Hogy tudom feladni a szexualitási szokásaim Istenért?
Tudom, hogy paráználkodom. De azt nem tudom megérteni, hogy Isten miért tiltja a szexet a keresztény vallásban. Nem élek házasságban. Rövid élettársi kapcsolataim vannak. Imádok örömet szerezni a lányoknak, Isten szép mérettel, keménységgel ajándékozott meg, amit a lányok nagyon szeretnek. És én is hálát adok az Úrnak e ajándékért. Vagy a Sátán adta ezeket a dolgokat? Amiért nem vagyok még nős: ha az igazán hívő lányokat keresem, akiket nagyon szeretek a lelkiségük miatt. Igazából ilyen feleséget akarok, de a szexualitásuk, elnézést, de nem olyan magas szintű és nem tulajdonítanak akkora jelentőséget neki. Ha meg világi lánnyal jövök össze, aki igazán tüzes, de kapcsolatunk rövid jellegű, s a hívő dolgokra azt mondja: "Ja, igen, biztos..." És gazdagodni vágynak, hajtanak a világban, buliznak. Ezek a belső tulajdonságok nem szimpatikusak.
Ebben a formában paráználkodom, mert házasságon kívül teszem. De mi van azzal, aki próbálja keresni párját, de nem találja és a szex fontos a lelki egyensúlyához is?
(hívők válaszát várom)
Szia. Elsősorban Isten nem a szexet tiltja, hanem a házasságon kívüli szexet. Illetve a paráznaságot és a házasságtörést. Hogy mi számít paráznaságnak? Sok minden, de a mai világ normái szerint élünk, és nehéz az ókori mintát követni. Pál apostol idejében nem volt annyi kísértés (tv, internet, miniszoknyás lányok vagy simán egy jégkrém reklám.)
Isten azonban a szívet vizsgálja. Ha tényleg a párodat keresed, és szívből, akkor hozzá fordulj ez ügyben.
De a leírásodból úgy látom, éretlen még a gondolkodásod.
Tehát feleségnek jó kislányt akarsz, de szexelni meg a lelki életükkel nem törődő, anyagias libákkal?
Tudod, ha mélyen szeretsz valakit, annyira hogy el akarod venni és nem vártok az esküvőig, az nem gáz. De ha a szexet elkülöníted a szerelemtől, na, az már nem istenkereső viselkedés. A szex a házasságon belül szentség, azon kívül nem az.
A méreted pedig nem ajándék, hanem genetika.
Előttem sok mindent leírtak. Keveset próbálok hozzá tenni.
Isten a Bibliában több helyen mondta az embernek, hogy "sokasodjon és szaporodjon" - ha ezért szexelsz akkor nincs baj, hiszen Isten parancsát követed.
Az meg már a jelen problémája, hogy akit vallásosan nevelnek, az nem fog házasság előtt szexelni veled. Magadban döntsd el, hogy mit akarsz! A közmondás is azt mondja, hogy "rablóból lesz a legjobb pandúr" ... áttételesen egyes hölgyekre is igaz lehet.
BŰN-E A HÁZASSÁG ELŐTTI NEMI ÉLET?
Válasz:
Igen, a házasság előtti nemi élet súlyos bűn.
Magyarázat:
A paráználkodás (fornicatio) két ember házasságon kívüli testi egyesülése: „Létezik szabad kapcsolat, amikor egy férfi és egy nő nem hajlandó jogi és nyilvános formát adni kapcsolatuknak, amely a szexuális intimitást is magában foglalja. (...) A kifejezés különböző helyzeteket takar: vadházasságot, a házasság elutasítását úgy, ahogy van, a hosszú távú elkötelezettség vállalásának képtelenségét. Ezek a helyzetek gyengítik a házasság méltóságát; lerombolják magáról a családról alkotott fogalmat; gyengítik a hűség értelmét. Ellentétesek az erkölcsi törvénnyel: a nemi aktusra kizárólag a házasságban kerülhet sor, azon kívül mindig súlyos bűnt jelent és a szentáldozásból való kizárást" (KEK 2390). A protestáns felekezetek teológusai is általában osztják a katolikus álláspontot (pl.): „A következő tétel kizárólagos felfogása szöges ellentétben áll korunk erkölcsi felfogásával. Mondjuk ki kertelés nélkül: a Biblia a »porneia« — általa használt kifejezés a meg nem engedett kapcsolatokra — kategóriába sorolja nem csak a tulajdonképpeni perverziót (ahogy a szexológia nevezi), nem csak a házasságtörést (a házasságon kívüli nemi kapcsolatot, amikor az egyik fél házas), hanem a nem házas személyek kölcsönös megegyezéssel létrejött szexuális kapcsolatát is, többek között a házasság előtti kapcsolatot" (Dr. Henry Blocher professzor).
A nemiség kérdését rendezni kell az ifjúkor házasság előtti éveiben is. Problémát jelent, hogy míg a biológiai érés egyre hamarabb elkezdődik (akceleráció), addig egyre inkább kitolódik a házasságkötés időpontja, és ezzel egy időben a szellemi-erkölcsi nagykorúsodás folyamata lelassul (retardáció). A jelenséget tovább nehezíti, hogy a közfelfogás a házasság előtti nemi kapcsolat legitimitását a biológiai érettségben határozza meg. Korunkban már a puszta tilalom nem elegendő, meggyőző érvelés kell annak alátámasztására, hogy a teljes személyi odaadás megköveteli a házasságot; a nemi odaadás az ember totális és végleges kötöttségét, az állandó együvétartozást és a hűséget. II. János Pál szerint „Az egyetlen »hely« azonban, ahol ez az önátadás a maga teljes igazságában megtörténhet, a házasság, vagyis a házastársi szeretet szövetsége: az a tudatos és szabad választás, amellyel a férfi és a nő fogadják egymást az életnek és a szeretetnek abban a bensőséges közösségében, amelyet Isten maga határozott meg számukra, s amely csak ily módon mutatja meg a maga eredeti tartalmát. A házasság intézménye nem a társadalom vagy egy tekintély törvénytelen beavatkozása, nem is egy külsőség rákényszerítése, hanem a házastársi szerelem szövetségének belső igénye, amely nyilvánosan egyetlennek és kizárólagosnak vallhatja magát, hogy így legyen hűséges a Teremtő Isten tervéhez” (Joan. Paul. II. PP. Familiáris consortio 11.) Ez az Egyház alapnormája. A többi a keresztény irgalom kategóriájába tartozik.
Manapság sokan hol halványabb, hol erélyesebb kérdőjelet tesznek e felfogás mögé, ezért szükséges az egyértelmű állásfoglalás: A házasságkötést megelőző, vagy azt teljesen mellőző nemi aktus egyértelműen bűn, amely súlyosan sérti az Isten által felállított erkölcsi rendet. Sőt: a házasság előtti nemi aktus, a házassági szándéktól függetlenül, módosult értelemben vett házasságtörés. A monogámia enyhítő, de nem felmentő körülmény. Az Isten 6. és 9. parancsolata tiltja a paráználkodást, illetve a házasságtörést. De ahogyan nemcsak azt nevezzük szentségtörőnek, aki pl. bűneit meg nem bánva, hiteden módon veszi magához az Eukarisztiát, hanem azt is, aki azt gyalázza vagy méltatlanul kezeli; ugyanígy nemcsak azt nevezzük házasságtörőnek, aki már konkrét, fennálló házasságokat borít fel, hanem azt is, aki a házasság méltóságát sérti, s így annak létjogosultságát, szükségességét, s ilyen értelemben isteni eredetét megkérdőjelezi. Ezért kell a házasságon kívüli és így a házasság előtti nemi aktust is, és mindent, ami a házasság szentségét sérti, analóg értelemben vett házasságtörésnek tekinteni. Azt a hozzáállást pedig, amely nem csak a már teljesen kibontakozott bűnt ítéli el, hanem azt is, ami oda vezet, a mi Urunktól, Jézus Krisztustól tanultuk (ld. Hegyi beszéd).
A házasság előtti szexualitás védelmében gyakran szokták felhozni azt, hogy éppen a házasság tartóssága érdekében olyannyira meg akarják ismerni egymást, amennyire csak az együttélés adhat lehetőséget. Populárisabb megfogalmazásban ez néha úgy jelenik meg, hogy „senki nem vesz próba nélkül cipőt.” Az ilyen álláspontra helyezkedőknek elkerüli a figyelmét, hogy a másik ember nem egy cipő, melynek csak egy funkciója van, melynek teljesen a birtokosa vagyok, sőt kívánságomnak megfelelően váltogathatom, vagy ha elhasználtam, lecserélhetem; illetőleg - ha már a kereskedelemben akarunk párhuzamokat keresni - értékesebb cikkeket (pl. ház vagy autó) szintén nem lehet egy éves használat után tetszőlegesen kifizetni vagy nemtetszés esetén az árut visszavinni. Ui. ha a házasságkötés előtt is minden olyan állapot megengedhető, amely a házasságban magától értetődő (gyermekvállalás, szexualitás stb.), ugyan miféle többletet adhat még ez az ebben az esetben valóban csak bürokratikus intézmény? Úgy fog tűnni a mégis házasságra lépőknek, hogy a házassággal csak az élet terhei és a visszavonhatatlan döntés felelőssége szakadt a nyakukba, és semmi más. Ez pedig a házasságtól való ódzkodáshoz, majd annak elvi elutasításához fog vezetni, hiszen a szexuális örömszerzés az összeszokás, a közös élet kezdeti nehézségein való átlendüléshez nem nyújt segítséget, mert azokkal nem párhuzamos a másik testének felfedezéséből származó öröm. így a házasság a bilincs szinonimája lesz, ami pedig biológiai katasztrófát von maga után, hiszen a házasságot mellőző együttélésekből számottevően kevesebb gyermek születik, s ezért az ún. vadházasság divatja rövid úton vezet a társadalom elöregedéséhez. Az élettel való visszaélés az élet ellen hat.
Az ember csak egyszer adhatja oda magát valakinek teljesen. Mi lesz, ha a másik, akinek végleges elköteleződés nélkül adta oda valaki a testét, meggondolja magát? Valóban nem kell-e számolni az emberek és az élet kiszámíthatatlanságával? Az első komoly szerelem a legmaradandóbb, mindig viszonyítási alap marad. A szerelem pedig természeténél fogva a beteljesedésre törekszik, s teljességgel a testiségben realizálódik. Ha a visszavonhatatlan döntést követi a testi szerelem, akkor az első szerelem élményét és maradandóságát nyújthatja. Kell-e hangsúlyozni, hogy mint minden igazán értékesnek, a szerelemnek is a felszabadító önlegyőzés adja meg a súlyát, mélységét és méltóságát? Nem éppen ez az ún. szabad szerelem vezetett-e a házasság mai leértékelődéséhez, a széthullott családokhoz? S mindezeken túl, egyébként sem lehet csak (vagy legalábbis elsősorban) a testiség alapján eldönteni, hogy kit válasszak életem társául, már csak azért sem, mert nincs semmi garancia arra, hogy aki most testileg megfelel nekem, az tíz év múlva is kielégíti majd ilyen típusú igényeimet: „Manapság sokan követelnek egyfajta »jogot a próbához« olyan esetekben, ahol a házassági szándék fönnáll. Bármilyen szilárd azok elhatározása, akik korai szexuális viszonyba kezdenek, az ilyen viszonyok »nem alkalmasak arra, hogy őszinteségben és hűségben biztosítsák egy férfi és egy nő személyes kapcsolatát, és főként, hogy e kapcsolatot megóvják a képzelgésektől és a vak ösztönöktők”. A testi egyesülés erkölcsileg csak akkor megengedett, amikor a férfi és a nő között végleges életközösség jött létre. Az emberi szerelem nem tűri a »próbálkozást«. A személyek egymás közti teljes és végleges odaadását kívánja meg" (KEK 2391).
Igazolás:
A keresztény elv szentírási háttere:
1. „...de ha meg nem tartóztatják magukat, lépjenek házasságra!" (1 Kor 7,9). - Radikális apostoli parancs, mely a házasságon kívül csak önmegtartóztatást ismer.
2. „A paráznaság veszélye miatt minden férfinak legyen meg a maga felesége, és minden asszonynak a férje" (1 Kor 7,2). — Az Apostol tehát arra gondol, hogy aki nem él házasságban, az abban a veszélyben él, hogy helyzetéből adódóan a nemi örömöt házasságon kívül keresi, vagyis az apostol szavai szerint paráználkodik.
3. Szt. Pál apostol számára nyilvánvaló követelmény, hogy az eljegyzett leány a menyegzőig érintetlen (intacta) „tiszta szűz" marad. Ez olyannyira evidens, hogy Szt. Pál a Krisztus és Egyháza közötti kapcsolat megvilágítására is felhasználja: „Ahogyan a leánynak tiszta szűznek kell maradnia az egybekelésig, úgy az Egyháznak is szeplőtelen tisztaságban kell várnia Krisztus dicsőséges eljövetelét" (2 Kor 11,2).
4. ״... Ha azonban igaz, amit szemére vet és nem talált szüzességet a lányban, akkor vessék ki apja házának ajtaján, és a város férfiai kövezzék halálra, mert gonoszságot cselekedett Izraelben, és paráználkodott apja házában" (Deut 22,20). - Ez az idézet mutatja be, hogy a szentírási törvény, melynek lényege a Tízparancsolat, mit ért a paráznaság (házasságtörés) alatt. A mondat egyértelmű: házasság előtti nemi aktust (is). A második törvénykönyv ezen kívül több utalásban is szól arról, hogy a házasság előtti viszonynak a törvény elé keU kerülnie, s noha ezek a törvények az Újszövetségben nem abszolút érvényűek, azért - főleg ha többször is hangsúlyozottan visszatérnek - mint alapvető erkölcsi normákat, mindenképpen iránymutatónak kell tekinteni őket, ha fenn akarjuk tartani a két szövetség összetartozásáról szóló keresztény tanítást.
5. „Úgy bánt húgunkkal, mint egy paráznával" (Ter 34,31). - Szichem ui. lefeküdt Dinával, Jákob leányával. Ezek ketten szerették egymást, s minél hamarabb össze akartak házasodni. Ettől függedenül a sugalmazott író jóváhagyja a bosszúálló testvérek fent idézett kijelentését, noha magával a bosszúval - ti. Jákob fiai kiirtották Szichemet és városát - nem ért egyet. A szent szerző, aki a sugalmazás hatása alatt az isteni igazságot tévedhetetlenül közli, pusztán a lelki szerelemmel nem tartja igazolhatónak a testi szerelmet.
6. „Add hozzám feleségemet, mert letelt az időm. Hadd menjek be hozzá!" (Ter 29,21). Jákob jól ismerte határait, és csak a házasságkötésre való tekintettel kérte Lábántói az engedélyt, hogy »bemehessen« Ráchelhez.
7. „Nem szabad ilyet tenni Izraelben, ne tégy butaságot, ... szólj csak inkább a királynak, ő biztos nem fog megtagadni tőled" (2Sám 13,12). így szólt Támár, aki nem vonakodott volna az Amnonnal kötendő házasságtól és az azzal járó szexuális viszonytól, mégsem volt hajlandó szüzességét házasságon kívül odaadni, s Amnon erőszakhoz folyamodott. De hogy nem pusztán a kor követelménye, vagy Támár személyes döntése volt a szüzesség házasságig tartó megőrzése, hanem a kinyilatkoztatásra támaszkodó társadalmi konvenció, azt az bizonyítja, hogy a Biblia Amnon vágyát lehetetlenségként és illetlenségként kommentálja (ld. 2 Sám 3,2).
1. Valóban Isten teremtett meg olyan testi adottságokkal, amik éppen neked vannak, de hogy ezzel mit kezdesz már a te felelősséged, és ne Istent okold.
2. Isten nem tiltja a szexet, hanem Ő teremtette, hogy 1 férfi és 1 nő életközösségében örömöt szerezzen a másiknak és szaporodjon.
3. Azt mondod, keresed a párodat. Szoktál azért imádkozni, hogy Isten megmutassa, ki lesz a párod? Szoktál azért imádkozni, hogy Isten vezessen ebben a kérdésben, és segítsen megtalálni őt? Hiszed, hogy Isten neked is teremtett egy lányt, aki HOZZÁD ILLŐ segítőtársad lehet? Hiszed, hogy vele lehet majd boldog az életed? Hiszed, hogy akit Isten akar majd adni neked, ő mindenben jó lesz és hozzád illő, neked megfelelő (lelki dolgokban is és a szexben is)?
Ezekre a kérdésekre neked kell megtalálnod a választ.
Ha te is igennel tudsz majd ezekre felelni, akkor egyértelmű lesz, hogy mit kell tenned. Egyértelmű lesz, hogy érdemes megkeresni és megvárni azt a lányt, akit Isten készített neked, és nem bonyolódni bele futó kalandokba olyan lányokkal, akikkel nem akarsz igazán semmit a szexen kívül.
4. A szex valóban fontos része az ember életének, de a lelki egyensúly nem attól lesz meg, nem azon múlik, hanem alapvetően az Istennel és emberekkel való kapcsolatod rendezésén. Bármennyire próbálja a mai világ mindenek fölé helyezni a szexet, vannak annál fontosabb dolgok is az életben, aminek alá lehet rendelni a szexet. Tehát ne a farok csóválja a kutyát...
A nyitókérdésre pedig az a válasz, hogy el kell döntened, hogy mi a fontosabb: Isten vagy a paráznaságod! Ki az Úr az életedben? Isten vagy a ... ? Bízd Istenre a párkeresésedet, a szexualitásodat! És lehet Istentől bocsánatot nyerni (ha kéred), és újat kezdeni Vele.
gyerekek! csak én érzem az iróniát??? nemár, h nektek nem esett le...
cuki azért, hogy a bigott kis cukifiúk-lányok egész regényekkel bombáznak, de olvasni a sorok közt nem tudnak...
Én elhiszem a kérdezőnek, hogy ez valódi problémája, bár a dicsekvés szándéka is egyértelműen le jön, és van benne provokáció is. A válasz a kérdésedre: Isten akarata szerint élni Isten nélkül lehetetlen. A hívő lányok azért nem foglalkoznak veled, mert elhiszik Istennek, hogy egy olyan férfitől mint te, semmi jót nem kaphatnak. Attól még lehetsz csapni valóan semmire való rossz férfi, mert jól meg tudsz dugni egy lányt. És valószínűleg az is vagy, ezért nem vagy képes tartós kapcsolatra. Olyan lány, akinek esze van, nem áll szóba veled. Aki még is megteszi, tudjon rá, hogy néhány dugásnál többre neked nem telik.
A Jézusba vetett hit reményt ad.
A válasz megírásának időpontja: tegnap 22:01
Igazad van, akkor nagy az én bűnöm. Lenne egy pici logikus következtetésem a pontokhoz és talán a megoldás is:
1. mivel én nem igazán tudom megtartóztatni magam, akkor az első szembejövő lányt elveszem feleségül, mivel nehezen leszek szerelmes, ám legyen. Legyen az kisebbségi, mivel bőrszínt sem nézünk. És az sem érdekes, hogy milyen a természete, mert mindenkiben a jót kell keresni. (eltekintve attól is, hogy a családja minden nap este nyitott bicskával vár...)
4. a mai világban nem igazán találni szűz lányt. Mennyi lányt kellene megkövezni a Földön? Nincs annyi kő, mely elég lenne...
------------------------------
Én arra akartam választ kapni, hogy Istennel együtt házasságon kívül, önzetlen szeretettel lehet szeretni lányokat, és nem spontán szex van köztetek, hanem szeretet. De látom nem.
A "dugás" lealacsonyítása egy alpári szintre, nem tudom, talán az emberek műve. Persze, létezik egy szakmunkás csoport aki így vélekedik erről, hogy "jól megdugtam azt a csajt, jó bőr." Sajnos így én soha sem vélekedtem senkiről, nem szoktam hencegni. Talán kivétel vagyok. Az, hogy valaki megajándékoz a testével, a legnagyobb tisztelet, amit kaphat egy ember. A szeretkezés pedig, hogy a másik fél megajándékoz az isteni állapottal és te viszont ajándékozod őt. Mert aki a Mennyországba jut, valami hasonlót érezhet. A határtalan örömöt, mely hasonlatos lehet az orgazmus pillanatában kapott érzéssel, de nem testi és anyagi eredetű. De sajnos, mivel anyagi világban élünk, talán efféleképpen élhetjük át az isteni szeretetet.
És amint mondtam, szimpla dugás nem jó, olyannal sem aki iránt nem érzel lelki, nagy összetartozást.
ÉS HA AZT ÉRZEM ISTEN MÉGSEM HANYAGOL ENGEM EZ MIATT?
"Azt mondod, keresed a párodat. Szoktál azért imádkozni, hogy Isten megmutassa, ki lesz a párod? Szoktál azért imádkozni, hogy Isten vezessen ebben a kérdésben, és segítsen megtalálni őt? Hiszed, hogy Isten neked is teremtett egy lányt, aki HOZZÁD ILLŐ segítőtársad lehet?"
Na pont ezt akartam megemlíteni, hogy biztos létezik egy lány, akit nekem teremtett az Úr. Sőt tovább megyek, sokszor azt álmodom, nekem is kiveszi Isten az oldalbordámat és megteremti a nőt. Rengeteget imádkozok ez miatt. Remélem meghallgattatnak. Mondtam hitetleneknek, de azt felelték, hogy álomvilágban élek.
Ha visszakanyarodunk Ádám és Évához, akkor Isten is nehezen tudta megteremteni a megfelelő nőt Ádámnak. És ugye Áva megfelelő volt, de mégis a bűnre vitte Ádámot. Lilith-ek és Évák között hányódom, talán megtalálom az én Évám!
Az, hogy valaki dicsekvésnek véli, rosszul gondolja. Ez a tény, nem vagyok provokatív sem. Nincs bennem rossz szándék, bármennyire hihetetlen.
Szia
Én Katolikus vagyok imátkozom érted de légyszíves a Jehovákhoz ne fordulj!!!Jót akarok neked! A jehova szó a Héber Jahve (Isten)szóból származik,csak ezek a szerencsétlenek nem tudták normálisan elolvasni, és így lett Jehova. Ők erőszakosan rád akarják tuszkolni az ő vallási nézeteiket,azzal hogy minden héten becsöngetnek..(én egyszer rácsaptam az ajtót az egyikre) amik teljesen hamisak a kereszténységnél a helyed.Javaslom problémáddal keresd fel a helyi Papot ő biztosan segíteni fog.
Dicsértessék a Jézus Krisztust
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!