Mért mindig Pál apostol a fekete bárány?
#10
Melyik ponton nem szabad megbocsájtani a másiknak?
"A kereszténység kritikusai gyakran Pál apostolt veszik elő, és rá hivatkozva tesznek olyan kijelentéseket, hogy a mai kereszténységnek semmi köze Jézus eredeti tanításaihoz."
Sokáig nem volt ezzel probléma, mert Pál tanításait és az evangéliumot, az Újszövetséget a szenthagyományon keresztül, az egyházatyák írásai alapján értelmezték. A protestantizmus ezt a keretet megszüntette, maradt a négy evangélium és Pál, ezeknek az összehangolásából jött létre a különböző protestáns felekezetek teológiája.
Azt a feltételezést, hogy Pál és az evangéliumok között diskrepancia lehet, protestáns területen kezdték az elmúlt 200 évben pedzegetni a felvilágosodás hatására.
Megint összevissza beszélnek itt az okoskodók.
Jézus ugyanúgy nem törölte el életében /halála előtti szolgálatában/ a Mózes törvényét, mint nem azért jött, hogy kárhoztassa a világot /halála előtti szolgálatában/, de a halála után más szempontok érvényesülnek:
Máté 5:17 Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.
Ján 12:47 És ha valaki hallja az én beszédeimet és nem hisz, én nem kárhoztatom azt: mert nem azért jöttem, hogy kárhoztassam a világot, hanem hogy megtartsam a világot.
Jézus halála után a Mózes törvényének az érvényessége megszűnt. A halála után eltörlés van és kárhoztatás:
Ef 2:15 Az ellenségeskedést az Ő testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén; hogy ama kettőt egy új emberré teremtse Ő magában, békességet szerezvén; Kol 2:14 Az által, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, amely ellenünkre volt nekünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén azt a keresztfára; A halála után Pál már az ítéletről tanít:
2Tim 4:1 Kérlek azért az Isten és Krisztus Jézus színe előtt, aki ítélni fog élőket és holtakat az ő eljövetelekor és az ő országában. Lásd:
Jel 19:11 És látám, hogy az ég megnyílt, és íme vala egy fehér ló, és aki azon ül vala, hívatik vala Hívnek és Igaznak, és igazságosan ítél és hadakozik.
Ami meg a János szövegét illeti:
... a János 7:53–8:11 vagy zárójelben van, vagy lábjegyzetben van. Ennek az az oka, hogy az újszövetségi tudósok többsége nem gondolja, hogy János evangéliumának része volt, amikor először írták, hanem évszázadokkal később adták hozzá. Például,
Don Carson, aki a Trinityben tanít, és véleményem szerint a világ egyik legjobb újszövetségi tudósa, ezt írja: „A legjobb erőfeszítések ellenére . . . annak bizonyítására, hogy ez a narratíva eredetileg János evangéliumának része volt, a bizonyítékok ellenük szólnak, és a modern angol nyelvű változatok helyesek, ha kizárják a szöveg többi részéből (NIV), vagy lábjegyzetbe helyezik (RSV). ” ( Az evangélium János szerint , 333)
Bruce Metzger, az Újszövetség szövegének egyik legnagyobb tekintélye a világon egészen 2002-ben bekövetkezett haláláig: „Elsöprő bizonyítékok vannak arra vonatkozóan, hogy a házasságtörő perikópája nem johanni eredetű.” ( Szöveges kommentár a görög Újszövetséghez , 219)
Leon Morris: „A szöveges bizonyítékok lehetetlenné teszik, hogy ez a rész az evangélium hiteles része legyen.” ( Az evangélium János szerint , 882)
Andreas Köstenberger: "Ez elsöprő bizonyíték arra, hogy a szakasz nem johanni." ( János , 246)
És Herman Ridderbos: A bizonyítékok „egy instabil hagyományra mutatnak, amely eredetileg nem volt része egy egyházilag elfogadott szövegnek”. ( János evangéliuma , 286)
Dilettánsok hada osztja itt az észt, anélkül hogy a legkisebb fáradtságot is venné utánanézni alapvető dolgoknak.
SEMMIFÉLE ELTÉRÉS NINCSEN JÉZUS ÉS PÁL TANÍTÁSA KÖZÖTT, hanem a dilettáns emberi értelmezés és a Biblia egyértelmű tanítása között van.
Egyébként teljesen hiábavaló megtenni a kiigazításokat, mert jönnek újabb és újabb ostobák, akik szajkózzák a magukét a végtelenségig.
Hogy képzeled te ostoba ember, hogy eltérés van Krisztus tanítása és a Krisztus által elhívott, szellemtől felkent Pál apostol között. Eltérés amiatt van, hogy te nem szellemmel vagy felkenve, hanem tömény dilettantizmussal, aki még fitogtatja is a dilettantizmusát!
#13
Akkor a 10 parancsolat nem vonatkozik ránk?
Mózes tízparancsolata /+603 törvény/ szolgaságra vivő szövetséget jelentett /Gal 4:24), A keresztények új szövetség alatt vannak, és ha netán vétkeznek a szeretet királyi törvénye ellen /ami nem azonos Mózes 613 törvényével/, akkor Jézus vére által megbocsátást nyernek.
De aki a Mózes törvényét érvényesnek jelenti ki, azzal a Krisztus váltságát megsemmisíti, mert a Jézus halála semmisítette meg a Mózes átokhozó törvényének érvényességét!
Ef 2:15 Az ellenségeskedést az Ő testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén;
10p. eddig azt mutatta, mennyire vagy bűnös, most azt mutatná, mennyire vagy igaz? Eddig engedetlenség alá rekesztett, most ugyanaz rekesztene az engedelmesség alá?
Isten a Mózes törvényével mindenkit engedetlenség alá rekesztett, azzal mindenkit átok halálra ítélt, ezért volt a törvény elhordozhatatlan iga.
Gal 3:10 Mert akik törvény cselekedeteiből vannak, átok alatt vannak; minthogy meg van írva: Átkozott minden, aki meg nem marad mindazokban, amik megírattak a törvény könyvében, hogy azokat cselekedje.
Apcs 15:10 Most azért mit kísértitek az Istent, hogy a tanítványok nyakába oly igát tegyetek, melyet sem a mi atyáink, sem mi el nem hordozhattunk?
Erre mondják az adventisták, hogy azért volt iga a törvény, mert a farizeusok megnehezítették a törvényt a saját elvárásaikkal, ami önmagában igaz, mert megnehezítették. De amikor azt állítják, hogy Isten a farizeusok által megnehezített törvénnyel rekesztett mindenki engedetlenség alá, akkor meghazudtolják Istent és a szavát, mert az engedetlenség alá rekesztéshez a farizeusoknak semmi köze nincs. A Ne kívánd parancsolat a romlott természetű ember számára megtarthatatlan, mindenkit elátkoz, és az újszövetségi hívő is ugyanolyan romlott természetű és vétkezésre hajlamos, ezért ő sem tudja megtartani, mert ha meg tudná, a törvény megtartása által üdvözülhetne Krisztus nélkül.
1Ján 2:1 Én fiacskáim, ezeket azért írom néktek, hogy ne vétkezzetek. És ha valaki vétkezik, van Szószólónk az Atyánál, az igaz Jézus Krisztus.
Róm 11:32 Mert az Isten mindeneket engedetlenség alá rekesztett /Ne kívánd/, hogy mindeneken könyörüljön /Krisztus váltsághalála által/.
De az Írás mindent bűn alá rekesztett, hogy az ígéret Jézus Krisztusban való hitből adassék a hívőknek.
Ha vétkezésre hajlamos vagy, márpedig az vagy, és ha a törvény alatt vagy, akkor átkozott is vagy! Mert Mózes törvénye átok nélkül nem létezik! Azért kellett eltörölni.
Ef 2:15 Az ellenségeskedést az Ő testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén;
Óvakodj az adventistáktól, mert alapjaiban kiforgatják a Bibliát és visszavisznek a törvény átka alá!!!
Ez azért lehetett, mert ügyesen forgatta ki. Mint ahogy le is írtam: nem hazudtolta meg Jézust, csak teljesen máshova tette a hangsúlyokat, és ezzel az ellenkezőjére fordította az egész tanítást.
Mint ahogy leírtam: a szeretet és a megbocsátás helyett a bűn és a büntetés lett a legfontosabb vallási tétel, és ez még nagyjából ma is így van.
valóban ezt tette volna?
„Szólhatok az emberek vagy az angyalok nyelvén, ha szeretet nincs bennem, csak zengő érc vagyok vagy pengő cimbalom. Lehet prófétáló tehetségem, ismerhetem az összes titkokat és mind a tudományokat, hitemmel elmozdíthatom a hegyeket, ha szeretet nincs bennem, mit sem érek. Szétoszthatom mindenemet a nélkülözők közt, odaadhatom a testemet is égőáldozatul, ha szeretet nincs bennem, mit sem használ nekem. A szeretet türelmes, a szeretet jóságos, a szeretet nem féltékeny, nem kérkedik, nem is kevély. Nem tapintatlan, nem keresi a maga javát, nem gerjed haragra, a rosszat nem rója fel. Nem örül a gonoszságnak, örömét az igazság győzelmében leli. Mindent eltűr, mindent elhisz, mindent remél, mindent elvisel. S a szeretet nem szűnik meg soha. A prófétálás véget ér, a nyelvek elhallgatnak, a tudomány elenyészik. Most megismerésünk csak töredékes, és töredékes a prófétálásunk is. Ha azonban elérkezik a tökéletes, ami töredékes, az véget ér. Gyermekkoromban úgy beszéltem, mint a gyerek, úgy gondolkoztam, mint a gyerek, úgy ítéltem, mint a gyerek. De amikor elértem a férfikort, elhagytam a gyerek szokásait. Ma még csak tükörben, homályosan látunk, akkor majd színről színre. Most még csak töredékes a tudásom, akkor majd úgy ismerek mindent, ahogy most engem ismernek. Addig megmarad a hit, a remény és a szeretet, ez a három, de közülük a legnagyobb a szeretet.”
1Kor 13
Ha jól tudom, a büntetésről nem írt himnuszt.
Titus Pullo: nyilván volt 1-2 jó és emberséges megnyilvánulása is, mivel ő is ember volt.
De nem ez volt a jellemző.
Viszont ez csak egy példabeszéd, mindenféle konkrétum nélkül. Ahogy konkrét dolgokról esik szó, előjön az igazi arca.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!