A refomátusok hisznek a tisztítótűzben vagy az csak a katolikusoknál van? Egyáltalán létezhet vagy belemagyarázás az egész?
"újszövetségben nem esik szó se a prugatórimról se a pokolról"
Mindkettőről szó esik, Kérdező... Ráadásul a pokolról még elég egyértelműen is.
Szia
A Biblia nem reformátusoknak, vagy katolikusoknak íródott, ezért a tanítása is egységesnek kell lennie minden ember számára.
A New Catholic Encyclopedia (1967, XI. köt., 1034. o.), miután leírja a katolikus szerzőknek a 2Makkabeus 12:39–45, a Máté 12:32 és az 1Korintusz 3:10–15 versekkel kapcsolatos álláspontját, beismeri, hogy „végső elemzésben a tisztítótűz katolikus dogmája hagyományon alapszik, és nem a Szentíráson”.
Ez a dogma azon a tanításon alapszik, arra épül, hogy a lélek nem hal meg. Ez sem bibliai tanítás.
Rengeteg okot sorol fel a Biblia ennek a tanításnak Írásellenességére.
Pl. hogyan járna büntetés a halál után, ha a Róma 6:7, ezt írja: „Aki ugyanis meghalt, megszabadult a bűntől.” (KNB: „aki meghalt, az felszabadult a bűn alól.”)?
Vagy: Tudnak-e örülni az elhunytak a megmentés kilátásába vetett bizalmukból fakadóan? ha a Prédikátor 9:5, ezt írja: „Az élők ugyanis tudják, hogy meg fognak halni, de a holtak nem tudnak semmit.”
A pokol kérdésről, ha még nem ismered, ezt az előadást ajánlom:
Bolyki György: Mi lesz a pokolban?
https://www.youtube.com/watch?v=ol4Xvustuow
Én sem fogadom el, keresztényként, az "örök" pokol létezését. Mivel nem egyeztethető össze Isten jóságával.
Még pár forrás:
Pokoli háromszög
A téma kimerítő elemzései:
Frederic Farrar:Eternal hope (1878)
Frederic Farrar: Mercy and judgement (1881)
A reformátusok nem hisznek benne, a katolikusok szerint a Biblia alapján egyértelműen létezik. De ezt nem úgy képzelik el, hogy szó szerint ég minden. Az alábbi oldalon van egy nagyon összeszedett írás róla, rengeteg bibliai idézettel:
A Bibliában a jelképes értelemben szereplő gyehenna megegyezik a Jelenések könyvében olvasható ’tűz tavával’ (Je 20:14, 15).
Ez a kifejezés egyedül a Jelenések könyvében szerepel, és egyértelműen jelképes értelemben. A Biblia maga magyarázza meg, hogy mit jelképez: „Ez jelenti a második halált: a tűz tava” (Je 20:14; 21:8).
A Jelenések könyvében a kifejezés szövegkörnyezete még inkább alátámasztja azt, hogy a tűz tava szimbolikus értelmű. A Szentírás feltárja, hogy a halál ebbe a tóba vettetik (Je 19:20; 20:14). A halált természetesen nem lehet szó szerint elégetni. Emellett a Biblia azt írja, hogy az Ördögöt is ebbe a tóba vetik, és mivel ő egy láthatatlan szellemteremtmény, nem lehet benne kárt tenni betű szerinti tűzzel (Je 20:10; vö.: 2Mó 3:2; Bí 13:20).
Az előbb említett írásszövegek egyértelműen rávilágítanak, hogy a tűz tava jelképes értelmű, ennek ellenére néhányan ezzel a kifejezéssel azt a hitnézetet próbálják alátámasztani, hogy létezik a tüzes gyötrelem helye. A Jelenések 20:10-et hozzák fel érvként, melyben az olvasható, hogy az Ördögöt, a vadállatot és a hamis prófétát „éjjel-nappal kínozni fogják. . . örökkön-örökké” a tűz tavában. Ez azonban nem jelenthet valódi kínzást, olyat, mely során az, akit kínoznak, a tudatánál van. Akiket a tűz tavába vetnek, azoknak a vége ’a második halál’ lesz (Je 20:14). A halál öntudatlan állapot, ezért a halottak nem éreznek fájdalmat, és nem is szenvednek (Pr 9:5).
A halált és a sírt pedig a tűz tavába dobták. Ez jelenti a második halált: a tűz tava.
Hogyan lehetne ezt az szerint értelmezni?
Tehát az örök gyötrelem, a pokol tűz tana nem bibliai tanítás!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!