A refomátusok hisznek a tisztítótűzben vagy az csak a katolikusoknál van? Egyáltalán létezhet vagy belemagyarázás az egész?
"Tehát az örök gyötrelem, a pokol tűz tana nem bibliai tanítás!"
De benne van a Bibliában, akkor hogy lehet azt mondani, hogy nem bibliai?
Jézus is mondja, hogy a jók örök üdvösségre, a gonoszok örök kárhozatra mennek, ahol sírás lesz és fogcsikorgatás. Jézus az őrtorony szerint hazudozik?
#12
Te most cáfolni akarod a bibliát? Azt írtam, hogy az "örök gyötrelem", vagyis a "pokol tüz" (értelemszerűen szó szerinti értelmezése) nem bibliai tanítás!
Leírtam az egyértelmű bibliai bizonyítékokat, azokkal eszedben sincs foglalkozni, hanem csak nyomod a fals és kiragadott szöveget, amelyeket a Jelenések könyvében lévő idézett rész világosan cáfol.
A végén még idéztem egyszer a verset és megkérdeztem, hogyan lehet ezt szó szerint értelmezni?
Persze először a pokol, seol, hádesz, gyehenna, tűz tava kifejezések értelmezését kellene tisztán látni.
Máté 5:25 Békülj ki hamar ellenségeddel, amíg még úton vagytok a bíróság felé, nehogy átadjon a bírónak, a bíró a börtönőrnek, az pedig börtönbe zárjon!
A reformátusok szerint erre a bebörtönzésre az életben kerül sor.
#15
Elnézést, én nem ragadok ki semmit, hanem Jézus tanítását hangoztattam, amit ti a tagadás apostolai nem fogadtok el.
TŰZ TAVA
Ez a kifejezés egyedül a Jelenések könyvében szerepel, és egyértelműen jelképes értelemben. A Biblia maga magyarázza meg, hogy mit jelképez: „Ez jelenti a második halált: a tűz tava” (Je 20:14; 21:8).
A Jelenések könyvében a kifejezés szövegkörnyezete még inkább alátámasztja azt, hogy a tűz tava szimbolikus értelmű. A Szentírás feltárja, hogy a halál ebbe a tóba vettetik (Je 19:20; 20:14). A halált természetesen nem lehet szó szerint elégetni. Emellett a Biblia azt írja, hogy az Ördögöt is ebbe a tóba vetik, és mivel ő egy láthatatlan szellemteremtmény, nem lehet benne kárt tenni betű szerinti tűzzel (Je 20:10; vö.: 2Mó 3:2; Bí 13:20).
Mivel a tűz tava nem más, mint ’a második halál’, és mivel a Jelenések 20:14 szerint „a halált és a hádeszt” is ebbe vetik, ezért nyilvánvaló, hogy nem jelképezheti azt a halált, melyet az ember Ádámtól örökölt (Ró 5:12), sem a hádeszt (seolt). Következésképpen a tűz tava bizonyára egy másfajta halált jelképez, olyat, mely visszafordíthatatlan, ugyanis a Szentírás sehol nem beszél arról, hogy ez a ’tó’ kiadná a benne lévőket, ellentétben az Ádámtól örökölt halállal és a hádesszel (seollal) (Je 20:13). Tehát azok, akiknek a neve nincs beírva „az élet könyvébe”, akik megbánást nem tanúsítva szembeszegülnek Isten uralkodásával, a tűz tavába vettetnek, ami örök pusztulást jelent, a második halált (Je 20:15).
Az előbb említett írásszövegek egyértelműen rávilágítanak, hogy a tűz tava jelképes értelmű, ennek ellenére néhányan ezzel a kifejezéssel azt a hitnézetet próbálják alátámasztani, hogy létezik a tüzes gyötrelem helye. A Jelenések 20:10-et hozzák fel érvként, melyben az olvasható, hogy az Ördögöt, a vadállatot és a hamis prófétát „éjjel-nappal kínozni fogják. . . örökkön-örökké” a tűz tavában. Ez azonban nem jelenthet valódi kínzást, olyat, mely során az, akit kínoznak, a tudatánál van. Akiket a tűz tavába vetnek, azoknak a vége ’a második halál’ lesz (Je 20:14). A halál öntudatlan állapot, ezért a halottak nem éreznek fájdalmat, és nem is szenvednek (Pr 9:5).
A Szentírásban a tüzes gyötrelem fogalmát a pusztuláshoz és a halálhoz társítják. Például a Héber Iratok görög fordításában, a Septuagintában a baʹsza·nosz ( jel.: ’gyötrelem, kín’) szó sokszor a halálbüntetésre utal (Ez 3:20; 32:24, 30). Hasonló gondolat olvasható a Jelenések könyvében Nagy Babilonnal kapcsolatban: „A föld királyai. . . sírni fognak, és verni fogják magukat a miatta való bánatukban, amikor égésének füstjére néznek, mialatt kínjától [gör.: ba·sza·ni·szmuʹ] való félelmükben távol állnak” (Je 18:9, 10). Később egy angyal így magyarázza meg, hogy milyen kínról van szó: „Így fogják levetni Babilont, a nagy várost sebes hajítással, és soha többé meg nem találják” (Je 18:21). A tüzes gyötrelem gondolata tehát itt a pusztulással van összefüggésben, és Nagy Babilon esetében ez örök pusztulást jelent. (Vö.: Je 17:16; 18:8, 15–17, 19.)
Ennélfogva azok, akiket ’örökké kínoznak [gör.: ba·sza·niʹzó]’ a tűz tavában, voltaképpen ’a második halálban’ vannak, melyből nincsen feltámadás. Az ezzel a görög szóval rokon ba·sza·ni·sztészʹ szót ’börtönőrnek’ fordítják a Máté 18:34-ben (ÚV, EF, RS, ED; vö.: 30. v.). Tehát azok, akik a tűz tavába vannak vetve, örökre a halál béklyójában raboskodnak, mondhatni, be vannak börtönözve.
Tehát a lényeg, hogy a "kínzás, sírás, fogcsikorgatás" kifejezések nem lehetnek szó szerintiek!
#19
Érdekes, hogy egyesek mennyire képesek Isten szavát átértelmezni, az egyértelmű szavak helyére olyanokat tenni, ami sose állt ott, hogy téves elképzeléseiket megpróbálják alátámasztani. Ha Jézus azt mondja, hogy ott szenvedés lesz, miért nem lehet elfogadni, amit kinyilatkoztat? Miért gondolod, hogy az emberi hagyományaitok jobbak, mint Isten világos tanítása?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!