogy sosem tudják kifizetni azt),
De amiket írtál, azok nem jelentik azt, amit mellé magyaráztál.
Amúgy vallásodban a Szentlélek nem Isten ereje? Akkor a fent idézett mondat miért különbözteti meg a kettőt?
A Szent Szellem nem csak volna feltételes módban személy hanem valóban személy is ugyanis Jézus személyként beszélt róla a János 14,17 ben személyes névmás az Ő szerepel a JW felreforditásban pedig az amelyet
szót található így már érthető hogy a tanúknak miért csak egy személy nélküli erő.
De eltértünk az eredeti kerdéstől mit tettél volna ? ha akkor és ott Jézus ezt mondja nektek én és az Atya egy vagyunk.....
Ez nem az "én vallásom", nem sajátítottam ki magamnak. Isten nem hozott létre vallásokat.
Nem különbözteti meg, mert akkor a Biblia ellentmondana egymásnak.
Máté másként írja:
(Máté 1:18) . . .Mária terhes lett a szent szellem által.
(Máté 1:20) . . .a szent szellem által lett terhes.
Máté nem ír úgy, hogy megkülönböztessen két dolgot.
Lukács sem úgy gondolta, hogy ez két dolog.
Vajon Máriára rá szált volna egy személy, és Isten ereje pedig megtermékenyítette volna?
Miért is kellett volna ehhez egy élőlény, + egy erő?
Isten aki mindenható, más személyeket is felhasznál, mert a saját képessége, hatalma kevés ehhez?
Vagy több személyből kell állnia, hogy mindenható legyen?
Érdekes, hogy addig míg Konstantin nem avatkozott bele ebbe, a keresztények elutasították ezt a nézetet. Sok mással együtt.
Akkor a ti vallásotok, úgy írom. Isten valóban nem hozott létre vallásokat, de a Jehova tanúit tudjuk, név szerint, hogy mely emberek hozták létre.
"Szent szellem száll rád, és a legfelségesebb Isten ereje árnyékol be téged"
Lukács láthatóan megkülönbözteti, én pedig veled ellentétben nem vagyok gondolatolvasó.
"Érdekes, hogy addig míg Konstantin nem avatkozott bele ebbe, a keresztények elutasították ezt a nézetet."
Hazugság, már jóval Konstanin előtti időkből is találunk egyértelmű forrásokat, hogy nem utasították el ezt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!